Juu siis ei ollut tarkoitus epäillä kirjoittamaasi, kunhan koitin viestittää ettei tapaus ole minulle ennestään tuttu.
En mä sillä :D Viittasin tuohon naksun kirjoitukseen, että voi olla kyseessä muutkin kaverit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu siis ei ollut tarkoitus epäillä kirjoittamaasi, kunhan koitin viestittää ettei tapaus ole minulle ennestään tuttu.
Hei mut kato samoista telineistä täällä lähetään vetämään
No tottakai toiset syntyy älykkäille ja hyville vanhemmille ja toiset ei.-> todennäköisemmin hyvä ja lahjakas itse.
Siitä ulkonäkö vs. Menestyminen.
Angela Merkel on menestynyt isolla M-kirjaimella. Kuinka hyvännäköinen se on?
Voisin kuitenkin kuvitella että tuo 4,7+ keskiarvo on suurimmalle osalle aivan mahdotonta saavuttaa monissa koulutusohjelmissa. Eli kyllä voidaan puhua poikkeuksellisen lahjakkaista henkilöistä, kun ikäluokasta pieni osuus ylipäätänsä pääsee edes sisään noita lukuja tavoittelemaan. Tai sitten täytyy olla keskivertolahjakas ja omistautua vuosiksi vain sille koulunkäynnille, mihin halukkaiden joukko lienee vielä pienempi kuin superlahjakkaiden. Toki kuvailemasi polku on mahdollinen, mutta ei kaikille ja helppo se on vielä harvemmille.Oikeastaan omasta ikaluokastani mulla on kaksi suomalaista kaveria, jotka tekivat perustutkintonsa MIT:ssa ja yksi joka teki Harvardissa. Nama siis naiden yliopistojen "maksaa kaiken" stipendeilla. En oikeastaan osaa tarkemmin sanoa milla evailla paasivat lukiosta suoraan sisaan, koska usein suomalaiset eivat tassa vaiheessa tajua hakea (en esim. itse hakenut). Naista kaksi tekivat peraan vaikkarin ja yksi lahti suoraan finanssialalle kandin jalkeen ja repii nyt niita miljoonaluokan tuloja.
Lisaksi tiedan kaksi muuta saman ikaluokan suomalaista, jotka tekivat Suomessa tutkinnon ja tekivat jossain huippuyliopistoista vaikkarin. Tiedan myos Suomesta monia, jotka jaivat Suomeen tekemaan vaikkariaan, vaikka olivat perustutkinnon suorittaneet ylla mainitsemillani spekseilla. Eli kylla sita porukkaa on, koska on varmasti monia joita en tunne.
Mä ainakin panisin
Liippaakohan lähelle? Tiedän 2 veljestä, joista toinen lähti suoraan lukiosta Harwadiin ja päälle MIT. Toinen veli opiskeli KTM:ksi Aallossa ja lähti sen jälkeen MIT:hen. Isä on sisätautien erikoislääkäri, äiti anestesian erikoislääkäri ja sitä kautta järjestyi scolarshipit kouluihin.
Niin voihan se olla, ettei omaan tuttavapiiriin vain näitä lahjakkuuksia kuulu ja niitä keskivertolahjakkaita omistautujia nyt ei varmaan missään tapaisikaan. Mutta hyvä vain jos lahjakkaat pääsevät ulkomailleMä en tiedä keitä tunnette, mutta kyllä tästä heittää heti vajaa 10kpl kauppakorkeasta +4,7 keskiarvolla. (Ns. top 5% jengi). Ja aika moni on valmistumisen jälkeen ollut 6kk työttömänä, kun ei ole jaksettu hommata alan kokemusta kesätöistä.
Netissä näkee näitä videoita, jossa "tyhmät" jenkit eivät osaa Australiaa sijoittaa maailmankartalle. Aivan samanlaisen videon saa aikaiseksi mistä tahansa muustakin maasta, jos tarkoituksena on pelkän maan mollaaminen.
Suomessa on pari isoa plussaa yliopistoissa (maksuttomuuden lisäksi) Ensinnäkin vaikka lukiossa kiinnostaa lähinnä bisse ja mimmit, niin pääsykokeiden kautta pääsee sisään.
ja toisekseen, tentteja voi Suomessa uusia niin monta kertaa kuin haluaa. Eli loppupeleissä kuka tahansa saa Ka femmaksi, jos jaksaa lukea. Tämä pätee erityisesti esim. oikeustieteessä.
Ja edessä istuvien pitää heittää silmät kiinni (perintövero).
Tässä lienee sopivin paikka kysyä:
Onko mahdollisuutta ohittaa tuloverotusta, siirtää verot mätkyiksi ja näin hyötyä (lähes?) verovapaasta palkasta vuoden verran?
Eli tyylillä, maksaa 40k vuosiliksasta 1% veroa, (kun todellinen olisi 25-35%?) ja näin hyötyä 10k~, jolla taas tehdä vuoden aikana tuottoa sijoittamalla. Sitten veromätkypäätöksen tullessa myydä sijoitukset ja maksaa todellinen vero.
Verokortissahan on prosentit tiettyyn rahamäärään saakka, mutta onnistuisiko ilmoittaa vain veroprosentti, eikä tuloraja maksimia? Kuinkahan pitkään tuota 40k tulot ja 1% verolinjaa voisi jatkaa. :D
Hyötyhän kasvaisi hurjastikin tulojen kasvaessa.
Suuret riskit? Jos osakesalkussa on muuten puskuria ottaa takkiinkin, niin mitäs riskistä tuossa on. Toki oletan että näin on, ennenkö tuommoiseen alkaa. Voi kehno kun ei tuolle ole jätetty porsaanreikää...Et saa verottajan järjestelmästä tuollaista verokorttia. Toki parin tonnin mätkyillä tuota voi hyvinkin harrastaa.
Verottajahan ei halua ottaa sitä riskiä, että verovelvollinen on persaukinen siinä kohtaa kun verot pitäisi maksaa, siksi tuollaiset kikkailut on pyritty estämään. Useimmathan käyttäisi tuota ihan ryyppyrahana.
Sanottakoon nyt vielä, että tuollaisessa sijoitussuunnitelmassa riskit on todella suuret, kun operoidaan noin lyhyellä bullet-lainalla.
Koulutukset <3 Firma on ruvennut järjestään koulutuspäiviä Voiko olla parempaa kun istua 6h päivä luokassa ja saada 12h liksa tottakai 2-3h päivästä menee taukoihin. Varasin välittömästi paikan jokaiseen alkavaan koulutukseen.