Paljonko kannattaa treenata?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä itse olen ainakin aina vaatinut niiltä, jotka möyhyää jotain näyttöjä jostain. Olisi edes peruste, että on tehnyt itse asiat oikein mitä opettaa. Jos bodyvalmentaja on läski, niin se on aivan sama mitä kursseja se on käynyt
Valmentajan ulkonäkö ei ole suoraan verrannollinen osaamiseen. Tässä mennään pahiten metsään. Joku voi olla kova atleetti superlahjakkuutensa takia. Valmentamisesta ei välttämättä tiedä mitään. Keskinkertaisen fysiikan omaava voi olla taas helevetin hyvä valmennushommissa. Valmentajaksi tullaan valmentamalla erilaisia asiakkaita. Pelkällä omalla fysiikalla ei uraa tehdä. Lahjaton joutuu tekemään monesti moninverroin töitä kehityksensä eteen. Lahjakas kehittyy vaikka treenaa päin persettä. Minä ostaisin valmennuksen siltä joka on tehnyt niitä hommia paljon. En kuuluisalta bodarilta joka valmentaa nimellään ja kisa saavutuksillaan.

Joitain poikkeuksia...tosin ei niinkään lihaksen kasvatusta, vaan ylläpitoa: Tavallisen kilpailemattoman salitreenaajan(näitä harrastelijoitahan valta osa on) saattaa kannattaa tehdä toisto pari vajaita sarjoja, jos hän diettaa rasvaa ruhostaan pois ja nopeaan tahtiin. Ne vähät lihahävikit ovat saavutettavissa myöhemmin lihasmuistin avustamana. Lähinnä elämänlaadun kannalta.

Lihasmassan kasvatuksessa on se sitten lihaksen kasvattamista suurimmaksi kuin koskaan tai lihasmuistiin tukeutuvat takaisin kasvatus....tällöin saattaa olla kannattavaa tehdä osaa kehostaan minimaalisesti ja osaa melko minimaalisesti rasitustasoltaan. Jos tällöin lihas pystytään säilyttämään jopa ilman muutamaa failuresarjaa, niin sehän on hyvä jos löysempi sarja riittää. Myös bulkit jossa pyritään kasvattamaan lihaksia suuriin kokoihin ja oikeastaan tiettyä lihasta "yli äyräiden". Tällöin saattaa olla tarkoituksenmukaista pyrkiä säästämään rasitusstetta. Esim rintaa ja selkää treenataan kovaa. Reisiä ja olkapäitä vain säilyttävästi. Ja käsiä ja pohkeita ei tämän jakson aikana lainkaan..

NÄMÄ siis esimerkkejä toisenlaisesta taktikoinnista, onko näissä sitten kyse lihaksen kasvatuksesta(minimirasitus)...ehkä kuitenkin, säilyttävällekin pitää antaa kasvuärsyke, vaikkei se kasvuun johdakaan..

Monet ehkä pitävät bulkkijaksoja tarpeettomina ainakin niin väittävät mutta käytännössä se on antanut joillekin suuremman lihaskoon, mutta nehän ovat tällaisia ääni välineitä välikausineen, että niillä ainakin natikkatreenaaja pystyy Hamassa tulevaisuudessa pitämään hieman lihaksikkaampaa fysiikkaa yllä. Olettaen diettaavan myös tarpeeksi ja kasvattavan myös kokonsa lihasten osalta takaisin.

Omaa ruhoa pitää vaan oppia tuntemaan j ja siten luovimaan..
Eli pähkinänkuoressa kannattaa säästellä ja löysäillä kokoajan sekä jättää kokonaisia lihasryhmiä treenaamatta. Jalka treenit pitää muistaa ottaa löysästi. Ei saakeli mistä tämä buumi leviää ettei bosarin kannata treenata kovaa 😣

Eli pähkinänkuoressa kannattaa säästellä ja löysäillä kokoajan sekä jättää kokonaisia lihasryhmiä treenaamatta. Jalka treenit pitää muistaa ottaa löysästi. Ei saakeli mistä tämä buumi leviää ettei bosarin kannata treenata kovaa 😣
LOL, miten sä osaatkin tulkita toisten viestit aina niin päin persettä. Tai sit vaa leikit tyhmää

LOL, miten sä osaatkin tulkita toisten viestit aina niin päin persettä. Tai sit vain leikit tyhmää.
Minunko viesteihin ei lisätä omia 😂? Minähän olen tavan treemamattoman raksamiehen näköinen joka roinaa vitusti 😁 Tuohon viestiin. Kyllä siinä korostetaan että AINA pitää treenata mahdollisimman vähän eikä koskaan failurea. Käsiä ei kannata treenata ollenkaan massajaksoilla. Ihan perseestä tuollaiset ohjeet bodarille.

Joitain poikkeuksia...

saattaa kannattaa

tällöin saattaa olla kannattavaa

Kyllä siinä korostetaan että AINA
Jotenkin nää kyllä on mun mielestä vähän ristiriidassa. Sun ulkonäkö tai toisten lisäilyt sun viesteihin jossain ei liity mitenkään tähän. Eikä kiinnosta tästä sun kanssas vängätä mutta sanonpahan vaan viesti jota lainasit ei todellakaan ollut tarkoitukseltaan sellainen kuin kuvasit, eikä siitä sellaista kuvaa myöskään lukija saanut. Paitsi ehkä sinä

Jotenkin nää kyllä on mun mielestä vähän ristiriidassa. Sun ulkonäkö tai toisten lisäilyt sun viesteihin jossain ei liity mitenkään tähän. Eikä kiinnosta tästä sun kanssas vängätä mutta sanonpahan vaan viesti jota lainasit ei todellakaan ollut tarkoitukseltaan sellainen kuin kuvasit, eikä siitä sellaista kuvaa myöskään lukija saanut. Paitsi ehkä sinä
Jos sun mielestä SAATTAA olla fiksua jättää kädet treenaamatta tai treenata jalkoja ja rintaa vain ylläpitävästi anna palaa vain 👌Tiedät ihan hyvin itsekin kuinka typeriä neuvoja nuo ovat. Niitä ei poista se vaikka olisi viisi SAATTAA mainintaa lauseessa. Ja totta minä en liity tähänkään ketjuun mitenkään. Silti joka ketjussa muistetaan mainita kuinka heikko ja pieni olen. Näinhän se täällä on aina mennyt että vain 200kg penkkaajat ja 300kg kyykkääjät saavat neuvoa ja ovat aina oikeassa. Mistään ei voi mitään tietää jos ei itse ole helkkarin iso ja vahva.

Jos sun mielestä SAATTAA olla fiksua jättää kädet treenaamatta tai treenata jalkoja ja rintaa vain ylläpitävästi anna palaa vain 👌Tiedät ihan hyvin itsekin kuinka typeriä neuvoja nuo ovat. Niitä ei poista se vaikka olisi viisi SAATTAA mainintaa lauseessa. Ja totta minä en liity tähänkään ketjuun mitenkään. Silti joka ketjussa muistetaan mainita kuinka heikko ja pieni olen. Näinhän se täällä on aina mennyt että vain 200kg penkkaajat ja 300kg kyykkääjät saavat neuvoa ja ovat aina oikeassa. Mistään ei voi mitään tietää jos ei itse ole helkkarin iso ja vahva.
Etkö näe, että intensiteetin säätäminen priorisoitavien lihasryhmien painottamiseksi ja toisten ylläpitämiseksi olisi validi neuvo bodarille?

Etkö näe, että intensiteetin säätäminen priorisoitavien lihasryhmien painottamiseksi ja toisten ylläpitämiseksi olisi validi neuvo bodarille?
Kyllä. Mutta tässä ei ollut siitä kyse. Mainittiin että bulkkikaudella olisi hyvä treenata vain tiettyjä lihaksia kovaa yli rasituksen välttämiseksi. Pohkeita ja käsiä ei ollenkaan. Kannattaa lukea viestit mitä toinen on lainannut. Käy jatkuvasti niin että lainataan vain yksi lause ja yhdistetään se ihan eri asiaan. Koko sisältö muuttuu.

Kyllä. Mutta tässä ei ollut siitä kyse. Mainittiin että bulkkikaudella olisi hyvä treenata vain tiettyjä lihaksia kovaa yli rasituksen välttämiseksi. Pohkeita ja käsiä ei ollenkaan. Kannattaa lukea viestit mitä toinen on lainannut. Käy jatkuvasti niin että lainataan vain yksi lause ja yhdistetään se ihan eri asiaan. Koko sisältö muuttuu.
Luin kyllä ja siinä oli aika monta mutta ja ehkää, vaikka kokonaisuus olikin aika sekava. Kyllä mä tuosta yhä ymmärrän sen, että ehdotettiin mm. priorisoitavien lihasten treenausta kovempaa ja ylläpidettäville enemmän himmailua.

Ei neuvottu osaltani yhtään mitään. Käytettiin vain esimerkkiä/esimerkkejä. Lisäksi tietyn lyhyen treenijakson esim 2kk-8kk ajatellaan tuossa olevan vain osa yksilön koko elinaikaista treenihistoriaa/treenikokemusta, muodostuu se sitten treenikokemuksineen 5-60 vuoden pituiseksi. Oleellista on myös tuo artikkeli/tutkimus. Eli ikään kuin tässä jutussa on treenattiin samaan aikaan helvetin kovaa ja ajoittain useinkin. Toisaalta myös vähän, harvoin ja ei niin kovaa. Yksi ratkaisuhan olisi sitten varmaan ollut, että viikossa treenattaisiin 300 sarjaa loppuun asti sisältäen kaikki lihaSryhmät ja vielä keskimäärin noin 2 krt viikossa......oliks tää taas neuvo...?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sinun heikkouden ja pienuuden korostaminen tulee siitä kun neuvot päinvastaisia asioita mitä on todettu toimivaksi voimaharjoittelussa ja tästä tulee ainakin itselle vahvasti aasinsilta päässä siihen, että kaveri neuvoo jotain ihan ihmeellisiä juttuja ja sitten omat tulokset on jotain ihan muuta.

Mä voisin ihan avoimin mielin kuunnella kaveria joka vetää jollain aivan poikkeuksellisilla treenimetodeilla vaikka 350kg. Heräisi kiinnostus, että hetkinen: tekeekö tuo jotain uutta ja erilaista kun on noin kovia tuloksia. Mutta sitten kun kyseessä on kaveri, jonka tulokset on tuota luokkaa niin ei se luottamusta herätä. Päinvastoin. Sitten kun yritetään perustella miksi tämä toimivaksi todettu metodi on parempi se asia muuttuu sinun toimesta aivan joksikin muuksi ja argumentit sivuutetaan ja korvataam jollain ihan ihme jutuilla. Väkisinkin alkaa vituttaa tuo, joten ehkä siihen on sitten helppo tarttua. Pahoittelut omasta puolesta siitä, jos tuloksia olen haukkunut. Ei tosiaan ole tarkoitus väheksyä kenenkään salituloksia ja jokainen treenaa omien kykyjensä rajoilla. Treenimetodeista ei kyllä siltikään olla samalla sivulla 😂

Sinun heikkouden ja pienuuden korostaminen tulee siitä kun neuvot päinvastaisia asioita mitä on todettu toimivaksi voimaharjoittelussa ja tästä tulee ainakin itselle vahvasti aasinsilta päässä siihen, että kaveri neuvoo jotain ihan ihmeellisiä juttuja ja sitten omat tulokset on jotain ihan muuta.

Mä voisin ihan avoimin mielin kuunnella kaveria joka vetää jollain aivan poikkeuksellisilla treenimetodeilla vaikka 350kg. Heräisi kiinnostus, että hetkinen: tekeekö tuo jotain uutta ja erilaista kun on noin kovia tuloksia. Mutta sitten kun kyseessä on kaveri, jonka tulokset on tuota luokkaa niin ei se luottamusta herätä. Päinvastoin. Sitten kun yritetään perustella miksi tämä toimivaksi todettu metodi on parempi se asia muuttuu sinun toimesta aivan joksikin muuksi ja argumentit sivuutetaan ja korvataam jollain ihan ihme jutuilla. Väkisinkin alkaa vituttaa tuo, joten ehkä siihen on sitten helppo tarttua. Pahoittelut omasta puolesta siitä, jos tuloksia olen haukkunut. Ei tosiaan ole tarkoitus väheksyä kenenkään salituloksia ja jokainen treenaa omien kykyjensä rajoilla. Treenimetodeista ei kyllä siltikään olla samalla sivulla 😂
Minäkin haluisin kuulla niistä poikkeuksellisista treeni metodeista joita olen neuvonut. Nyt voi kertoa. Olen kuulolla. Täytyy kokeilla itsekin. Esimerkiksi tässä ketjussa kritisoin metodia että kädet ja pohkeet kannattaa jättää treenaamatta. Sanon että kyllä niitä kannattaa treenata. Enkö keksinytkin mystisen metodin 😉 Tai jos väitetään että kannattaa treenata mahdollisimman vähän. Mun mielestä kannattaa treenata niin paljon kuin kroppa sallii. Todella mystinen metodi eikö 🙈

Minäkin haluisin kuulla niistä poikkeuksellisista treeni metodeista joita olen neuvonut. Nyt voi kertoa. Olen kuulolla. Täytyy kokeilla itsekin. Esimerkiksi tässä ketjussa kritisoin metodia että kädet ja pohkeet kannattaa jättää treenaamatta. Sanon että kyllä niitä kannattaa treenata. Enkö keksinytkin mystisen metodin 😉 Tai jos väitetään että kannattaa treenata mahdollisimman vähän. Mun mielestä kannattaa treenata niin paljon kuin kroppa sallii. Todella mystinen metodi eikö 🙈
Tää tulis päättymään, niin että käytän helvetisti aikaa kun copypasteen sun viestejä ja väittämiä tähän, jonka jälkeen muutat vähän maalitolppien sijaintia. Muutat aihetta ja asiayhteyttä ja irroitat sieltä jonkun yksittäisen pointin mikä ei irrallisena liity mihinkään ja vetoat siihen. Tässä välissä joku ehtii kirjoittaa jotain väliin joka ei liity edes koko asiaan, mutta nappaat sen mukaan siihen todisteeksi, että olet oikeassa. Eli ei kiitos.

Tää tulis päättymään, niin että käytän helvetisti aikaa kun copypasteen sun viestejä ja väittämiä tähän, jonka jälkeen muutat vähän maalitolppien sijaintia. Muutat aihetta ja asiayhteyttä ja irroitat sieltä jonkun yksittäisen pointin mikä ei irrallisena liity mihinkään ja vetoat siihen. Tässä välissä joku ehtii kirjoittaa jotain väliin joka ei liity edes koko asiaan, mutta nappaat sen mukaan siihen todisteeksi, että olet oikeassa. Eli ei kiitos.
Eli et löydä yhtään minun mainitsemaa mystistä metodia. Näin arvelinkin👌 Ärsyttävin tapa on täällä poimia yksittäisiä lauseita toisten kirjotuksista ja heittää se jonnekin mihin ei liity mitenkään. Tässäkin ketjussa on poimittu ties kuinka monta minun yksittäistä lausetta ja heitetty se omiin sepustuksiin mukaan. Näin saadaan kätevästi käännettyä toisen jutut ihan paska puheeksi. Ja kas koko ukko onkin paskaa puhuva apina joka ei ole koskaan treenannut ja on keksinyt koko elämänkertansa päästä. Ja lauma kaveri apinoita heittelee tykkäyksiä ja uskoo kaikki mitä toinen juuri keksi omasta päästään. Näin helposti pakkiksella saa mustamaalattua toisen ja itselle kuningas olon kun miehekkäästi puhuu täyttä paskaa toisesta. Vaikka todellisuudesta ei tiedä yhtään mitään henkilöstä.

Edelleen , itse en ota näihin metodeihin kantaa vaan aloitin keskustelun siitä miten tulkitset toisten viestejä. Hyvin niputitkin itse tämän asian.
Tulkitsen ihan samanlailla kuin te. Ihan päin persettä. Minun viestit väännetään myös joka kerta niin eri muotoon etten enää tunnista omikseni 😀

Tulkitsen ihan samanlailla kuin te. Ihan päin persettä. Minun viestit väännetään myös joka kerta niin eri muotoon etten enää tunnista omikseni 😀
On sellaisia ihmistyyppejä, jotka ajautuu erimielisyyksiin aina kaikkien kanssa ja kaikki muut ovat vastaan ja väärässä. Siinä kohtaa saattaa jossain vaiheessa tulla mieleen, että onko se vika kaikissa muissa vai itsessä. Kuulostaako tutulta?

On sellaisia ihmistyyppejä, jotka ajautuu erimielisyyksiin aina kaikkien kanssa ja kaikki muut ovat vastaan ja väärässä. Siinä kohtaa saattaa jossain vaiheessa tulla mieleen, että onko se vika kaikissa muissa vai itsessä. Kuulostaako tutulta?
Tunnen montakin. Sitten on ihmisiä jotka tietävät toisen treenit, elämäntavat, ruokavalion, terveystiedot, työtehtävät ja oikeastaan kaikki paremmin kuin hän itse. Kuulostaako tutulta ?

Oma kohtainen kokemukseni.
Treenivuosia takana vain parikymmentä.

Treenasin ennen aina niin kovaa kuin pystyin, (paitsi kevyillä viikoilla) joka treenissä yritys pääliikkeessä toisto lisää, tai kiloja tangossa lisää.

Sitten enenmän treenannu ukko salilla käski jättää ekoista pääliikkeistä muutaman toiston vajaaksi parissa ensimmäisessä sarjassa.

Mitä tapahtui?

Yhtä huonoa kehitystä kuin aiemminkin.

Mutta, nuppi ei meinaa hajota kun toistoja ei meekkään yhtä paljon kuin viimme kerralla, nyt se on saman tekevää kun ne tehdään puhtaasti ja vajaasti. Kuka niitä loppupään sarjojen toistoja niin jaksaa laskea.
Yhtäkään tapaturmaa ei ole tämän jälkeen sattunut salilla. Eikä tenniskyynärpäät su muut vittumaiset vaivat ole vaivannu.

Tehkää kuinka teette. Tämä sopii mulle. Takas en vaihda.

Back
Ylös Bottom