almerigo sanoi:Itse juon kun janottaa....
Tähän on pakko tarttua; toisin sanoen jano kertoo siis sen, että sulla on siinä janotusvaiheessa kehossa jo 2%:n nestehukka, kun rupeat juomaan...
Ja sitten näin yleisesti; yli 2,5 litran (paitsi treenipäivinä 1-2 l enemmän) veden litkiminen kuljettaa tosiaankin elimistön hivenaineet ja kivennäisaineet+ suurimman osan vitamiineista vessanpönttöön, onko järkeä? Ei. Ottakaa siis järki käyttöön tos veden juonnin kanssa. Päivässä pitäis saada vähintään 2 litraa nestettä päivässä, näin kertoi lääkärini viime syksynä. Tiesittekö muuten te, jotka juotte vettä vain tyyliin 2 dl/pv, sen että ne jotka ei juo vettä tarpeeksi (säännöllisesti, päivästä päivään) on suurempi vaara saada suolistoon syöpä, kuin niillä, jotka tankkaavat tarpeeksi ja säännöllisesti. Ja muuten, jos ihminen ei saa tarpeeksi nestettä, sen näkee ihosta heti, vaikka siinä ei olis näpyn näppyä.
Sitten vielä semmonen, että ku joku mainitsi siitä, et virtsa on tummempaa jos ei oo juonu ja vaaleampaa jos on juonu tarpeeksi. Tämä pitää todellaki paikkansa, lääkäri tossa viime syksynä kertoili samaa. Tosin virtsan tummuus voi kertoa myös liian pitkästä virtsausvälistä (ts. on pidätellyt liian kauan).
Ja kukaan ei sitte vedä hernettä nenään tästä mun "saarnamaisesta" kirjotuksesta. :D
Edit; ja itse juon vettä siis normipäivänä 2-2,5 l ja treenipäivänä 3-3,5 l.