Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei oikein mitenkään, tai no voisihan ton 1095 jakaa ja lisätä ton mun tuntipalkan päälle.. Silloin ainakin saataisiin melkein järkevä tuntipalkka arvio joka ei kuitenkaan vieläkään kertoisi totuutta ansioista KOSKA on lisäksi bonukset ja henkilöstörahat. Näin ollen esim mun ilmoittama 19,64€/h olisi suht valheellista,.

Jos jotain vertailua näistä haluaisi Niin pitäisi kertoa vuosiansiot, tuntipalkka, ylitöiden osuus, muut etuudet.

Onkos nuo boonukset ja henkilöstörahat semmosia jotka tulee automaattisesti joka vuosi? Vuosiansiot on kyllä aika hankalia nekin suhteuttaa.

Mitä muita tällaisia vastaavia lisiä voi olla, jotka ei tule ns. ylimääräisestä paskasta? Muutenhan tämänkin threadin anti jää vähän kapeaksi.

Onkos nuo boonukset ja henkilöstörahat semmosia jotka tulee automaattisesti joka vuosi? Vuosiansiot on kyllä aika hankalia nekin suhteuttaa.

Mitä muita tällaisia vastaavia lisiä voi olla, jotka ei tule ns. ylimääräisestä paskasta? Muutenhan tämänkin threadin anti jää vähän kapeaksi.

Juu tulevat automaattisesti summissa on vaan eroja, vaihteluväli on ollut n10-15% haarukassa viimeiseltä 15vuodelta. Mulla tossa henkilökohtaisissa lisissä on ns vastuualue ja kouluttaja lisiä eli tavallaan töitä tulee lisää noiden mukana mutta työaika ei kasva yhtään.

Jaahas,

Tän vuoden verokortti täytetty. Tiedossa ensimmäinen täysi vuosi töitä.
Palkka odote tälle vuodelle on jotain 46 000 - 48 000 € välillä.
Verotettava kk-palkka pyörii 3600 € nurkilla, siihen lomarahat ym. bonukset niin "päästään" tuohon 46k-48k.
Puhelin- ja lounasetu laskettu siis tuohon verotettavaan tuloon.

Teollisuudessa ERPin key userina, järjestelmän kehitystä ja siinä sivulla tuotannon suunnittelun tuurausta. Koulutukselta ekonomi, eli ei ihan omalla alalla tällä hetkellä.

Liitto hoitanut asiansa taas tyydyttävästi ja toukokuun alussa tulee 3,4% automaattinen nosto palkkoihin. Yhteensä tullut tässä viimeisenä kolmena vuotena kaksi kertaa reilu 2% vuotuinen nosto (olikohan 2,6% ja 2,2%) ja nyt 3,4%.

Palkankorotuksen ja tämän johdosta ylittyy 55kiloa helposti tänä vuonna. Avopuolisolla viime vuodelta 65,5k€ ja sai myös palkankorotuksen + tulee tuo 3,4% eli mennee 70k rikki.

Oon aikamoisessa palkkakuopassa meidän perheessä :D

Liitto hoitanut asiansa taas tyydyttävästi ja toukokuun alussa tulee 3,4% automaattinen nosto palkkoihin. Yhteensä tullut tässä viimeisenä kolmena vuotena kaksi kertaa reilu 2% vuotuinen nosto (olikohan 2,6% ja 2,2%) ja nyt 3,4%.

Palkankorotuksen ja tämän johdosta ylittyy 55kiloa helposti tänä vuonna. Avopuolisolla viime vuodelta 65,5k€ ja sai myös palkankorotuksen + tulee tuo 3,4% eli mennee 70k rikki.

Oon aikamoisessa palkkakuopassa meidän perheessä :D
Joo sama homma, tosin tana vuonna tuli jopa 4%. Euroina juuri tossa 55k nurkilla, tosin nyky-kurssi auttaa aikalailla. Verotkin kun on laskusuunnassa niin kehitys on kohtuullinen.

Kuinkas siella saksassa on verokehitys, onko suuntaus alas, ylospain kun ei taida paljon enaa voida menna?

Joo sama homma, tosin tana vuonna tuli jopa 4%. Euroina juuri tossa 55k nurkilla, tosin nyky-kurssi auttaa aikalailla. Verotkin kun on laskusuunnassa niin kehitys on kohtuullinen.

Kuinkas siella saksassa on verokehitys, onko suuntaus alas, ylospain kun ei taida paljon enaa voida menna?

En osaa sanoa verokehityksestä yhtään mitään. Kruunu ottaa mikä kruunulle kuuluu ja sillä selvä.
Tieto lisäis tuskaa.

EDIT: Tulee näköjään vielä lisäksi joku 150€ "kertakorvaus" tammi-maaliskuulta.

2014 palkkatulot 0€, nyt 2015 maaliskuusta lähtien n. 4300€/kk br. Norjassa työnimikkeellä "Customer Support Consultant". Saa nähä millasen veroprosentin lätkäsee, mutta ei pitäis mikään järjettömän kova Suomeen verrattuna olla.

2014 palkkatulot 0€, nyt 2015 maaliskuusta lähtien n. 4300€/kk br. Norjassa työnimikkeellä "Customer Support Consultant". Saa nähä millasen veroprosentin lätkäsee, mutta ei pitäis mikään järjettömän kova Suomeen verrattuna olla.

Toivottavasti ei ole kovin suuri ero brutolla ja netolla jos meinaa vähän elääkin:
OsloHelsinki.webp

Cost of Living Comparison Between Helsinki, Finland And Oslo, Norway

Mulla on just toisinpäin, noin kolmanneksen halvempaa tuon sivuston mukaan :)

Liitteet

• OsloHelsinki.webp
    OsloHelsinki.webp
    44,6 KB · Katsottu: 1 122
No eiköhän Helsingissä tosta työstä saisi 2300 e eikä 4300 e..

Jos edes sitäkään.

Toki varmasti niin et saksankielistä Eurooppaa parempaa työntekoaluetta Euroopasta tuskin löytää

E:4300 e / kk on suomalaisessa tulojakaumassa aikas korkealla. Oisko top 5% tienoilla ulkomuistista..

Toivottavasti ei ole kovin suuri ero brutolla ja netolla jos meinaa vähän elääkin:
katso liitettä 125438

Cost of Living Comparison Between Helsinki, Finland And Oslo, Norway

Mulla on just toisinpäin, noin kolmanneksen halvempaa tuon sivuston mukaan :)

Onneks en asu Oslossa, siellä on perkeleen kallista. Täältä missä asun saa kolmion n. tonnilla kuussa, about samaa hintatasoa kuin pk-seudulla, jopa välillä halvempaa. Ruoka tosiaan n. 1/3 kalliimpaa, mutta jos palkkaa tulee yli kaksinkertaisesti, on täällä silti enemmän ostovoimaa. Verojen pitäis olla muutaman prosentin heitolla aika samaa tasoa, tiedän enemmän kun verokortti valmistuu.

Tosiaan asun 2h Oslosta etelään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Jos edes sitäkään.

Toki varmasti niin et saksankielistä Eurooppaa parempaa työntekoaluetta Euroopasta tuskin löytää

E:4300 e / kk on suomalaisessa tulojakaumassa aikas korkealla. Oisko top 5% tienoilla ulkomuistista..

Tekemällä kolmea vuorotyötä 55-65h/vk Suomessa, sain hyvänä kuukautena sen 3000€. Olin kaiken lisäks niin loppu, että loppujen lopuks yhen 14h työpäivän jälkeen, klo 5 aamulla nukahin rattiin (edellisenä yönä muutama h unta) ja törmäsin kaiteeseen. Kirjaimellisesti avas silmät, ei tollasta voi pitkään tehä. Oon vaan ilonen että toi tapahtu sellaseen aikaan, ettei tiellä ollut muita.

Osaatko muuten norjaa?

Jos et, niin on norja aika hieno maa, ei moni sun iässä oleva ulkomaalainen Suomessa saa edes töitä saati tuollaisia palkkoja. Mä sain sun iässä koko kesässä saman verran kun sä nyt kuussa;)

Osaatko muuten norjaa?

Jos et, niin on norja aika hieno maa, ei moni sun iässä oleva ulkomaalainen Suomessa saa edes töitä saati tuollaisia palkkoja. Mä sain sun iässä koko kesässä saman verran kun sä nyt kuussa;)

En osaa, ymmärrän kyllä tosi paljon, pystyn kylläkin lukemaan ja ymmärtämään keskusteluita. Työ on siis suomeksi ja englanniksi. Viimeiset 1½ vuotta oon kuitenkin asunut vähintään yhen norjalaisen kanssa, viimeisimmässä kämpässä oli kaikki muut norjalaisia, niin kieltä on tullut kuultua aika paljon. Pakko sanoa, että mulla kävi kyllä ihan järkyttävän hyvä tuuri. Ei ilmeisesti ollut löytäneet suomalaista, jolla olisi tarpeeksi hyvä englannin kielen taito.

Ainahan tuurilla on merkityksensä..

Sillä tuurilla se Vesa keskinenkin on rikastunut;)

Eiköhän norjaakin aika äkkiä opi..

Onnea vaan!

Jos edes sitäkään.

Onkos tuolla saksankielisessä Euroopassa mitenkä laajalti vaatimuksena sujuva saksan osaaminen?

Onkos tuolla saksankielisessä Euroopassa mitenkä laajalti vaatimuksena sujuva saksan osaaminen?

Riippuu varmasti alasta ja työtehtävästä jolla on. Sen verran tutkin, että omalla alalla (kiinteistöliiketoiminta) oli melkeinpä pakko osata jokaisessa työpaikassa sujuvaa saksaa. Sinänsä ihan ymmärrettävää alan luonteen kannalta. Uskoisin, että hallinnollisiin tehtäviin ei tarvitse niin hyvää kielitaitoa.

Riippuu niin paljon työpaikasta, työtehtävästä ja alasta. Ainakin IT-alalla on monesti työkielenä englanti, koska työntekijöitä saattaa olla jopa kymmenistä eri maista.

Tohon monet todistaa varsin väkevästi ettei tarvitse osata.

Mä mitä olen ollut on työt kyllä olleet aina 100% saksaksi. En mä osaa sanoa tietenkään kuin omien kokemusten pohjalta.
Hyvä se ainakin on osata, en tiedä millaista se olisi olla siellä kielitaidottomana, kun saksan opiskelun aloitin 11-vuotiaana.

Kyllä siellä moni suomalainen on kyllä englanniksikin. Sitäpaitsi, saksa on niin helppoa että sitä kyllä varsin nopeasti oppii jos vaan sinne ensiksi päätyy.

Juu. Itse en saksaa ole opiskellut koulussa eikä minun kielipääkään välttämättä mikään huippu ole. Mutta kylläpä sen kielen oppii jos sen haluaa oppia. Eniten varmaan jännittää haastattelutilanteessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom