Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Epicurusille tsemppiä yrittämiseen. En tiedä kuinka paljon noissa postauksissasi on oiottu, mutta "pienestä kirjanpidollisesta hienosäädöstä" selviää rahalla jos siihen joku puuttuu. Lisäksi lienee ihan normaalia, että yrittämisen alkuvaiheessa menee hieman kuvioita opetellessa. MUTTA ihan vaan siltä varalta, että on unohtunut: mä tsekkaisin ensimmäisenä vakuutukset kuntoon, eli potilas-/vastuuvakuutus. Toki tuossakin voi säästää pari penniä "ottamalla yrittäjäriskiä" ja hieronnassa riskit onkin aika pienet. Mutta jos nyt sattuu käymään niin, että muljaat vahingossa jonkun niskanikaman vinksalleen niin se voi maksaa _ihan_poskettoman_paljon. Verottajan kirjeet on köykäisiä tässä vertailussa.

Mutta oli miten oli, tsemppiä!

2700e/kk kun taas kuulostaa kyllä mun korvaan jo siltä, että en ehkä tuolla rahalla tekisi yrittäjänä töitä edellä mainittujen riskien vuoksi. Hintojen korotukset ja tyhjien kolojen mahdollisuus aina on, mutta se on silti vain mahdollisuus. Se ei välttämättä kuitenkaan ole käytännössä mahdollista, tai ei ainakaan välttämättä toimi odotetulla tavalla. Muutenhan me oltais yrittäjiä kaikki. Ja toisekseen, jos lisäät tunteja, niin etkö sä silloin menetä sen iloitsemasi "vapauden" tehdä töitä omaan tahtiisi?

Toki meitä on moneen junaan, kerronkin vain oman näkemykseni asiaan. Ja edelleen tekisin mieluummin 9-17 normitunneilla tehtävän työn kuuden tonnin liksalla kuin 4h päivillä tehtävän työn 2500 - 3500e/kk.

Suurin asia tässä silti mielestäni on se, että mun mielestä on hienoa, että normaaleihin tuloihin pääsee yrittäjänä vaikkakin tuolla hieronta-alalla. Se antaa monelle nuorelle aikuiselle mahdollisuuden lähteä tekemään hommia riippumatta vallitsevasta työmarkkinatilanteesta.

Ymmärrän kyllä pointtisi. Haluaisin sitä vielä korostaa, että olen päässyt 3kk siihen tilanteeseen asiakasmäärissä mikä kestää hierojilla yleensä 1-2 vuotta. Että asiakasmäärien kasvua on tulossa. Tyhjien kolojen täyttäminen tapahtuu tuon mainitsemani keskimääräisen 5h päivän puitteissa. Laskin siis vaikka 10-15 päivän 5h päiväksi vaikka työtä olisi 3h. En siis lisää tunteja. Alalla 5-7 vuotta olleet ystäväni tienaavat keskimäärin sen 3800-5000 (kyllä tilavuokran jälkeen, yelin maksua maltillisesti), että usko tai älä kyllä tällä alalla sen 2700 yli pääsee. Joka ei vielä mielestäni ole vielä kovin kummoinen.

Mutta moneen junaan porukkaa on. Siihen 40h oravanpyörään minusta ei vain ole.

Epicurusille tsemppiä yrittämiseen. En tiedä kuinka paljon noissa postauksissasi on oiottu, mutta "pienestä kirjanpidollisesta hienosäädöstä" selviää rahalla jos siihen joku puuttuu. Lisäksi lienee ihan normaalia, että yrittämisen alkuvaiheessa menee hieman kuvioita opetellessa. MUTTA ihan vaan siltä varalta, että on unohtunut: mä tsekkaisin ensimmäisenä vakuutukset kuntoon, eli potilas-/vastuuvakuutus. Toki tuossakin voi säästää pari penniä "ottamalla yrittäjäriskiä" ja hieronnassa riskit onkin aika pienet. Mutta jos nyt sattuu käymään niin, että muljaat vahingossa jonkun niskanikaman vinksalleen niin se voi maksaa _ihan_poskettoman_paljon. Verottajan kirjeet on köykäisiä tässä vertailussa.

Mutta oli miten oli, tsemppiä!

Potilasvakuutus on 58 euroa vuodessa :)

Ymmärrän kyllä pointtisi. Haluaisin sitä vielä korostaa, että olen päässyt 3kk siihen tilanteeseen asiakasmäärissä mikä kestää hierojilla yleensä 1-2 vuotta. Että asiakasmäärien kasvua on tulossa. Tyhjien kolojen täyttäminen tapahtuu tuon mainitsemani keskimääräisen 5h päivän puitteissa. Laskin siis vaikka 10-15 päivän 5h päiväksi vaikka työtä olisi 3h. En siis lisää tunteja. Alalla 5-7 vuotta olleet ystäväni tienaavat keskimäärin sen 3800-5000 (kyllä tilavuokran jälkeen, yelin maksua maltillisesti), että usko tai älä kyllä tällä alalla sen 2700 yli pääsee. Joka ei vielä mielestäni ole vielä kovin kummoinen.

Mutta moneen junaan porukkaa on. Siihen 40h oravanpyörään minusta ei vain ole.

Editoidaan vielä sen verran kun kyselyä noista ystävien 5k tienesteistä kuitenkin tulee. Ystäväni Masa (nimi muutettu) tekee vain 60min hierontoja. Hän velottaa niistä 55€. Yleisin työpäivä on 9-15 tai 8-14. Tunnin hän pitää ruokataukoa. Eli 5x55€ päivä = 275€ x 21työpäivää = 5775. Siitä miinustetaan tilavuokra 350€ sekä YEL 380€ = 5045€. Ja Masa on niin kova jätkä, että päivät muuten on aina täynnä.

Tätä juuri meinasin, että nyt niitä kuluja alkaakin tulla, kun vähän kyselee enemmän. Mites hoitopöytä ja tarvikkeet, kuuluuko nekin tilavuokraan, sitten puhelin, mahdollinen mainonta. Kaikkea pikku sälää kun laskee, niin aina se syö katetta :)

Tätä juuri meinasin, että nyt niitä kuluja alkaakin tulla, kun vähän kyselee enemmän. Mites hoitopöytä ja tarvikkeet, kuuluuko nekin tilavuokraan, sitten puhelin, mahdollinen mainonta. Kaikkea pikku sälää kun laskee, niin aina se syö katetta :)

Hoitopöytä koulun aikana ostettu 400€. Puhelin 6€ kuussa. Tarvikkeet kuten pyyhkeet sun muut mutsilta ylimääräset ilmaseks. Öljyihin ja pöytäpaperiin n. 120€ vuodessa. Mainonta pyöreä 0. Mitäs muuta? Päivisin kyllä syön puuroa, se syö myös varojani....Lähetän terkkuja ens kerran kun 3500-4000 alkaa olemaan arkipäivää.

Joo vähän vedin mutkia suoraksi kun innostuin laskelmissa :D mutta siis esim. tammikuu oli 3200. Yelin ja tilavuokran jälkeen verotettava tulo 2718. Silläkin vielä pärjää ihan hyvin. Varaa nostaa hintoja kuitenkin ja tyhjiä koloja kalenterissa vieläkin.
En kyllä lähtisi 2700 brutto tuloilla keulimaan ihan hirveästi yrittäjänä

Yrittäjänä... Niin, kaikki yrittäjät tienaavat tietenkin miljoonia. Jos kaveri tekee duunia mistä tykkää, 4h päivässä ja viettää paljon vapaa-aikaa ja tulee sillä toimeen, niin minusta se on todella hienoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikö vakuutusmyyjänä IF/Tapiola jne kannata hommata vain kavereita autoliikkeistä, jotka myyvät sinun edustamasi vakuutuksen eteenpäin? Saa kohtalaiset volyymit helpolla.
Joka ikisellä vakuutusmyyjällä on varmasti kavereita autoliikkeessä töissä. Yleensä autoliikkeellä on vakuutusyhtiön (joskus useammankin) kanssa sopimus että minne pyritään ohjaamaan asiakkaat, ja vakuutusyhtiö sitten maksaa suoraan autoliikkeelle hieman.

Yksittäinen automyyjä ei kovin hirveästi yleensä lähde muualle asiakkaita ohjailemaan, automyyjäkin kun saa siitä pienen siivun rahaa kun tekee vakuutukset sinne yhtiöön minne autoliikkeessä on tapana.

Minä vakuutusmyyjänä en saa mitään rahaa siitä että automyyjäkaverini tekee vakuutukset edustamaani yhtiöön. Minun tehtäväni on tehdä ne vakuutukset sinne itse.

Editoidaan vielä sen verran kun kyselyä noista ystävien 5k tienesteistä kuitenkin tulee. Ystäväni Masa (nimi muutettu) tekee vain 60min hierontoja. Hän velottaa niistä 55€. Yleisin työpäivä on 9-15 tai 8-14. Tunnin hän pitää ruokataukoa. Eli 5x55€ päivä = 275€ x 21työpäivää = 5775. Siitä miinustetaan tilavuokra 350€ sekä YEL 380€ = 5045€. Ja Masa on niin kova jätkä, että päivät muuten on aina täynnä.

Tässä kyllä oiotaan niin paljon että tollasen perusteella toisen tulojen määrittäminen on vähintäänkin naurettavaa. Vai onko masallakin se tuttava sielä tilitoimistossa joka hoitaa kaiken ilmaiseksi, kouluaikana ostettu halpa pöytä ja äiti antaa pyyhkeet ja muut rätit, vakuutukset, öljyt yms.

Jos hän käyttää kaiken työaikansa vain hierontaan, niin millon hän siivoaa, tekee yrityksen veroilmoitusta, hoitaa muita käytännön asioita joita yrityksen pyörittämiseen kuuluu? Eikö sen tarvi käyttää yhtään aikaa ajanvarauksien hoitamiseen? Laskujen tekemiseen/lähettämiseen? Laskujen maksamiseen? Yrittäjä ei tosiaan pysty 100% työtunneistaan käyttämään siihen laskutettavaan työhön vaan siihen kuuluu aika paljon kaikkee muutakin.

Mä en halua tyrmätä etteikö olis mahdollista tienata hierojana, varmasti on kunhan saa tehtyä nimee. Mutta tommonen "työtunnit x laskutushinta - vuokra- yel = palkka" on kyllä ihan järjetön tyyli. Pitäis varmaan kuitenkin kattoo sitä yhtiön/toiminimen kuukauden nettotuloa kun se laskutus on kuitenkin TÄYSIN eri asia..

Mulla on perheessä esimerkiks konsultti joka laskuttaa 90€/h ja tekee 8h työpäiviä eikä ole sen kummempia tiloja kuin yksi työhuone omassa talossa ja auto. Ei tosiaankaan pääse lähellekkään 15250 verotettavaa tuloa kuussa.

Viimeksi muokattu:
Tässä kyllä oiotaan niin paljon että tollasen perusteella toisen tulojen määrittäminen on vähintäänkin naurettavaa. Vai onko masallakin se tuttava sielä tilitoimistossa joka hoitaa kaiken ilmaiseksi, kouluaikana ostettu halpa pöytä ja äiti antaa pyyhkeet ja muut rätit, vakuutukset, öljyt yms.

Jos hän käyttää kaiken työaikansa vain hierontaan, niin millon hän siivoaa, tekee yrityksen veroilmoitusta, hoitaa muita käytännön asioita joita yrityksen pyörittämiseen kuuluu? Eikö sen tarvi käyttää yhtään aikaa ajanvarauksien hoitamiseen? Laskujen tekemiseen/lähettämiseen? Laskujen maksamiseen? Yrittäjä ei tosiaan pysty 100% työtunneistaan käyttämään siihen laskutettavaan työhön vaan siihen kuuluu aika paljon kaikkee muutakin.

Mä en halua tyrmätä etteikö olis mahdollista tienata hierojana, varmasti on kunhan saa tehtyä nimee. Mutta tommonen "työtunnit x laskutushinta - vuokra- yel = palkka" on kyllä ihan järjetön tyyli. Pitäis varmaan kuitenkin kattoo sitä yhtiön/toiminimen kuukauden nettotuloa kun se laskutus on kuitenkin TÄYSIN eri asia..

Mulla on perheessä esimerkiks konsultti joka laskuttaa 90€/h ja tekee 8h työpäiviä eikä ole sen kummempia tiloja kuin yksi työhuone omassa talossa ja auto. Ei tosiaankaan pääse lähellekkään 15250 verotettavaa tuloa kuussa.

Kysyin masalta. Muita menoja keskimäärin 117,65€ kuussa (vakuutukset, tarvikkeet, työpaikan kahvi, tekee itse kirjanpidon). Nyt varmaa riittää tästä hommasta jauhaminen :) Täällä on varmasti paljon mielenkiintosempaa juteltavaa kun meidän köyhien hierojien tulojen puinti.

Kysyin masalta. Muita menoja keskimäärin 117,65€ kuussa (vakuutukset, tarvikkeet, työpaikan kahvi, tekee itse kirjanpidon). Nyt varmaa riittää tästä hommasta jauhaminen :) Täällä on varmasti paljon mielenkiintosempaa juteltavaa kun meidän köyhien hierojien tulojen puinti.

Masa on kyllä aika ihmemies kun 6h työpäivästä voi tunnin syödä, 5h tehdä kokoajan laskutettavaa työtä ja silti hoitaa itse laskutukset, tarvikkeiden hankinnan, kirjanpidon, asiakaskontaktit, ajanvaraukset, siivoamisen yms tuon 6 tunnin sisällä.
Voidaan munkin osalta nyt lopettaa offtopic tähän.

Ontopiccina, että työskentelen perheenjäsenen konsultointiyhtiössä. Olen vasta saman alan opiskelija joten mun tunneista laskutetaan vaan puolet normilaskutuksesta eli laskutan 45e/h, josta saan käytännössä itselleni kulujen jälkeen ylijäävän osuuden. Bruttona siis ~30€/h palkka, mutta en tee täyspäiväsenä töitä joten kk-ansiot on jotain luokkaa 1500e, kesällä sitten 37,5h viikkotunneilla. Paineet työssä on aika kovat, koska tulee aika paljon sanomista jos tuupataan harjottelija paikalle joka ei osaa mitään. Käytän siis jonkunverran vapaa-aikaa asioiden etukäteiseen selvittämiseen, että palkka ei ehkä ole niin ruusuinen kun miltä se kuulostaa.

Masa on kyllä aika ihmemies kun 6h työpäivästä voi tunnin syödä, 5h tehdä kokoajan laskutettavaa työtä ja silti hoitaa itse laskutukset, tarvikkeiden hankinnan, kirjanpidon, asiakaskontaktit, ajanvaraukset, siivoamisen yms tuon 6 tunnin sisällä.
Voidaan munkin osalta nyt lopettaa offtopic tähän.

No voi vittu vastataan nyt sitten kun on niin saatanan vaikeeta. Laskutukset hoituu kortilla tai käteisellä, hieronta lopetetaan aina n. 5-10min ennen ajan loppua kun varataan uutta aikaa, maksetaan ja ohjataan venytyksiä (ja kaikki asiakkaat hyvin tän tiedostaa). Kaikki ajanvaraukset paikan päältä. Masa on tehnyt 6 vuotta täyspäiväisesti, asiakasrekisterissä yli 400 vakioasiakasta. Sitä vitun asiakashankintaa ei tarvitse tehdä kun uusien asiakkaiden ajat menisi yli 3 kuukauden päähän. Ei mielellään ota uusia. Työtunteihin tosiaan me lasketaan yleensä vaan se tehty työ. Kerran viikossa kun siivoaa se riittää. Mulla meni tänään siihen 29 minuuttia ja 14 sekuntia. Kirjanpitoonkin menee se 1-2h viikossa. Tarvikkeiden hankinta...menet novakarille hakemaan 5 litraa öljyä ja pöytäpaperit 2-3 KERTAA VUODESSA. Ymmärrän kyllä kun jengiä vituttaa käydä tällä sivulla.

Vituttaa ja vituttaa. Epicurus sun täytyis nyt ymmärtää, että porukkaa vituttaa sun kykenemättömyys myöntää, että sun kaavas työtunnit x laskutus = palkka ei ole todenmukainen. Vaikka tarvikehankinnat yms. ei vaadi paljoa aikaa, niin silti ne vaatii aikaa. Etkä sitä suostu suoraan myöntämään, taikka ainakaan lisäämään tuohon kaavaasi.

Masan tilanteen käyttäminen perusteluna on mielestäni epäreilu, sillä Masa ei ole saanut hankittua asiakkaita ilman työpanosta (=aikaa). Painoarvoltaan vähintäänkin nolla kertoa jonkun "kaverin" tarinoita täällä. Tämä on Palkkasi-ketju, ei Kaverisi palkka-ketju. Kaikilla meillä on aina se joku tuttu, joka tienaa ihan vitusti nollatunneilla.

Oon superin kanssa samaa mieltä, mun mielestä on hienoa että pystyt tekeen järkevillä tunneilla tiliä, jolla pärjää elämässä. En vaan usko, että ymmärrät nyt mistä porukka täällä nillittää. Ei kukaan ole katkera hierojan isoista tileistä, vaan sun (monien mielestä virheellisestä, tai vähintäänkin puutteellisesta) tavasta tuoda asioita ilmi.

Se on just noin. Yrittäjäriski on asia mikä
pitäisi huomioida. Mitä sitten kun käsi
murtuu tms.? Toivottavasti on takataskussa sen verran, että pärjää (vakavammista sairauksista puhumattakaan). Mutta jos ollaan tasolla "äitiltä saa pyyhkeet" niin varmaan voi muuttaa kotiin niin äiti tekee ruuatkin ja maksaa laskut.

Edelleenkin samaa mieltä ja jossain määrin jopa kateellinen jos pystyy elämään ok elämää vähillä työtunneilla (mikä ei ole sama asia mitä 4xhierontatunti).

Jees :D eiköhän tää riitä! Tääl oli joku 24v vakuutusmyyjä joka veti jtn 10k kuussa, paljon mielenkiintosempi aihe!

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom