Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Dobermann, niinpä. Pääkaupunkiseudulla tuo raha ei ole mitään.
Sft, peruspalkka alkaa reilusta 2000€:sta ja nousee vuosien myötä. Mul taitaa olla 2600-2700€. Lisät tekee loput.
Oletko ajatellut sitä että mistä kuskit uuteen firmaan? Niin meikäläiset vaan siirtyis ja TESsin mukaan, kun Suomessa ollaan ja liikennöintikieli on Suomi. Pääsyvaatimuksena on ns. täydellinen Suomen kielen taito. Ei se kilpailu palkkoihin vaikuttas mitään, korkeintaan etuihin jne.
Mut annetaan jo olla tämä turha mussutus, tämähän on palkkasi ketju.

Mikä siin on muuten, et hirvee itku alkaa, jos joku duunari tienaa 60k/v, joka on ihan keskituloa viel tääl pk-seudul. Kaikille vaan tollaset tulot ja mistäkö rahat? Johdon palkoista ja optioista.
Tässäpä ajattelun aihetta: VR:n henkilöliikenne takuuvarma monopolibisnes ? johdolle satojen tuhansien bonukset | VRLeaks

Itse olen myös saanut koulutusta junan ohjaamisesta. Pääsyvaatimuksena oli innokas asenne ja ystävällinen konduktööri, joka jossain Pasilan lähellä otti innokkaan lapsosen ohjaamoon ja selitti hieman miten homma pelaa. Edes peruskoulun suorittamista ei vaadittu. :)

Ei se kilpailu palkkoihin vaikuttas mitään, korkeintaan etuihin jne.
Niin siis jos se kilpailu ei mitenkään vaikuttaisi palkkoihin, niin se on mielestäni hieno juttu.

Mikä siin on muuten, et hirvee itku alkaa, jos joku duunari tienaa 60k/v, joka on ihan keskituloa viel tääl pk-seudul. Kaikille vaan tollaset tulot ja mistäkö rahat? Johdon palkoista ja optioista.

Ei taida ihan rikkaat johtajat riittää, jotta heidän tuloistaan voitaisiin jakaa kaikille duunareille 60 000 vuodessa. Monissa perus rakennusfirmoissa eivät yrittäjät tienaa edes paljon enempää kuin duunarinsa.

Onhan se hyvä, jos duunarin työpanos on niin tuottoisaa, että perus 40 h työviikoista voidaan jakaa 60 000 palkkaa. Ei kyllä sitten tarvitse duunareiden ihmetellä, kun korvautuvat ulkomaalaisella työvoimalla tai työpaikat lähtevät kokonaan pois Suomesta. Ainakin rakennusalalla virolaiset duunarit ovat monesti paljon motivoituneempia ja ahkerampia kuin suomalaiset kolleegansa ja vielä halvempia.

Huh huh...Sft kerroppa fiksuna kaverina, että miten yksi firma muuttaa työehtolakia? Ei mitenkään, usko jo. Jos olet vaikka kaupan kassa ja saat tessin mukaista liksaa, mutta vaihdatkin firmaa niin palkka on edelleen alan tessin mukainen. Tuon nyt jo luulisi jokaisen suomalaisen tajuavan.

Menee off-topiciksi, mutta World Wealth Owned by 1 Percent of People on Earth ja kyllä se Suomessakin näin menee vaikka ehkä hieman isommalla prosentilla.

Mutta tuo ei poista sitä tosiasiaa, että kaikki firmat eivät ole VR:n ja Finnairin kokoluokkaa. Miten esim. 5-henkisen putkifirman kaikille työtekijöille jaetaan 60 000 vuosipalkka? Tuskin muiden firmojen pomojen optioista ja palkoista.

Mielestäni yrityksen "arvoasteikossa" ylempänä olevien pitää tienata enemmän kuin alaisensa, jotta saadaan päteviä ja motivoituneita johtajia. Kommunismia on jo kokeiltu monessa maassa, mutta yhdessäkään se ei ole toiminut.

Hae tänne niin itsehän näet kun et puhetta usko. Minunkin kurssilta tippui yksi pois, kun ei vaan suoriutunut kaikesta. Ja monella kurssilla käy samoin. Älkää luulko tietävänne kun ette tiedä. Perusammateista nyt tietää jokainen, monia työntekijöitä voit seurata jne.
Ja pesupallo, ei tänne tullessa haeta työpaikkaa vaan opiskelupaikkaa. On tänne kuule vaan vaikea päästä tai sanokaapa toinen koulu, mihin otetaan 20 opiskelijaa vuoden aikana ja hakijoita yli 1000?

Siis mitä ihmettä 1 tippui pois? :D Missä opinahjossa ei tipu 5% opiskeluiden aikana pois?

Niitä hakijoita on varmaan niin paljon sen takia kun palkka on kova ja homma yksinkertaista?

Vaatimukset ammattiin siis hyvä näkö, hyvä kuulo ja suomen kieli? Mitä muuta, pitää olla pulssi ja hengittää itse? :D

- - - Updated - - -

Mikähän siinä on, että tämänkin duunarin palkan maksamiseksi meidän muiden "vinkujien" pitää ensin käydä töissä ja maksaa verot? Ihan oletettavaa, että palkan maksaja kyseenalaistaa saamansa vastineen rahoilleen.

Näköjään käännät joka asian nurinperin, sä et ainakaan pääsis testejä läpi. :D
Niin nuo ja koulutus esim lukio. Niin kun kerran mainitsin, testit ratkaisee ei se mitä olet lukenut.
Kyllähän normikouluissa tiputaan itse pois, täältä pistetään pois jos homma ei luonnistu. Palkka ei edelleenkään ole kova tai jos niin ajattelet, olet itse oikeasti pienituloinen.
EDIT: Maksanhan minäkin verot tuloistani ja tiedoksi, että VR on osakeyhtiö! Ei enää ns. Valtion firma.

Näköjään käännät joka asian nurinperin, sä et ainakaan pääsis testejä läpi. :D
Niin nuo ja koulutus esim lukio. Niin kun kerran mainitsin, testit ratkaisee ei se mitä olet lukenut.
Kyllähän normikouluissa tiputaan itse pois, täältä pistetään pois jos homma ei luonnistu. Palkka ei edelleenkään ole kova tai jos niin ajattelet, olet itse oikeasti pienituloinen.
EDIT: Maksanhan minäkin verot tuloistani ja tiedoksi, että VR on osakeyhtiö! Ei enää ns. Valtion firma.

Eli mitä vaikeaa siellä siis on, jos about puolet suomalaisista täyttää nuo mainitsemasi kriteerit? Se ei tee työstä vaikeaa, että työpaikkoja on vain muutama, ymmärrätkö?

VR Yhtymä Oy:n omistaa valtio eli verorahoista sunkin palkka maksetaan. Meinaatko, että sun veroilla katetaan sun palkka vai mitä tarkoitat? :D

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Viime vuonna joitakin euroja vaille 60k€. Veturinkuljettaja, ei ylitöitä ja noin 114h per 3 viikkoa. Alalla noin 8v.

Jää aikaa muullekin elämälle :thumbs:

En yleisesti ymmärrä tuota kateutta, jos joku tienaa normitunneilla hyvin. Sen sijaan että keskitytään kadehtimaan, eikö olisi tärkeämpää järjestää oma työ mahdollisimman mukavaksi?

Onko sinne VR:n veturikuskiksi jotain ikärajaa?

Mähän haen, vähän palkka putoaa mutta 60 k€:lla vuodessa nyt ajelee junaa ihan mielellään. Olen ihan kypsä näihin powerpointteihin, exceleihin ja duuniin liittyvään esiintymiseen.

Multa pitäisi löytyä kaikki näkö/kuulo priima, motoriset ominaisuudet olleet aina huippuluokkaa, SM-tason huippu-urheilu tausta, kaksi korkeakoulututkintoa, ulkonäkökin on helvetin miellyttävä. Olen lisäksi nopea oppimaan ja hyvä ajamaan jokaista laitetta mitä olen kokeillut. :)

Jää aikaa muullekin elämälle :thumbs:

En yleisesti ymmärrä tuota kateutta, jos joku tienaa normitunneilla hyvin. Sen sijaan että keskitytään kadehtimaan, eikö olisi tärkeämpää järjestää oma työ mahdollisimman mukavaksi?

Eiköhän tässä "kadehtimisessa" ole nyky-Suomessa aika pitkälti kyse siitä, että kun julkisen puolen hommissa leppoistellaan kovalla palkalla niin se on suoraan pois niiltä koko ajan väheneviltä yksitysen sektorin työntekijöiltä, jotka nyt tätä yhteiskuntaa vielä joten kuten pitää pystyssä. Ei kylläkään enää kauaa tällä tahdilla.

Siis mitä ihmettä 1 tippui pois? :D Missä opinahjossa ei tipu 5% opiskeluiden aikana pois?

Niitä hakijoita on varmaan niin paljon sen takia kun palkka on kova ja homma yksinkertaista?

Vaatimukset ammattiin siis hyvä näkö, hyvä kuulo ja suomen kieli? Mitä muuta, pitää olla pulssi ja hengittää itse? :D

- - - Updated - - -

Mikähän siinä on, että tämänkin duunarin palkan maksamiseksi meidän muiden "vinkujien" pitää ensin käydä töissä ja maksaa verot? Ihan oletettavaa, että palkan maksaja kyseenalaistaa saamansa vastineen rahoilleen.

Varmaan kannataisi ensin kuitenkin kyseenalaista VR:n johdon palkat?

Niin, itse en ole kateellinej koska en hommaan ole yrittänyt enkä koskaan ole yrittänyt eteenpäin työelämässäni. En myöskään mitään ole "ottamassa" pois enemmän tienaavilta, hyvä vaan että mahdollisuuksia on ja joku niitä osaa arvostaa.

Eiköhän tässä "kadehtimisessa" ole nyky-Suomessa aika pitkälti kyse siitä, että kun julkisen puolen hommissa leppoistellaan kovalla palkalla niin se on suoraan pois niiltä koko ajan väheneviltä yksitysen sektorin työntekijöiltä, jotka nyt tätä yhteiskuntaa vielä joten kuten pitää pystyssä. Ei kylläkään enää kauaa tällä tahdilla.

Jos nyt mietitään asiaa vain oman navan ympäriltä, niin en tuota ymmärrä. On mullakin parhaillaan kahdessa viikossa yli 140h töitä ja palkka puolet veturikuskin palkasta. Työ on siis perseestä ja ihan muutenkin kuin palkan ja tuntien osalta. Onko se sitten jonkun "parempiosaisen" syy? Mielestäni helpompi hakeutua/kouluttautua miellyttävämpään työhön, kuin kadehtia muita. Näin itsekin teen.

Jos taas lähdetään koko yhteiskuntaa uudistamaan, niin en tiedä tuleeko koskaan valmista. Sossusta "kanta-asiakkaat" saavat rahaa hyvin helposti ja lisää jonoon tulee koko ajan. Samaan aikaan kiristetään verotusta joka suunnasta. Esim. mitä järkeä on kulkea minimipalkalla pakosta 80km päässä töissä (työssäkäyntialueen raja)? Jos ajat omalla autolla, erotus yhteiskunnan elättiin on olematon. Jos et ota paikkaa vastaan, se on karenssin paikka. Kannustaako tuollainen mihinkään?

Jos nyt mietitään asiaa vain oman navan ympäriltä, niin en tuota ymmärrä. On mullakin parhaillaan kahdessa viikossa yli 140h töitä ja palkka puolet veturikuskin palkasta. Työ on siis perseestä ja ihan muutenkin kuin palkan ja tuntien osalta. Onko se sitten jonkun "parempiosaisen" syy? Mielestäni helpompi hakeutua/kouluttautua miellyttävämpään työhön, kuin kadehtia muita. Näin itsekin teen.

Jos taas lähdetään koko yhteiskuntaa uudistamaan, niin en tiedä tuleeko koskaan valmista. Sossusta "kanta-asiakkaat" saavat rahaa hyvin helposti ja lisää jonoon tulee koko ajan. Samaan aikaan kiristetään verotusta joka suunnasta. Esim. mitä järkeä on kulkea minimipalkalla pakosta 80km päässä töissä (työssäkäyntialueen raja)? Jos ajat omalla autolla, erotus yhteiskunnan elättiin on olematon. Jos et ota paikkaa vastaan, se on karenssin paikka. Kannustaako tuollainen mihinkään?

Joo foorumeilla on tosiaan niinkin ikäviä ihmisiä, jotka katsovat asioita omaa persereikää pidemmälle.

Mika1979, metsään mennään ja pahasti. Kilpailulla ei ole mitään tekemistä näiden palkkojen kanssa, veturinkuljettaja on AINA ollut palkoissa eri luokassa kuin bussikuski. Ei näitä hommia voi verratakaan. Bussikuskin tarttee ohjata autoa ja tietää liikennesäännöt(mitkä tietää jokainen). Meillä joka kaluston tuntemus(osataan myös korjata) ja hyvinkin laaja sääntöviidakko plus itse ajaminen ja radioliikenne.

Kilpailulla ei ole mitään tekemistä palkkojen kanssa
"Ok"

veturinkuljettaja on AINA ollut palkoissa eri luokassa kuin bussikuski.

Niin..? No eikös raideliikenne ole AINA ollut ihan yhtä vähän avoin kilpailulle?

Ei näitä hommia voi verratakaan. Bussikuskin tarttee ohjata autoa ja tietää liikennesäännöt(mitkä tietää jokainen). Meillä joka kaluston tuntemus(osataan myös korjata) ja hyvinkin laaja sääntöviidakko plus itse ajaminen ja radioliikenne.

Oon eri mieltä, siitä että ero olisi jotenkin merkittävä. Sillä perusteella mitä naapurin sekä serkun kautta kuullut bussikuskin hommasta ja se mitä olin seuraamassa veturinkuljettajan hommaa. Vastuut ne on bussikuskillakin, on radioliikennettä, on lisäksi asiakaspalvelua...

Mut joo, karkaa jo aiheen ohi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom