Paljonko teillä menee rahaa ruokaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J88
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
^ Saako kysyä, että miten pystyy noin halvalla syömään? En edes yksin selviäis tohon summaan...:wtf:

Perusruokaa kun ostaa/tekee niin joka toinen päivä menee se vajaa 20 euroa kauppaan. Kyllä sillä jo mun mielestä saa ihan hyvät pöperöt jo isommallekin miehelle. Ei voi käsittää miten joku saa 600 kulutettua ruokaan :wtf: Saa kyllä olla kiloja jo jonkun verran.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No meillä on kauppalasku aina vähintään 100€ viikossa, kahdelta siis. Siihen päälle ulkonasyömiset töissä ja vapaa-ajalla + pieniä ostoksia kaupasta, niin ku täydennystä tohon kerran viikossa tapahtuvaan isompaan kauppareissuun. Alle 500€ ei selviä mitenkään. Niin ja tohon en ole edes laskunut lisäproteiinia. Ja mä olen 70 kilonen, muija 50 kilonen.
Aikaisemmin sanoit, että 250€ kuussa, nyt puhut joka toinen päivä 20€. Esim. MA, KE, PE, SU x 20€ on 80€. Se kerrottuna 4 viikolla on minusta jo 320€...

Niinkuin aikaisemmassa viestissäni sanoin niin menee ALLE 20 euroa. Joka toinen päivä jos käy kaupassa, siitä tulee noin 15 kertaa, eikö. Eli 15x18 euroa tekee 270 euroa. Voi meillä ehkä mennä 300 kuussakin. En tarkkaan tiedä kun ei ole kirjaa pidetty. Pointtina kuitenkin se että jollain menee yksinään 600 :wtf: Tietysti jos syö tosi laadukkaasti niin meneehän siinä. Ei siinä mitään.

Edit. Ja oma paino siinä +80 että en osaa kyllä kuvitella millanen ruokahalu on sitten TOSI isoilla äijillä

Reilut 300 eur/2 ihmistä + ulkonasyömiset pari kertaa kuussa.

Alkoholia ei ole laskettu tuohon (siis kaupasta ostettua). Mies ei myöskään syö "juuri mitään", se aina vitsaileekin että syön sen perikatoon. ;) rahat on kyllä yhteisiä, joten siinähän vitsailee.

Ja mainittakoon vielä, että mies syö duunissa aina työpäivinä (ruokaetu) ja mä syön omia juttujani duunissakin.

Tarkoitin että jos haluaa isommat laihkset ja lihasmassaa enemmän, kannattaisi syödä vähäkalorista ruokaa enemmän kuin vähemmän korkeakalorista. En tiedä, pitääkö paikkaansa, mutta noin olen sen ymmärtänyt.

Kysyisin vielä, että kuinka paljon proteiinin saanti vaikuttaa lihasten kasvuun? Kun ei ole oikein varaa ostaa tarvittavaa määrää proteiinia. Proteiinin tarve olisi n. 134 grammaa. Välillä en pääse edes puoleen asti tuosta määrästä.

Proteiinijuomiin ei ole varaa, heikentää varmaankin tuloksia? Olen kyllä itsekin huo0mannut sen, että kehitys on polkenut paikallaan, kun syöminen on vähentynyt ja samalla myös proteiinin määrä.

Kotona ei ole oikeastaan niin paljoa proteiinia saatavilla. Vaikka olen siitä kotona sanonut, niin tulee vastaus "ei siinä mitään proteiineja tarvita, kun treenaat vaan". Samalla kun olen ottanut vaikka banaania salille mukaan, että saa edes vähän hiilareita treenin jälkeen, niin sanotaan, että ei siellä mitään sellaisia tarvita ja sähän syöt meidät kohta vararikkoon. Just joo.

Tarkoitin että jos haluaa isommat laihkset ja lihasmassaa enemmän, kannattaisi syödä vähäkalorista ruokaa enemmän kuin vähemmän korkeakalorista. En tiedä, pitääkö paikkaansa, mutta noin olen sen ymmärtänyt.

Kysyisin vielä, että kuinka paljon proteiinin saanti vaikuttaa lihasten kasvuun? Kun ei ole oikein varaa ostaa tarvittavaa määrää proteiinia. Proteiinin tarve olisi n. 134 grammaa. Välillä en pääse edes puoleen asti tuosta määrästä.

Proteiinijuomiin ei ole varaa, heikentää varmaankin tuloksia? Olen kyllä itsekin huo0mannut sen, että kehitys on polkenut paikallaan, kun syöminen on vähentynyt ja samalla myös proteiinin määrä.

Kotona ei ole oikeastaan niin paljoa proteiinia saatavilla. Vaikka olen siitä kotona sanonut, niin tulee vastaus "ei siinä mitään proteiineja tarvita, kun treenaat vaan". Samalla kun olen ottanut vaikka banaania salille mukaan, että saa edes vähän hiilareita treenin jälkeen, niin sanotaan, että ei siellä mitään sellaisia tarvita ja sähän syöt meidät kohta vararikkoon. Just joo.

Vaikuttaahan se toki, kun ovat kerta lihasten rakennusaineita. (Ekat 3v kun punttailin, söin lähinnä karkkeja ja liiemmin lihaskasvusta en voine puhua. Kasvoin pituutta ja painoa joku reilu 20kg lisää ja esim hanskaan tuli vain sentti :D)

Kaikillahan on jääkaapissa maitoa, sitä vaan kitusiin, on helppoakin juoda joku pari lasillista aterialla.

Maitoa en ole juonut sitten ihan pienen lapsuuden, mutta nyt tarjoutuu varmasti hyvä tilaisuus opetella sitäkin juomaan. Onhan siinä muutakin kuin proteeneja, kuten kalsuimiakin, jonka takia sitä pitäisi juoda.

Jotain 250e/2hlo täällä. Ulkona syö pari kolme kertaa kuussa ja appivanhempien luona yleensä 1-2 kertaa viikos.

Pointtina kuitenkin se että jollain menee yksinään 600 :wtf: Tietysti jos syö tosi laadukkaasti niin meneehän siinä. Ei siinä mitään.

No jos vetää kerralla kauppareissulla sen 20 per kerta. Tuohon nyt ei ole edes vaikea kuvitella mitä "laadukas ruoka" (mitä sen kukin ikinä käsittääkään) maksaisi.

Lyhyesti ja yksinkertaistettuna esim.

Kanan rintafileet/ohuet leikkeet 6-10 € per 1/2 ltk
Riisiä 1-4 € per paketti
Tuoreita erilaisia kasviksia/pakastevihanneksia 1-5 €
Maitorahkaa/raejuustoa muutamia kappaleita 1-5 €
Jotain halpoja vitamiinivalmisteita 2 €

Jo noistakin saa helposti sen parikymppiä kasaan.

Se vähäkalorisuus ei ole avainsana, vaan pikemminkin ravintorikkaus ja monipuolisuus. Esimerkiksi pähkinät ovat hyvinkin ravintorikasta ruokaa siitä huolimatta, että ne ovat energiapitoisia. Totta tietysti on, että suuri osa ravinteikkaasta ruoasta on myös kohtuullisen vähäenergistä. Ravinteikas ja monipuolinen ruoka on tietysti myös kallista (mikä tarkoittaa sitä, että joku tasapaino hötön ja terveellisyyden välillä täytyy vain löytää, jos rahasta on hiukankaan pulaa). :rolleyes:

Otan osaa, toi on kyllä tosi perseestä. toivottavasti kotijoukkosi tulevat järkiin. :(

Tai kyllä mä ymmärrän, jos varat on todella tiukilla muuten.

meikällä on vähän samankaltainen onkelma, tosin asun yksin.! mutta kun käyn mutsin luona, se kun tekee sapuskaa niin aina on sama kina mitä hittoa ei voi ostaa kunnon lihaa.. sillä on kaiken maailman jauhopihveistä alkaen johonkin pirun pinaattikeittoihin... niin puolisen vuotta sit päätin et aina ku meen sinne niin kiikutan mukanani kunnon sapuskaa ite, ei siitä muuten tulis hittoakaan...

300€/kk menee vaikka kuinka hakee tarjoukset, alle kympilla päivässä EI selviä.

No huhhu.. mulla menee ehkä 100-150e. :wtf:
Tosin olen dieetillä, mutta mielestäni ennen dieettiä ei mennyt sen enempää rahaa kun nytkään.

Teille jotka ette itse maksa ruokaanne.

Jotkut vanhemmat eivät tiedä urheilijan ravinnosta mitään, eivätkä silloin näe mitään syytä ostaa kassitolkulla pöperöä. Jotkut tietävät mutteivät taas halua pistää omaisuuksia jälkikasvunsa bulkkaamiseen.

Kuvitelkaa mikä taloudellinen painajainen tulee kun vaikka kolme teini-ikäistä innostuu bodailemaan ja bulkkailemaan. Ja haukkuvat vielä vanhempiaan jos eivät saa 3000kcal päivässä.

Edit: pakko kysyä vielä, kuinka paljon kaloria suunnilleen saatte 100-300 eurolla per henkilö per kuukausi?

Noin 400 euroa kuussa menee, ja asun yksin. Ihmettelen, miten monilla menee niin vähän, kun yritän ostaa kaiken vielä suhteellisen edullisesti. Toisin sanoin en suosi luomua tai muita erikoistuotteita. Johtunee osittain siitä, että työpaikkaruokailut menee täysin omasta pussista. Ottaisikohan joku ruokapalkalla töihin..

Tässä kaikki on niin suhteelista.

Mitä saa esimerkiksi 10€:lla?

~7kg kananmunia
~13l maitoa
~6kg omenia
~5kg broilerin koipia
~10kg porkkanaa
~3kg ruispaloja

yms,yms,yms

Edellisessä duunissa taidettiin laskea verotusarvo suoraan pois palkasta. Miten se sitten oikeasti pitäisi laskea?
Meillä on kans sama käytäntö, eli jos ottaa esim. 10 kpl 8 euron arvoisia lounareita, niin palkka on sitten 60 euroa pienempi. Eli jokaisesta lounarista joutuu maksamaan itse 75%. Ja tuo 60€ otetaan siis pois nettopalkasta.

Ilmeisesti joissakin työpaikoissa lounareista maksetaan vain verot, eli minun esimerkissäni bruttopalkkaani laskettaisiin +60 euroa. Tällöin itsemaksettavaa jäisi vain ne 60 eurosta tulevat verot, eli ~ 15€. Eka vaihtoehto tulee tietysti työnantajalle tosi paljon edullisemmaksi, joten harvassa lienee ne paikat joissa noudatetaan kakkosvaihtoehtoa :(.

Itse kysymykseen: Itselläni menee ~200€/kk. Tässä on mukana kaikki, myös ravintolassa käynnit (pari krt/kk) ja töissä syötävät eväät sekä wc-paperit yms. marketeista ostettavat pesuaineet. Lounareista ei juuri alennusta tule; niitä kuluu n. 8 kpl kuussa, eli 8*2=16 euroa on niistä saatava etu... En syö mitään eineksiä, vanukkaita tms, mutta toisaalta en myöskään halvimpia ruokia kuten perunaa, pastaa tai riisiäkään. Eli enemmän tai vähemmän karppiruokaa.

Hintoja katson aina, ja mieluummin olen vaikka ilman kuin maksaisin jostain mielestäni kiskurihintoja. Eli ei ole kiinni siitä, ettei olisi varaa, vaan siitä, että ylihintojen maksaminen on typerää ja vain kannustaa kauppiaita hintojen nostoon :jahas:. Lähikaupassa muutes esimerkiksi maidon hinta on noussut parissa kuukaudessa ~20% ja leipäjuuston 15% :curs: .

Mellä menee n.600e/kk ruokaan. Perhe sisältää neljä henkilöä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom