Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo se 100k kämppä on tosi edullinen sen jälkeen kun välittäjä sanoo, että korkein tarjous on 0e ja itse haluaisi muuttaa syystä X jonnekkin ihan muualle sieltä paperipaikkakunnalta.

Johan sä 10 vuodessa maksat vuokraan enemmän kuin 100 000 euroa.

Ihan kaivoon kaadettua rahaa. Saa siitä aina enemmän kuin 0 e.

Eikä käy naapurit sossussa, ei ole takuulla yhtään maahanmuuttajaa kilometrien säteellä eikä köyhää.

Vuokrataloissa on köyhiä, juoppoja, maahanmuuttajia ja Sossun asiakkaita
Kuka sellaisessa haluaa asua? Ihmisvarasto..

Muutto on joo vaikeaa kun stadissa kaikki kelvolliset asunnot 250 k e. Mutta kun ja jos ja kun niiden arvo putoaa edes sen 20% niin niitä sitten maksat.. Vuokralla nyt asuu vaan roskasakki.

e: kauppamääristä, oikotien myynnissä roikkuvista asunnoista ja "rivitalojen" hintakehityksestä päätellen ei pk-seudullakaan vähänkään paremmissa asunnoissa ole mitään ostolaitaa, jos vaikka haluaisi muuttaa.. Hinnalla ne myy mutta ihan vaikka 10% alennuskin iskee kukkaroon ja helvetin kovaa.

Hienot on kyl papruäijien liksat. tosin vuorotyötä taitaa olla, joka ei itselle sovi ollenkaan.
Mutta muuten konttorirottana kateellisena lueskelen noista palkoista.

Ammatinvalintakysymys. On niitä 08-16 töitä vaikka kuinka paljon jolle paperimiehet jää ihan kakkoseksi.

Muuten ihmettelen vinkumista muiden palkoista, kyllä se on IHAN oma vika jos ei mitään tienaa.

Ei sillä että olisin massipäällikkö itsekään mutta en kyllä ees tunne ketään joka olisi edes kesätöistä saanut alle 3000 euroa kuussa.

Johan sä 10 vuodessa maksat vuokraan enemmän kuin 100 000 euroa.

Ihan kaivoon kaadettua rahaa. Saa siitä aina enemmän kuin 0 e.

Eikä käy naapurit sossussa, ei ole takuulla yhtään maahanmuuttajaa kilometrien säteellä eikä köyhää.

Vuokrataloissa on köyhiä, juoppoja, maahanmuuttajia ja Sossun asiakkaita
Kuka sellaisessa haluaa asua? Ihmisvarasto..

Muutto on joo vaikeaa kun stadissa kaikki kelvolliset asunnot 250 k e. Mutta kun ja jos ja kun niiden arvo putoaa edes sen 20% niin niitä sitten maksat.. Vuokralla nyt asuu vaan roskasakki.

e: kauppamääristä, oikotien myynnissä roikkuvista asunnoista ja "rivitalojen" hintakehityksestä päätellen ei pk-seudullakaan vähänkään paremmissa asunnoissa ole mitään ostolaitaa, jos vaikka haluaisi muuttaa.. Hinnalla ne myy mutta ihan vaikka 10% alennuskin iskee kukkaroon ja helvetin kovaa.

Ylläoleva on hyvä esimerkki aiemmin mainitsemastani vastavirtaan uimisesta. Siellä tulikin kaikki avainsanat jo lueteltua.

- - - Updated - - -

Ei sillä että olisin massipäällikkö itsekään mutta en kyllä ees tunne ketään joka olisi edes kesätöistä saanut alle 3000 euroa kuussa.
Jaa kauppiksessa on itsepetoksessa päästy jo tälle tasolle :D

Joo en minäkään kannata sellasta että rakennutetaan 1 m e talo.

Yhellä sukulaisella on sellanen ja en mä siitä miljoonaa maksaisi vaikka olisikin rahaa. Halvemmalla saisi ihan mukavan talon. Espanjaan toisen, ferrarin pihalle ja kotimaahan vaikka jaguarin ja silti jäisi yli monta sataa tonnii

Ja yritä sitten sellasta myydä jos tulee tarve muuttaa..

Kyl silti välimuotoja on, ihan ok taloja saa halvallakin ei ole pakko rakennuttaa 500 neliötä järvenrantaan. Ei ole pakko asua sossuslummissakaan..
Mut en mä ymmärrä että Kaikki Omaisuus laitetaan asuntoon. Mitähän järkeä.

E: ei varmaankaan suurin osa saa, mutta mä en kyllä tunne.
Oma kesätyöenkka oli yli 3 ja 100%koulutusta vastaava, eli ei haalarihomma

Kovapalkkakaverit sai omat mm. Paperitehtaan duunarina 4000 euroa ja teollisuudessa vuorotyössä 3600 e ja niin edelleen

Tossa on se sudenkuoppa mitä näille monille papru ukoille kävi, rakennettiin 300k€ kämppiä sillon kun paikkakunnalla oli tehdas ja töitä, nyt kun ei ole tehdasta ei töitä niin noita samoja yritetään myydä 200k€ siinä onnistumatta kun siellä tosiaan on tarjolla 100-120k€ hintaan hyviä taloja.

Yksi mitä mä ihmettelen kovasti, on se että pankit rahoitti näitä pahin mitä mä olen kuullut on 300k€ lainaa vuosi ennen kuin tehdas suljettiin, ja tästä tosiaan varoiteltiin kauan.

Missä kunnassa tätä tapahtui? Jyväskylässä ainakin oli pitkään jo odotettavissa että tehdas tulee menemään kiinni ja näin tapahtuikin. Ja toisaalta tuo viimeisinä vuosinaan työllisti jo niin vähän porukkaa ettei siellä montaa omakotirakentajaa edes ollut.

Mielenkiintoista siis olisi tietää missä tätä laajemmin tapahtui vai onko kyse taas jostain yksittäistapaukseta jota sitten on uutisoitu jossain ja joka taas on saanut vähän lumipalloefektiä?

Missä kunnassa tätä tapahtui? Jyväskylässä ainakin oli pitkään jo odotettavissa että tehdas tulee menemään kiinni ja näin tapahtuikin. Ja toisaalta tuo viimeisinä vuosinaan työllisti jo niin vähän porukkaa ettei siellä montaa omakotirakentajaa edes ollut.

Mielenkiintoista siis olisi tietää missä tätä laajemmin tapahtui vai onko kyse taas jostain yksittäistapaukseta jota sitten on uutisoitu jossain ja joka taas on saanut vähän lumipalloefektiä?

Käytännössä pitää olla about velaton kämppä jonka voi myydä sadan tonnin tappiolla. Suomalainen sosiaaliturva ja niistä olevat velat kyllä pitää huolen ettei asuntojen hinnat seuraa mitenkään reaaliaikaisesti alueen talouskehitystä.

Kymenlaakso eli mun synnyinkunnilla en tosiaan voi varmistaa tarinan todenperäisyyttä mutta tiedän kyllä kyseisen talon. Ja tää tosiaan tuli heti myyntiin kun valmistui.. (enkä usko että pyynti kuittaisi rakennuskuluja vaikka olisi itse tehty).

Tienaan konttorirottana myynnin ja asiakaspalvelun tehtävissä peruspalkaltani 2300e kuussa + siihen joitain tulokseen perustuvia tuloja.
Vuosipalkkani on tänä vuonna hieman alle 30000 euroa. Valmistuin viime vuonna tradenomiksi.
Täällä on kyllä todella kovapalkkaisia paikalla ja joku jopa sitä mieltä, ettei tunne ketään joka tienaa alle 3000e/kk.

Viimeksi muokattu:
Tienaan konttorirottana myynnin ja asiakaspalvelun tehtävissä peruspalkaltani 2300e kuussa + siihen joitain tulokseen perustuvia tuloja.
Vuosipalkkani on tänä vuonna hieman alle 30000 euroa. Valmistuin viime vuonna tradenomiksi.
Täällä on kyllä todella kovapalkkaisia paikalla ja joku jopa sitä mieltä, ettei tunne ketään joka tienaa alle 3000e/kk.

Noo vastavalmistunut tee päivitys 5 vuoden päästä niin, jos työteko on maistunut niin varmasti on liksa min. tonnin parempi.

Voin kyllä allekirjoittaa myös tuon ettei minunkaan ystäväpiirini kuulu ketään joka tienaisi alle 3000€/kk. Rakennusmiehestä-Lääkäriin on ammatit. Kaikki kaverini ovat kaiketi, jonkinlaisella pelisilmällä varustettuja niin palkkaa sitten vaan tulee... tai sitten ovat vaan ahneita paskiaisia :D.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kymenlaakso eli mun synnyinkunnilla en tosiaan voi varmistaa tarinan todenperäisyyttä mutta tiedän kyllä kyseisen talon. Ja tää tosiaan tuli heti myyntiin kun valmistui.. (enkä usko että pyynti kuittaisi rakennuskuluja vaikka olisi itse tehty).

Juu, en epäile tarinan aitoutta. Lähinnä halusin tuoda sitä näkökulmaa että jos näitä tapauksia on yksi tai vaikka kymmenen niin ne ei isossa mittakaavassa merkitse yhtään mitään esim. sen suhteen luotottaako pankki. Jos sulla on säännölliset tulot ja vakuudet kunnossa, ei se ole pankin asia arvioida oletko sellaisessa työssä että se säilyy. Mistä pankki tietää sitäkään että meetkö seuraavana päivänä pilvessä töihin ja saat kenkää...niin ei mistään.

Lainat myönnetään sen hetken tilanteen mukaan. Pankin mittakaavassa aina on tietty määrä luottotappioita ja jos pankki nämä haluaisi pois kokonaan, ei se voisi luotottaa kuin miljonaarejä tekemään 300.000 euron kämppiä.

Noo vastavalmistunut tee päivitys 5 vuoden päästä niin, jos työteko on maistunut niin varmasti on liksa min. tonnin parempi.

Voin kyllä allekirjoittaa myös tuon ettei minunkaan ystäväpiirini kuulu ketään joka tienaisi alle 3000€/kk. Rakennusmiehestä-Lääkäriin on ammatit. Kaikki kaverini ovat kaiketi, jonkinlaisella pelisilmällä varustettuja niin palkkaa sitten vaan tulee... tai sitten ovat vaan ahneita paskiaisia :D.

Täytyypä yrittää muistaa 5 vuoden päästä.
Tunteja on noin 36h/viikko ja 9.30-17. Onnellinen oon siitä, ettei oo viikonloppuja ja saan harrastaa, mutta kunpa vois tehdä edes vähän ylitöitä.
Tästä sisuuntuneena tsemppaan ja teen parempaa tulosta.

Mä tunnen prukkaa 20-100ke haarukalt pois lukien omistajat noin 300ke luokast joita on muutama. Nää muutama voi tehdä monenlaista mut mun kannalt ei mitään enempää kuin järkevä minipalkkainen. Mä haluaisin kokeilla tota riippumattomien luokkaa mut saavutan kaiken muutenkin rikastuttamasta muita.

Juu, en epäile tarinan aitoutta. Lähinnä halusin tuoda sitä näkökulmaa että jos näitä tapauksia on yksi tai vaikka kymmenen niin ne ei isossa mittakaavassa merkitse yhtään mitään esim. sen suhteen luotottaako pankki. Jos sulla on säännölliset tulot ja vakuudet kunnossa, ei se ole pankin asia arvioida oletko sellaisessa työssä että se säilyy. Mistä pankki tietää sitäkään että meetkö seuraavana päivänä pilvessä töihin ja saat kenkää...niin ei mistään.

Lainat myönnetään sen hetken tilanteen mukaan. Pankin mittakaavassa aina on tietty määrä luottotappioita ja jos pankki nämä haluaisi pois kokonaan, ei se voisi luotottaa kuin miljonaarejä tekemään 300.000 euron kämppiä.

Niinno toisaalta joo enpä tunne kyseisen talon ex omistajaa niin mistä sitä tietää vaikka tosiaan sitä omaisuuttakin olisi taustalla, ja yleisesti niin esson baarin juttujahan tämäkin oli. Ainut mistä voin olla varma on se että ton talon rakennuttaminen maksoi paljon ja myytiin halvalla.

:O Kovapalkkaisia rakennusmiehiä! Jos laskee 172 h/kk niin palkan pitää olla 17,44€/h niin tekee tasan 3000:- brutto

:O Kovapalkkaisia rakennusmiehiä! Jos laskee 172 h/kk niin palkan pitää olla 17,44€/h niin tekee tasan 3000:- brutto

No urakallahan nimenomainen kaveri aina hommia tekee, joten jopa tuokin tuntiliksa taitaa paukkua aika reippaasti.

Mutta tässäkin on taas hyvä muistaa, että on rakennusmiehiä ja "rakennusmiehiä". Eli onko taidot luokkaa kannat pattinkia sujuvasti soittamalla pomolle kerran pari tunnissa vai rakennatko talon alusta loppuun ilman apua. :)

Kaveri kanssa tienaa 4000e/kk bruttona jäätelön myyjänä. Urakkahommiahan se tekee, mut pystyy hoitaa sitä jäätelökiskaa ihan ilman ohjeistusta, omistaja ei hoida ku jäätelötilaukset. Tunteja tulee vähän reilummin 7e/h tuntiliksalla ja ilman lisiä, mut periaatteessa päivätyötä 08-21.

Minun ystäväpiiriini taas kuuluu. Varsinkin naisilla kaupan alalla on usein aivan paskat työsopimukset ja pieni palkka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom