Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Luulen että, kun tipahtaa peruspäivärahalle alkaa 2k€ kuussa hommat kiinnostamaan. Kai siinä tulee pieni tarkistus nykypäivän realismiin, tai sitten on ihan hitosti säästöjä. KOrjataan nyt tuota en tekisi 3-vuorotyötä 30-40 k€ vuodessa siten, että 40k€ vuodessa kyllä tarvittaessa veisi varmaan vuorotöihinkin...

Höpö höpö.

Etippä yksikin lakimies joka laskuttaa alle 180e/tunti+alv 24%

Pari kolme asiakasta samaan aikaan niin se on siinä.

Kavereita asianajohommissa sekä omassa vasta aloittaneessa toimistossa että suomen top3 lakifirmoissa. Kk-tulot vaihtelee jossai 5-8000 euron välillä ja laskutettavaa kertyy 15-50 000 euron väliin. Onhan nuo ihan kelpo palkkoja, mutta kyllä noihin laskutuksiin joutuu jo vähän painamaan duuniakin..

Niin ja tuntitaksat taitaa olla 150-350 haarukassa.

Luulen että, kun tipahtaa peruspäivärahalle alkaa 2k€ kuussa hommat kiinnostamaan. Kai siinä tulee pieni tarkistus nykypäivän realismiin, tai sitten on ihan hitosti säästöjä. KOrjataan nyt tuota en tekisi 3-vuorotyötä 30-40 k€ vuodessa siten, että 40k€ vuodessa kyllä tarvittaessa veisi varmaan vuorotöihinkin...

Luulis, että isopalkkaiset prosessimiehet olisivat laittaneetkin jo tovin säästöön rahojaan.

"isopalkkaiset"? Saman rahan prosessihommista saa kuin muistakin duunarialan töistä jos vuorotyötä tekee.

Höpöhöpö.

En tiedä miten määrittelet duunarin, mutta jos mietitään vaikka palvelualan vuorotöitä (lähihoitaja, sairaanhoitaja, huoltoasematyöntekijä, ravintolatyöntekijä yms.), niin saattavat vähän jäädä esim. paperiteollisuuden prosessimiesten palkoista..

Luulis, että isopalkkaiset prosessimiehet olisivat laittaneetkin jo tovin säästöön rahojaan.

Olisi ihan hauska tietää tilastoja, että moniko ja milloin, nyt työttömänä oleva paperimies, tajusi olevansa ylipalkatuissa hommissa, jotka tulevat loppumaan jossain vaiheessa. Ja tuliko asiaan varauduttua jotenkin muuten kuin rakentamalla kallis okt keskelle metsää.
Tuota voisi sitten verrata siihen, ovatko vielä töissä olevat paperimiehet oppineet mitään vai mennäänkö edelleen täysillä seinää päin.

Ei taida paperimiesten liksat olla ihan haarukassa 70-90 k€ vuodessa. Ennenminkin 50-70 k€ ilman ylitöitä (itsellä aika hyvä vakanssi ja alta 65k€/0h ylitöitä). No jokatapauksessa palkka on hyvä ja reippailla hyvin ajoitetuilla ylityömäärillä voi 90 k€ olla ehkä mahdollista saada paperikoneenhoitajana tai pätevänä vuorosähkärinä. Se ei varmaan tule kenellekään yllätyksenä, ettei työpaikan vaihdon jälkeen pääse samalle palkalle ja omasta mielestä 30-40 k€ on ihan OK palkka, mutta kuvittelisin tuonkin summan saamisen olevan nykyisin melko vaikeaa. Tosin tuolla liksalla en tekisi 3-vuorotöitä, mielummin pienempi palkka ja päivätyöt. Antaa vaimon elättää sitten, kun tehdas lyödään nippuun 5-10 vuoden sisällä. Paperin kulutus vähenee kyllä sellaista kyytiä, että aika unelmissa saa elää, jos luulee 40 vuotias pääsevänsä tehtaalta eläkkeelle. Itse olen ainakin varautunut elintason laskuun kymmenen vuoden sisällä.

Luulisin että samanikäisilläni työkavereilla on aika velattomat talot, ökyimmät ei varmaan saa 400k€ taloistaan rakennuskustannuksia pois, mutta viimeisen 15 vuoden asuntojen hintojen nousun vuoksi maksetut rahat ehkä hyvinkin.

Juu olet varmasti aivan oikeassa mun tiedot perustuu 4 tuttuun jotka ovat tehneet +10vuoden urat paperilla eli heillä on varmasti isommat liksat kun juuri taloon tulleilla, veikkanpa että noissa on jonkin verran ylitöitäkin ollut.

- - - Updated - - -

Olisi ihan hauska tietää tilastoja, että moniko ja milloin, nyt työttömänä oleva paperimies, tajusi olevansa ylipalkatuissa hommissa, jotka tulevat loppumaan jossain vaiheessa. Ja tuliko asiaan varauduttua jotenkin muuten kuin rakentamalla kallis okt keskelle metsää.
Tuota voisi sitten verrata siihen, ovatko vielä töissä olevat paperimiehet oppineet mitään vai mennäänkö edelleen täysillä seinää päin.

Tuttuja seuranneena niin eipä nuo ole yhtään normaalia enempää tajunneet säästellä, nyt kun ei enää duunia ole niin aikamoista omaisuuden realisointia on tyyppien touhu ollut, on prätkää, venettä ja vesiskootteria + autoja ollut tarjolla.

- - - Updated - - -

Höpöhöpö.

En tiedä miten määrittelet duunarin, mutta jos mietitään vaikka palvelualan vuorotöitä (lähihoitaja, sairaanhoitaja, huoltoasematyöntekijä, ravintolatyöntekijä yms.), niin saattavat vähän jäädä esim. paperiteollisuuden prosessimiesten palkoista..

Tai voimalaitoksen käyttäjien, öljytyöläisten, laboranttien palkoista.

Luulisin paparimiesten olevan aika lailla tietoisia, että työskentelevät auringonlaskun alalla. Se taas riippuu henkilöstä, että varautuuko tulevaan vai ei. Niinkuin muissakin töissä. Tämän 15 vuoden aikana, jonka olen ollut alalla, ovat paperitehtaat muuttuneet tuottavista juuri ja juuri kannattaviksi.
Samalla tavalla tai vielä selkeämmin on IT-sektori paennut Suomesta. Jossain löytyy aina edullisemmat toimintaympäristöt. Onneksi paperikoneita on kalliimpaa siirtää, kuin kevyempää teollisuutta. Tämä on sekä Suomen että paperimiesten onni.

Oma näkemys paperimiesten palkoista perustuu siihen, että tehtaamme on ollut palkkatilastoissa top3 tehdas käytännössä koko tämän vuosituhannen. Saattaa tietty olla että meillä liksat on tasaisemmat kuin muualla, mutta meillä ei kukaan saa ilman ylitöitä yli 72keuroa. Tuskin edes 70.

Seuraavaksi ehkä Barcelonaan, IT-tukea. Vuoden jälkeen olisi vakkarisoppari ja palkka 2000e, eli kuulostaa ihan loistavalta. Alussa joku 1600e/kk.

Suomessa tarjottiin mm. hyväpalkkaisia konsulttihommia ennen kun lähdin tonnin palkalla (verojen jälkeen) tekemään hommia tsekkiin. Kovin oli vaikeaa monen kaverin ymmärtää tätä valintaa, sanoihan Vanhasen Masakin että jokaisen suomalaisen unelma on se omakotitalo metsässä jne jne. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Luulisin paparimiesten olevan aika lailla tietoisia, että työskentelevät auringonlaskun alalla. Se taas riippuu henkilöstä, että varautuuko tulevaan vai ei. Niinkuin muissakin töissä. Tämän 15 vuoden aikana, jonka olen ollut alalla, ovat paperitehtaat muuttuneet tuottavista juuri ja juuri kannattaviksi.
Samalla tavalla tai vielä selkeämmin on IT-sektori paennut Suomesta. Jossain löytyy aina edullisemmat toimintaympäristöt. Onneksi paperikoneita on kalliimpaa siirtää, kuin kevyempää teollisuutta. Tämä on sekä Suomen että paperimiesten onni.

Oma näkemys paperimiesten palkoista perustuu siihen, että tehtaamme on ollut palkkatilastoissa top3 tehdas käytännössä koko tämän vuosituhannen. Saattaa tietty olla että meillä liksat on tasaisemmat kuin muualla, mutta meillä ei kukaan saa ilman ylitöitä yli 72keuroa. Tuskin edes 70.

Aikamoista toiveajattelua tulltu itse nähtyä noilla paprumiehillä, Sillon kun tehdas pantiin kiinni niin tuntui noille tutuille tulleen ihan yllätyksenä.. Vaikka tästä oltiin puhuttu ja peloteltu varmaan 10vuotta.
Nyt ei ymmärrä tota palkka jutskaa, onhan siellä varmasti näitä eläkeikäisikin jarruja jotka on saaneet korotukset jokaisesta napista mitä ohjaamoon/ koneille on tullut? Luulisi näillä olevan jo melkolailla isot liksat? Noilla tutuilla mitkä on paukutellut henkseleitä liksoilla niin varmasti on tosiaan överiä tehty..

Voihan se tietty olla että noi kaikki puhuu paskaa mutta en kyllä siihenkään ihan heti usko.

Aikamoista toiveajattelua tulltu itse nähtyä noilla paprumiehillä, Sillon kun tehdas pantiin kiinni niin tuntui noille tutuille tulleen ihan yllätyksenä.. Vaikka tästä oltiin puhuttu ja peloteltu varmaan 10vuotta.
Nyt ei ymmärrä tota palkka jutskaa, onhan siellä varmasti näitä eläkeikäisikin jarruja jotka on saaneet korotukset jokaisesta napista mitä ohjaamoon/ koneille on tullut? Luulisi näillä olevan jo melkolailla isot liksat? Noilla tutuilla mitkä on paukutellut henkseleitä liksoilla niin varmasti on tosiaan överiä tehty..

Voihan se tietty olla että noi kaikki puhuu paskaa mutta en kyllä siihenkään ihan heti usko.

Tuon tilanteen ymmärtäminen ja siihen varautuminen on varmaan ollut aikamoista vastavirtaan uimista. Oletettavasti kaikilla työkavereilla on ollut isot omakotitalot tehtynä ja suht kalliit autot. Ei siinä paljoa auta kertoa, että siitä omakotitalosta ei saa juuri mitään, kun ilmoitus tehtaan sulkemisesta on annettu. Työkaverit lukevat vain tilastoista, että ainahan asuntojen hinnat on nousseet.
Jostain 70k liksastakin voi helposti puolet (netosta) laittaa säästöön ja hyvässä tapauksessa pohtia tehtaan sulkemisen jälkeen, että tarvitseeko niitä töitä enää edes tehdä. Työkavereille vaan siinä pitäisi 10v jaksaa selittää, että miksi omistaa pienemmän okt:n tai asuu jopa vuokralla eikä se autokaan ole niin kummoinen.

Ainakin meidän tehtaalla on vakanssikohtaiset palkat, eli kaikki vakanssin osaavat saavat samaa palkkaa. Ainoa erotus on palvelusvuosikorvaukset, jotka tekevät maksimissaan noin 4 keuroa vuodessa. 65 brutto on 40 netto, aika harva pistää tuosta sivuun puolet, vaikka se mahdollista olisikin. Itse asun noin 140 tonnin okt:ssa vaimon kanssa puoliksi, joka on mulle ihan riittävä.

Jotenkin tuntuu siltä, että pahvihousujen liksat vaivaa monia ja onhan se totta, että ei ne huonot ole.

Kavereita asianajohommissa sekä omassa vasta aloittaneessa toimistossa että suomen top3 lakifirmoissa. Kk-tulot vaihtelee jossai 5-8000 euron välillä ja laskutettavaa kertyy 15-50 000 euron väliin. Onhan nuo ihan kelpo palkkoja, mutta kyllä noihin laskutuksiin joutuu jo vähän painamaan duuniakin..

Niin ja tuntitaksat taitaa olla 150-350 haarukassa.

Missäs hitossa näitä oli tarkemmin ruuvattu auki. En pysty muistamaan kuin sen että valtaosa juristeista ei tienaa noita palkkoja vaan huomattavasti vähemmän. Että ei se lain lukeminenkaan ole mikään oikotie automaattisesti isoille liksoille, vaikkakin varmasti erinomainen mahdollisuus ja hyvät tienaa "ihan sikana".

Tuon tilanteen ymmärtäminen ja siihen varautuminen on varmaan ollut aikamoista vastavirtaan uimista. Oletettavasti kaikilla työkavereilla on ollut isot omakotitalot tehtynä ja suht kalliit autot. Ei siinä paljoa auta kertoa, että siitä omakotitalosta ei saa juuri mitään, kun ilmoitus tehtaan sulkemisesta on annettu. Työkaverit lukevat vain tilastoista, että ainahan asuntojen hinnat on nousseet.
Jostain 70k liksastakin voi helposti puolet (netosta) laittaa säästöön ja hyvässä tapauksessa pohtia tehtaan sulkemisen jälkeen, että tarvitseeko niitä töitä enää edes tehdä. Työkavereille vaan siinä pitäisi 10v jaksaa selittää, että miksi omistaa pienemmän okt:n tai asuu jopa vuokralla eikä se autokaan ole niin kummoinen.

No kuka hullu asuu Vuokralla? Lihottamassa vuokraisännän lompakkoa. Sensijaan omistusasunnot paperipaikkakunnilla on edullisia, 100 k e saa ihan hyvän talon.

40 k e auto ei maksa 40 tonnia ellei sitä aja paskaksi puuta päin eikä ole kuin liikennevakuutus. Jos sitä ei ole ostanut ihan uutena ei se nyt niiiiin kalliista ole. Tottakai jos ostaa uuden niin menee puolet arvosta / 3 vuotta.

Jo 30 k e käytettynä vaikka bmw x5 on ihan eri luokkaa kuin samanhintainen upouusi. Arvonalentumasta pahin terä kadonnut..

Paperimiehet mitä tunnen ajelee enemmän avensiksia kuin jaguareja.. Suvussa olleet ajoi (uusina ostettuja) Nissaneita.

Ainakin meidän tehtaalla on vakanssikohtaiset palkat, eli kaikki vakanssin osaavat saavat samaa palkkaa. Ainoa erotus on palvelusvuosikorvaukset, jotka tekevät maksimissaan noin 4 keuroa vuodessa. 65 brutto on 40 netto, aika harva pistää tuosta sivuun puolet, vaikka se mahdollista olisikin. Itse asun noin 140 tonnin okt:ssa vaimon kanssa puoliksi, joka on mulle ihan riittävä.

Jotenkin tuntuu siltä, että pahvihousujen liksat vaivaa monia ja onhan se totta, että ei ne huonot ole.

Niinkai tuo nykyään meneekin vakanssi palkka palkanmaksu 2 viikon välein kuulemma vielä 10v sitten olivat saaneet kaikenmailman henkilökohtaisia ym koulutuslisiä, Omassa teollisuuden duunipaikassa on ihan samanlainen meno meillä ns vanhoilla tyypeillä on maksettu kaikenmailman lisiä ihan tolkuttomasti, nyt kun tulee uusi kaveri taloon niin hän ei koskaan tule tienaamaan yhtä paljon kuin me vanhemmat. Mielenkiinnosta kysyn missäpäin asustelet?

No kuka hullu asuu Vuokralla? Lihottamassa vuokraisännän lompakkoa. Sensijaan omistusasunnot paperipaikkakunnilla on edullisia, 100 k e saa ihan hyvän talon.

.
Tossa on se sudenkuoppa mitä näille monille papru ukoille kävi, rakennettiin 300k€ kämppiä sillon kun paikkakunnalla oli tehdas ja töitä, nyt kun ei ole tehdasta ei töitä niin noita samoja yritetään myydä 200k€ siinä onnistumatta kun siellä tosiaan on tarjolla 100-120k€ hintaan hyviä taloja.

Yksi mitä mä ihmettelen kovasti, on se että pankit rahoitti näitä pahin mitä mä olen kuullut on 300k€ lainaa vuosi ennen kuin tehdas suljettiin, ja tästä tosiaan varoiteltiin kauan.

Joo se 100k kämppä on tosi edullinen sen jälkeen kun välittäjä sanoo, että korkein tarjous on 0e ja itse haluaisi muuttaa syystä X jonnekkin ihan muualle sieltä paperipaikkakunnalta.

60 kilsaa Helsingistä, Uudellamaalla. Uskon joutuvani työttömäksi alle 10 vuoden kuluessa, mutta aina sitä jotain löytää. Vajaa parivuottahan on nykyisin ansiosidonnaista, mutta tuskin enää kymmenen vuoden päästä.

Mulla on taustalla inssi koulutus, mutta niitä töitä tulen tuskin koskaan tekemään. Viimeksi kun oli työt katkolla löytyi työpaikka päivässä, mutta vakinaistivat tehtaalle kun kysyin että meneekö huomenna toisiin hommiin vai jatkuuko työt ja tarvitsen tiedon nyt.

Omat työkaverini ajavat keskimäärin vajaan 20000 euron autoilla. Sillä hinnalla saa jo ihan kohtuullisen auton.

Pakko se on vaan kerta toisensa jälkeen todeta, että ei täällä pakkiksella ole muita persaukisia. Täällä tuntuu työstä kuin työstä saavan 3-4t€/kk ja sen pienemmällä palkalla ei persettä nosteta.

Eiköhän suurin osa ole, mutta ei ole motivaatiota mainita asiasta.

Mun käsitys vastaa andymonin sanomaa tuosta palkka-asiasta. Olen vähän nuorempi niin ehkä tuon haitarin alapäässä 4-5 liikkuu suurin osa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom