Paljonko ojentajia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Bull-
  • Aloitettu Aloitettu
-Bull- sanoi:
Paljonko treenaatte ojentajia kun haette niihin voimaa penkkiä ajatellen?

Nykyään vain kerran viikossa ja sarjoja noin.. 10-15sarjaa, tosin kovia vain osa.
Ennen treenasin 2 kertaa viikossa kovaa ja 1 viikossa hieman kevyemmin.
Mikäli raw-penkin kannalta ajattelet, niin ei niitä tarvitse niin paljon hinkkailla kuin paitapenkkiä ajatellen.

-Bull- sanoi:
Paljonko treenaatte ojentajia kun haette niihin voimaa penkkiä ajatellen?
n,10 sarjaa tulee viikossa tehtyä, ja kovia sarjoja 4-6.

Raven sanoi:
Nykyään vain kerran viikossa ja sarjoja noin.. 10-15sarjaa, tosin kovia vain osa.
Ennen treenasin 2 kertaa viikossa kovaa ja 1 viikossa hieman kevyemmin.
Mikäli raw-penkin kannalta ajattelet, niin ei niitä tarvitse niin paljon hinkkailla kuin paitapenkkiä ajatellen.
Montako kovaa sarjaa teet suunilleen?Ite teen 4, kannattaisko mun tehdä vaikka 6-10 kovaa?

Teen ojentajia melkein joka reenissä...kapea penkki ja ranskalainen punnerrus kerran viikkoon ja muina päivinä taljoissa. Taljaliikkeiden sarjat yleensä 3-4x10-15. Punnerrusliikkeet(kapeapenkki) sitten kovaa eli n. 10 sarjaa 5-10 toistoa. Mulla toimii melko hyvin tuolla tavalla.

-Bull- sanoi:
Montako kovaa sarjaa teet suunilleen?Ite teen 4, kannattaisko mun tehdä vaikka 6-10 kovaa?

1-3 kovaa. Olen kuitenkin progressiivisesti edennyt tuohon pisteeseen ja ei ne alla olevatkaan mitään helppoja ole.
Vaikea sanoa että mitä sun kannattaa. Se tarvii itse kokeilla, kaikille toimii vähän erillaiset systeemit ja kannattaa kokeilla se mikä systeemi on paras itselle.

Mitä tarkoitetaan "kovalla" sarjalla? Loppuun asti tehtyä sarjaa, vai isommilla painoilla vedettyä tms.? Jos yhdessä treenissä tekee esim. 5 sarjaa ojentajia, niin onko tarkoitus vetää nämä kaikki loppuun vai vaan viimeinen? Valistakaa hiukan tietämätöntä!

(liha)pyörykkä sanoi:
Mitä tarkoitetaan "kovalla" sarjalla? Loppuun asti tehtyä sarjaa, vai isommilla painoilla vedettyä tms.? Jos yhdessä treenissä tekee esim. 5 sarjaa ojentajia, niin onko tarkoitus vetää nämä kaikki loppuun vai vaan viimeinen? Valistakaa hiukan tietämätöntä!

Riippuu aivan nostajasta, mutta suurimmassa osassa tapauksissa ei kannata vetää loppuun asti, aina kannattaa jättää hieman varaa. Joskus voi tietty vetää aivan grande finaleen kuten itsekin, mutta vain juuri ennen kevyttä/lepoviikkoa, jolloin siitä ehtii myös palautumaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom