Rinkku
epäihminen, antihomo
- Ikä
- 52
Timba79 sanoi:. Millään ei voi saada suurempaa palkkaa alalta joka ei tuota mitään, vaan päinvastoin, on pelkkää kulua. Näin se vaan menee. Enkä vähättele yhtään esim. sairaanhoitajia, päinvastoin, varmasti ansaitsisivat suuremmat palkat.
Timba on fiksu jätkä. Tätä samaa minä ihmettelen aina näissä palkkakeskusteluissa. Miten tää ei mee jakeluun: Tehdään työtä, mikä on absoluuttisesti tuottamatonta. Firman budjetti tulee verorahoista ja sen duunareiden liksa tulee verorahoista. Se on jul-ki-nen sek-to-ri. On täysin älytöntä analogisoida joku paperifirma ja sairaala keskenään. Eikä julkisella sektorilla voida nostaa vaan tietyn ammattiryhmän liksaa. Jos hoitsujen liksaa nostetaan, niin sitten saadaan aika vitusti perustella, että miksi sama ei kuulu kytille, lastentarhanopettajille jne. Kyllä, olen itse julkisella. Kyllä, nämä duunit ovat alipalkattuja. Mutta ei ei, kansantalous ei toimi niin, että ihmisten liksat määritellään vittumaisuuden, raskauden, haastavuuden tai yleisen arvostuksen pohjalta.