Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ok, tuo oma otanta perustuu muutamaan sataan reissaajaan paikanpäältä katsottuna. Ehkä toimialoilla on eroja...mutta paljon on myös urbaania legendaa mukana
Mitä käyttöönottoja oot ollut seuraamassa, missä päin enimmäkseen, millaisilla soppareilla työskentelevien, millaisella reissuhistorialla ja minkämaalaisten?
Tuskin ainakaan kaikki suomalaisia jos "muutama sata" on otanta.

Miten sinne Malediiveille ehtii viikonlopuksi sukeltamaan, kun tehdään 6 päiväistä viikkoa väh. 10h/pvä?
Aika paljon ainakin tällä alalla sijoittuu käyttöönotot Länsi-Afrikkaan sekä Keski- ja Etelä-Amerikkaan.

Viimeksi muokattu:
Säännöllisen työajan keskimääräinen kokonaispalkka ilman haittalisiä tai satunnaisia eriä. Olisi vähän paremmin vertailtavaa dataa vielä kun se säännöllinen työaika ilmoitettaisiin.

Omassa säännöllisessä palkkanauhassa on 7-8 riviä lisiä, riippuen miten kierto osuu. Sillain tuo jatkuva 3-vuoro teollisuudessa on vähän kurja. Jos veikata pitäisi, niin joku 35-40k välillä olisi päivätyöläisenä ja 65k tienoilla vuorotyössä ilman ylitöitä tai osinkoja tai bonuksia yms. mutta kauhea määrä lisiä kyllä.

Mitä käyttöönottoja oot ollut seuraamassa, missä päin enimmäkseen, millaisilla soppareilla työskentelevien, millaisella reissuhistorialla ja minkämaalaisten?

Miten sinne Malediiveille ehtii viikonlopuksi sukeltamaan, kun tehdään 6 päiväistä viikkoa väh. 10h/pvä?
Aika paljon ainakin tällä alalla sijoittuu käyttöönotot Länsi-Afrikkaan sekä Keski- ja Etelä-Amerikkaan.

Tunnen yhden reissuihmisen, taitaa tehdä healthcare tekniikan koulutuksia ja myyntireissuja ja lähes pelkästään matkapäiviä. Sillä on mm SAS:n timanttikortti. Useamman kerran vuodessa tekee madagaskarin/malediivien/balin reissuja. Mutta toki jos on vaikka nuukan luonteinen ihminen niin kökkii lomansa kotona ja syö maksalaatikkoa.

Tunnen yhden reissuihmisen, taitaa tehdä healthcare tekniikan koulutuksia ja myyntireissuja ja lähes pelkästään matkapäiviä. Sillä on mm SAS:n timanttikortti. Useamman kerran vuodessa tekee madagaskarin/malediivien/balin reissuja. Mutta toki jos on vaikka nuukan luonteinen ihminen niin kökkii lomansa kotona ja syö maksalaatikkoa.
Joo. Puhutaan ihan erityylisestä reissutyöstä :) Se, mihin tootsi viittaa omilla hommillaan on käsitykseni mukaan käyttöönottoa. Minä en muunlaista reissuhommaa henkilökohtaisesti tunne.

Ehkä tiivistettynä voisi sanoa että reissuhommia on paljon muitakin kuin "käyttöönottoja" Länsi- Afrikassa tms. Jos joku ei siellä viihdy, niin ei siitä välttämättä kannata vetää johtopäätöksiä kaikista reissuhommista. Olen asunut ja työskennellyt jo jonkin aikaa eripuolilla Aasiaa ja nähnyt luokkaa 100+ suomalaista reissaajaa, en ole tarkaan laskenut, mutta 10 kaverilla vuodessa päästään jo tuohon suuruusluokkaan. Tyypillisesti tällä toimialalla 5 päivää viikossa toimistolla ja auttamassa jossain isommassa projektissa jossa tarvitaan väliaikaista apuja. Kestot parista viikosta muutamaan kuukauteen. Viikonloppuisin ehtii oikein hyvin vaikka sukeltamaan...

Ehkä tiivistettynä voisi sanoa että reissuhommia on paljon muitakin kuin "käyttöönottoja" Länsi- Afrikassa tms. Jos joku ei siellä viihdy, niin ei siitä välttämättä kannata vetää johtopäätöksiä kaikista reissuhommista. Olen asunut ja työskennellyt jo jonkin aikaa eripuolilla Aasiaa ja nähnyt luokkaa 100+ suomalaista reissaajaa, en ole tarkaan laskenut, mutta 10 kaverilla vuodessa päästään jo tuohon suuruusluokkaan. Tyypillisesti tällä toimialalla 5 päivää viikossa toimistolla ja auttamassa jossain isommassa projektissa jossa tarvitaan väliaikaista apuja. Kestot parista viikosta muutamaan kuukauteen. Viikonloppuisin ehtii oikein hyvin vaikka sukeltamaan...
ja noilla hommilla 10k€/kk nettopalkkoihin?
Mä oon siis puhunut sellaisista reissuhommista, joissa voi jo kohtuu nuorenakin repiä sen +100kiloa vuodessa nettona. En tiedä muita mahdollisuuksia kuin käyttöönotot. Valaise toki.

Viimeksi muokattu:
Kai käyttöönottajillakin on lomat?
Tottakai, mutta en usko että "viikonlopun sukellisreissulla" viitattiin lomaan? Uskotko sä?

Edit. En taida jaksaa enää tähän ketjuun kirjoitella. Turhaa mä noista asioista täällä keskustelen :) Palataan asiaan ehkä ens vuoden lopulla kun toteutunut tulos on tiedossa.

Tottakai, mutta en usko että "viikonlopun sukellisreissulla" viitattiin lomaan? Uskotko sä?

Jos viikonlopun sukellusreissu suuntautuu malediiveille niin sitten varmaan sen keikkaduuninkin on syytä olla malediiveillä. Ensimmäisenä tulee mieleen aurinkomatkojen opas joka saattaa päästä sukeltamaan työnkin puolesta mutta taitaa jäädä aika kauas tuosta 100 teur :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos viikonlopun sukellusreissu suuntautuu malediiveille niin sitten varmaan sen keikkaduuninkin on syytä olla malediiveillä. Ensimmäisenä tulee mieleen aurinkomatkojen opas joka saattaa päästä sukeltamaan työnkin puolesta mutta taitaa jäädä aika kauas tuosta 100 teur :D

Mä olen itsekin tehnyt viikonloppureissuja Malediiveille, Balille, Phukettiin, Krabille jne...ja nyt vasta kuulen, ettei se ole mahdollista. Harmittaa...
Ansiotulo 2014: 171000 Euroa, veroprosentti 11%. Sisältää bonuksia noin 20 % . Kuukausipalkka maksetaan 13 kertaa vuodessa.
Koiraa ei ole, käyn salilla 3 x viikossa, penkistä ei nouse 2 x omapaino

Mä olen itsekin tehnyt viikonloppureissuja Malediiveille, Balille, Phukettiin, Krabille jne...ja nyt vasta kuulen, ettei se ole mahdollista. Harmittaa...
Ansiotulo 2014: 171000 Euroa, veroprosentti 11%. Sisältää bonuksia noin 20 % . Kuukausipalkka maksetaan 13 kertaa vuodessa.
Koiraa ei ole, käyn salilla 3 x viikossa, penkistä ei nouse 2 x omapaino

Hieno homma :)

Ihan uteliaisuutta, puhutko sä nyt reissuhommista vai maailmalla työssä olevista. Mä olen käsittänyt että kun täällä alettiin vääntämään reissuhommista, niiden mielekkyydestä ja tulotasosta niin tarkoitetaan nimenomaan reissuhommia että käyt Suomesta (tai muusta työskentelymaasta) komennuksella jossain toisessa paikassa. Yleisimmin nämä kestää x viikkoa ja palkanmaksaja on nimenomaan se Suomalainen (tai muun maalainen) yritys.

Kunhan kyselen kun se että on maailmalla töissä tai tekee komennushommia on kuitenkin kaksi ihan eri asiaa (yleensä).

Viimeksi muokattu:
Hieno homma :)

Ihan uteliaisuutta, puhutko sä nyt reissuhommista vai maailmalla työssä olevista. Mä olen käsittänyt että kun täällä alettiin vääntämään reissuhommista, niiden mielekkyydestä ja tulotasosta niin tarkoitetaan nimenomaan reissuhommia että käyt Suomesta (tai muusta työskentelymaasta) komennuksella jossain toisessa paikassa. Yleisimmin nämä kestää x viikkoa ja palkanmaksaja on nimenomaan se Suomalainen (tai muun maalainen) yritys.

Kunhan kyselen kun se että on maailmalla töissä tai tekee komennushommia on kuitenkin kaksi ihan eri asiaa (yleensä).

Vastasin vaan tuohon hauskaan Aurinkomatkat kommenttiisi...Ihan samalla tavalla se kahden kk keikkamatkalla oleva kaveri voi käydä Malediiveilla tai Balilla tms pe-su kuin minäkin. Ja aika usein ne näyttävät muutaman viikonloppureissun keikan aikana tekevänkin. En kuulu itse tähän reissumiesten joukkoon.

Enpä tiedä viittiikö tätä tänne kertoa mutta... :D 20v ammattikorkeaopiskelija olen. Opintotukia nostan maksimit, eli 8 tukikuukautta, ja maksimit opintolainat tuohon päälle vielä. Viime- ja tänä vuonna tulot ovat olleet karvan alta 13 000e/vuodessa. ja tuohon päälle 500x8=4000e, eli yhteensä 17000e (+ 3600e opintolainaa, eli 20 000e) Enhän tarvitsis opintolainaa, mutta tolla yritän kannustaa itteeni että valmistun ajoissa, ja se on äärimmäisen edullista lainaa ja sijoitustarkoituksena kannattaa nostaa. :D Vielä olisi tarkoitus oma oy yritys laittaa läjään ja kickstarterin kautta laittaa yksi tuote markkinoille. Suhteellisen varma olen että tuo onnistuu hyvin ja tuolta tulisi firman tilille helposti sen 30ke voittoa. En nosta itselleni noita ja jätän firman tilille niin ei tarvitse kelan tukien kanssa pelleillä. Mutta katsoo nyt miten käy. :D

Pienet tulot on, mutta myös menot. Käteen jää joka kuukausi asumisen jälkeen paut 1000e. Asumiskustannukset kuukaudessa kaikkineen ruokineen jne karvan yli 500e/kk.

Viimeksi muokattu:
Kannattaako lukea ICT/eletroniikka asentajaksi? Iltakoulutus. Tarkoituksena olisi laittaa toiminimi pystyyn jossain vaiheessa. Olen vähän palkkoja katellut niin näyttää siltä että ei ainakaan muille kannata tehdä niitä hommia koska palkka on sen verran huono? Kokemuksia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom