jep lopetan osaltani offtopicin, työelämäpuolella oon huomannu tosi vaikeeksi työnhaun amk-pohjalla, ja vastaanotto aivan täysin aloittelijatason töissä on suorastaan vittuileva. Ei mitenkään tarkoituksellisen vaan spontaanin vieläpä. Maine on ihan perseestä meillä.
Itse vietän tällä hetkellä välivuotta ja haistatan paskat amk-tasolle. niin perseestä toi meitin koulu ku vaa olla voi, ja mä en oo koskaa itseasiassa erityisesti halunnutkaan miksikään merkonoomiksi jolla on vähän raflaavampi nimi. Kouluun pyrkiessä tää me ollaan kansainvälinen ja meiltä valmistuneet saavat töitä kansainvälisessä ympäristössä ulkomaita myöten diipadaapa upposi täysin, ja kun en ollu yliopistoo suorilta päässy niin päätin sitte hakea, ja aattelin et enpä varmaa ees pääse ku toi kuulostaa nii hienolta. Kun mulla toi itsetunto on aina ollu ihan perseestä.
Enpä muista mitään että alkuinfossa aikanaan puhuttiin palkoista ja työllistymisprosenteista, varmasti jotain, mutta selitys sille tosiaan on se että valmistuneita on todellakin aina kourallinen oikeasti.
Seuraavaksi projektina on sitte oikeeseen kouluun hakeminen, se ei tule olemaan AMK, näistä leikkikouluista on niin vitun huonot kokemukset, että ennemmin sitte vaikka alan pultsariksi, mä en jaksa tota jatkuvaa paskanjauhantaa, itsekehua, epärealismia ja tulevaisuutta matalapalkkasissa palvelualojen töissä. En ees pidä niin paljoa ainakaan ihmisistä että nauttisin sekuntiakaan palvelualoista. Mä en vaa henk koht tykkää siitä että kusetetaan minkä kerkeää hienoilla nimillä, ja kuitenkin oikeesti ollaan kauppaopisto, nyt ollaan kuitenkin suomen 4 parhaan kaupallisen alan yliopiston joukossa, sanoo viskaali x virallisesti meille! ja Vitut mikää yliopisto, kontrasti tason ja puheitten välillä on vaan jotain ihan suoraansanottuna älytöntä. Minen ymmärrä enää, jos joku viel oikeesti uskoo tota propagandaa!
Niin, mä tiedän että varmasti parempia ammattikorkeakouluja on, kaikki ne on maineeltaan kyseenalaisia, mutta tällänen meidänkoulu vie voiton kaikesta, kun siellä on aina joka vuosi mielettömät täydennyshaut käynnissä, että saataisiin ees paikat täyteen, ja keskeyttäneitä on sen verran, että nimellisesti muka kohtuullisen kokoisen koulun lopputyökokoelma kirjastossa mahtuu hyvin yhteen 1.5 m x1.75 hyllyyn. Koko siltä ajalta kun koulu on ollut olemassa.
Keskeytysprosentti sitte on oikeesti ihan valtava. suorastaa suunnaton. anonymiteettiin vetoan, etten määristä puhu yksilöidysti meidän linjalta, mutta on se yli 75%
vaikka tuskin kukaan tuttu tietämättään lukee tätä, mutta varovaisuus parasta, oon sen verta arkaluontosiaki asioita palstoilla ruotimassa ollu.
Enkä valehtele!
en sanallakaan. Mä vietän välivuotta, ja vaihdan koulua, tasoa ja alaa. mä en ala enää. mitta se on munkin astiassa. Kaikenkaikkiaan ihan vitun naurettava laitos, jossa opetuksen taso kieliä lukuunottamatta on olematon, opettajat tuntuu olevan 80% sellaisia kauppatieteilijöitä jotka ei oo työelämässä jaksaneet, ja jotka toisaalta tuntuu olevan ihan täynnä kauppatieteenmaisteriuttansa ja ulkomaanlomiaan uudessaseelannissa, mitä eräs opettaja kehui kovasti aikanaan ja esitteli kuvia sieltä, ja opettaapa meitä pari tradeakin:haart: se taso!
Niin ja maineeseen ei auta se että kaikki työharjottelut tehdään ilmaisiksi kahvinkeittohommia jossain, ja että opiskelijoista valtaosa pitää koulua välivuodenpitopaikkana, kun ei oo haussa onnistanut oikeisiin kouluihin, ja sitten häipyy yliopistoille ja toisiin ammattikorkeisiin heti kun pääsee.
Ja jotain on-topikkiaki: Tietääks kukaa paljo mahtaa saaha osa-aikasesta taksinajosta palkkaa, ja millasta se homma on?, entä baarissa plokkaamisesta? Pitäis keksii kesätyöt enskesälle, omalle alalle on aika hankala päästä, ei oo sukulaisii missää viskaaleina.
ja tosiaan kevät menee projektissa kauppakorkeaan 2008, yhteistyössä valmennuskurssi, ja toinen sellainen ennen parempaa kurssia, että paksumpaankin kaaliin uppoaa. En haluu uuestaa jäähä 2 pistettä. Se rajottaa alotusta, että on päivät valmennuskurssilla.
aattelin vaihtaa alaa, jos ei pääse kauppakorkeeseen. hommiin mis ei tartte palvella nöyränä asiakkaita, ja rahasta sen verta että enemmin pitää tienata ku 7euroa tunti, mielellää teoreettinen koulu eikä mikää leikkikoulu. Sen verta pitää tienata ettei koirat kuse kintuille;)
Nyt loppui offtopic