HaRaXz sanoi:Pitää varmaan perjantaina joku poka tulla tuomaan.
Saku puolella? Missä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
HaRaXz sanoi:Pitää varmaan perjantaina joku poka tulla tuomaan.
Hano sanoi:Niin ja nekin vielä!
MUTTA, oon kuullut (ja nähnytkin oikeastaan) että esim. psykiatrisessa sairaalassa jotkut hullut eivät osaa käydä edes vessassa, niitten perseitä joutuu sitten pyyhiin? Kuinka yleisiä tämmöset paska-hommat on sairaanhoitajan ammatissa? Vastatkaas palstan hoitsut!
Hippa sanoi:Ainakin Stadiassa ihan ensimmäinen harjoittelu 4vkoa on pelkkää eritteiden siivoamista pitäaikaissairaiden osastolla. Minä lopetin ennen työharjoittelua ja moni muu lopetti sen aikana. Vuoden päästä valmistuu sekin porukka, joiden joukossa itse aloitin ja jäljellä on puolet.
TJJ sanoi:Luvut ovat mitä ovat, mutta työhön nähden ihan liian matalaa palkkaa saavat.
Siis "sivusta seuranneen" mielipiteenä.
Ei millään muullakaan alalla palkka määräydy työn yleisen arvostettavuuden mukaan. Muutenhan huonoiten tienaavat ihmiset koko yhteiskunnassa olisi lakimiehiä .TJJ sanoi:Luvut ovat mitä ovat, mutta työhön nähden ihan liian matalaa palkkaa saavat.
Dopey sanoi:Ei millään muullakaan alalla palkka määräydy työn yleisen arvostettavuuden mukaan. Muutenhan huonoiten tienaavat ihmiset koko yhteiskunnassa olisi lakimiehiä .
Valtaosin valtion pyörittämät peruspalvelut, joihin koulutetaan koko ajan paljon lisää väkeä, tulevat työntekijöiden liksan suhteen olemaan aina pohjasakkaa. Kutsumusammatteja...
HaRaXz sanoi:Perseitä joutuu pyyhkimään melkein kaikkialla. Itse ambulanssissa ollesani joudun myös välillä perseitä pyhkimään.
Voiko ~2000e kuussa olla sitten niin paskaa palkkaa?TJJ sanoi:Eipä määräydy ei. Ja en tarkoittanut yleisen arvostuksen mukaan, vaan raskauden (fyysinen ja psyykkinen) ja sen kuinka (joskus kirjaimellisesti) paskaa hommaa se joskus on.
Tuntuu joskus, että jos joku ammatti on ns. kutsumusammatti, niin silloin siitä ei saisi saada kuin "nimellistä" palkaa. Muutenhan se ei olisi enää kutsumusammatti.
Uber-Gott sanoi:Voiko ~2000e kuussa olla sitten niin paskaa palkkaa?
[EHDOTUS]Korkeita palkkoja pitäisi paremminkin laskea (yli 5000e/kk netto) ja verotusta tiputtaa.
Eli esim. kansanedustajilta ym. vastaavilta rahat pois ja valtiolle varaa pitää pienempiä veroja.[/EHDOTUS]
Olisin ainakin näillä näkymin aivan onnessani yli 2000e kuukausi tuloista. Ei aina tarvitse olla kahta autoa ja huvipurtta. Kuitenkin olettamuksena paljon paskempaakin duunia voi joutua tekemään PALJON pienemmällä palkalla.
Eipä ole nuokaan määreitä, joiden perusteella ammatin palkkataso asettuu kohdalleen. Hei, työ tekijäänsä vituttaa ihan organisaatiotasosta ja liksasta riippumatta jos ei satu olemaan joku K. Räikkönen, joka saa suditella donitseja asfalttiin miljoonapalkalla.TJJ sanoi:Eipä määräydy ei. Ja en tarkoittanut yleisen arvostuksen mukaan, vaan raskauden (fyysinen ja psyykkinen) ja sen kuinka (joskus kirjaimellisesti) paskaa hommaa se joskus on.
BettyBlu sanoi:On se väärin että koneen hoitamisesta saa parempaa palkkaa kuin ihmisen hoitamisesta.
Olipa loistava ehdotus. :down: Varmaan verot suorastaan rysähtäisivät alas.Uber-Gott sanoi:Eli esim. kansanedustajilta ym. vastaavilta rahat pois ja valtiolle varaa pitää pienempiä veroja.
Samo sanoi:No kyllä 2000€ on vähän sairaanhoitajan hommista. Kyllä se homma on nimittäin sen verran rankkaa sekä henkisesti että fyysisesti. Työmäärä on valtava, vastuuta ja paineita kaikista suunnista. Unohtamatta vielä sitä että työ on pääsääntöosesti 3.vuoroa. Itse en ainakaan ole tyytyväinen palkkaukseeni kun vertaa siihen kaiken "paskan" määrään mitä työ pitää sisällään. Sellaisen joka ei ole alalla on vaikea kuvitella mitä se työ on.