Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Paljon hyvää asiaa Widowmakerillä! Johtaminen ei ole mitään helppoa hommaa.. Minua eniten vituttaa niin sanotut joojoo miehet joiden tekemisiin ei vain voi aina luotta. Jos asia sovittu tietyllä tavalla siitä myös pidetään kiinni mutta joillekin se ei ole niinkään aina selvää, pirullista hommaa vahtia aikuisia ihmisiä että ne tekevät työnsä. Tai sitten nämä ilmapiirin myrkyttäjät, siinä on kokotiimin ilmapiiri ja työhalut koetuksella kun yksi mätämuna sattuu joukkoon, kaikista pahinta jos se sattuu olemaan vielä pomo :D

Paljon hyvää asiaa Widowmakerillä! Johtaminen ei ole mitään helppoa hommaa.. Minua eniten vituttaa niin sanotut joojoo miehet joiden tekemisiin ei vain voi aina luotta. Jos asia sovittu tietyllä tavalla siitä myös pidetään kiinni mutta joillekin se ei ole niinkään aina selvää, pirullista hommaa vahtia aikuisia ihmisiä että ne tekevät työnsä. Tai sitten nämä ilmapiirin myrkyttäjät, siinä on kokotiimin ilmapiiri ja työhalut koetuksella kun yksi mätämuna sattuu joukkoon, kaikista pahinta jos se sattuu olemaan vielä pomo :D

No pakko tätä nyt on kuitenkin vielä jatkaa, oli sen verta asiaa jotka allekirjoitan täysin. Oikeastaan koko teksti. Ensinnäkin noi joo joo miehet. On meinaa melkosen ärsyttäviä, mutta alaisina vielä menettelee, koska noi nyt yleensä munii vain omat hommat, ei muitten. Ja toi on totta että on se ikävä että saa vahtia aikuisten ihmisten tekemisiä töissä ja sitä että yleensäkin työ tulee tehtyä. Mutta noi on sen kaltasta porukkaa että niitä tulee aina olemaan ja niitten kanssa pärjää. Toisin ku edelleenkin niitten myrkyttäjien. Etenkin jos myrkyttäjä on sosiaalisesti lahjakas. Silloin hän helposti vetää mukaan ihmisä joilla ei yleensä omia mielipiteitä ole. Tämmöset helvettiin heti. Ja toi että pomona on ton kaltainen myrkyttäjä, niin se on kyllä se pahin skenaario. Niitäkin on nähty ja se tekee isoa tuhoa firmassa, jos mikä.

Omasta mielestä ainakin omalla kohdalla ongelmana on henkilöstön vaihteleva motivaatio. Lähes joka päivä vaihtuva into tehdä töitä. Suurin osa on keski-iän ylittänyttä väkeä, niin asuntolainatkin on maksettu, eikä näin ollen joustavuutta riitä tippaakaan välillä. Hankala siinä sitten suunnitella mitä tehdään ja missä ajassa kun saman työn tekemiseen voi mennä joko tunti tai koko päivä...

Joillain ihmisillä on kyllä merkillinen asenne tuohon työntekoon. Pidetään kunnia-asiana, että töissä pitää käydä ja sossun luukulle ei mennä ennen kuin äärimmäisessä hädässä ja silloinkin naamioituneena, mutta toisaalta työstä ei missään nimessä saisi pitää tai tehdä enemmän kuin on ihan pakko. Ei sitä itse kukaan ole joka ikisestä työtehtävästä innoissaan ja sitä rataa, mutta mielestäni on ihan normaalia että jotkut hommat innostavat ja tulee tehtyä puoliksi huvikseen ylimääräistä. Tai auta armias jos menet tarjoutumaan vapaaehtoiseksi, olet heti joko perseennuolija tai sitten sanotaan tietävästi, että kyllä sä tosta vielä lannistut. Pomoa on tietysti pakko haukkua oli aihetta tai ei, kaikki on päin persettä, itse ei voi vaikuttaa mihinkään vaikka kamalasti olisi parannusehdotuksia ja lisäksi muut tekevät kaiken jollei aivan väärin niin ei ainakaan parhaalla mahdollisella tavalla. Niin että mitä vittua? Paskanna housuun ja istu syvemmälle? Hauskaa työpäivää!

Minkälaista palkkaa porukka on amk aikana työharjoittelussa pyytänyt/saanut? Tiedän toki että palkka on monesti tapauskohtainen, mutta kysynpä silti että saa vähän mielikuvaa ja tietäs vähän itse mitä kehtaisi pyytää. Toki palkat on hyvin yrityskohtaisiakin. Itse opiskelen sähköinssiks nyt ekaa vuotta, työkokemusta löytyy jonkin verran ja koulumenestys on hyvä. Tähänasti tehnyt päivärahallista työtä 9€/h eli palkka on jäänyt sinne 11€/h pintaan.

e. modified: Itse hinnoittelisin itseni juurikin tuohon kympin yläpuolelle ja sellaiseen palkkaan olisin hyvin tyytyväinen. Olen nopea oppimaan enkä pelkää raskastakaan työtä mutta sähköasennushommissa ensimmäinen viikko menee varmasti opetellessa ja harjotellessa. Sit osaa jo olla muutakin ku riippakivenä, oppien kokoajan uutta.

Minkälaista palkkaa porukka on amk aikana työharjoittelussa pyytänyt/saanut? Tiedän toki että palkka on monesti tapauskohtainen, mutta kysynpä silti. Tietäs vähän itse mitä kehtaisi pyytää. Itse opiskelen sähköinssiks nyt ekaa vuotta, työkokemusta löytyy jonkin verran ja koulumenestys on hyvä. Tähänasti tehnyt päivärahallista työtä 9€/h eli palkka on jäänyt sinne 11€/h pintaan.

Riippuu siitä mitä osaat. Paljonko antaisit omilla kyvyillä itsellesi palkkaa?

No pakko tätä nyt on kuitenkin vielä jatkaa, oli sen verta asiaa jotka allekirjoitan täysin. Oikeastaan koko teksti. Ensinnäkin noi joo joo miehet. On meinaa melkosen ärsyttäviä, mutta alaisina vielä menettelee, koska noi nyt yleensä munii vain omat hommat, ei muitten. Ja toi on totta että on se ikävä että saa vahtia aikuisten ihmisten tekemisiä töissä ja sitä että yleensäkin työ tulee tehtyä. Mutta noi on sen kaltasta porukkaa että niitä tulee aina olemaan ja niitten kanssa pärjää. Toisin ku edelleenkin niitten myrkyttäjien. Etenkin jos myrkyttäjä on sosiaalisesti lahjakas. Silloin hän helposti vetää mukaan ihmisä joilla ei yleensä omia mielipiteitä ole. Tämmöset helvettiin heti. Ja toi että pomona on ton kaltainen myrkyttäjä, niin se on kyllä se pahin skenaario. Niitäkin on nähty ja se tekee isoa tuhoa firmassa, jos mikä.

Pääosin samaa mieltä. Olen nykyisin työpaikassa, jossa työmotivaatio ja työmoraali ovat erittäin korkealla ja jokainen hoitaa hommansa ammattitaidolla ja suurta ammattiylpeyttä tuntien (johtajien ansiosta tai niistä huolimatta, riippunee keneltä kysytään).

Olen ollut myös toisenlaisissa työyhteisöissä. Eräässä osa porukkaa teki vain välttämättömän ja senkin vasta "pakon" edessä, osa painoi ylitöitä palkatta vieden vielä loput työt illaksi kotiin mukanaan. Molempi pahempi.

Ihmiset ovat erilaisia ja suhtautuvat työhön eri tavalla. Toiselle se on henki ja elämä toiselle vain "työ". Mutta mutta..Kaikissa työyhteisöissä johtamisella on merkittävä vaikutus työn laatuun ja työssä jaksamiseen. Työntekijöiden motivaatio heijastaa johtamisen kulttuuria ja johtajien ammattitaitoa (valita oikeat työntekijät ja saada ne tekemään laadukasta työtä).

Kyllä työt pitää hoitaa kunnolla, mutta kyllä niiden pitää hoitua sovitun työajan puitteissa, sovituin säännöin ja sovituin ehdoin. Tarvittaessa joustamista tarvitaan, molempiin suuntiin.

Työniloa kaikille!

Omasta mielestä ainakin omalla kohdalla ongelmana on henkilöstön vaihteleva motivaatio. Lähes joka päivä vaihtuva into tehdä töitä. Suurin osa on keski-iän ylittänyttä väkeä, niin asuntolainatkin on maksettu, eikä näin ollen joustavuutta riitä tippaakaan välillä. Hankala siinä sitten suunnitella mitä tehdään ja missä ajassa kun saman työn tekemiseen voi mennä joko tunti tai koko päivä...

Tuollaisessa tilanteessahan sitä vasta johtajuus punnitaan. Helppoa se on jollain widowmakerillä kun jengi tekee työnsä itsenäisesti ja ite saa vaan hengata mukana (juttujen perusteella). Ja jos joku ei ymmärrä tehdä täydellistä jälkeä tavoiteajassa nollaresursseilla purnaamatta -> kenkää.

Helppoa se on jollain widowmakerillä kun jengi tekee työnsä itsenäisesti ja ite saa vaan hengata mukana (juttujen perusteella). Ja jos joku ei ymmärrä tehdä täydellistä jälkeä tavoiteajassa nollaresursseilla purnaamatta -> kenkää.

Vittu sä olet kujalla. Mitä sä tiedät mun työstä ja siitä mitä mun tarvii tehdä? Ja käsittääkseni yleensä on tarkoituksenmukaista saada tiimi toimimaan mahdollisimman itseohjautuvasti, vai onko sulla parempaa tietoa? Ja voit olla varma että kyllä mä tän pakkikselle kirjoittelun lomassa jopa joudun töitäkin tekemään. Ja mä en ainakaan ole puhunut täydellisestä jäljestä, vaan päin vastoin aiemmin tuolla totesinkin että mielummin pistän kovan tuloksentekijän pihalle, jos se on ilmapiirin myrkyttäjä ja pidän sen vähän heikomman kaverin joka sopii porukkaan ja tekee työnsä niinkuin kuuluu. Että pidä mielummin se turpas kiinni, jos et pysty kirjoittamaan muuttelematta mun sanoja.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
No toki ilmapiiri on huomattavasti tärkeämpi tekijä työyhteisön kannalta kuin tulokset, sehän on selvä asia. Pomohan on hyvä silloin kun tietää oman tiiminsä prosessin ja noudattaa niitä, mutta ei liian kirjaimellisesti. Joustoa täytyy löytyä, muttei liikaa ettei tule joojoo-pomoksi.

Hyvillä sosiaalisilla taidoilla tai oikeastaan enemmänkin toisten huomioimisella pääsee aika jumaliste pitkälle. Ei juuri ärsytä ketään eikä käyttäydy tökerösti. Ei pääse silmätikuksi negatiivisessa, mutta kenties positiivisessa mielessä kunhan muistaa joskus ilmoittaa olemassaolostaan jollain tavalla.

Se koira älähtää...

Luultavasti viittaat muhun? Ja jos näin on, niin voitko nyt ensi alkuun vastata noihin mun edellisessä postissa esittämiini kysymyksiin? Ja totta vitussa mä älähdänn jos mun kirjoituksia lähdetään muuttelemaan.

Edit; niin ja tossa tsekkasin noi edellisen esimieskyselyn pisteet ja nehän oli 5,317, kun 6 on maksimi. Eli ei ihan paskalla tasolla. Mutta sähän se tiedät miten esimiehenä tulee toimia. Montako päivää takana esimiehenä? Veikkaanpa ettei pyöreä 0 ole kovin kaukana...

Kesätyö mielessä ja koska vaihto oikeustieteistä kauppatieteisiin saattaa olla tulevaisuuden suunnitelma, niin aattelin hakea kesäks töihin Tapiolaan.. Noh, nettihakemuksessa ainakin vaaditaan palkkatoive (€/kk), pakko myöntää, että oon ihan ulalla mitä kehtais pyytää, koska en aikaisemmin ole vastaavanlaisissa hommissa ollut. Apua kaivataan :)

Kesätyö mielessä ja koska vaihto oikeustieteistä kauppatieteisiin saattaa olla tulevaisuuden suunnitelma, niin aattelin hakea kesäks töihin Tapiolaan.. Noh, nettihakemuksessa ainakin vaaditaan palkkatoive (€/kk), pakko myöntää, että oon ihan ulalla mitä kehtais pyytää, koska en aikaisemmin ole vastaavanlaisissa hommissa ollut. Apua kaivataan :)

Harkitse vielä tuota tiedealan vaihtamista. Kauppatieteilijöitä on niin helvetisti...

Siis miusta tulee/tulis HTM, mutta siis hallintotieteitä en opiskele pätkääkään, vaan nimenomaan oikesutieteitä.. Alkanu kauppatieteet kiinnostamaan, mutta voi olla, että yritän sumplia tutkintoa siihen suuntaan, että saan sekä kauppa- että oikeustieteet yhdistettyä (Joensuun yliopistossa kun taitaa lähes kaikki olla mahdollista :D)..

Palataanpa täälläkin palkkakeskusteluun. Tuo esimiesvääntö on mielenkiintosita, joten joku voisi siitä perustaa tänne oman ketjuna ja asiaa voitaisiin jatkaa siellä? Siis jos aiheesta keskusteluhalua vielä löytyy. Jatketaan täällä palkka-asioissa.

Eikö sängyssä luista? Hommaa lisää fyrkkaa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom