Paljonko taloudessasi menee ruokaan rahaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja assis
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Normaalisti menee 10-15 euroa viikon ruokiin. sit jos käyn kahvilassa niin latteen se kolme euroa. syön näkkäriä :D ja sit teen halpaa safkaa vihanneksista ja sipuleista. Nannaa.

En osaa sanoa tarkkaan paljonko menee, kun en oo aikoihin enää laskenu. Jotain 300-400 mun sapuskat kai kustantaa. Suurimman osan budjetista vie vähärasvaiset lihat, kana, kevyet juustot ja salaattiainekset. Ruuasta en suostu säästämään. Esimerkiks sikanautajauhelihasta menee pakki sekaisin ja se maistuu liian rasvaiselta. Samoin on käynyt juustojen kanssa, kun olen tottunu vähärasvaisiin vaihtoehtoihin, niin täysrasvaiset maistuu ihan liian rasvaisilta ja tuntuu et se rasva jää kitalakeen kiinni.

Kun mies on kotosalla, niin ruokaan menee entistäkin enemmän rahaa, kun hän tykkää pihveistä. Syödään myös ulkona tosi usein, kun ollaan molemmat aikamoisia herkkuperseitä.

600 e - 700 e menee muijan kanssa kahdestaan, eli jotain 300 e pintaan menee / per lärvi / kk. minimissään. Me ei syödä valmisruokaa nimeksikään, vaan kaikki tehdään ns. itse. Jauhelihaa en oo syöny enää aikoihin..... :D

Niin no, onhan se noinkin. Mutta päästöjä siitä tulee kun ne sieltä epsanjasakin tuodaan.

:offtopic:

Siinä että ne muoviset kasvihuoneet lämmitetään talvella vie ihan järkyttävästi energiaa, jopa verrattuna siihen että ne kurkut roudattaisiin lentokoneella Espanjasta. Joskus junnuna olin kauppapuutarhalla kesäduunissa ja paikan omistaja kertoili kauhutarinoita talven öljynkulutuksesta, valitettavasti en muista summia mistä oli puhe.

Sama mulla + lisäks en voi kertakaikkiaan syödä niitä tuontirehuja, muuten jää syömättä jos pitäs niitä yrittää syödä. Kaikki suomalaiset jos suosis enemmän suomalaisia tuotteita, vähemmän täällä niitä työttömiä ois. Ja "omavaraisuusaste" nousis.

Ja tämä perustuu mihin? Avataanko oma ketju? :D

:offtopic:

Siinä että ne muoviset kasvihuoneet lämmitetään talvella vie ihan järkyttävästi energiaa, jopa verrattuna siihen että ne kurkut roudattaisiin lentokoneella Espanjasta. Joskus junnuna olin kauppapuutarhalla kesäduunissa ja paikan omistaja kertoili kauhutarinoita talven öljynkulutuksesta, valitettavasti en muista summia mistä oli puhe.

Sama kuva on itsellekin jäänyt. jos jollakulla on tästä tietoa, avataan vaikka oma ketju aiheesta.

Ja montaa mieltä voi olla tosta "suosi suomalaista, jotta työpaikat säilyy" väitteestäkin.

Mä olen katsellut ihan samaa. Meillä menee ruokakaupaan 800-1000€ kuussa, 2 aikuista + 2 lasta. Mä taidan kuluttaa tosta aika tarkalleen puolet.

Laittakaa nyt joku mahollisimman selkeästi esille, että mitä hittoa te syötte jos saatte meneen 500 euroa kuussa sapuskaan!?

Mä ymmärrän tuon jos syö vähän väliä ulkona, tai ruuaksi ei kelpaa kuin naudan sisäfile. Mutta jos syö kuten tavalliset kuolevaiset, niin miten helvetissä siihen saa poltettua 500 euroa. Ei mene järkeen, ei sitten mitenkään.

kyllähän se yksinään semmonen n.400€ kuussa menee. Tosta voi kyllä puristaa tarvittaessa vaikka 200€ pois, vaan kun ei ole tarvis niin en purista.

Moniko muuten erottelee ruuat kauppalaskusta yleensä. Eli sisältääkö nuo 400e kuussa yms. hinnat esim. paskapaperit, pesuaineet yms. Yksittäisinä hankintoina ovat pieniä, mutta kuukaudessa tekeen äkkiä monta kymppiä talouden koosta riippuen tietty.

Jotain perustarvikkeita on tuossa summassani mukana ja tupakat myös. Ostan paljon suoraan tukusta kanssa missä ostokset tulee halvemmaksi muutenkin. Silti palaa tuo summa, kun tulee aika paljon kaikkea turhaakin:kippis1: ostettua

Laittakaa nyt joku mahollisimman selkeästi esille, että mitä hittoa te syötte jos saatte meneen 500 euroa kuussa sapuskaan!?

Mä ymmärrän tuon jos syö vähän väliä ulkona, tai ruuaksi ei kelpaa kuin naudan sisäfile. Mutta jos syö kuten tavalliset kuolevaiset, niin miten helvetissä siihen saa poltettua 500 euroa. Ei mene järkeen, ei sitten mitenkään.

No lasketaan sitten:

30 x 6 eur (esim. 500-600 g kananfileet) = 180 eur
30 x 1,50 (raejuusto) = 45 eur
30 x 1,50 (laktoositon, rasvaton maito, menee litra päivässä) = 45 eur
Viikossa menee yksi pussi Realin täysjyväviipaleita, kuukaudessa = 7 eur
Kalkkunaleikkeleet (á 2 eur), kuukaudessa yht. 8 eur
Pari kolme kiloa riisiä kuussa = 10-15 eur
Pikakaurahiutaleita ehkä pari lootaa kuussa = 3 euroa
Pari puolen kilon pussia porkkanoita kuussa = 2 euroa
Banaanit, avokadot, tomaatit n. 20-40 eur kuussa.

Tuosta tulee jo noin 340 euroa kuussa. Varmaan vielä unohdin jotain "välttämättömyyksiä".

Tähän kun huomioidaan se, että välillä tulee boostattua treeniä esim. energiajuomilla (1,50 purkki) ja että välillä jauhelihan tai kanan sijaan tulee vedettyä esim. naudan ulkofilettä, niin tuo 500 euroa on todella realistinen luku. Eikä varmasti riitäkään, koska välillä tulee syötyä rafloissa.

No lasketaan sitten:

30 x 6 eur (esim. 500-600 g kananfileet) = 180 eur
30 x 1,50 (raejuusto) = 45 eur
30 x 1,50 (laktoositon, rasvaton maito, menee litra päivässä) = 45 eur
Viikossa menee yksi pussi Realin täysjyväviipaleita, kuukaudessa = 7 eur
Kalkkunaleikkeleet (á 2 eur), kuukaudessa yht. 8 eur
Pari kolme kiloa riisiä kuussa = 10-15 eur
Pikakaurahiutaleita ehkä pari lootaa kuussa = 3 euroa
Pari puolen kilon pussia porkkanoita kuussa = 2 euroa
Banaanit, avokadot, tomaatit n. 20-40 eur kuussa.

Tuosta tulee jo noin 340 euroa kuussa. Varmaan vielä unohdin jotain "välttämättömyyksiä".

Tähän kun huomioidaan se, että välillä tulee boostattua treeniä esim. energiajuomilla (1,50 purkki) ja että välillä jauhelihan tai kanan sijaan tulee vedettyä esim. naudan ulkofilettä, niin tuo 500 euroa on todella realistinen luku. Eikä varmasti riitäkään, koska välillä tulee syötyä rafloissa.

Anteeksi tämä nysnys, mutta nuo riisit vaikuttavat aika kalliilta. :wtf: Suositko kenties jotain erityisriisilaatuja? Kysyn ihan mielenkiinnosta, voisin itsekin kokata joskus muutakin kun jotain Uncle Ben's:siä. :)

Anteeksi tämä nysnys, mutta nuo riisit vaikuttavat aika kalliilta. :wtf: Suositko kenties jotain erityisriisilaatuja? Kysyn ihan mielenkiinnosta, voisin itsekin kokata joskus muutakin kun jotain Uncle Ben's:siä. :)

Oli pakko kaivaa kauppakuitti jostain syövereistä:.

Uncle Ben's kokojyväriisi 1kg 4,49 euroa

Eli vähän yläkanttiin olin tuon laskenut, mutta tosin osa oli näköjään ollut alakanttiin. Kuitin mukaan:

Maito on 1,89 eur litra
Valio raejuusto 1,59 eur 200 g

Hinnat K-Citymarketin hintoja.

fiksumpaa olisi tosiaan ostaa talvenna epsanjalaisia vihanneksia ja lyödä säästyneet rahat suomalaisiin osakkeisiin. Tukisi enemmän suomalaista kun maksaa kasvihuoneen yli 40 asteen lämmitystä vs ulkoilma.

Ite en suoraan sanottuna ole popsinut ulkomaisia vihanneksia koska mainostelu toiminut ja suomalainen ruoka on puhtainta ym (ei niin todet) mantrat jääneet alitajuntaan kun nyt rupesi järjellä oikeasti ajattelemaan että miksi ostan suomalaisia vihanneksia talvellakin...

Ai pahus, en ole aiemmin ajatellutkaan, että riisit ovat oikeastaan yllättävänkin kalliita. Itse ostan riisiä ehkä kerran kuussa Lidlistä, eikä sitä hintaa tule kaupassa niin mietittyä.

Jatkankin tästä lauantai-illan kunniaksi off-topicilla.

Tätä threadia lukiessa on ollut jännä huomata, että ihmisillä on aika erilainen suhtautuminen ruokaan ja syömisiinsä. Toiset ovat selvästi kulinaristeja, jotka haluavat hemmotella itseään hyvällä ruoalla. Toiset taas eivät panosta syömiseensä niin paljoa; itse lukeudun tähän jälkimmäiseen joukkoon. Se ei johdu rahapulasta vaan siitä, ettei vaan kiinnosta "tuhlata" niin paljoa omiin ruokiinsa. Ruoka ei vaan tunnu merkitsevän itselle niin paljoa, kunhan sitä on kotona tarpeeksi eikä tarvitse olla nälissään. No joo, mä en ole muutenkaan koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka törsää hyvillä mielin ravintolassa 50€ ruokaan. Se vaan tuntuu älyttömältä tuhlaukselta, kun vitosella saisi ählämiltä ihan hyvän pitsan. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom