Paljonko teillä menee rahaa ruokaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J88
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.

J88

Banned
Opiskelijana kysyisin, että kuinka paljon teillä menee rahaa ruokaan? Itellä on päivän aikana rahaa käyttää reilu 5 euroa (11,20 kahessa päivässä), kun saan sitä vanhemmilta ja sitten omaa rahaa on tällä hetkellä käyttää reilu satanen. Tosta pitäisi sitten vähentää puhelinlasku. Muuta en sillä osta kuin nyt tulevaisuudessa ruokaa.

Töitä olen jo vähän haeskellut, parantaa tietysti asiaa. Mutta nyt jos lähtee siitä olettamuksesta, että se reilu 5 euroa päivässä käyttää, niin onko sillä rahalla mahdollista saada tarpeeksi ruokaa, et paino nousisi? Salilla teen aloittelijana kultaista kuusikkoa sen kolme kertaa viikossa ohjeiden mukaan.

Kotona tästä keskusteltiin vanhempien kanssa ja he kritisoivat tätä syömistä. Söin eilen ihan pirusti kaikkea, jolloin he jo kysyivät, että onko mulla nälkä vai syönkö ihan muuten vaan. Sanoivat, että kyllä kalorit tulee täyteen vähemmälläkin syömisellä. Niin varmasti tulee, mutta eikös pitäisi syödä enemmän vähäkalorista ruokaa kuin vähemmän korkeakalorista ruokaa. Koska ruoan määrä on silloin suurempi.

Koulun ruokalassa kaverit on lähteny pois jo puoli tuntia sitten, kun itse vielä syön. Kaikkea mitä tarjolla on. Sokeriset jälkkärit, kiisselit, tortut ynnä muut olen jättänyt väliin ja käynyt asuntolasta hakemassa jälkkäriksi jonkin hetelmän.

Niin, että proteiinipitoista ruokaa sillä 25 viidellä eurolla. Kuinka paljon teillä itsellä menee rahaa ruokaan päivässä/viikossa? Jos otetaan laskuista pois lisäravinteet, proteiinijuomat, palkkarit, ym. Itsellä tollasiin ei oo varaa ollenkaan ja sehän tässä ketuttaa, kun tulokset ja salilta saama hyöty olisi varmasti paljon parempi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meneehän sitä itsellä joku 15-20€ opiskelijana päivässä ruokaan. Pitääkö tuolla 5€ saada päivän jokainen ateria vaiko vain lisä proteiiniä ruokailuihin? Osta halpaa maustamatonta hera tai soijaproteiiniä, jääpi vielä 5€ viikossa muuhun elämiseen.

mutta eikös pitäisi syödä enemmän vähäkalorista ruokaa kuin vähemmän korkeakalorista ruokaa. Koska ruoan määrä on silloin suurempi
:confused:

Miksi ihmeessä juuri ruoan määrä pitäisi saada isoksi? Vai tarkoititko sillä, että pitäisi syödä monipuolisesti? Kalorit ja makroravinnejakauma ovat tärkeitä (eli ettet kerää päivän kalorimäärää pelkästään jostain rasvasta).

Eipä viidellä eurolla mitään terveellisiä 3000 kcal päiväruokia osteta.

Viivan alla on tällä hetkellä:

YHTEENSÄ: 265,9 249,7 80,5 2771 6,761€

Eli proteiinit, hiilarit ja rasvat grammoina ja sit kcal ja rahat.
Tohon sisältyy kaikki mitä suuhuni laitan, lisäravinteet, palkkarit jne.
Ei sillä että oisin joskus laskenu nuo..:D

sellanen 100euroo viikossa

Olen alle 60-kiloinen nainen, syön kohtuullisen paljon ja monipuolisesti (siis paljon myös vihanneksia ja sitä hintavaa protskua), en kuluta rahaa eineksiin enkä kalliisiin merkkituotteisiin. Tavoitteena on pysyä viikossa 40 euron ruokabudjetissa (150-200 e/kk). Voin sanoa, ettei ole aina ihan helppo tehtävä, vaikka sellaisten peruselintarvikkeiden, kuten maidon ja leipärasvan, hankkimisen hoitaa toinen puolisko.

Mä (tai me poikaystävän kanssa) yritettiin hieman budjetoida ruokaostoksia ja päätettiin, että selvittäisiin yhdessä noin 250-300 eurolla kuussa. Käytännössä joka kuukausi menee muutaman kympin yli ja nyttemmin emme ole oikeastaan jaksaneet vaivata päätämme ruoan hinnalla. Faktahan on, että ruoka on kallistunut ja toinen fakta on se, että haluan (poikkis myös) syödä hyvin ja suht terveellisesti, eikä silloin aina jaksa ja pysty katsomaan pelkästään ruoan hintaan.

Kuitenkin tottakai yritetään katsoa hintaa ja ostaa joskus se edellisempikin versio mutta pitemmän päälle laatu ja kotimaisuuskin ratkaisevat.

Eli tällä erää kahdelta ihmiseltä menee meidän talouessa ruokaan noin 350 euroa (mukana kouluruokailut). Ei minun mielestä edes kohtuuttoman paljon.

Viimevuoden bonusten ja muiden ynnäilyjen jälkeen kuussa menisi ruokaan ja juomaan (pääasiassa alkoholittomia;))..

Noin. 600 - 620 eskoa/kk

Kannattaa ostaa käsittelemättömiä ruokia, raaka liha, maitotuotteet yms, ne on halpoja. Jos juo maitoa niin kaloreita saa enemmän samalla rahalla kun ostaa rasvaisinta maitoa. Jos joku liha on tarjouksessa sitä kannattaa hamstara pakkaseen reilusti. Samoin ostaa halpoja kasviksia (mm. porkkana, kaali, sipuli).

Mulla menee ruokaan rahaa n. 150 euroa kuussa, ostan vain sen mitä tarvitsen, en yhtään ylimääräistä. Tuntuu että ruuasta ei ainakaan ole puutetta vaikka rahaa onkin vähän käytössä.

Menee vähintään 600€ kuussa + lisäravinteet, joten rahaa ei juuri muuhun jääkään, prioriteettikysymys:rock:

Asun yksin ja ruokaa menee kuukaudessa rahaa n. 180-230e. Kerran viikossa ostetaan viikon safkat.

Noin 50e-60e/vko menee kauppareissuihin viikossa. Mahdolliset ulkona syömiset (1-2 krt / viikko) ja lisäravinteet ei kuulu laskelmiin.

Helposti saisi menemään vielä enemmänkin rahaa, mutta suhteellisen toimiva ja kustannusedellinen runko on löytynyt ruokailuille. Kuitenkin hyvä sijoitus, josta ei saa pakkislaiset liikaa tinkiä ;) Ensiksi nipistetään jostain muusta, jos rahat on tiukilla.

Itselläni menee noin 180e/kk ruokaan, ruokavalio koostuu pitkälti paistijauhelihasta, tonnikalasta, kaurahiutaleista ja maitotuotteista (+ hera & malto). Vielä en ole näihin kyllästynyt, vaikka viime heinäkuussa aloin tätä ruokavaliota noudattamaan johtuen omaan kämppään muuttamisesta, enää kun ei ole äidin tekemiä valmiita ruokia jääkaapissa odottamassa.

Ulkona syömiseen menee noin 25e/kk tämän lisäksi.

Meidän taloudessa on mun lisäx kax pientä tyttöä, joihin ei paljon ruokarahaa uppoa, kun syövät tarhassakin. Juoksen myös tarjousten perässä, hamstraan alelihoja ja hinnat kyylään muutenkin tarkkaan. SILTI joka neljäs päivä menee n. 100euroa ruokaan. Eli tää syö pienokaisten eväät mukaanlukien 700 euroa kuussa... Syön paaaljon (krooninen liikkuja) ja kunnon safkaa. Se on just se prioriteettikymysys.. Olen mitä syön. Elikkäs laatulihaa!!

Paljon puhutaan nyt siitä, että ruuan hinta on noussut paljon, mutta onko joku tehnyt jotain laskelmia, että kuinka paljon on paljon? Eli tuntuvatko korotukset oikeasti esim. Ninnulin 1+2 kodissa?

Minulla menee rahaa ruokaan kuussa ehkä 300-400 euroa, mutta en kaupassa juuri katsele hintoja, vaan ostan mitä milloinkin mieleeni juolahtaa. Pääasiassa kuitenkin sitä rahkaa, maitoa, pastaa, kanaa ja raejuustoa:D JA emäntä ostaa varmaankin kuussa jollakin200 eurolla tavaraa kaappiin, eli loppusumma lienee 500-700/kk kun menee 2hengen taloudessa, missä toinen koittaa hiukan katsoa syömisiään.

Puolisen vuotta ostellu pääasiassa ruuat Lidlistä ja ainakin seuraavat muutokset on tullu muutaman kuukauden sisällä:

tonnikalapalat vedessä 0,59€/1 prk -> 0,79€
raejuusto 1,29€/400g -> 1,79€
maitorahka 0,99€/500g -> 1,39€
rasvaton maito 0,59€/l -> 0,72€

Vituttaahan tuo pitemmän päälle kun pienistä puroista..

Samankaltaisia korotuksia olen huomannut muissakin kaupoissa, joita Mika luettelee.. Varsinkin meijerituotteet ovat nousseet ihan älyttömästi prosentuaalisesti. Esim. puolen kilon rahkapaketti 30senttiä ja kun tää syö yhden päivässä + siihen sekaan vitalineat ja activiat, joissa samanlainen hinnan nousu. Sen jo pelkästään kun kertoo 30llä, ni kyllä siinä kk-budjetti mukavasti kohoaa. On ollu loistavaa, että nyt alkuvuodesta kaupat vuorotellen myyvät broiskun fileitä tai suikaleita hyvällä alella. Kannattaa omistaa kaikki kanta-asiakaskortit! En vaa tosiaan oo koskaan aikasemmin huomannu nuin suurensuuria hinnan nousuja...

Kannattaa ostaa käsittelemättömiä ruokia, raaka liha, maitotuotteet yms, ne on halpoja.

Ainakin broilerisuikaleiden kohdalla maustamaton on huomattavasti kalliimpaa kuin marinoidut (esim. hunajamarintoitu).

Paljon puhutaan nyt siitä, että ruuan hinta on noussut paljon, mutta onko joku tehnyt jotain laskelmia, että kuinka paljon on paljon?

Kyllä sen huomaa, että ruoan hinta on noussut. En osaa mitään prosentuaalista määrää antaa mutta mututuntumalla meillä menee kolme-neljäkymppiä enemmän rahaa ruokaan kuukausittain kuin viime vuonna.

Leikkeleet, maitotuotteet, juusto ja leipäkin on kallistunut ainakin mun huomioiden mukaan.

Tällä hetkellä ei paljonkaan joku 7e per duuni päivä kun tällä hetkell'ä asuu himassa.. Niin ja plus malto ja whey.

Eikös marinoiduissa tuotteissa muuten se marinadilitkun paino tule mukaan siihen tuotteen painoon ja sitä kautta hintaan? Pisti vain joskus mietityttämään kun broilerikoipien pakkaus oli reunoja myöten täynnä marinadia.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom