Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No kun puhutaan naisista on kaikki saaneet 30 naiselta.
Kun puhutaan lenkkeilystä on kaikki juosseet maratonin.
Saleilussa kukaan ei nostan alle 130 kg penkistä
Kun puhutaan nopeusennätyksistä ei kukaan ole ajanut alle 250
Ja niin edelleen
Ne joilla menee hyvin on helvetin äänekkäitä
Ne joilla ei mene hyvin on turpa kiinni.

Jaajuu. No täähän selvittää miks mäkin olen täällä äänessä.

BUHAHAHAHAH! :D

Mikä on Suomen mediaanipalkka, jotain 3100 e/kk..? Siis miehet ja naiset yhdessä..? Eli puolet suomalaisista tienaa tuon yli ja alle tienaavia matalapalkkalaisia, 1000-2000 e/kk, on myös vino pino. Iso määrä palkansaajista pitää tienata 4000-6000 e/kk, jotta tuo toteutuu!

E: joku näppärä saa taulukonkin liittää, missä tuo tulee esiin. Tarkoitus oli vain sanoa, että esim. 5000 e/kk, ei ole mikään tavaton palkka.
Mediaani, ei keskiarvo
Ei vaan toi toteutuu vaikka keskimmäisen palkka on 3100 euroa, niin vaikka kaikkien loppujen parempituloisten palkka olisi 3101 euroa kuussa toteutuu mediaani 3100

Tilastokeskus - Tulot ja kulutus
80 000 tai enemmän tienaa 2.7 % ihmisistä

Ei henkilokohtaista kokemusta, mutta kuuleman mukaan yksityisella palvelu on huomattavasti parempaa, on omat odotushuoneet, saat valita laakarisi, englanninkielinen palvelu jne. Laakkeet korvataan kokonaan, vuositarkastukset ja hammashuolto kuuluu hintaan ymv. Suurin etu tuon julkisen vakuutuksen kanssa hintakaton lisaksi varmaan se, etta lapset kuuluvat hintaan. Yksityisella maksat jokaisesta erikseen.

Veroprosenttiin sen verran, etta tuo mainitsemani lahes 50% oli siis nettotulot kaikkine maksuineen, lapsettomalle ja naimattomalle. Lapset ja vaimo laskee veroprosenttia.

Joo mä ymmärsin kyllä ja sanoitkin että veroprosentti on käytännössä lähelle 50, se pitää paikkansa. Halusin olla vain tarkempi termin kanssa. Käteen jää vähän reilu 55% palkasta ja sehän on se joka merkkaa.

Lääkärissä olen aina saanut palvelun englanniksi, koska ihan kenelle vain lääkärille saa mennä. Joutuuhan siinä googlettamaan, eikä ihan voi vain valita ovea josta asuu sisään, mutta aika pieni vaiva. Hammashuolto kuuluu julkiseenkin (tarkastus ja puhdistus kerran vuodessa, hampaiden poistot jne), hetki sitten poistettiin viisaudenhammas ilman lisäkustannuksia. Paikkaus ilmainen, sis. amalgaamipaikan :D Eli jos haluat nykyaikasen ni se maksaa vähä lisää. Yksityisellä ei ehkä maksaisi. Lääkkeitä ei korvata, mutta ne on ihan törkeen halpoja. Ab-kuuri poskiontelotulehdukseen maksoi alle 5€.

Omalla kohdalla palkka on mallia pohja (kiinteä kuukausipalkka) + provisio + mahdollinen bonus eli vaihtelee aika kovasti. Tässä kuussa tulee olemaan ennen veroja vajaa 4000e, vähimmillään jää reiluun 2500 euroon ja jos tähdet on oikeassa linjassa niin voi tulla yli 7000e.

Menot on isot ja yritän opintotukia ja -lainoja maksella pois, säästöön ei jää juuri mitään.

^^Vahan offtopicia mutta tuli tuosta mieleen kun kerran juttelin yhden saksalaisen kanssa. Molemmat oltiin keskituloisia ja palkka about sama. Mulle jai kateen 500€ enemman. Silloin olin kylla etta WTF.

^^Vahan offtopicia mutta tuli tuosta mieleen kun kerran juttelin yhden saksalaisen kanssa. Molemmat oltiin keskituloisia ja palkka about sama. Mulle jai kateen 500€ enemman. Silloin olin kylla etta WTF.

Mun duunikaveri lähti samoista IT-hommista Berliiniin duuniin. Bruttopalkka nousi ja veroa menis kuulemma enemmän, kuin Suomessa jos olis sinkku. Kun vaimo on työttömänä kotona niin verot on Suomea alemmat. Näillä asetuksilla tienaa nykyään +1000e nettoa Suomeen verrattuna (brutto Suomessa ~4ke/kk). Ilman vaimoa jäis kuulemma jonnekin +500 euroon. Duunia tekee myös enemmän, kuin aikoinaan Suomessa Suurella Kotimaisella.

Joo mä ymmärsin kyllä ja sanoitkin että veroprosentti on käytännössä lähelle 50, se pitää paikkansa. Halusin olla vain tarkempi termin kanssa. Käteen jää vähän reilu 55% palkasta ja sehän on se joka merkkaa.

Lääkärissä olen aina saanut palvelun englanniksi, koska ihan kenelle vain lääkärille saa mennä. Joutuuhan siinä googlettamaan, eikä ihan voi vain valita ovea josta asuu sisään, mutta aika pieni vaiva. Hammashuolto kuuluu julkiseenkin (tarkastus ja puhdistus kerran vuodessa, hampaiden poistot jne), hetki sitten poistettiin viisaudenhammas ilman lisäkustannuksia. Paikkaus ilmainen, sis. amalgaamipaikan :D Eli jos haluat nykyaikasen ni se maksaa vähä lisää. Yksityisellä ei ehkä maksaisi. Lääkkeitä ei korvata, mutta ne on ihan törkeen halpoja. Ab-kuuri poskiontelotulehdukseen maksoi alle 5€.

Onko lääkärissäkäynti omakustanteisesti sitten törkykallista verrattunaa suomeen (70-100€ yksityinen)? Miksi maksaa jotain useita tuhansia euroja vakuutuksesta vuodessa jos ei ole jenkkihinnoittelu jossa kääntyminen päivystyksessä maksaa aina kymmeniä tuhansia. Suomessa yksityinen airaanhoito on suht kallista ja vakuutukset maksimikorvauksilla (sairas ja tapaturma) saa johonkin 4-500€/vuosi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko lääkärissäkäynti omakustanteisesti sitten törkykallista verrattunaa suomeen (70-100€ yksityinen)? Miksi maksaa jotain useita tuhansia euroja vakuutuksesta vuodessa jos ei ole jenkkihinnoittelu jossa kääntyminen päivystyksessä maksaa aina kymmeniä tuhansia. Suomessa yksityinen airaanhoito on suht kallista ja vakuutukset maksimikorvauksilla (sairas ja tapaturma) saa johonkin 4-500€/vuosi.

Vakuutus on pakollinen, jos käy töissä. Se lähtee automaattisesti palkasta. Nuo vakuutusyhtiöthän on keränny miljardien omaisuuden, puhutaan että valtio painostais ne makselemaan rahaa takaisin vakuutuksenmaksajille.

Ei voi olla noin kallista. Juuri toisessa ketjussa todettiin, että yksityistämällä kaikki on halvempaa ja laatukin parempaa :D Eli kilpailu on hoitanut Saksassakin kustannukset minimiin eikä valtion pitäisi puuttua siihen mitenkään. Näin olen asian ymmärtänyt.

samaa ihmettelin. Mitä noista vuorolisistä oikein kuvitellaan? Eli toinen mokoma pitäisi lisistä tulla peruspalkan päälle, jotta pääsisi 4-5 tonniin kuussa.

Vanhempi konstaapeli kenttätöissä, peruspalkka noin 2000 euroa+vuorolisät ja henk. koht.lisät. Viime vuonna brutto 41 766 euroa, ei ylitöitä.

Ei voi olla noin kallista. Juuri toisessa ketjussa todettiin, että yksityistämällä kaikki on halvempaa ja laatukin parempaa :D Eli kilpailu on hoitanut Saksassakin kustannukset minimiin eikä valtion pitäisi puuttua siihen mitenkään. Näin olen asian ymmärtänyt.

Maksaahan se Suomessakin

Verovaroista julkinen jossa pääsee jonottamaan juoppojen kanssa. + joka visiitti 29 euroa ja risat.
Lääkkeet osa maksaa ihan rahaa vaikka kela-korvaus onkin.
Työterveyshuolto
Ja vakuutus yksityiselle / mitä visiitti sinne maksaa..

Julkinen joko toimii tai sitten käy kuten eräälle tutulle jolta katkesi jalka nilkasta. Tää tapahtui aamulla ennen yhdeksää.
Mä vein tämän sairaalalle. Josta ne oli sen sitten pallotellut toiselle terveysasemalle missä ei oltu tehty mitään sille ja siirretty takaisin sairaalalle. Sai tää kipsin jalkaan lopulta, ja kävin hakemassa kotiinsa..

Kello 12 aikaan

Yöllä..
Kivut oli ollu kuulemma aika kovat. Visiitti kesti sellaiset 14.5 tuntia ja ei se ollu ruokaa saanut eikä Buranaa kummempaa lääkettäkään. Kuulostaa varmaan aika mahdottomalta mutta totta joka sana enkä liioittele.

Omia kokemuksia: katkesi käsi ranteen yläpuolelta pyöräonnettomuudessa. Menin sitten terveyskeskukseen. Siellä venäläinen naislääkäri (kaikesta huolimatta venäläiset naiset on heikko kohta..:) ) laittoi käden luut paikoilleen ja kipsiin.

Ilman minkään valtakunnan kipulääkitystä tai puudutusta. Sattui niin helvetisti että taju meni 3 kertaa tän operaation aikana. Siinä vaiheessa alkoi epäilyttää kun se laitto hampaiden väliin jäätelötikun näköisen puulastan. "Ei se satu mut pure vaan tätä"
No luut meni paikoilleen tai niin ainakin luuli. Seuraavana päivänä kuvien perusteella mut kutsuttiin paikalliseen sairaalaan ja nukutettiin ja laitettiin uusiksi. Ei oltu huomattu että käsivarren molemmat luut on poikki.

Ja kassan kautta kotiin..;)
Toki ei saa valittaa mutta epäilen että jotain kipulääkitystä saisi yksityisellä. Ja jos ei saisi vaihtuisi yksityinen. Sattui niin että korvissa soi

Tuli Juffen postista postista mieleen, että aina välillä mietin tulisiko päättymättömissä vuorohommissa "poistaa" vuorolisät ja korvata se "könttäpalkalla"

Tarkoitan siis sitä, että Juffen palkka ei olisi 2000€/kk vaan 41k€ vuodessa, edellytyksenä vuoron tekeminen. Nykyään kun joka paikasta kiristetään niin tällä tavalla saataisiin mielestäni lisää läpinäkyvyyttä kulurakenteisiin yms.

Joojoo, hemmetin vaikene syystä että joulu yms. mutta kunhan puntaroin... Tokihan se on hyvä, että rahavuoroja voidaan sumplia vähän halukkuuden mukaan. Ihmetyttää vaan välillä kun julkisessa keskustelussa puhutaan palkoista notta jostain hommasta saa x palkan, mutta todellisuudessa kaikki ko homman tekijät tienaa noin puolitoistakertaisesti. Tällöin keskustelu vääristyy, etenkin julkisella puolella.

Ja tämä ei ole missään nimessä hyökkäys poliisien liksoja kohtaan, tuon 41 k€:n eteen on varmasti laitettu efforttia joka pennin edestä.

Edit. Ja jotenkin noi valtion maksamat palkat ei ole missään balanssissa. Pesonen&Suikka 40k€ vs. valtionyhtiön junakuski 60k€... Oikeesti?

Onko tää yksinäinen harha, vai luuleeko jengi oikeesti, että sairaanhoitajat tienaa 3-vuototyössä 4-5ke/kk brutto? :hyvä:

Eikös joku hoitsu täällä ole joskus kohissut tienaavansa joku viiskymppiä vuodes? Voi olla että muistan väärin. Tosin ei tuo reilu kolme tonniakaan huono palkka ole.

Tuli Juffen postista postista mieleen, että aina välillä mietin tulisiko päättymättömissä vuorohommissa "poistaa" vuorolisät ja korvata se "könttäpalkalla"

Tarkoitan siis sitä, että Juffen palkka ei olisi 2000€/kk vaan 41k€ vuodessa, edellytyksenä vuoron tekeminen. Nykyään kun joka paikasta kiristetään niin tällä tavalla saataisiin mielestäni lisää läpinäkyvyyttä kulurakenteisiin yms.

Joojoo, hemmetin vaikene syystä että joulu yms. mutta kunhan puntaroin... Tokihan se on hyvä, että rahavuoroja voidaan sumplia vähän halukkuuden mukaan. Ihmetyttää vaan välillä kun julkisessa keskustelussa puhutaan palkoista notta jostain hommasta saa x palkan, mutta todellisuudessa kaikki ko homman tekijät tienaa noin puolitoistakertaisesti. Tällöin keskustelu vääristyy, etenkin julkisella puolella.

Ja tämä ei ole missään nimessä hyökkäys poliisien liksoja kohtaan, tuon 41 k€:n eteen on varmasti laitettu efforttia joka pennin edestä.

Edit. Ja jotenkin noi valtion maksamat palkat ei ole missään balanssissa. Pesonen&Suikka 40k€ vs. valtionyhtiön junakuski 60k€... Oikeesti?

Teollisuudessa jossa tehdään jatkuvaa kolmevuoroa työntekijöillä on tietysti hyvät ansiot, ja päivätyöntekijöillä taas nostetaan perustuntiliksaa sen takia kun he eivät pääse/joudu nauttimaan 3-vuorotyön lisistä. Mun mielestä tuo on aika hassua.

Julkinen terveydenhuolto on kylla ihana vaikka aiheena off-topic onkin. Mulle tehtiin aikanaan toimenpide sairaalassa, jossa tungettiin letku 45min ajaksi vatsalaukkuun suun kautta. Tuntuu niin saatanana epamiellyttavalta ja hiki otsassa taytyi pidatella oksennusrefleksia, koska jos sen paastaa paalle, niin yokkaamista on lahes mahdoton lopettaa (nain kavi lopussa...). Minut oli siis otettu sairaalaan sisaan ja homma piti tehda kiireisena. Sairaalassa oltiin, etta joo ei voida valitettavasti nukuttaa kun on maanantai ja meilla on anestesialaakareita paikalla vain tiistaisin ja torstaisin. Tama oli siis keskella paivaa ja Jorvissa... siis Jorvin kokoisessa sairaalassa ei anestesialaakareita kolmena paivana viikossa. Mita vittua. Eipa onneksi tartte enaa Suomen julkisella kayda.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom