Paljonko kreatiinia päivässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gunner
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Olen lukenut jostain, että kreatiinin sopiva ylläpitoannos olisi 2-3g päivässä, mutta kuitenkin kun luen näitä keskusteluja, niin tulee ilmi, että useimmat täällä ottavat suurempia annoksia(8-15g) päivän aikana. Eli mikähän mahtaisi olla sellainen raja, mihin asti kreatiinin käyttö on vielä terveellistä elimistölle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by gunner
Olen lukenut jostain, että kreatiinin sopiva ylläpitoannos olisi 2-3g päivässä, mutta kuitenkin kun luen näitä keskusteluja, niin tulee ilmi, että useimmat täällä ottavat suurempia annoksia(8-15g) päivän aikana. Eli mikähän mahtaisi olla sellainen raja, mihin asti kreatiinin käyttö on vielä terveellistä elimistölle?

sitä voi ottaa vaikka 30g annos, jossei se vielä tossa määräs potki niin ei potki ollenkaa ... kyllä sitä nyt enemmä ku 2-3g pitää ottaa... 10g annos on aika ok annostus

Paitsi että tolla on hölmö otsikko..

Kysyn siis kysymykseni täälläkin, vaikka taidan tietää vastauksen..

Olen ottanut yhden kreatiinikuurin, jossa pidin pienen tauon ja jatkoin ylläpitoannoksella. Tosin nyt homma on livennyt käsistä enkä ota ees ylläpitoannosta kuin treenipäivisin.

Eli aloitanko tankkauksen uudelleen vai niskaotteella joka päivä ylläpitoannosta?

Tuon greatiinin kanssa ei kannata alkaa hifistellä.

Creatinitasot saa korkealle tasolle ilman tankkaamistakin, tankkaaminen vain nopeuttaa tasojen saavuttamista.

Kreataanitasot pysyvät pari viikkoa normaalia korkammalla vaikka "tykkikuuri" loppuisikin ;)

Välillä kannattaa pitää taukoa creagtiinin käytössä (vaikkapa 1-1,5kk) ja aloittaa tankkaaminen sen jälkeen uudestaan. Itse olen ainakin tuollaisen taon antavan lisää puhtia.

Originally posted by Kynis

Creatinitasot saa korkealle tasolle ilman tankkaamistakin, tankkaaminen vain nopeuttaa tasojen saavuttamista.

Kreataanitasot pysyvät pari viikkoa normaalia korkammalla vaikka "tykkikuuri" loppuisikin ;)

Välillä kannattaa pitää taukoa creagtiinin käytössä (vaikkapa 1-1,5kk) ja aloittaa tankkaaminen sen jälkeen uudestaan. Itse olen ainakin tuollaisen taon antavan lisää puhtia.

Kyllä taukoo pitäisi olla ainaki 3-4 kuukautta ennen uutta kuuria parhaan tuloksen saavuttamiseksi. Jatkuva käyttö kuulemma taas saattaa aiheuttaa oman kreatiinituotannon loppumisen, mutta tästä en ole kovin varma, kun en tiedä kehon omasta kreatiinituotannosta mitään (isot pojat vaan ovat tällaista kertoneet).

Originally posted by farmiankka
Kyllä taukoo pitäisi olla ainaki 3-4 kuukautta ennen uutta kuuria parhaan tuloksen saavuttamiseksi. Jatkuva käyttö kuulemma taas saattaa aiheuttaa oman kreatiinituotannon loppumisen, mutta tästä en ole kovin varma, kun en tiedä kehon omasta kreatiinituotannosta mitään (isot pojat vaan ovat tällaista kertoneet).

Mun tietämykseni mukaan keho ei tuota kreatiinia juuri lainkaan, vaan melkeenpä kaikki ihmisen saama kreatiini tulee lihasta.

Esimerkiksi kasvissyöjät eivät saa kreatiinia mistään, koska sen pitoisuudet on hyvin alhaiset muussa kuin lihassa (ja kalassa).

Voihan tonkin yrittää tarkistaa.

Originally posted by Hippa
Mun tietämykseni mukaan keho ei tuota kreatiinia juuri lainkaan, vaan melkeenpä kaikki ihmisen saama kreatiini tulee lihasta.

Esimerkiksi kasvissyöjät eivät saa kreatiinia mistään, koska sen pitoisuudet on hyvin alhaiset muussa kuin lihassa (ja kalassa).

Oon vähän samoilla linjoilla sun kaa, mutta kun varmaa tietoa ei (vielä) ole, niin laitoin huhupuheeksi:kippis1:

Keho tuottaa noin gramman päivässä.
Keskimäärin tulee 1 gramma sen lisäksi ravinnosta, vegeillä tuskin sinne päinkään.

Noin 5 g päivässä riittää täytämään muutamassa viikossa varastot. Jos yksi päivä jää väliin, ei haittaa varmasti tule, mutta pääsääntöisesti säännöllisyys on valttia. Ei se nyt kovin kummoinen vaiva ole heittää se kreatiini kerran päivässä naamaan vaikka suoraan lusikasta ja vettä päälle jos ei jaksa sekoitella ja liuotella.

luin joskus kauan aikaa sitten et kreaa otetaan kuuri luontosesti eli 30gr 7päivää 15gr 7pv 10gr 7pv 5gr 7pv isot annokset kannattaa ottaa kolmessa erässä... kokeilin ite tota ja toimi ihan mukavasti...

Re: Re: Paljonko kreatiinia päivässä?

Originally posted by finviking
luin joskus kauan aikaa sitten et kreaa otetaan kuuri luontosesti eli 30gr 7päivää 15gr 7pv 10gr 7pv 5gr 7pv isot annokset kannattaa ottaa kolmessa erässä... kokeilin ite tota ja toimi ihan mukavasti...

Aika kovat määrät mun silmille..

Huh.. Ja jos miettii, että on 45 kiloinen ja 100 kiloinen ihminen ni ei määrät voi olla samat.

Ite tankkasin viikon tai kaks (en muista enää) 15g päivä jaettuna kolmeen ja sen jälkeen 5g päivässä ylläpitoon.

Luin tuon ohjeen jostain nettisivulta, siellä oli ohje per painokilo.

Onko se sit liian vähän?

Re: Re: Re: Paljonko kreatiinia päivässä?

Aika kovat määrät mun silmille..

Huh.. Ja jos miettii, että on 45 kiloinen ja 100 kiloinen ihminen ni ei määrät voi olla samat.

Ite tankkasin viikon tai kaks (en muista enää) 15g päivä jaettuna kolmeen ja sen jälkeen 5g päivässä ylläpitoon.

Luin tuon ohjeen jostain nettisivulta, siellä oli ohje per painokilo.

Onko se sit liian vähän?

Ei ole.
Kuten sanottu, tankkaustakaan EI tarvita.
Moni tykkää siitä fiiliksestä joka siitä tulee ja kun tulokset nousee "äkimmin".

Ite otin muuten samalla tavalla kun Hippa, mutta tankkausviikolla 20g/päiva ja neljässä osassa.

Mulla oli Platinumin tavaraa ja purkissa luki englanniks, että ekalla viikolla 20-30g/päivä ja sitten 7g/päivä ylläpitoon. Aika koomista oli, että siinä alla luki suomeks: Annostus 2g/päivä, annostusta ei saa ylittää. No se johtuu siitä lainsäädännöstä, mutta aika hölmöö hommaa silti.

Mutta kyllähän se oma paino vaikuttaa siihen annostukseen.

Originally posted by Kynis

:) :p :D :lol2: :lol1: :urjo:

Mutta onkos näiden eri Kreatiinien annostuksilla sitten eroa kun näitä löytyy montaa eri sorttia?
Itse ostin Fastin Creatiinin ja se on tota kreatiinimonohydraattia.
Ja siinäkin tais olla jotain 2g per/päivä mutta ei mitään mainintaa tankkaus ohjeesta.Sekin on aika mielenkiintoinen juttu kun ohjeessa lukee toi Suomeksi mutta taas joittenkin kauppojen kotisivuilla on sitten mainintaa tuosta tankkauksesta.
Siinä mielessä vaan outoa jos ei tiedä tuota tankkaus juttua niin voi menettää ehkä uskonsa koko aineeseen kun menee niin pitkään ennen kuin huomaa vaikutusta treeneissä.

KREATIINISITRAATTI
KREATIINIMONOHYDRAATTI
KREATIINIDEKSTROOSI

Originally posted by Brutal
Itse ostin Fastin Creatiinin ja se on tota kreatiinimonohydraattia.
Ja siinäkin tais olla jotain 2g per/päivä mutta ei mitään mainintaa tankkaus ohjeesta.Sekin on aika mielenkiintoinen juttu kun ohjeessa lukee toi Suomeksi mutta taas joittenkin kauppojen kotisivuilla on sitten mainintaa tuosta tankkauksesta.
Siinä mielessä vaan outoa jos ei tiedä tuota tankkaus juttua niin voi menettää ehkä uskonsa koko aineeseen kun menee niin pitkään ennen kuin huomaa vaikutusta treeneissä.
Tästä paketin ohjeesta on ollut puhetta ennenkin, lähinnä mielipide oli se että sillä voi vaikka pyyhkiä perseensä. Eli yksi variaatio toimivasta systeemistä on viisi päivää tankkausta ja sen jälkeen ylläpitoannoksia.

Mä käytin kreatiiniä noin 10g päivässä, mulla oli tossa viime viikolla verikokeet josta kävi selväksi että mun kreatiini taso oli normaali. Nytten aion ruveta ottaa kreatiiniä 15g päivässä ja helmikuussa nään onko kreatiini tasot nousussa.

Onko mitään hyötyä tai peräti haittaa jos käytän kreatiinia pelkästään palautumisjuoman reco2:n yhteydessä? Eli neljä kertaa viikossa aina treenin jälkeen 10g kreatiinia reco2:een sekoitettuna. Tällä hetkellä otan ihan pelkkää reco2:sta, mutta olen ajatellut tuota kreatiinin lisäystä.

Originally posted by PattiPete
Onko mitään hyötyä tai peräti haittaa jos käytän kreatiinia pelkästään palautumisjuoman reco2:n yhteydessä?
Ei siitä nyt ainakaan haittaa ole. Kyllä ne kreatiinivarastot täyttyy tuolleinkin, hitaammin vain kuin jos pitäisi tankkausjakson.

En ole tohtinut rueta käyttämään, kun ei ole ollut tietoa tarpeeksi. Minkälaisia määriä pitäisi ottaa, kun kehonpaino on tällä hetkellä 82kg 12-14% rasvoilla? Entä minkälaisissa jaksoissa, onko tuo Fast Creatinen ohje hyvä? "ensimmäiset 5 päivää tankataan 20-30 grammaa päivässä 2-4 erässä. Tämän jälkeen otetaan ylläpitoannosta 5-10 grammaa päivässä 4-6 viikkoa, jonka jälkeen pidetään 2-4 viikon tauko. Sitten kuuri voidaan aloittaa uudelleen."

Jotain hiilihydraattia pitäisi ilmeisesti ottaa samalla, että kreatiini imeytyy parhaiten. Dextroosia vai mitä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom