Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Syöpäjonoista en tiedä, mutta eikös nuo parhaat lääkärit ym. ole hommissa yksityisellä puolella? Ei se kovin hyvä systeemi voi olla, jos potkut saatuaan menettää vakuutuksen ja tippuu ilmaisklinikoiden varaan. 30 Days Minimum Wage ohjelmassa niitäkin koeponnistettiin. IMHO parempi olisi sanoa, että jenkeissä on paras terveydenhoito osalle.

Kokoaan eri juttu sitten on, onko missään oikeasti hyvä terveydenhoito. Ainoastaan telkkarissa joku random koditon saa sairaalassa 5 lääkäriä ympärilleen + magneetit ja röntgenit.

edit: itse asiassa tuo yllä oleva lääkäreiden laadusta myös yksityisellä puolella täällä Suomessa on aika hyvin sanottu. Itsekin käytän käytännössä pelkästään työpaikan tarjoamia palveluita. Eivätkä lääkärit siellä kyllä määrää mihinkään kokeisiin tai kuviin oikein millään. Epäilen syynä olevan maksavan asiakkaasn palvelu: firma tai vakuutusyhtiö ei pidä, jos heidän rahoillaan hoidetaan liikaa ihmisiä. Joku magneettikuva on todella harvojen herkkuja, vaikka sillä ratkeaisi helpoiten ongelmat. Viimeksi kävin valittamassa olkapäästä. Lääkäri pisti ultraan, koska se on halvin. Tuloksista ei näkynyt vikaa, joten lääkäri kehoitti vain lopettamaan harrastuksen. Sanoin että eikö kannattaisi käydä ortopedillä, niin lääkäri oli jotenkin "joo no jos se sun mielestä on tarpeen". Ortopedi taas sanoi, että paha sanoa mitään kun ei ole magneetteja jne. Mutta niitä ei kannata ottaa kun maksaa niin paljon. Eli koko ammattikunnan asenne täällä ei ole kohdallaan. Potilas kiinnostaa aika vähän ja suurin osa ajasta näpytellään vain koneella. Eikä se muutu vaikka Wahlroosi oli terveysministerinä.
Paras terveydenhuolto=paras terveydenhuolto, ei me siitä puhuta että kuka sitä käyttää.

"Jos näin jatketaan, luvassa on massatyöttömyys" | Taloussanomat

Vakava aihe, tuo työttömyysdevalvaatio. Jokainen sitten pudottaa sen oman palkkansa markkinan asettamalle tasolle. Ei tietysti koske lääkäreitä ja valtionvirkamiehiä ;).

Olisiko eurosta parempi vain lähteä ja nostaa kilpailukyky ylös? En ole perehtynyt mitä vaikutuksia eurosta eroaminen toisi mukanaan mutta valmistaudun evakuoimaan itseni Suomen työmarkkinoilta.

"Jos näin jatketaan, luvassa on massatyöttömyys" | Taloussanomat

Vakava aihe, tuo työttömyysdevalvaatio. Jokainen sitten pudottaa sen oman palkkansa markkinan asettamalle tasolle. Ei tietysti koske lääkäreitä ja valtionvirkamiehiä ;).

Olisiko eurosta parempi vain lähteä ja nostaa kilpailukyky ylös? En ole perehtynyt mitä vaikutuksia eurosta eroaminen toisi mukanaan mutta valmistaudun evakuoimaan itseni Suomen työmarkkinoilta.

Hyvä, pystyn suosittelemaan! ;)

Aika lahjakasta mutuilua terveydenhuollosta ja yleistyksiä täällä aiheesta "kumpi parempi ysityinen vs julkinen". Itse olen yksityisellä duunissa "pomona" ja samaa porukkaa ne lääkärit on kuin julkisella. Otetaan vaikka joku sisätautien erikoislääkäri, tiedän monta heppua jotka tekevät päätyön julkisella ja sitten keikkaa yksityisellä. Onko se sama henkilö mystisesti parempi siellä yksityisen puolella? Suomessa asiakas volyymit on niin pieniä että itse näen julkisen olevan järkevin vaihtoehto koko väestöä ajatellen. Vaikea kuvitella että yksityinen pystyisi tarjoamaan erikoistumismahdollisuuksia ym vastaavasti. En ole lääkäri niin TJJ korjatkoon.

Jostain syöpätutkimuksesta kun aletaan puhumaan ja vertailemaan jenkkien vastaavaan niin totean vain, nigga please! Pieni suomi vs maailmanpoliisi, resursseissa mitään eroa? Toisaalta suomessa on tehty/tehdään alaan liittyen kansainvälisesti arvostettua tutkimusta, hoitojen kehittämistä ja tiedonkeruuta.

Eipä ole juuri muuta kommentoitavaa, mutta jo tämä uutinen on edes puoliksi totta, niin aika saatanan surkeaa meininkiä jenkkien "terveydenhuolto" on. "Ai ei vakuutusta, no lapsi jää ilman syöpähoitoja". Luojan kiitos Suomessa ei ole tuollaista.

Paljon bruttopalkka on keskimäärin ja vuosiansiot? 4-5k€ /kk?

Kuten joku jo veikkaili, niin tyypillinen brutto itsellä ilman ylitöitä on n.3000€/kk.

Tuo henkilökohtainen lisä voi olla yli 40% peruspalkasta ja ainakin meillä pystyy tekemään halutessaan paljon ylitöitä. Eli jos on saanut kasvatettua noita lisiä korkealle tai tekee paljon ylitöitä, niin voisi periaatteessa päästäkin tuohon 4-5 k€/kk haarukkaan. Osa varmasti siihen pääseekin, mutta se ei ole kyllä mitenkään tyypillinen hoitajan tilinauha.

Eipä ole juuri muuta kommentoitavaa, mutta jo tämä uutinen on edes puoliksi totta, niin aika saatanan surkeaa meininkiä jenkkien "terveydenhuolto" on. "Ai ei vakuutusta, no lapsi jää ilman syöpähoitoja". Luojan kiitos Suomessa ei ole tuollaista.

Eikös just aikaisemmin todettu, että terveydenhoidossa tärkeintä on se laatu eikä se kuka sitä saa? Joku varakas sai hyvää hoitoa ja siksi Ameriikassa paras terveydenhoito.

Irakissa vielä parempi. Hussein kun tuli kipeäksi, niin Ranskasta tuli lentäen lääkärit hoitamaan. Valtio kustansi koko homman eikä itse tarvinut maksaa mitään :D

Tuossa uutisessahan käsitellään vain sitä, että syöpähoidot ei mene Bengalsin (vakuutusyhtiön) piikkiin. Bengals sitten mediatempauksena päätti laittaa vakuutusyhtiönsä maksamaan ne. Jenkkien terveydenhuoltosysteemi on sen verran monimutkainen, että siitä ei ota selvää näin ulkopuolisena, että kuka kuuluu minkäkin systeemin piiriin ja mitä se kattaa, mutta tuo lapsi todennäköisesti kuuluisi S-CHIP:n piiriin.
Ainoa mitä tuosta uutisesta voidaan Suomeen verrata on, että harva täällä saisi lapsensa syöpähoidot yksityisellä kustannettua entisen työnantajansa piikkiin.

Eikös just aikaisemmin todettu, että terveydenhoidossa tärkeintä on se laatu eikä se kuka sitä saa? Joku varakas sai hyvää hoitoa ja siksi Ameriikassa paras terveydenhoito.

Irakissa vielä parempi. Hussein kun tuli kipeäksi, niin Ranskasta tuli lentäen lääkärit hoitamaan. Valtio kustansi koko homman eikä itse tarvinut maksaa mitään :D
Noh noh, Hussein OLI valtio, eli kyllä hän ihan itse kustansi sen =) .

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mitä rakennusmiehet, laattamiehet ja maalarit oikeesti tienaa etelä-suomessa bruttona, ilman verovapaita korvauksia? Mua ei kiinnosta mitkään omassa päässä tehdyt teoreettiset tuntipalkat, tyyliin 8h palkka työstä minkä suoritti puolessa työajassa ja sitten pääsi lähtemään kotiin. Eli tällöin esim 12eur tuntipalkka tuplaantuu näennäisesti, mutta tilinauhassa se ei paljoo lämmitä, jos työstä on maksettu sen 8h mukaan normi liksalla. Myöskin vuosiansiot kiinnostaa, koska monesti lomautukset on peikkona. Eli hyvän kesän päälle köyhempi talvijakso. En näitä lämpimikseni kysele, vaan lähinnä oman hinnoittelun näkökulmasta.

mitä rakennusmiehet, laattamiehet ja maalarit oikeesti tienaa etelä-suomessa bruttona, ilman verovapaita korvauksia? Mua ei kiinnosta mitkään omassa päässä tehdyt teoreettiset tuntipalkat, tyyliin 8h palkka työstä minkä suoritti puolessa työajassa ja sitten pääsi lähtemään kotiin. Eli tällöin esim 12eur tuntipalkka tuplaantuu näennäisesti, mutta tilinauhassa se ei paljoo lämmitä, jos työstä on maksettu sen 8h mukaan normi liksalla. Myöskin vuosiansiot kiinnostaa, koska monesti lomautukset on peikkona. Eli hyvän kesän päälle köyhempi talvijakso. En näitä lämpimikseni kysele, vaan lähinnä oman hinnoittelun näkökulmasta.

Varmaan aika yleinen 12-16 € tunnilta. Jotkut voi tienata enemmänkin, mut ei kukaan yli 20.

Tilastokeskuksen tuoreen julkaisun mukaan Suomen kokoaikaisten palkansaajien kokonaisansioiden mediaani oli vuoden 2013 lokakuussa 2 928 ja keskiarvo 3 284 euroa kuukaudessa. (Iltalehdestä kopsattu)

Normi liksat näköjään paskempia ku perus pakkislaisen netto ;)

Perus duunarinhommia mulla jää käteen verojen jälkeen 2,3-2,6k /kk. Kyllähän tuolla ihan hyvin pärjäilee ja muutaman vuoden ollut työelämässä.

Tilastokeskuksen tuoreen julkaisun mukaan Suomen kokoaikaisten palkansaajien kokonaisansioiden mediaani oli vuoden 2013 lokakuussa 2 928 ja keskiarvo 3 284 euroa kuukaudessa. (Iltalehdestä kopsattu)

Normi liksat näköjään paskempia ku perus pakkislaisen netto ;)

Tähän on hyvä kommentoida, teollisuus asiantuntija otin projektin vastaan 8 viikkoa arvioitu kesto, korvaus n25k€.
Mut eihän tämä ole mahdollista kun tuolla listalla mun palkka on vaan jtn 3-4k€ välillä-

Ps: tämäkin kirjoitus olisi jäänyt tekemättä jos mun kk ansiot olisivat vaikka 1500€

Vuosipalkka dollareissa ei ole itsellä mitenkään ihmeellinen, mutta ostovoimana ajateltuna palkka on kyllä aika kova, jos miettii millainen palkka Suomessa pitäisi olla, että pääsisi samaan ostovoimaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom