Paljonko taloudessasi menee ruokaan rahaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja assis
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla menee ruokaan ihan älyttömän vähän rahaa. Käydään mutsin kanssa kaupassa n. kerran kuussa ja silloin menee 50-70e. Se riittää reiluksi pariksi viikoksi. Muulloin menee ehkä joku 40e. Syön tosi yksinkertaista ruokaa, joten siinä ehkä syy alhaisiin kuluihin...

Nyt on kyllä kämppiksen myötä alkanut mennä enemmän rahaa, mutta kahden ihmisen taloudeksi meillä menee silti tosi vähän. Periaatteessa kuitenkin meillä on omat ruuat, sillä kämppis tekee aina jotain risottoja tms. enkä halua syödä niitä niin syön sitten omia safkojani.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noin 500€ menee kuussa kahden henkilön kaikkiin sapuskoihin (syön eväitä töissä). Eniten tuohon vaikuttaa tämänhetkinen VHH-ruokavalio, eli hyvälaatuista kokolihaa, kanaa ja paistijauhelihaa kuluu tolkuttomia määriä. Syy numero kaksi on huolimaton, suunnittelematon ja usein toistuva kaupassa ramppaaminen. Kesälomalla voisi ottaa tavoitteeksi ruokahuollon järkeistämisen.

Kahden hengen talous, rahaa voi mennä ihan mitä tahansa 200 ja 700 euron väliltä riippuen siitä, kuinka paljon on ylimääräistä ja kuinka usein syödään ulkona. Saan töistä lounarit, joilla ostan myös eväät töihin.

Aika vähälläkin syödään ihan hyvin ja terveellisesti, mutta isommat rahat menevät kokeelliseen keittiöön, kalliimpiin herkkuihin ja sensellaiseen, mitä ilman pärjää ihan hyvin mutta mitä on kiva harrastella aina toisinaan.

On hyvä joskus pitää kirjaa kuukauden menoistaan. Itse laskeskelin muutama vuosi sitten, voisi taas päivittää tiedot kun painan enää vajaat 80 kiloa. Rahka on kieltämättä aika kallista samaten kaikki bodiruoka kuten tonnikalat, raejuustot sun muut. Äkkiseltään veikkaan n.400-500e koko talous 2 aikuista + 1 lapsi.

Tästä samasta aiheesta on jossain vanha threadi. Etsin sen kohta...

Mulla menee vähintään 250 euroa kuussa ruokaan. 62kg nainen, joka on kova tyttö syömään

itellä kanssa 2 aikuista noin 300e/kk plus mulla lounarit ja paremmalla puoliskolla ruokaetu.

350-500€ menee kahdelta aikuiselta. Kasviksia ja hedelmiä tulee ostettua paljon. Suurin osa ruoasta tulee tehtyä itse (valmisruokia ainoastaan, jos kumpikaan ei kerkiä ruokaa jostain syystä tekemään, eli noin kerran kuukaudessa).

Arviolta 400€/kk menee kaikkeen sapuskaan, niin koulusapuskaan kuin kotisapuskaan. Lisähommilla jos tienaa rahaa niin sitten enemmän sijoitellaan ravintoon.:D

2 aikuista. Keskimäärin 280€/kk + molemmilla opiskelijahintainen ruokailu duunipaikkojen vieressä(reilu 50e/hlö/kk). Eli Yllättävän kevyellä ruokabudjetilla mennään.

Aika hyvin. Tuohan on 5 euroa päivässä henkilöä kohti. Yksi ehrami, purkki tonnikalaa ja latte/pullo Brämhultsin mehua niin sinne meni päivän ruokabudjetti:)
Rahaa voi myös käyttää fiksusti. Vaihtamalla esimerkiksi paistijauhelihan johonkin alemyynnistä metsästettyyn nauta-sikaan voi säästää 50% paistiksen hinnasta. Tonnikala on kalliimpaa kuin ehram. Milbona on itseasiassa halvempaa kuin ehram. Mehu/latte on turhaa herkuttelua. Tuo pienellä rahalla syöminen vaatii karsimista ruuan laadusta ja monipuolisuudesta. Myös salaatti sunmuu kasviskunta vie paljon rahaa, jos sitä syö muun ruuan ohella. Työpaikoille voi vaikka itse tehdä ruokansa, siinä säästää lounarin hinnasta aika reilusti. Nämä kaikki siis jos haluaa päästä oikeasti halvalla ruuan suhteen.

Opiskelija olen ja yksin asustelen. Ihan pudasta bodiruokaa tulee mätettyä naamaan, eikä mitään roska- tai valmisruokia.. itse kokkaillaan. Rahaa uppoaa joka kuukausi semmonen 300-350e ruokaan.

Todella vaikea arvioida. Talveksi ostan mansikkaa tai viime vuonna sain pari laatikkoa. Mustaherukat ja viinimarjat tulee omasta puskasta. Omenoista en niin välitä, vaikka puita onkin. Läheltä saa teurastamosta ostettua suoraan lihaa pakastimeen. Munat saan ilmaiseksi. Maitoa, rehuja, leipää, juustoa yms tulee ostetua ainakin noiden päälle vielä 200 eurolla kuussa. Einesruokia ei paljoa muita osteta kuin maksalaatikkoa (jos en oo syömässä) ja lidlin pakastepizzoja on helppo pitää pakkasessa.

Aika hyvin. Tuohan on 5 euroa päivässä henkilöä kohti. Yksi ehrami, purkki tonnikalaa ja latte/pullo Brämhultsin mehua niin sinne meni päivän ruokabudjetti:)
niin tai sit 500g sokkarin paikanpäällä jauhettua jauhelihaa vajaa 5e :kuola: ja vielä on 5e käyttämättä. voi vetää vaikkapa sokkarin lihatiskiltä ostettua leikettä leivän päälle ja vieläkin jää rahaa käyttämättä.. 5e/nuppi vs 10e/2 nuppia on käytännössä yllättävän iso ero imo.

sitäpaitsi mehunjuonnissa ei ole mitään järkeä, maito maistuu paljon paremmalta.

e: ja kai huomasit että tyttöystävällä muistaakseni bout 9e lounasetu (=180e/kk) plus itellä menee 7,50 lounareta (=150e/kk)

eli yhteensähän tuo tekee 630e/kk. yllättävän paljon muuten kun noin laski auki..

Työlounaat 25-30 e /vko. Kaupassa tulee käytyä pari kertaa viikossa, á 8-12 e kerta. Tekee n. 150 euroa kuussa. Tuohon päälle kun syö sushia kerran viikossa ulkona niin 210 e /kk. Paikkana Berliini. Elintarvikkeet kaupassa on puolet suomen hinnoista, kahvia lukuunottamatta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom