Palkat IT-alalla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Levetsu
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
43
Sain kutsun työhaastatteluun erääseen isoon IT-firmaan.
Työtehtäviäni olisi projektityöntekijä aka nakkikone ja jotain teknistä tukea ja helpparia.
Minua rupesi kiinnostamaan, että paljonkohan kehtaisi pyytää liksaa.
Tälläkin foorumilla on paljon IT-nakkikoneita, joten pistäkää jotain tietoja mitä liksaa saatte, mitä teette ja kuinka pitkään olette tehneet, niin tulee vähän osviittaa omiin palkka toiveisiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkähänlaista hommaa?

C-koodausta?: Sanoisin, että 2300e/kk ilman työkokemusta ja 'näyttöjä'.
Mikrotuki tai vast.: 1800e/kk

Minkähänlaista hommaa?

Siis kyseessä on määrä-aikainen jopi koska mulla on koulu kesken.

Koodata en osaa, mitä nyt jotain java ohjelmoinnin perusteet kursseja oon käyny, mutta tarkoitus olisi opetella ja motivaattorina toimii raha.
SQL osaan jonkun verran.

Varmaan kallistuu hommat simme mikrotuen puolelle, ainakin näin aluksi.

Varmaankin vähän alle 2000e/kk.
Itse isossa puljussa tällä hetkellä olevana ja koulukin kesken niin liksa pyörii itsellä ja muilla samaa hommaa tekevillä 1600-2000e/kk. Kyse siis erinnäisistä tuki hommista.

IT-alla nuo palkat riippuu ihan siitä minkälaisia homma on menossa tekemään. Jos on erikoistunut johonkin erityisesti ja pystyy antamaan näyttöjä, niin palkka voi olla kohtalainen jo ennen oppilaitoksesta valmistumista. Noin 2000 euron tienoilla nuo palkat kuitenkin yleisesti ottaen taitaa pyöriä jos ei ole pahemmin aiempaa työkokemusta tai 'erikoistaitoja' joista jokin firma on valmis maksamaan vähän tavallista enemmän.

Voihan nyt perkele.
Mä olen ollut alalla töissä NELJÄ vuotta ja nyt palkkani on vähän yli 2000 €/kk.
Valmiina insinöörinä olen ollut 1.5 vuotta (opiskelin iltaisin aina kun treeneiltä ehti).
Virallinen nimikkeeni oli ainakin joskus ohjelmistoasiantuntija.
Pienempään palkkaan varmasti vaikuttaa se, että olen töissä pikkukaupungissa, täällähän kaikki on pienempää :)

Tune sanoi:
Voihan nyt perkele.
Mä olen ollut alalla töissä NELJÄ vuotta ja nyt palkkani on vähän yli 2000 €/kk.
Valmiina insinöörinä olen ollut 1.5 vuotta (opiskelin iltaisin aina kun treeneiltä ehti).
Virallinen nimikkeeni oli ainakin joskus ohjelmistoasiantuntija.
Pienempään palkkaan varmasti vaikuttaa se, että olen töissä pikkukaupungissa, täällähän kaikki on pienempää :)
Meillä tietoturva-puolella kaikilla asiantuntijoilla on hiukan kovempi palkka. Työntekijöissäkin riittää haitaria aina teknikoista diplomi-insseihin asti. Mielestäni yllättävän alhainen tuo tilisi asiantuntijan palkaksi. Toki asiantuntija-hommissakin työ/vastuu vaihtelee, mutta silti.

Noissa palkoissa on heittoa jo sen puolesta missä päin on töissä. Esim. pääkaupunkiseudulla nuo palkat on selvästi ylempänä muuta suomea.
Mun mielestä näissä IT-alan palkoissa on selvästi tapahtunut laskua aikaisempaan nähden ja yleisesti IT-ala rinnastetaan rahakkaisiin palkkoihin ja tässä mennään tänäpäivänä hieman metsään. Taitaa hieman päälle 2000 eemeliä olla tuo keskipalkka alalla ja pääkaupunkiseudulla vähän enemmän.

Ei ole enään IT ala se ala ,missä liksaa tienaa, verrattaessa vaikka mitä se oli esim 10 vuotta siten. Jos keskipalkka on siinä 2000 euron paikkeilla, niin miesten keskipalkka taitaa olla noin 2500 ja naisila 2300 euroa.

Subotai on Hesassa ohj.asiantuntijana, palkka 3000euroa/kk. Työkokemusta 6 vuotta.

Teknisessä tuessa (ei tod. mikrotuki, helpparihommaa)Tampereella 2300eur/kk. Työkokemusta n. 3 vuotta. Onneksi lisiä tulee sitten tuohon päälle. Tradenaamiona mennään.

ISON kotimaisen firman palveluksessa koodarina.

Työharjoittelu / opiskelija joka ei ole valmistunut 1700-1900e/kk
Vasta valmistunut inssi/ratenomi tms 2100-2200e/kk

Käytännössä parissa vuodessa nousee parisataa eli ~3v kokemuksella (valmistumisesta) 2300-2500e/kk

DI C-koodaajana pk. firmassa 2500 e/kk. Valmistuin viimevuonna.
Opiskeluaikana suuressa firmassa vähä alle 2000 e/kk.

AMK-inssi olen ja alkupalkkani, ennen papereita, oli ~2300 €.

Kun sain paperit käteen niin nousi sitten tuonne ~2700 €. Ja nyt vähän yli kahden vuoden työkokemuksella vielä vajaa 3000 €.

Suunnittelija / asiantuntija olen nimikkeeltäni työasema ympäristössä.

Haistakaa paska teidän palkkojen kanssa. :)

Samassa aika isossa firmassa pk-seudulla (satoja työntekijöitä) olen ollut mikrotukihenkilönä joku 4-5vuotta ja palkka 1500€.

jamaan sanoi:
Haistakaa paska teidän palkkojen kanssa. :)

Todellakin! Isossa firmassa ollaan työharjoittelussa mut koko kesän oon ollu pelkkä orja. Palkkaa ei ole tullut yhtään. Törkeetä käyttää hyväkseen opiskelijoita.

Täytyy kyllä todeta että on teillä poijjaat surkeat palkat kun vielä miettii että työvuosia on takana aika paljon osalla. Isi tienaa meillä reilut 2000€ 2 viikossa ja se on tehtaassa töissä. Ei oo muuta koulua ku amiksen käyny joskus vuonna venäjä.

Amerikan Jeesus sanoi:
Isi tienaa meillä reilut 2000€ 2 viikossa ja se on tehtaassa töissä. Ei oo muuta koulua ku amiksen käyny joskus vuonna venäjä.

Jep, ei o reilua. Toisaalta tässä ei tarvi olla paskaisessa tehtaassa hiki hatussa...

Amerikan Jeesus sanoi:
Täytyy kyllä todeta että on teillä poijjaat surkeat palkat kun vielä miettii että työvuosia on takana aika paljon osalla. Isi tienaa meillä reilut 2000€ 2 viikossa ja se on tehtaassa töissä. Ei oo muuta koulua ku amiksen käyny joskus vuonna venäjä.

Meijän isi :jahas:. Onnea tulevaisuuteen :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom