No, katellaan mitä ne sanoo. Parin viikon sisällä PITÄIS tulla uus paperi nenän eteen!
Hankalan tilanteesta tekee se, että vanhassa firmassa olen ollut ns. yleismies ja uudessa taas on eri osastot kaikelle mahdolliselle. Toisaalta aloitan syksyllä iltakoulun, joka liittyy melko suoraan toimialaan...toivottavasti arvostavat mun pyrkimyksiä?
Kovasti ne on ainakin puhunu, ettei meidän tarvitse olla huolissaan - mulla vaan liksa on aika kova suhteessa työehtosopimuksen taulukoihin verrattuna, tosin eipä duunikaan ole sopinu suoraan mihinkään raameihin... :D
Pakko ei ole suostua mihinkään muutoksiin vapaaehtoisesti. Ota kiltisti vastaan työsopimusehdotus ja sano että tutustut siihen ihan rauhassa yön yli ja päätät vasta sitten onko homma kannatava vai ei. Muista, että yksipuolisesti eivät voi sun työsuhteen ehtoja muuttaa ellei ole tuotannollinen tai taloudellinen peruste sille. Mikäli kuitenkin muuttavat niin uusi työspoimus astuu voimaan aikaisintaan irtisanomisajan jälkeen. Mikäli et hyväksy uusia ehtoja niin sun työsuhde päättyy ja mikäli katsot ettei lakisääteistä perustetta ollut työehtojen heikentämiselle niin voit riitauttaa irtisanomisen ja saada 3-24kk palkkaa vastaavan korvauksen.
Yleensä yrityskaupissa aina yritetään "yhtenäistää" työsopimuksia mikäli ostettavan firmassa on ollut paremmat ehdot kuin ostavalla yrityksellä. 99% tapauksissa tämä tarkoittaa heikennyksiä ja moni luulee virheellisesti että niihin on suostuttava.