Mielenkiintoinen idea, täytyy itsekin tehdä joku tällainen viritys. Onko sulla Excelissä joku tietty pohja tota varten, jonka olet itse tehnyt tai jostain löytänyt?
Mä odottelen tässä että saisin tuon kirjan "Rikas isä, köyhä isä" kirjastosta lainaksi. Siinä käsittääkseni kerrotaan enemmänkin tästä että raha pitää laittaa tekemään itselle työtä eikä repiä itseään työn ja rahan takia suhteettoman paljon.
En käyttänyt mitään valmista pohjaa vaan olen kehittänyt näin harrastuksena tuota exel seuraantaani aina pikkuhiljaa.
Ja tuo "Rikas isä, köyhä isä" kannattaa kyllä lukea.
"Kiyosakin perusohje on: älä tee työtä rahasta, pane raha tekemään töitä puolestasi. Palkkatyö on Kiyosakin mielestä hullun hommaa. Palkkatyöläinen vaurastuttaa omistajia eikä itseään. Yhtä hullua on velkaantuminen vaikkapa ison asunnon tai hienon auton takia.
Kiyosakin mukaan on syytä pitää menot kurissa ja ostaa velan sijaan varallisuutta. Esimerkiksi asunnon ostaminen on Kiyosakin mielestä velan ostamista, sillä lyhennysten ja korkojen lisäksi talon ylläpitäminenkin vie rahaa.
Vaikka palkkatyö on Kiyosakin mielestä hölmöä, hän ei suosittele yrittäjäksi ryhtymistä muille kuin todella yrittäjähenkisille. Sen sijaan hän neuvoo ostamaan varallisuutta: osakkeita, obligaatioita, kiinteistöjä ynnä muuta sellaista omaisuutta, joka tuottaa ilman omistajansa työpanosta. Silloin raha tekee työtä omistajan puolesta."
// Mihin sitä pitää säästää ? Hautaan ?
Tätä tietysti kannattaa aina välillä pysähtyä miettimään... Itselle kuitenkin tämä pienikin vaurastuminen on tuonut jo tiettyä vapautta. Olen paikassa joka voi pistää lapun luukulle koska vaan, persaukisena tämä voisi huolettaa.
Nyt sen sijaan töiden loppuminen tarkoittaisi kuukausien reissua aasiaan ja kesäksi menisin lappiin kaivamaan kultaa kaverin kanssa.
Omasta mielestä typerintä mitä voi tehdä on käydä duunissa vain sen takia että voi vaihtaa usein autoa
Ainakin maassa missä autoilijoita ryöstöverotetaan.
//Uhkapeliksi menee jos kituuttaa ja laittaa kaikki rahat pörssiin.
Totta! Siksi pidänkin osakkeissa vain niinkin naurettavan pientä pottia kuin 1/3 varallisuudestani. Loput määräaikaisissa koroissa tällä hetkellä. 50% kurssilasku söisi näin vain 1/6 osan varoistani.
Voisi kylmätä vähän jos olisi 100% osakkeissa ja jenkkien länsirannikolle iskisi maanjäristys joka tuhoaisi LA:n maan tasalle.