Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Samaa mieltä. Kerran oot valmis tekemään ylimäärästä korvauksesta, ni siitä vaantoivottavasti saat hyvin rahaa siitä!
Nimimkil 37500/ viime vuonna , onneks oli ylitöitä

Naisen Euro onkin puolustusvoimilla yli Euron
Upseerit Miehet 4485 Naiset 4599

Puolustusvoimat onkin esimerkillinen tasa-arvon tiennäyttäjä. Naisten suosiminen alkaa jo alokaskauden kuntotestien helpotuksista ja käytännössä kaikki halukkaat naiset etenevät johtajakoulutukseen pärjäämisestä riippumatta. Sodassa sentään vihollinen ei varmaan anna naiselle etumatkaa sukupuolen takia.

Onneksi palkat ei ole julkisia. Itsekkin tulee tienattua noissa hoitsuhommissa paljon enemmän kuin kollegat, koska teen ylitöitä. Toki jos mun palkka kahvipöydässä paljastuis, niin kateushan siinä iskisi. Myös se, että teen aina yllättävät nakit mutisematta, niin pomo antaa niitä ylitöitä.

Verotiedot on julkisia, odota vaan kun joku duunikaveri tilaa sun verotiedot itselleen. Ei tosin kerro mistä kaikkialta rahat on raavittu kasaan.

Hauska termi, antaa ylitöitä :lol2: . Mulle se on enemmän joutumista. Jos pystyisin antamaan omat ylityöt jonnekkin muualle tekisin sen ilomielin.

Hauska termi, antaa ylitöitä :lol2: . Mulle se on enemmän joutumista. Jos pystyisin antamaan omat ylityöt jonnekkin muualle tekisin sen ilomielin.

Jotkut kokee joutumiseksi ja toiset pääsemiseksi :D Välillä naurattaa, kun osa omista alaisista tulee kiukuttelemaan, että joku on saanut tehdä paljon ylitöitä tms ihan kuin heitä syrjittäisiin tai muiden ylityöt ovat heiltä pois. :) No saahan niillä ihan kohtuullisesti ansioita nostettua.

Paljonko teekkarit tienaatte alan kesätöissä? Entä diplomityössä? Kuinka paljon TEK:n suositukset eroaa todellisuudesta?

Mulla palkka tulee olemaan jossain 2200e/kk ilman ylitöitä. Oon ollu useamman kesän samassa mestassa ja ekan kesän peruspalkka oli reippaasti alle 2000e/kk, mutta sain tehdä ylitöitä. Oon vuotta vaille DI, enkä työskentele pääkaupunkiseudulla.

Ei ole tietenkään ihan samanlaisia noi ylityötapaukset.
Ymmärtää hyvin jos joku suuttuu siitä, että ensin on houkuteltu matkatöihin lupaamalla ylitöitä ja varsinkin viikonloppuja, ja sitten niitä ei saa tehdä. Aja sitten omalla kustannuksellasi kotiin viikonlopuksi, tai jää firman kämppään ryypiskelemään tms.
Kummastakaan ei sitä tiliä tee. Tai sitten sun pitäisi päästä kotiin mutta perjantaina ilmoitetaan että nyt pitää jäädä.

Toinen ääripää on se, että käyt ihan kotoa töissä, yrität elää normaalia elämää, ja vaaditaan jatkuvasti muuttelemaan omia vuoroja ja siirtelemään vapaita, vuosilomia myöden, pakotetaan ylitöihin halusit tai et, joustettava on. Siinähän soittelet jatkuvasti vaikka muijallesi että sun pitää nyt hakea lapset tarhasta,mun on pakko taas jäädä, ja ei, en tiedä koska pääsen, älä edes kysy. Joo mä lupasin että mennään sinne ja tänne mutta nyt ei vaan käy. Puhumattakaan mistään sun menoista. Mitään ei voi lyödä lukkoon kun ei tiedä sopiiko töiden puolesta.

Riippuu myös tietysti osaltaan se halukkuus ylitöihin siitä, onko kyseessä ns. tuntikalastelu vai joutuuko siellä oikeasti painamaan jokaisen tunnin edestä mistä palkan saa.

Paljon kaikkea muutakin tähän tietysti liittyy, hälytyskorvauksilla kikkailua ym.

Paljonko teekkarit tienaatte alan kesätöissä? Entä diplomityössä? Kuinka paljon TEK:n suositukset eroaa todellisuudesta?

Pääkaupunkiseudun ulkopuolella ollessani ensimmäisen kesän kesätöistä (muistaakseni) ~2100€/kk. Seuraavana kesänä samasta paikasta ~2200€/kk. Toisena kesänä sain lounaan lounasseteleinä, mutta en muista miten toisena kesänä meni, kun työpaikalla oli ruokala, jossa syöminen meni jotenkin palkasta. Tuo oli siis perustapaus, enkä nyt muista tuliko tuohon päälle jotain muuta tai kuinka suuria ne summat olivat. Työ oli sen perus 37,5h/vko.

Sen jälkeen aloitin osa-aikaisissa hommissa, jossa olin 2 vuotta eli kahtena kesänä täyspäiväisesti. Taulukoidun palkan mukaan. Suuruusluokat olivat ~2300€/kk ja seuraavana taisi olla ~2400-2500€/kk. Näissä ei ollut mitään lounasetuja, mutta söin yliopistolla 2,35€/lounas, joten se oli ihan sama. Muista tuloista en muista. Täyspäiväisesti kesällä tehtynä 37,5h/vko. Minkäänlaista valvontaa ei ollut siitä, että teitkö hommat toimistolla, kirjastossa vai mummin kahvipöydällä. Itse päädyin tekemään toimistolla, ja jätin hommat sinne. Kumpanakin vuonna paukutin tulorajat täppiin, ja osa-aikaisella sopimuksen työmäärillä säätelin sitä, ettei tulorajat ylity.

Ennen diplomityöni aloittamista tein keikkaluontoisia hommia. Hommat olivat suhteellisen vaativia, ja sen mukaan maksettiin tehdystä työstä, joten säännöllisesti tehtynä olisi ylittänyt todennäköisesti TEK:n suosituksen. Palkkaa tärkeämpää oli kuitenkin saada riittävät etenemismahdollisuudet ja mahdollisuus tehdä diplomityö ko. yritykseen.

Pääkaupunkiseudulla diplomityötäni aloittaessa peruspalkka sovittiin silloiseen TEK:n suositukseen ~2500€/kk. Tuohon sitten päälle tuli lounassetelikäytännöt ja puhelinetu. Virikeseteleitä tuli muutama satanen vuodessa. Työssä oli toisinaan matkustamista, joten siitä tuli päivärahoja. Tuo palkkaus jatkui ~6kk ennen ensimmäistä korotusta. Tuon 6kk aikana tehtävät muuttuivat ja vastuut kasvoivat sen verran, että diplomityön teko siirtyi vapaa-ajalle. Diplomityön aloittamisesta alkaa nyt olla muutama vuosi, ja vihdoin diplomityö on loppusuoralla ja kohta lähdössä arvosteluun :)

Sanotaanko, että kun en ole muuta keksinyt työhaastattelussa pyytää, niin olen TEK:n suosituksen pyytänyt. Usein työhaastattelussa on se mukisematta maksettu. Olen tosin siinä mielessä onnekkaassa asemassa, että kaikki nämä tehtävät ovat olleet omalta alaltani.

Verotiedot on julkisia, odota vaan kun joku duunikaveri tilaa sun verotiedot itselleen. Ei tosin kerro mistä kaikkialta rahat on raavittu kasaan.

Normaalista iltavuorosta saa sen satkun tai alle. Ylityövuorosta taas parisataa, niin kyllä sitä menee ihan mielellään ottamaan sen peruspalkan päälle.

Ite kyllä teen pelkkää yötä pääasiassa normi töinä ja ylityöt mitä vuoroo nyt sattuu olemaan. Tienasin lähärinä 40k ilman lomarahoja... Ilman ylitöitä se olis ollut sitten ehkäpä 33 tonnia lomien kanssa.

Mä pidän mun työstäni paljon, mutta vielä enemmän pidän rahasta, joten kyllä ylitöitä tekee mielellään. Mitä enemmän tekee sitä enemmän saa rahaa. Kyllä sitä ennemmin ottaa 4000€ kuussa väsyneenä kuin 2040€ perse homeessa.

Tai no okei tuo 40k oli liioteltu. Tein sinä vuonna 10kk töitä ja tienasin 34000. Laskin vain pari kuukautta päälle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Normaalista iltavuorosta saa sen satkun tai alle. Ylityövuorosta taas parisataa, niin kyllä sitä menee ihan mielellään ottamaan sen peruspalkan päälle.

Ite kyllä teen pelkkää yötä pääasiassa normi töinä ja ylityöt mitä vuoroo nyt sattuu olemaan. Tienasin lähärinä 40k ilman lomarahoja... Ilman ylitöitä se olis ollut sitten ehkäpä 33 tonnia lomien kanssa.

Mä pidän mun työstäni paljon, mutta vielä enemmän pidän rahasta, joten kyllä ylitöitä tekee mielellään. Mitä enemmän tekee sitä enemmän saa rahaa. Kyllä sitä ennemmin ottaa 4000€ kuussa väsyneenä kuin 2040€ perse homeessa.

Tuota kun jatkuu kuukausi kuukauden perään, niin jossain vaiheessa voi tulla stoppi ilman että omat hälytyskellot soi yhtään.

Tuota kun jatkuu kuukausi kuukauden perään, niin jossain vaiheessa voi tulla stoppi ilman että omat hälytyskellot soi yhtään.

Juu mulla on välillä viikkokin vapaata. Teen yleensä työt ryppäänä ja sitten vapailen putkeen vähän enemmän. Ainut ongelma on lähinnä vaan jos painaa monta yötä putkeen, niin alkaa elimistö seota. Jos alkaa tuntua siltä, niin oon yleensä sanonu pomolle, että en nyt näillä vapailla vihti tulla.

Lähden kouluun syksyllä, niin painan tämän kesän vielä täysillä. Lomapäiviäkin jäi hyvin varastoon, niin saa startin kouluun. Voi opiskella täysillä, eikä tarvi sohlata töissä samalla.

Kaippa ne useimmilla soi, niitä ei vaan kuunnella. Jos vähän rintaa puristaa niin kyllä se ohi menee kun vetää taas kupin kahvia.

Mulla palkka tulee olemaan jossain 2200e/kk ilman ylitöitä. Oon ollu useamman kesän samassa mestassa ja ekan kesän peruspalkka oli reippaasti alle 2000e/kk, mutta sain tehdä ylitöitä. Oon vuotta vaille DI, enkä työskentele pääkaupunkiseudulla.

Aika erikoista, etteivat palkat ole yli kymmeneen vuoteen omilta ajoilta nousseet kaytannossa yhtaan. Onko tama siis normaali liksa? Mita paakaupunkiseudulla maksetaan?

Aika erikoista, etteivat palkat ole yli kymmeneen vuoteen omilta ajoilta nousseet kaytannossa yhtaan. Onko tama siis normaali liksa? Mita paakaupunkiseudulla maksetaan?

Kai se puhuu nettotuloista, eikai kukaan enää tienaa noin paskasti di koulutuksella.

Eiköhän ne taulukkopalkat jotain tuota luokkaa ole? Tulijoita riittää, joten miksi maksaa enemmän.

edit- Jaa.. Ehkä noi onkin vähän alhaisia viimeisen vuoden opiskelijalle. En tiedä. Mutta pakkohan sitä työkokemusta on saada, joten ei sitä pelkkää palkkaa kannata tuijottaa tuollaisessa tilanteessa.

tota luokkaa ne on. Ei siis DI-koulutuksen suorittaneelle kuten brn2 sanoi, vaan opiskelijalle. Joissain työpaikkailmoituksissa (harvoissa) on palkka kerrottu etukäteen, ja on ronskisti suosituksia alempi, joten aloin vaan ihmettelemään mikä se todellisuus on.

Onko täällä lähiakoina KTM-tutkinnon suorittaneita? Minkälainen työllisyystilanne ja palkka teillä on?

Itse valmistuin KTM:ksi viime kesänä. Nykyisiin hommiin pääsin käytännössä jo yhtä kesää aiemmin kun olin Gradua vaille KTM. Hommat eivät kyllä tällä hetkellä ole hirveän lähellä koulutusta. Kemiantekniikan alan tuotantolaitoksessa olen tuotannonsuunnittelijana/ERP:n pääkäyttäjänä. Tuon ERP:n mukana päässyt sitten erilaisiin projekteihin, jotka ovat lähempänä omaa koulutusta. Nykyiset hommat sopisivat ehkä paremmin TUTA-DI:lle tai kemiantekniikkaa opiskelleelle, mutta tehtävät opettavat.
Palkka n.3500€/kk +puhelin ja lounasetu (verotusarvo). Pääsääntöisesti työt 8-16 ja silloin tällöin (n. kerran 2-3kk) reissuja toisiin konsernin tuotantolaitoksiin. Työpaikka sijaitsee kehä 3 ulkopuolella n.150km Helsingistä.

Mitä sitten tulee muihin valmistuneisiin KTM:iin, niin en osaa vastata kuin muutamien opiskelukavereideni kautta. He ovat kaikki löytäneet melko nopeasti alan hommia ja useimmat aloittaneet kesätöiden kautta jo ennen valmistumista. Näillä tehtävinä mm. tilintarkastus, assistant controller/controller, myynnin tehtäviä ja pari pankissa hommissa. Palkasta en osaa tarkemmin sanoa. Yhden controllerin palkan tiedän, joka pyörii myös 3500€/kk paikkeilla ja toimipiste myös kehä 3 ulkopuolella.

Toivottavasti antoi sinulle jotain vastauksia.

Itse olin kiinnostunut tietämään, missä ERP-konsulttien palkat pyörivät, nykyään tuntuu että noita tehtäviä on aika paljon tarjolla.

Itse olin kiinnostunut tietämään, missä ERP-konsulttien palkat pyörivät, nykyään tuntuu että noita tehtäviä on aika paljon tarjolla.

Ja omalle kohdalle sattuneet kokemuset näistä aika paskaa. eli varmaan on joo kirjaviisautta mutta tietoa ja tahtoa perehtyä kohdeyrityksen toimintaan myös lattiatasolla on aika surkeeta. Että varmasti tässä hommassa olisi kysyntää jos hommaan panostaisi oikeasti!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom