Paljonko otat etukyykystä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ja ne kaikki vanhat patut on sitten kilpailleet kaikissa noissa harrastamissaan lajeissa?

Todennäköisesti samaan kisakauteen vielä kaikkia näitä?

Eiköhän nykyäänkin monille reeneihin kuulu monemoista vaikkei kaikissa rimpuiluissa kilpaillakaan... Huntterikin saattaa oikeesti välistä rivettää, ehkä joskus tempookkin, se ei vaan halua sitä meille paljastaa ;) Saatampa jotain harrastella joskus minäkin, sitäkään en kiellä vaikken kisalavoille ihan joka hemmetin lajissa jaksakkaan vääntäytyä.

Edit: juutuupista saattasi löytyä tuo mun etukyykky ainaskin.. kaivakoon kuka jaksaa pähkäillä vielä :)

Edit2: No JJärrä paljo tempaus ja työntö sitte muka on häh?!

Enhämmä sitä tarkottanukkaan. Mutta jotenki ite arvostaa sitä, että kun salilla käy, niin sen harrastuksen perusasiat ovat kunnossa. Hassua jos penkkaa vaikka 200kg, mutta tempaa vain 70kg..

Kumminkin Painonnosto liikkeet niitä klassisia tapoja mitata voimaa, ja aika helppoja arvostella vielä. Vertaa kyykky ja penkki.

Ja tuo vielä itteäni ihmetyttää, jos jengi ottaa etukyykystä aivan huimia rautoja, mutta sitten työntö onkin aika vaatimaton. Nähnyt vaan liikaa näitä kavereita, joiden ilmoitettu etukyykky tulos onkin puolikyykky. Ei ihme ettei rinnalleveto kuljekkaan..

Mutta eikö esim edesmennyt Jorma Räty kilpaillut samaan aikaan voimanostossa ja kehonrakennuksessa? Ja oliko se Tommy Kono jolla lajit olivat kehonrakennus/painonnosto, molemmissa maailman huippu. Taso tietenkin aivan eri nykyaikana, mutta kertoo noi jotain monipuolisuudesta.

5x140kg pohjista ja 1x160kg. noin 2,5kk sitten napattu nuo.

Aika outoo että noita etukyykky-reenejä ei yllätys yllätys löydy reenipäiväkirjastasi metallilta:wtf: Ja itte jotenkin veikkaisin että nuorella voimanostajalla joka panostaa varustenostamiseen, ei nousisi etukyykystä 160kg, kun taas raw-takakyykystä menee noin 200kg. Ei pahalla mutta taitaapi olla aivan täyttä paskaa tollaset jutut :)

Jaahas taas se alkaa :arvi: Lupaan heti sm kisojen jälkeen postata videon jossa otan sarjaa etukyykkyä jollain isolla painolla... aina pitää olla todistelemassa :dance:

Kyllähä siinä joku tollkku pittää olla että sentään mun pittää etukyykkyä enempi otta kun penkkiä

Tää on sit lupaus 2-3vk sm kisojen jälkee postaan sen video :D muistutelkaa mua. sanotaanko nyt vaikka että otan siinä videossa 2x160 ;).

Jahas pojilla alkanu keskustelu rönsyilemään, mutta pakko nyt itsekin kommentoida tuohon asiaan.

Kyllähän se riippuu ihan siitä mihin itse on tykästynyt ja harrastaa. Harvemmin olen nähnyt kehonrakentajien tai penkkipunnertajien harjoittelevan tuommoisia nopeutta kehittäviä ja räjähtäviä liikkeitä kuin tempaus ja eipähän heille tuosta pahemmin hyötyä ole.

Sitten taas jos katsotaan voimanostoa niin kyllä siellä moni huippunostaja hyödyntää juurikin noita painonnostoliikkeitä ja tekee paljonkin samanlaisia harjotteita, kuten erilaiset hypyt. Itse voin puhua nyt tästä näkökulmasta ja tulee tehtyä rinnallevetoa sekä tempausta ja erilaisia hyppyharjoituksia paremman kimmoisuuden toivossa. Tosin kummatkin liikkeet tulee tehtyä raakana, koska varsinaista allemenoa ei varmaan meikäläisen lonkat kestäisi ja eihän tässä tarkoitus ole itseä rikkoa.

Työntö ei kuulu liikevalikoimaan itsellä (no ehkä joskus tulee tehtyä vähän ihan piruttain, mutta ei voi laskea että treenaisin). Etukyykky taas kuuluu ja sillä yritetään hakea pitoa keskipakkiin isoja kyykkyjä varten ja muuten vain kiusata jalkoja eri tavalla kuin takakyykyssä.

Kyllähän monessa lajissa kilpaileminen onnistuu ja semmoisia henkilöitä löytyykin. Pitää vain jakaa kausiin nuo asiat, kun kerralla ei vain kerkeä eikä kannata kaikkea tehdä.

Voimanostajilla on omat kautensa peruskuntokausi (sisältäen sitä bodaus tyyppisempää treeniä), maksimivoima ja nopeuskausi. Nuo vain pitää osata jaksottaa oikein. Samoin kun kehorakentajilla on dietit kohti kisoja yms.

Mikä siis tämän postauksen tarkoitus oli niin tehköön jokainen sitä mistä itse tykkää ja jätettäköön nuo liikkeet painonnostajille ja heidän harteilleen (pääosin). Ei kaikista siihenkään hommaan ole ja varmasti ei löydy kurinalaisuutta sellaiseen työhön minkä se vaatii.

PS. Siksi meninkin voimanostoon, kun lahjat ei riitä painonnostoon. :D

Niin ja kun kerran kyse on etukyykystä niin viikko sitten tuli otettua 5x80kg etukyykkyä pohjista. Alkanut mukavasti nousemaan treenipainot tuossa etukyykyssä, kun otti vakituisesti ohjelmaan mukaan. :rock:

Aika outoo että noita etukyykky-reenejä ei yllätys yllätys löydy reenipäiväkirjastasi metallilta:wtf: Ja itte jotenkin veikkaisin että nuorella voimanostajalla joka panostaa varustenostamiseen, ei nousisi etukyykystä 160kg, kun taas raw-takakyykystä menee noin 200kg. Ei pahalla mutta taitaapi olla aivan täyttä paskaa tollaset jutut :)

musta tuntuu että tässä threadissa on tätä perus pakkislisää painoissa taas oikeen urakalla.. jotenkin ihmetyttää kun löysin ehkä 2-3 jannua jotka kertoi painojensa olevan alle 100kg. en väitä siis että 100kg olis paljon, mutta joko teidän kyykyt on aivan vajaita tai sitten tänne ei uskalla kukaan "heikompi" kaveri kertomaan painoistaan :rolleyes: ehkä olen väärässä.

musta tuntuu että tässä threadissa on tätä perus pakkislisää painoissa taas oikeen urakalla.. jotenkin ihmetyttää kun löysin ehkä 2-3 jannua jotka kertoi painojensa olevan alle 100kg. en väitä siis että 100kg olis paljon, mutta joko teidän kyykyt on aivan vajaita tai sitten tänne ei uskalla kukaan "heikompi" kaveri kertomaan painoistaan :rolleyes: ehkä olen väärässä.

Yleisesti ottaen näihin threadeihin vastailee vakiintuneemmat naamat täällä pakkiksella, joilla on jo vähän enemmän taustaa nostelusta. Joten tutuilla nimillä tuskin ainakaan on mitään nettilisää tuloksissa. Heikommat ei ilmeisesti sitten tee kyseistä liikettä tai uskalla tuloksia mainita.

Niin ja painonnostoon liittyen tolla 4x105kg etykyykyllä oon työntäny 90kg. :hyvä: Tempaus 3x55kg ja ylpee siitä. Ei oikeen vielä liikkuvuus riitä mutta eiköhän tuo ajan kanssa korjaannu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Enhämmä sitä tarkottanukkaan. Mutta jotenki ite arvostaa sitä, että kun salilla käy, niin sen harrastuksen perusasiat ovat kunnossa. Hassua jos penkkaa vaikka 200kg, mutta tempaa vain 70kg..

Kumminkin Painonnosto liikkeet niitä klassisia tapoja mitata voimaa, ja aika helppoja arvostella vielä. Vertaa kyykky ja penkki.

Ja tuo vielä itteäni ihmetyttää, jos jengi ottaa etukyykystä aivan huimia rautoja, mutta sitten työntö onkin aika vaatimaton. Nähnyt vaan liikaa näitä kavereita, joiden ilmoitettu etukyykky tulos onkin puolikyykky. Ei ihme ettei rinnalleveto kuljekkaan..

Mutta eikö esim edesmennyt Jorma Räty kilpaillut samaan aikaan voimanostossa ja kehonrakennuksessa? Ja oliko se Tommy Kono jolla lajit olivat kehonrakennus/painonnosto, molemmissa maailman huippu. Taso tietenkin aivan eri nykyaikana, mutta kertoo noi jotain monipuolisuudesta.

Ehkä suurin syy ettei noita klassisia painnonosto liikkeitä tehdä on se että sitä tekniikkaa ei osata. Itse voin sanoa suoraan että ei kiinnosta edes alkaa harjoittelemaan sitä tekniikkaa että voi turvallisesti liikkeet tehdä. tässä on muutenkin kokoajan niin paljon loukkaantuneena :D

Ja olen kyllä sun kanssa samaa mieltä, että monipuolinen harjoittelu on kaiken avain, voiman ja lihasmassan kasvamiseen. Itse ainakin yritän mahdollisimman paljon tehdä liikkeitä vapailla painoilla. Se kuitenkin kehittää sitä koordinaatiota hieman enemmän ja niitä tukevia lihaksia.

Ja ai niin, 2x120kg otin eilen

Aiemmin tässä ketjussa käytyyn keskusteluun viitaten: olen joskus kuullut, että (hyvän) painonnostajan pitäisi työntää suurinpiirtein sama paino, jonka hän ottaa kakkosena etukyykystä. Tiedä tuota sitten, oma työntörekka ainakin oli etukyykkykakkosta perässä, kun vielä lajinomaiseen treeniin keskityin. Mutta minähän en mikään kova nostaja ollut enkä ole sitä vieläkään.

Niin, ja omat painot etukyykyssä: 3x130 ja 1x140.

..olen joskus kuullut, että (hyvän) painonnostajan pitäisi työntää suurinpiirtein sama paino, jonka hän ottaa kakkosena etukyykystä..

Jotenki toi lause aina tupsahtaa ilmoille, mutta silti ihmetyttää se, miksi esim Dimas ja Kaki etukyykkäävät niiin paljon enempi ku työntävät, vaikka moninkertaisia olympia kultamitalisteja ovatkin :wtf:

Miten huippupainonnostoja voi tyriä 280kilon etujaloilla 220kg työnnössä? Miten se on mahdollista :curs:

Tarttis saada ne painot rinnalta suorille käsille. Ei siinä paljon etukyykkymaksimit auta jos ei painot räjähdä kattoon. Dimashan työnsi vielä raakana, olisi voinut kuvitella että "pitkällä" saksella olis tullu enemmänkin, mutta aika turhaa spekulaatiota kun mies oli kuitenkin suht kova painonnostaja :D

Itse kanssa alkanut enemmän tykkäämään etu- kuin takakyykystä. Pari kertaa kylläkin vasta tehnyt, niin menee tekniikan hakemiseen aika pitkälti vielä. Katsotaan mihin rautoihin sitä tässä kevään aikana pääsee. :)

Ehkä suurin syy ettei noita klassisia painnonosto liikkeitä tehdä on se että sitä tekniikkaa ei osata.

Ja se ettei tekniikkaa osata johtuu siitä ettei sitä ole opeteltu ja se taas johtuu siitä, että nykyään 90% saleista on "peilisaleja" missä ei ole nostolavaa eikä painonnostoliikkeitä voi tehdä. Ja silloin nuoret ei näe kenenkään tekevän niitä ja hyvä, että tietävät kyseisten liikkeiden olemassaolosta. Ennen kun kaikki salit oli "painonnostosaleja" niin työnnön ja tempauksen pariin joutui huomaamatta vahingossa. Esimerkiksi Lappeenrannassa on yksi sali missä voi harrastaa painonnostoa. Juniorinostajia on 0 kappaletta. Painonnosto on jotenkin aika huonossa jamassa Suomessa, vai mitä?

Ja se ettei tekniikkaa osata johtuu siitä ettei sitä ole opeteltu ja se taas johtuu siitä, että nykyään 90% saleista on "peilisaleja" missä ei ole nostolavaa eikä painonnostoliikkeitä voi tehdä. Ja silloin nuoret ei näe kenenkään tekevän niitä ja hyvä, että tietävät kyseisten liikkeiden olemassaolosta. Ennen kun kaikki salit oli "painonnostosaleja" niin työnnön ja tempauksen pariin joutui huomaamatta vahingossa. Esimerkiksi Lappeenrannassa on yksi sali missä voi harrastaa painonnostoa. Juniorinostajia on 0 kappaletta. Painonnosto on jotenkin aika huonossa jamassa Suomessa, vai mitä?

Johtunee siitä että se vaatii panostusta ja omistautumista lajiin että pärjää siinä?
Se ei ole yhtä mukavaa kuin istua koneen ääressä tai rällästää kaupungilla :D

Suositut

Back
Ylös Bottom