Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Onkos kellään täällä kokemusta ko. systeemistä -> http://www.noste-ohjelma.fi/fin/default.asp ?

Mulla olis nykyisessä duunissa loistavasti aikaa opiskella, joku logistiikka-alan tutkinto olis hyvä suorittaa duunin ohessa - toimenkuvana tällä hetkellä varaston/toimistonhoitaja.

Duuni on ihan jees, eikä liksaakaan voi haukkua - kouluja ei vaan ole peruskoulun jälkeen juuri tullut käytyä :(

Mä olen nyt kymmenen vuotta vääntänyt noita varastohommia, pikkuhiljaa tekis mieli siirtyä hommiin, joissa ei tarttis rikkoa selkäänsä enempää...

:offtopic: eli en tuosta Nosteesta osaa luultavasti kertoa mitään muuta kuin jo tuolta nettisivuilta löytyy, mutta jos kotikaupungistasi löytyy AMK niin ainakin Jkl:ssä logistiikan aikuislinja on ollut suosittua. Ja mitä niitten kans siellä koululla joskus jutteli niin ihan tyytyväisiä olivat olleet koulutukseen, siihen miten se yhdistettiin työn oheen yms.

:offtopic: eli en tuosta Nosteesta osaa luultavasti kertoa mitään muuta kuin jo tuolta nettisivuilta löytyy, mutta jos kotikaupungistasi löytyy AMK niin ainakin Jkl:ssä logistiikan aikuislinja on ollut suosittua. Ja mitä niitten kans siellä koululla joskus jutteli niin ihan tyytyväisiä olivat olleet koulutukseen, siihen miten se yhdistettiin työn oheen yms.

AMK:n pääsyvaatimuksena on 2. asteen tutkinto.

Sinällään fyysinen "duunarityö" on ehkä paras, koska jos löytää mielekkään homman, niin ne työt harvoin tulee kotiin. Edes silloin kun ei "kulje".

Näin ja näissäkin on mahdollisuus usein edetä esimieheksi ja saada kelpo palkkaakin. Tosin se esimiehen työ on yleensä ns. koiran virka, jos ei hauku johtajat niin sitten työntekijät. ;) Mutta tässäkin on se hyvä puoli, että töitä ei tarvitse kotiin kantaa.

Ja perus duunarityössä on se hyvä puoli, että palkka tulee säännöllisesti ja etukäteen tietää mitä vähintään ansaitsee. Jos sairastuu, niin sitten sairastuu ja homma jatkuu kun on tervehdytty. Vastuutakin saa ainakin pk-yrityksissä jos sitä haluaa ja hommansa hoitaa kunnolla.

AMK:n pääsyvaatimuksena on 2. asteen tutkinto.
Ja vielä seuraavasti:
Huom: alle kolmivuotisella ammatillisella tutkinnolla ja näyttökokein suoritetulla ammattitutkinnolla voi hakea vain vastaavalle alalle.

Itselläni kävi hirveä flaksi ja pääsin 2-vuotisen levyseppähitsaaja-todistuksen (suoritettu -84) opiskelemaan tietojenkäsittelyä. Olivat hiukan kämmänneet, eivätkä huomanneet että pääsyvaatimukset "eivät ihan" kohdallani täyttyneet. :D

...
Onhan meitä tosiaan moneen junaan. Toiset on valmiit antamaan suuremman osan elämästään duunille saaden siitä enemmän materiaalista vastinetta mutta on vallan hyvä ja jokaisen henkilökohtainen kysymys, onko se sen arvoista.
Itsekin toisinaan kyllä kaipaisi sitä että voi klo 16 pudotta kynän pöydälle eikä koko loppupäivänä miettiä mitään duuniin liittyvää. Ehkä jonain päivänä sekin on edessä.
Ei se raha ole aina välttämättä se suurin syy hankkituakseen tietyille aloille. Itse en sellaista työta halua tehdä, jossa ei joudu miettimään ja ei voi kehittää osaamistaan. Ensisijaisesti haluan haasteita, monipuolisia ja uusia tehtäviä. Sitä kautta saan sitä tyydytystä ja hyvänolontunnetta, ja se ei edes haittaa jos joskus tulee työt kotiakin. Helppo raha, 0-vastuu ja lusmuilu ei hirveästi kiinnosta, mutta ymmärrän toki niitäkin jotka haluaa työn tehä nolla stressillä ilman huolen häivää.

Kait se jonkilainen kunnianhimo ja itsensäkehittämisen halu on taustalla. Jos tekee 8h 5päivänä viikossa melkeinpä koko elämänsä läpi työtä, niin haluaisin että voi ylpeydellä katsoa työhistoriaa sitten vanhana pappana taakseppäin.

Toinen "välivuosi" koulusta menossa. Tehtaassa suht raskasta duunia, pari viikkoa sitten meni 50 000€ rikki tämän vuoden osalta..

Ja juu, ylitöitä on tehty kyllä..

Luulin että avasin väärän topicin. Noh, mun nissanilla on ihan hyvä ajella, auton arvo about 500e tankki täynnä eikä syö kuin 6 litraa satasella. Varmasti edullisempaa kuin Volvo, vaikka Vulva söisi litran satasella.

Vähän menee offtopiikiksi, mutta pakko kompata. Mulla on molemmat. 88 Nissani on 5 kertaa parempi vaihtoehto mulle kuin yli 10 vuotta uudempi Volvo.

300 hunttia makso ja 5 vuotta ajettu ilman korjauksia ja 1. läpi katsastuksesta (knok knok). Arvo nousee aina kun laittaa bensaa tankkiin. Nurkissa vie 8 l / 100 km. Eikä arvo kuoleennu kovinkaan paljon / vuosi vaikka ajaisi kuinka paljon.

Autoja tuunaava kaveri sano että "Miten sä kehtaat ajella tollaselle. Osta uus tai tuunaa." Mä sanoin, että "Tuunaan kokoajan. Alotan vaan siistä auton tärkeimmästä osasta."

Niin ja ettei menisi täysin offiksi.
Palkka edelleen se sama paska.

Ja vielä seuraavasti:

Itselläni kävi hirveä flaksi ja pääsin 2-vuotisen levyseppähitsaaja-todistuksen (suoritettu -84) opiskelemaan tietojenkäsittelyä. Olivat hiukan kämmänneet, eivätkä huomanneet että pääsyvaatimukset "eivät ihan" kohdallani täyttyneet. :D

:offtopic:
Tuo tulkitaan jostain omituisesti syystä niin, että levyseppähitsaaja kuuluu tekniikan alaan, ja antaa näin ollen hakukelpoisuuden myös tietotekniikkaan.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Koulutustani (YTM) vastaava keskipalkka miehillä on Tilastokeskuksen mukaan siinä 3800 euron ja mediaanipalkka 3500 euron tietämillä. Vielä kun saisi sen koulutusta vastaavan työpaikan (opintolainan lyhennykset kolkuttavat ovella, prkl!)

Koulutustani (YTM) vastaava keskipalkka miehillä on Tilastokeskuksen mukaan siinä 3800 euron ja mediaanipalkka 3500 euron tietämillä. Vielä kun saisi sen koulutusta vastaavan työpaikan (opintolainan lyhennykset kolkuttavat ovella, prkl!)

mika on YTM ?

Miksi vastavalmistunut edes haaveilee keski- tai mediaanipalkoista? Kannattaisko mielummin edes tähdätä niihin aloituspalkkoihin.

Tuntuu välistä, että porukalla realiteetit kyllä ihan hukassa palkkatoivomuksien suhteen. Todella harva saa sitä liiton suositusta ensimmäisessa tai toisessakaan työpaikassa. Yhtenä syynä tähän mutu-tuntumalla on se, että kouluissa toitotetaan kovien palkkojen perään ja mentaliteettia, että kaikista tulee heti huippuammattilaisia jne...

:offtopic:
Tuo tulkitaan jostain omituisesti syystä niin, että levyseppähitsaaja kuuluu tekniikan alaan, ja antaa näin ollen hakukelpoisuuden myös tietotekniikkaan.
Ei tulkita. Jos luit oikein tarkkaan kirjoitukseni, opiskelin tietojenkäsittelyä, en tietotekniikkaa. Siis liiketalouspuolen opinahjossa, jolloin minulla olisi pitänyt olla kaupallisen alan perustutkinto, kun kerran ylioppilas en ole.

Kyllä tuosta yksikön johtajan kanssa käytiin palaveri, jossa todettiin, että olen itseasiassa opiskelemassa "väärin perustein", mutta koska soveltuvuuskoe meni kuitenkin niin hyvin ja kuukausi oli jo kouluakin käyty hyvällä menestyksellä, ohitettiin ongelma kaikessa hiljaisuudessa.

Miksi vastavalmistunut edes haaveilee keski- tai mediaanipalkoista? Kannattaisko mielummin edes tähdätä niihin aloituspalkkoihin.

Samaa olen ihmetellyt minäkin. Ja samaan aikaan ansoiden pitäisi kehittyä ylöspäin. Suht vaikea yhtälö jos lähtöpalkka on jo ammattilaisen palkka.

Ei tulkita. Jos luit oikein tarkkaan kirjoitukseni, opiskelin tietojenkäsittelyä, en tietotekniikkaa. Siis liiketalouspuolen opinahjossa, jolloin minulla olisi pitänyt olla kaupallisen alan perustutkinto, kun kerran ylioppilas en ole.

Kyllä tuosta yksikön johtajan kanssa käytiin palaveri, jossa todettiin, että olen itseasiassa opiskelemassa "väärin perustein", mutta koska soveltuvuuskoe meni kuitenkin niin hyvin ja kuukausi oli jo kouluakin käyty hyvällä menestyksellä, ohitettiin ongelma kaikessa hiljaisuudessa.

Ok. Oletin että kyseessä oli tekninen ala, kun tuossa ei sitä erikseen mainittu. Ennen puhuttiin tietojenkäsittelystä ja ATK:sta tietotekniikasta puhuttaessa. Ehkä siitä tuo alkup. väärinkäsityskin on syntynyt, tai sitten hakukelposuusehdot on muuttuneet aikojen saatossa, jos kys. vanha juttu. Joka tapauksessa se on kuitenkin totta, että tekniikan alalle AMK:n saa hakukelpoisuuden käytännössä miltä tahansa amiksen tekniseltä linjalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom