Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Vähän huonosti ilmaistu kun toisaalla ollaan lähes (mitähän tämä tarkoittaa) täysipäiväinen opiskelija alkuvuoden (mitähän tämä tarkoittaa) ja sitten kuitenkin puhutaan verokorttiin kirjatuista tuloista, heh. Itse ainakin ymmärsin että valmistumiseen asti on opiskeltu ns. täysillä ja sitten vasta siirrytty työelämään. Raportoihan sitte alkuvuodesta miltä näytti tämä vuosi; verokorttiin kun voi arvioida mitä tahansa ja pullistella sitten sillä ;) Helpoin olis toki ilmoittaa kk- tai tuntipalkka tässä ja nyt ni ei tarttisi arpoa.

Vähän huonosti ilmaistu kun toisaalla ollaan lähes (mitähän tämä tarkoittaa) täysipäiväinen opiskelija alkuvuoden (mitähän tämä tarkoittaa) ja sitten kuitenkin puhutaan verokorttiin kirjatuista tuloista, heh. Itse ainakin ymmärsin että valmistumiseen asti on opiskeltu ns. täysillä ja sitten vasta siirrytty työelämään. Raportoihan sitte alkuvuodesta miltä näytti tämä vuosi; verokorttiin kun voi arvioida mitä tahansa ja pullistella sitten sillä ;) Helpoin olis toki ilmoittaa kk- tai tuntipalkka tässä ja nyt ni ei tarttisi arpoa.

Aivan sama se on vaikka tekisin 3kk perse ruvella hommia ja venyttelisin kikkeliä loput 9kk. Se mikä oikeasti merkitsee on paljonko vuoden aikana tulee rahaa tilille. Sillä mä elän.

Kyllä, aivan sama, ainakin mulle :D
Mutta jos sillä liksallaan haluaa keulia, niin ei voi tulla yllätyksenä että joku sitten miettii mahdollista työnkuvaa/kk-palkkaa/asuinpaikkaa jne.

Jep Juzz ihan vaan, että thread pysyy asian ytimessä niin detaljit ovat kiinnostavia.

Ja Juzz:in kommentista innostuneena kävin katsomassa verkkopalkkakuitista luvut. 46.600 € on 15.6 maksettavan palkan jälkeen tullut bruttoa tälle vuodelle. Uskoo ken tykkää. Jaottelu on n. 30k€ peruspalkkaa, n. 10k€ bonus ja loput n. 6 k€ ylitöitä(muutama viikonloppu). Onhan toi ihan hemmetisti rahaa verraten vaikka talouteen mistä olen ponnistanut. Taitaa vanhemmat tienata vuodessa yhteensä vähemmän mutta verottaja tasoittaa kyllä vahvalla kädellä tilannetta.

Tavoitteena olisi päästä tästä oravanpyörästä pois mutta ei se taida onnistua koskaan ilman jotain mieletöntä munkkia osakemarkkinoilla tai lottovoittoa. Joten vituikshan tää elämä meni eli ei tule Arskan fysiikkaa enää tässä iässä eikä todennäköisesti Bill Gatesin omaisuutta.

Jep Juzz ihan vaan, että thread pysyy asian ytimessä niin detaljit ovat kiinnostavia.

Ja Juzz:in kommentista innostuneena kävin katsomassa verkkopalkkakuitista luvut. 46.600 € on 15.6 maksettavan palkan jälkeen tullut bruttoa tälle vuodelle. Uskoo ken tykkää. Jaottelu on n. 30k€ peruspalkkaa, n. 10k€ bonus ja loput n. 6 k€ ylitöitä(muutama viikonloppu). Onhan toi ihan hemmetisti rahaa verraten vaikka talouteen mistä olen ponnistanut. Taitaa vanhemmat tienata vuodessa yhteensä vähemmän mutta verottaja tasoittaa kyllä vahvalla kädellä tilannetta.

Tavoitteena olisi päästä tästä oravanpyörästä pois mutta ei se taida onnistua koskaan ilman jotain mieletöntä munkkia osakemarkkinoilla tai lottovoittoa. Joten vituikshan tää elämä meni eli ei tule Arskan fysiikkaa enää tässä iässä eikä todennäköisesti Bill Gatesin omaisuutta.
Jos ei tolla liksalla pääse pois työelämästä, ja vieläpä melko nopeastikin, niin sitten on kyllä joko ansiot sijoitettu todella huonosti tai elintaso mielettömän korkea.

16.63€/h.. Ihan ok palkkakehitys ollu kahdessa vuodessa 9.36-16.63. Palkka nous juur 65senttiä/tunti joten toivottavasti vihjais sitä etten kenkää sais tulevissa irtisanomisissa.
Toivottavasti saisi ensi vuonna painaa ylitöitä niin sais vähän sukanvarteenkin rahaa.

Myyntihommissa edelleen. Viime vuonna vaihdoin firmaa, mikä osoittautui todella hyväksi päätökseksi:). Tänä vuonna on provikoita maksettu 76ke. Oman Oy:n kautta pyörittelen hommaa ja palkkaa olen nostanut 4000-6000€/kk tarpeen mukaan (kaikki menee täälläkin :D). Loput jätän firmaan, sijoitan ja nostelen osinkoina. Firman kulut on pienet, lähinnä kilometrikorvaukset, yel, vakuutukset ja kirjanpito. Päivät vaihtelee todella suuresti, mutta keskimäärin n. 6 tuntisia lienevät (en pidä kirjaa). Välillä tulee hyvin kauppaa ja välillä on hiljaisempaa, joten tilinauhan pituuskin vaihtelee suuresti.

Viime vuosi oli aivan hanurista edellisessä firmassa organisaatiomuutoksista johtuen ja ei varmaan ollut burn out kaukana. 4 kuukautta vedin vain lonkkaa, ennen kuin syksyllä alkoi koulutus uudessa paikassa. Nyt jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt hakea saikkua mutta ei sitä silloin hoksannut.
Teet varmaan yritysmyyntiä? Anna vinkkiä mitä tuotteita myyt ja minkätyyppisiin yrityksiin? Työpaikka ilmeisesti tuon uuden koulutus/perehdytyksen järjesti, mutta ottin sitten sinut "yrittäjä" heille myymään?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Hyvin varovasti ja vähän kaarrellen, lähinnä se salaisuus on tässä antaa ymmärtää että on niitä töitä muuallakin. Ja tietty tiedän että olen hoitanut hommani hyvin enkä turhista kitise. Lisäksi ei ole pahaksi että uuden ukon koulutus kestää ja maksaa suhteellisen paljon, meillä kun toi trafi on välissä valvomassa niin ihan kuka tahansa ei edes hommiin pääse. (tämä ei toki ole kaikilla aloilla välttämättä näin). Jos nyt ei palkka nouse mihinkään niin pistän aktiivisen haun päälle, muutin jo viimeeksi 300 kilsaa tän työpaikan perässä niin ei mua toinenkaan muutto juuri hetkauta.

Enkä tässä nyt ole mitään pyydellytkään pariin vuotee kun on ollut vähän lamaa ilmassa ja yhdessä vaiheessa oli työmaistakin vähän pulaa. Nyt taas menee paremmin kun koskaan ja omalla yksiköllä on uusi sopimus taas kolmeksi vuodeksi

edit: ihan puskista mun ei tartte hakua aloittaa kun kyselyitä on tullut että kiinnostaisiko tulla meille töihin jne.

Hah, ja vitut. Samalla palkalla mennään vieläkin. Tiukat on ajat. Tuli tuossa vaan mieleen että tällästäkin näköjään tullut lässytettyä joku aika sitten.....

Korotusta pitäs iteki saada, vuoden alussa oli pomon kanssa puhe että palkkakeskusteluja käydään lähitulevaisuudessa. Toisen kvartaalin lopulla, eli hyvin pian, aion käydä tämän keskustelun ja kaikki perusteet on kyllä liksan nousulle, pomokin sen ohimennen myönsi hetki sitten. Saas nähä kuin käy. Liiton neuvottelema 1,9% tuli sentään ensimmäistä kertaa viimekuun palkkaan. Aina vaikeita asioita nostaa esille ja "hattu kourassa" käydä jutulla. Jos lopputulos on suotuisa niin lähelle 55 nousee vuosiansiot.

No ei ollu suotuisa, vitut mää mitää saa :D
Ens vuoden alussa palataan asiaan.. Oli kyllä niin epäselvät ja kiertelevät vastaukset miksei heru, että naurattaa enemmän kuin vituttaa. Vetos mm. liiton neuvottelemiin korotuksiin.

Vaihdoin puoli vuotta sitten asiantuntijahommiin, joten leuka rinnassa vain uusia kokemuksia ja osaamista metsästämään. Mielestäni seuraavan palkkaluokan vaatimukset kyllä jo täyttyvät. No, onpa asia ilmaistu pomolle ja muistan muistuttaa kyllä seuraavassa keskustelussa syksyllä. Lupas se sentään budjetista rahaa kurssitukseen ja työreissuihin, jotka saan itse suunnitella ja otan kyllä mielelläni vastaan.

Myyntihommissa edelleen. Viime vuonna vaihdoin firmaa, mikä osoittautui todella hyväksi päätökseksi:). Tänä vuonna on provikoita maksettu 76ke. Oman Oy:n kautta pyörittelen hommaa ja palkkaa olen nostanut 4000-6000€/kk tarpeen mukaan (kaikki menee täälläkin :D). Loput jätän firmaan, sijoitan ja nostelen osinkoina. Firman kulut on pienet, lähinnä kilometrikorvaukset, yel, vakuutukset ja kirjanpito. Päivät vaihtelee todella suuresti, mutta keskimäärin n. 6 tuntisia lienevät (en pidä kirjaa). Välillä tulee hyvin kauppaa ja välillä on hiljaisempaa, joten tilinauhan pituuskin vaihtelee suuresti.

Viime vuosi oli aivan hanurista edellisessä firmassa organisaatiomuutoksista johtuen ja ei varmaan ollut burn out kaukana. 4 kuukautta vedin vain lonkkaa, ennen kuin syksyllä alkoi koulutus uudessa paikassa. Nyt jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt hakea saikkua mutta ei sitä silloin hoksannut.

Tämä kuulostaa mielenkiintoiselta, hurjat on tulot varsinkin työmäärään nähden. Pystytkö avaamaan hieman lisää? Työskentelen itse myynnin parissa ja etsin uusia hommia.
Kuluttajapuolella olen tehnyt hommia, b2b tai yrittäjänä toimiminen kiinnostaa ja mielellään kuulen muiltakin vinkkejä työnhakuun / vaihtoehtoihin liittyen.

Onhan se fakta, että ei tuo rikastumiseen riitä. 50 000e tuloista kun otetaan 34% tulovero + hilppee päälle = käteen noin 60% = 30 000 käteen jäävä osuus. Tuosta asumiset, autokulut, ruoat ja mitä nyt kaikilla ihmisillä yleensä menee, niin eihän siinä perkele rikastuta ;)

Mutta siihenhän sitä täytynee sitten koulutuksella tähdätä, että joskus tienaisi hieman enemmän, vaikka nykyiselläänkin tulee toimeen, mutta se nyt ei ole se mitä elämässä haluan tehdä, eli _vain_ tulla toimeen.

Aikalailla nykysissä hommissa onkin sitten ne tulot, mitä voi tienata. Okei, saishan tohon vielä vissiin 20h tehdä ylitöitä tessin mukaan, vai saiko anomalla peräti tehdä 300h? Ja onhan täällä niitäkin todella nuoria kavereita, jotka omalla firmalla tienaavat todella hyviä summia, se on ihailtavaa.
Nyt on kyllä niin että "ei ne isot tulot vaan pienet menot". Se, että suomessa ei voisi rikastua verotuksen vuoksi on paskapuhetta alusta lopppuun. Jos sulle jää käteen 30k/vuosi, voit helposti investoida 15-20k per vuosi tosta palkasta (jos asut halvalla etkä osta taloa/mökkiä/venettä/uutta autoa) ja kuitenkin reissailla kerran vuodessa ja vetää vähän kaljaa viikonloppuisin. 20v päästä olet helposti 550-800k välissä (n. 6-7% vuotuiset arvonnouset+osingot antaa aika meheviä rahoja vuosien mittaan).

Se rikastuminen sujuu melkein keneltä tahansa, vaikka palkka ei ole kovinkaan korkea, mutta valitettavasti et voi saada kaikkea eli on pakko valita taloudellisen riippumattomuuden ja kulutuksen väliltä.

Nyt on kyllä niin että "ei ne isot tulot vaan pienet menot". Se, että suomessa ei voisi rikastua verotuksen vuoksi on paskapuhetta alusta lopppuun. Jos sulle jää käteen 30k/vuosi, voit helposti investoida 15-20k per vuosi tosta palkasta (jos asut halvalla etkä osta taloa/mökkiä/venettä/uutta autoa) ja kuitenkin reissailla kerran vuodessa ja vetää vähän kaljaa viikonloppuisin. 20v päästä olet helposti 550-800k välissä (n. 6-7% vuotuiset arvonnouset+osingot antaa aika meheviä rahoja vuosien mittaan).

Se rikastuminen sujuu melkein keneltä tahansa, vaikka palkka ei ole kovinkaan korkea, mutta valitettavasti et voi saada kaikkea eli on pakko valita taloudellisen riippumattomuuden ja kulutuksen väliltä.

Ihme urpoilua tuollainen puhe, ainakin meikäläisen mielestä. Kyllähän rahaa on hyvä vähän säästössäkin olla, mutta tuollainen naurettava säästämispakkomielle on kyllä täysimääräisesti pois oikeasta elämästä, joka ainakin allekirjoittaneen osalta tapahtuu just nyt, eikä 30 vuoden päästä..

Mulle jää tänä vuonna käteen reilusti yli 50k, josta ainakin 90% investoidaan omaan ja perheen hyvinvointiin asumisen, harrastamisen, matkailun yms. aktiviteettien kautta.

Opiskelijana ne tulot on opintotuki (ja joskus opintolainaa ja keikkatyötä) Mutta nyt kesällä sairaanhoitajan sijaisena hyvä jos 1800e jää käteen ylitöistä ja viiikonloppulisistä huolimatta. Tuolla yksityisellä puolella on hoitajilla vielä surkeammat palkat, ja lähtee multa tosta joku vähennys kun en oo valmistunut vielä. Itte oon alani valinnut ja työstäni tykkään, mut kyl toi korvaus on siihen tuli perseen alla- kiireeseen, vastuuseen ja ylipäänsä kuormittavuuteen nähden aika mitätön.

Opiskelijana ne tulot on opintotuki (ja joskus opintolainaa ja keikkatyötä) Mutta nyt kesällä sairaanhoitajan sijaisena hyvä jos 1800e jää käteen ylitöistä ja viiikonloppulisistä huolimatta. Tuolla yksityisellä puolella on hoitajilla vielä surkeammat palkat, ja lähtee multa tosta joku vähennys kun en oo valmistunut vielä. Itte oon alani valinnut ja työstäni tykkään, mut kyl toi korvaus on siihen tuli perseen alla- kiireeseen, vastuuseen ja ylipäänsä kuormittavuuteen nähden aika mitätön.

20vuotias opiskelija valittaa, ettei kesätöistä jää edes kahta tonnia käteen :)

Käteen jäi reilu 1200€ kuussa (40h/vk). Tuostakin lähes puolet sai panna säästöön. Ei tarvinnut aina ostaa halvinta ja välillä pääsi ulos syömään.

Onneksi säästin; nyt opiskellaan.

Ihme urpoilua tuollainen puhe, ainakin meikäläisen mielestä. Kyllähän rahaa on hyvä vähän säästössäkin olla, mutta tuollainen naurettava säästämispakkomielle on kyllä täysimääräisesti pois oikeasta elämästä, joka ainakin allekirjoittaneen osalta tapahtuu just nyt, eikä 30 vuoden päästä..

Mulle jää tänä vuonna käteen reilusti yli 50k, josta ainakin 90% investoidaan omaan ja perheen hyvinvointiin asumisen, harrastamisen, matkailun yms. aktiviteettien kautta.

Vähän hajottais säästää lähelle eläkeikää jotain puolen miljoonan omaisuutta vain kuullakseen lääkäriltä että sairastat pahanlaatuista kasvainta. Joskus törmäsin Aasiassa johonkin vanhaan pariin joka sanoi lähes toruen että he ainakin maksaa kämpän velattomaksi ja kasvattaa lapset aikuisiksi ennenkuin törsää rahaa reissailuun. Ukko sitten kulkikin vähän selkä kyyryssä eläkeiän lähestyessä ja mietin mielessäni että tossapa onkin kiva rinkkareissailla ympäri maailmaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom