Opiskelijalle helppo kaikki 200€ menee ruokaan, ehkä noin joka toinen kuukausi menee sitten sen 5-10€ huvituksiin (lätkä/futis-matsi), eli silloin ruokaan menee jopa hieman alle tuon parisataa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itellä menee ruokaan varmaan se 600e/kk. Ruoka on kyllä vihon viiminen asia missä säästän.
Meillä menee (2+1hlö) yhteensä n.500e kuussa. Ja ruuassa ei säästetä. Siis tarjouksia toki seuraillaan, mutta pihistelemään ei aleta eli myös talvella syödään suomalaisia vihanneksia jotka on muuten järjettömän kalliita sillon. Nyt oli muuten kurkku 0,79€/kg, talvella 5,30€.
Lisäksi ostetaan kerran vuodessa lehmä pakastimeen sukulaiselta.
Minkä lisäarvon ne kotimaiset rehut talvella mielestäsi tuo? Mun mielestä esim. Espanjalainen kurkku pesee maultaan kotimaisen 6-0. Jos siis puhutaan talviajasta. Ja hintakin jossain 2-3 euron paikkeilla...joskus halvempaakin.
Tietty jos periaate on "suosi suomalaista", niin saahan siitä maksaa. itse vain en viitsi maksaa ylimäärästä siitä että joku tuote on tehty Suomessa. Jos joku muu sen tekee kilpailukykysempään hintaan, niin sitten käytetään sitä, jos tuotteen muut ominaisuudet on samat tai paremmat, kuten vaikka tossa kurkkuesimerkissä.
Juu, maussa ei talvella kauheaa eroa. Periaate on tosiaan tuo että suositaan suomalaista ja lähiruokaa ihan ekologisista syistä. Säästetään muussa sitten.
Tää menee jo offiksi, mutta kerrotko minulle, että miten on ekologista kasvattaa kurkkuja jossain kasvihuoneessa Suomen talvessa? Mulla on kun sellainen KÄSITYS, että tuo on aikalailla enegian tuhlausta kuitenkin, verrattuna vaikka kurkun tuontia muualta Euroopasta.
Jos olen väärässä, olen mielelläni väärässä. :D
Kannatetaan kotimaata ja yritetään työllistää suomalaisia.