Paljonko juotte vettä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu
almerigo sanoi:
Itse juon kun janottaa....

Tähän on pakko tarttua; toisin sanoen jano kertoo siis sen, että sulla on siinä janotusvaiheessa kehossa jo 2%:n nestehukka, kun rupeat juomaan...

Ja sitten näin yleisesti; yli 2,5 litran (paitsi treenipäivinä 1-2 l enemmän) veden litkiminen kuljettaa tosiaankin elimistön hivenaineet ja kivennäisaineet+ suurimman osan vitamiineista vessanpönttöön, onko järkeä? Ei. Ottakaa siis järki käyttöön tos veden juonnin kanssa. Päivässä pitäis saada vähintään 2 litraa nestettä päivässä, näin kertoi lääkärini viime syksynä. Tiesittekö muuten te, jotka juotte vettä vain tyyliin 2 dl/pv, sen että ne jotka ei juo vettä tarpeeksi (säännöllisesti, päivästä päivään) on suurempi vaara saada suolistoon syöpä, kuin niillä, jotka tankkaavat tarpeeksi ja säännöllisesti. Ja muuten, jos ihminen ei saa tarpeeksi nestettä, sen näkee ihosta heti, vaikka siinä ei olis näpyn näppyä.

Sitten vielä semmonen, että ku joku mainitsi siitä, et virtsa on tummempaa jos ei oo juonu ja vaaleampaa jos on juonu tarpeeksi. Tämä pitää todellaki paikkansa, lääkäri tossa viime syksynä kertoili samaa. Tosin virtsan tummuus voi kertoa myös liian pitkästä virtsausvälistä (ts. on pidätellyt liian kauan).

Ja kukaan ei sitte vedä hernettä nenään tästä mun "saarnamaisesta" kirjotuksesta. :D

Edit; ja itse juon vettä siis normipäivänä 2-2,5 l ja treenipäivänä 3-3,5 l.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puhdasta vettä menee varmaankin tollanen 3-4L treenipäivinä, eli melkein joka päivä :) . Nykyään tulee myös juotua aika paljon kivennäisvettä mikä on osittain tuota veden juontia mulla korvannut. Sitä menee päivässä lähemmäs litra.

Paljon! Treeneissä joku 1l ja koko päivänä yhteensä 6-8litraa puhdasta kraanavettä. Edellyttäen että olen kotosalla. Töissä vähän vähemmän.

pitääkö sen olla puhasta raanavettä vai onko väliä jos vetää esim laihaa mehua tms.

Angelene sanoi:
Tähän on pakko tarttua; toisin sanoen jano kertoo siis sen, että sulla on siinä janotusvaiheessa kehossa jo 2%:n nestehukka, kun rupeat juomaan...

Pitääköhän tuo nyt paikkansa, itsellä ainakin on jano melkein koko ajan, vaikka varmasti juon enemmän kuin tarpeeksi vettä päivässä. Viime dietillä totuin juomaan paljon vettä, sitä ennen ei tullut jano vaikka en jounut paljoa yhtään vettä päivässä, kaipa sitten keho on vaan tottunut isoon vesimäärään.

Paholainen sanoi:
Pitääköhän tuo nyt paikkansa, itsellä ainakin on jano melkein koko ajan, vaikka varmasti juon enemmän kuin tarpeeksi vettä päivässä. Viime dietillä totuin juomaan paljon vettä, sitä ennen ei tullut jano vaikka en jounut paljoa yhtään vettä päivässä, kaipa sitten keho on vaan tottunut isoon vesimäärään.

Diabetes?

vettä tulee litkittyä 3-4 litraa päivässä, ja muut juomat päälle. Lähes Kalorittomia nekin, eli tee,kahvi ja toisinaan light-juomat. Dietillä tulee juotua 5-6 litraa ja kesällä varsinkin ihan helposti.

ei juuri yhtään tule kyllä vettä litkittyä, aina maitoa ja mehua.
Paitsi urheilun yhteydessä vettä tulee tietysti hörpittyä litra reilu.

Aamupäivän puolella pyrin juomaan pari litraa. iltapäivällä ja illalla ei oikeen voi juoda paljoa, duunissa kun pääsee kuselle ehkä kerran 6h aikana

camu sanoi:
vettä tulee litkittyä 3-4 litraa päivässä, ja muut juomat päälle. Lähes Kalorittomia nekin, eli tee,kahvi ja toisinaan light-juomat. Dietillä tulee juotua 5-6 litraa ja kesällä varsinkin ihan helposti.

Mä en kyllä laskis mitään kofeiinipitoista (esim. kahvi) mukaan tuohon juodun veden määrään ;)

Treenipäivänä menee n. 4 litraa vettä ja ilman treeniä 2 litraa. Joskus kuumimmilla kesähelteillä olen kesätöissä juonut vettä n. 5 litraa työpäivän (8 h) aikana. :rock:

Vettä menee treenipäivänä semmoset 3 litraa + muut nesteet päälle. Lepopäivänä noin 2 litraa + muut juomat. Kesähelteillä määrä lähes tuplaantuu.

Kyllä näin maalaisjärjellä pohdittuna kuulostaa nuo yli viiden litran (jollakin oli peräti 6-8l) nestemäärät jo pelkästään kraanavedestä saatuna aika järjettömiltä. Siihen kun lisätään kiinteän ruoan vesi ja muut juomat niin aletaan kolkutella kymmenen litran rajapyykkiä. Eihän siinä nyt voi olla mitään järkeä, ellei sitten ole tapana painaa koko päivää aerobisen puolella.

EDIT: Niin, itse juon lähinnä maitoa. Treenin yhteydessä ja jälkeen menee vettä varmaan vajaat pari litraa ja juotujen nesteiden yhteismäärä päivässä vaihtelee kaiketi noin kahden ja viiden litran välillä. Koskaan en ole laskenut noita määriä enkä koskaan juo vaan juomisen takia. Paitsi tietysti kaljaa. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom