Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Missä päin maailmaa tuo homma on, onko relevanttia työkokemusta, aiempaa kokemusta kyseisestä yrityksestä, paljonko viikkotunteja (37,5 vs 40) jne jne. Ilman mitään lähtötietoja sanoisin että 1300-aivan maksimissaan 1500. .

Eli paikka löytyi ja palkkaa 1400€ kuussa. Kiva työpaikka jossa kiva hlökunta. Olen tyytyväinen.

Onnittelut paikasta!

Yksi autoetua puoltava on myös sen eläkettä kasvattava vaikutus, jos nyt nykynuoret vielä eläkkeelle pääsevät. Kolmikymppisenä otettu autoetu nostaa eläkeikään mennessä eläkettä sadoilla euroilla kuussa.

Ensi vuonna tuosta tulee muutenkin järkevämpää kilometrikorvausten pienentyessä.
Ei se kyllä mitenkään "nosta" eläkettä, ellei se makseta palkan päälle. Jos autoetu on osa kokonaispalkkaa niin ei siitä myöskään kerry enempää eläkettä kuin rahapalkasta.

Ei se kyllä mitenkään "nosta" eläkettä, ellei se makseta palkan päälle. Jos autoetu on osa kokonaispalkkaa niin ei siitä myöskään kerry enempää eläkettä kuin rahapalkasta.

Taitaa lounarit ja matkapuhelinetu olla ainoita luontoisetuja jotka kaikki saavat rahapalkan päälle.

Olen tainnut käsittää aiemmat kirjoitukset täällä hieman väärin.

Meillä auto tulee palkan päälle siten, että jos palkka on vaikka 4000 e kuussa ja autoedun verotusarvo 1000 e, niin kuukauden verotettava ansio on 5000 e. Tästä menee sitten verot. Palkkaa ei kuitenkaan voi saada ilman autoetua 5000 euroa vaan 4000 e ja kilometrikorvaukset.

llmeisesti on myös työpaikkoja, joissa saa valita ottaako 5 k€ palkkaa vai neljä ja auton. Olin käsittänyt aiemmin tämän "rahapalkan päälle" siten, että myös autoedun verovaikutus korvataan maksamalla lisää rahapalkkaa.

Ja meillä taas työntekijä maksaa puolet liisarivuokrasta itse ja sen jälkeen lisätään verotusarvo. Nettona joku Skoda maksaa about 500e.

Olen tainnut käsittää aiemmat kirjoitukset täällä hieman väärin.

Meillä auto tulee palkan päälle siten, että jos palkka on vaikka 4000 e kuussa ja autoedun verotusarvo 1000 e, niin kuukauden verotettava ansio on 5000 e. Tästä menee sitten verot. Palkkaa ei kuitenkaan voi saada ilman autoetua 5000 euroa vaan 4000 e ja kilometrikorvaukset.

llmeisesti on myös työpaikkoja, joissa saa valita ottaako 5 k€ palkkaa vai neljä ja auton. Olin käsittänyt aiemmin tämän "rahapalkan päälle" siten, että myös autoedun verovaikutus korvataan maksamalla lisää rahapalkkaa.
Kummallinen systeemi, jos autoetu tulee palkan päälle. Sehän tarkoittaa sitä, että työnantaja voisi maksaa enemmänkin palkkaa, jos et ota autoetua.

Kummallinen systeemi, jos autoetu tulee palkan päälle. Sehän tarkoittaa sitä, että työnantaja voisi maksaa enemmänkin palkkaa, jos et ota autoetua.

Ei vaan se tarkoittaa sitä, että työssä tarvitsee autoa. Tyypillinen tilanne, jos työnkuvaan kuuluu asiakastapaamisia.

Olen muuten törmännyt tasan kahteen lafkaan, jossa autoetu tulee palkan päälle. Toisessa olin itse töissä ja toista ei enää edes ole. :D Alkaa oleen aika "kuoleva" etu..

Ja näin siis myynnissä, jossa nyt lienee ylivoimaisesti eniten "tarvetta" autolle ts. eniten niitä asiakastapaamisia. Useammassakin lafkassa riittävän suuret johtajat kyllä saa palkan päälle autoedun.

Onhan toi auton tarjoaminen palkan päälle järkevää, jos tulee paljon ajoa duunin puolesta. Ei tarkoita että voisi maksaa yhtä hyvin lisää palkkaa, vaan firma säästää kun ei tarvi maksaa kilsakorvauksia.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Olen muuten törmännyt tasan kahteen lafkaan, jossa autoetu tulee palkan päälle. Toisessa olin itse töissä ja toista ei enää edes ole. :D Alkaa oleen aika "kuoleva" etu..

Ja näin siis myynnissä, jossa nyt lienee ylivoimaisesti eniten "tarvetta" autolle ts. eniten niitä asiakastapaamisia. Useammassakin lafkassa riittävän suuret johtajat kyllä saa palkan päälle autoedun.

No minä olen myynnissä töissä ja meille tulee auto palkan päälle. Ja meidän alalla melkein kaikki muutkin firmat ovat siirtyneet tähän järjestelyyn viimeisien vuosien aikana.

Onhan toi auton tarjoaminen palkan päälle järkevää, jos tulee paljon ajoa duunin puolesta. Ei tarkoita että voisi maksaa yhtä hyvin lisää palkkaa, vaan firma säästää kun ei tarvi maksaa kilsakorvauksia.

Juuh juuri näin. Palkkaa ei saa lisää vaan pelkän auton. Osalle se on pakotettu (ajavat älyttömästi) ja osalle se on vapaaehtoinen (ajavat hieman vähemmän). Työsuhdeauto on meillä melkein rangaistus ja aiheuttaa tulojen putoamista. Tuolla aiemmin kirjoittamallani eläkkeen kasvulla saa vähän parannettua tilannetta autoedun puolelle. Ja ensi vuoden veromuutosten jälkeen autoetu muuttuu oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi.

Ja meillä taas työntekijä maksaa puolet liisarivuokrasta itse ja sen jälkeen lisätään verotusarvo. Nettona joku Skoda maksaa about 500e.

Jos nyt oikein käsitin, siis joudut maksamaan työsuhdeauton verot ja vielä siitä tuyösuhdeautosta työnantajalle.
Eihän se nyt noin voi mennä..

Mites tälläinen - voiko uusi työnantaja koskea mun liksaan, kun siirrytään yrityskaupan vuoksi vanhasta pienestä firmasta uuteen huomattavasti isompaan firmaan ja meille on sanottu, että siirrytään vanhoina työntekijöinä ja työsopimukset siirtyy sellaisinaan? Toimenkuva ei tule pysymään ennallaan, joten voivatko sillä varjolla lyödä eteen mun kannalta epäedullisempaa sopparia?

Mites tälläinen - voiko uusi työnantaja koskea mun liksaan, kun siirrytään yrityskaupan vuoksi vanhasta pienestä firmasta uuteen huomattavasti isompaan firmaan ja meille on sanottu, että siirrytään vanhoina työntekijöinä ja työsopimukset siirtyy sellaisinaan? Toimenkuva ei tule pysymään ennallaan, joten voivatko sillä varjolla lyödä eteen mun kannalta epäedullisempaa sopparia?

Voisin kuvitella että jos toimenkuva muuttuu "vähemmän vaativaksi" niin voivat sillä perustella esim. liksanalennuksen.

En jaksa penkoa, mutta jos työsopimukset siirtyy sellaisinaan niin ei palkka voi muuttua. Luovutustilanteissa työntekijät siirtyy vanhoina työntekijöinä. Toimenkuvan ja palkan muutos on mielestäni verrattavissa irtisanomisperusteeseen ja pitää tapahtua sinun suostumuksellasi. Eli jossei ole uudessa organisaatiossa aikaisempaa vastaavaa tarvetta ja roolia, niin sinun suostumuksella uuden sisältöinen sopimus. Voit tietty sanoa ettet suostu ja saat kenkää niin irtisanomisajan palkka on aikaisempi.

Mitä autoetuasiaan tulee, niin jos arvostaa vaivatonta autoilua jossa ei tarvitse kantaa mitään riskiä itse ja on paljon omaa ajoa, niin voi yrittää pyytää vapaata autoetua. Sitä en osaa sanoa, että onko se aina halvempi vai kalliimpi kuin oma auto - liikaa muuttujia. Esim. yks räjähtänyt kone tai isompi remontti voi pistää sen oman auton laskelmat isosti miinukselle.

^ Jep, näinhän se on. Jos vanhalla sopparilla siirrytään niin silloin uusi työnantaja voi yhtä huonosti alentaa palkkaa kuin vanhakin, eli ainut keino taitaa olla yt.

Eikös noissa tilanteissa (yrityskaupat) astu kuvaan jonkunlainen suoja-aikakin, jona aikana näihin "vanhoihin" soppareihin ei saa koskea?

En jaksa penkoa, mutta jos työsopimukset siirtyy sellaisinaan niin ei palkka voi muuttua. Luovutustilanteissa työntekijät siirtyy vanhoina työntekijöinä. Toimenkuvan ja palkan muutos on mielestäni verrattavissa irtisanomisperusteeseen ja pitää tapahtua sinun suostumuksellasi. Eli jossei ole uudessa organisaatiossa aikaisempaa vastaavaa tarvetta ja roolia, niin sinun suostumuksella uuden sisältöinen sopimus...

No, katellaan mitä ne sanoo. Parin viikon sisällä PITÄIS tulla uus paperi nenän eteen!

Hankalan tilanteesta tekee se, että vanhassa firmassa olen ollut ns. yleismies ja uudessa taas on eri osastot kaikelle mahdolliselle. Toisaalta aloitan syksyllä iltakoulun, joka liittyy melko suoraan toimialaan...toivottavasti arvostavat mun pyrkimyksiä?

Kovasti ne on ainakin puhunu, ettei meidän tarvitse olla huolissaan - mulla vaan liksa on aika kova suhteessa työehtosopimuksen taulukoihin verrattuna, tosin eipä duunikaan ole sopinu suoraan mihinkään raameihin... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom