Paljon sarjoja - paljon massaa

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
hmm.. massaville ei tainnu tulla ajatelleeks, että natujen kehitykselle se salilla asuminen ja 100 sarjan hinkkaaminen ei oo kaikista paras metodi. en väitä mitenkää että ko kaveri ois rojuttanu :E

no ei sillä pelkän hauiksen tekemisellä mitää massaa tuu kyykkyä ja mavea vaa kehiin

mikä helvetti siinäki muuten on että joka threadissa suositellaan kyykkyä ja mavea ihan sama minkä lihasryhmän kasvattamisessa on kyse?

esim jossain threadiski joku kyseli hauiksien kasvatuksesta niin siihenki sitte joku umppas kyykyn ja maven... niitä kyllä tarjotaan joka asiaan.
ei ne ojentajatkaa kyykkäämällä kasva vaikka sitäki varmaan jotku tarjoaa niidenki kasvatukseen.

mave ja kyykky on selvästikki tullu muotiin, johtuukohan siitä että niiden arvostaminen toimii vastapainona sille rh-pelleilylle?

no kyl se vaan on sillai että isot liikkeet ne aiheuttaa eniten kasvua aktivoivien hormoonien tuotantoa kropassa. haukkarit ei kasva kovinkaa nopeeta jos vedät jotain trollitreeenii. hanska kasvaa paremmin jos treenataan koko kroppaa, ja kovaa. IMO mave ja kyykky on siihen tarkoitukseen helkkarin hyviä liikkeitä.

no kyl se vaan on sillai että isot liikkeet ne aiheuttaa eniten kasvua aktivoivien hormoonien tuotantoa kropassa.

eiköhän toi hormoonien lisääntyminen kropassa ole kuitenki niin marginaalista että sillä mitään suurta merkitystä on lihaskasvun kannalta.

hanska kasvaa paremmin jos treenataan koko kroppaa

konkreettisia perusteluja vielä kaipaisin? miksi vaikka se hanska ei vois hyvin kasvaa jos vaikka treenais pelkästään niitä haubereita? en näe reisien tai selän voimien/kunnon yhtäläisyyttä hauiksien kasvuun joten valaisisitko vähä mua?

en ole siis provoamassa, kyykky ja mave on ok liikkeitä joita on mukava hinkata mutta itse teen kyykkyä vaan reisien ja perseen takia, ja mavea alaselän takia. jos haluaisin treenata vaikka vaan käsivarsiani niin jättäisin noi molemmat pois koska en näkis noista liikkeistä olevan mitään hyötyä siinä.

pointtina nyt siis oli se että vituttaa toi maven ja kyykyn yliarvostaminen, täällä jengi antaa usein ymmärtää että kyykky ja mave on tärkeimmät liikkeet joita ilman ei voi millään kasvaa... mikää lihas.

väität ettei kropan omalla hormonien tuotannolla ole juurikaan merkitystä lihaskasvussa? mikähän ne lihat sitte laittaa kasvamaan? verrataan nyt vaikka miesten ja naisten välisiä eroja voimissa ja lihasmassassa. hmm.. oiskoha siinä kuitenkin jotakin perää?

väität ettei kropan omalla hormonien tuotannolla ole juurikaan merkitystä lihaskasvussa?

en. vaan mä väitän että se niiden hormoonien lisääntyminen kyykätessä on marginaalista. joten ne tasot ei nouse mitenkään hurjasti joka aiheuttais ylivertaista lihaskasvua kyykkyä treenaamattomaan nähden.

Oisin ymmärtänyt paremmin raskaat soudut ja leuanvedot hauiksien kasvattamisessa jos "yleisliikkeitä" pitäs sanoa. Kyykky ja mave ovat tärkeitä liikkeitä mutta jos mä haluaisin vaan isot hauikset, niin tekisin jotakin hilavitkutusta niille, en kyykkyä tai mavea.

Tuosta yhden lihasryhmän kasvatuksesta vs. koko kropan treenistä heitän mutua että kroppa toimii kokonaisuutena, ja silloin sillä todellakin on merkitystä, kuinka muu kroppa saa runtua sen varsinaisen kohdelihaksen lisäksi.. Ei oo mitään lähteitä tai tutkimuksia heittää, mutta kyllä mulla ihan järki ja jopa jotkin pienenpienet kokemuksen tyngät puoltaa tätä teoriaa. Eli että se haba todellakin kasvaisi paremmin ja isommaksi koko kroppaa (ainakin yläkroppaa) treenaamalla kuin pelkällä keskitetyllä hauiskäännöllä.

joo myönnetään, olin huolimaton. MUTTA asiaan.

Harjoituksen aikaansaamilla hormonaalisilla vasteilla on vaikutusta lihasten
hypertrofiaan. -Raskas- voimaharjoitus saa aikaan muutoksia hormonaalisessa
tasapainossa. Endokriininen järjestelmä erittää verenkiertoon anabolisia hormoneja,
kuten testosteronia ja kasvuhormonia, sekä katabolisia hormoneja, kuten kortisolia.
Hypertrofiaa lisäävä tehostunut proteiinien aineenvaihdunta on endokriinisen
järjestelmän erittämien anabolisten ja katabolisten hormonien tasapainon ja
vuorovaikutuksen säätelyn alaisena.Testosteroni yhdessä
kasvuhormonin kanssa ovat primaariset hormonit, jotka saavat aikaan hypertrofisen
harjoitusadaptaation

Testosteronin on todettu kiihdyttävän lihaskasvua, koska sillä on merkittäviä anabolisia
vaikutuksia. Testosteronivasteeseen vaikuttavat -harjoitusmuoto-, intensiteetti sekä kesto.

Voimaharjoittelu saa aikaan miehillä voimakkaan akuutin testosteronivasteen, jonka johdosta testosteronia vapautuu useammin ja testosteronin amplitudi suurenee.

Käsittääkseni tuo tarkoittaa, että isot liikkeet kuten esim. maastaveto ja kyykky saavat aikaan isomman testosteronivasteen kuin keskitetyt hauisliikkeet... joten mielestäni ne hauisten treenaamiset kannattaa liittää samalle päivälle jonku ison lihasryhmän kanssa eikä omistaa niille koko 4,5h treeniä :E ja vähentää niitä sarjoja/liikkeitä rajusti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Voimaharjoittelu saa aikaan miehillä voimakkaan akuutin testosteronivasteen, jonka johdosta testosteronia vapautuu useammin ja testosteronin amplitudi suurenee.

tässähän onki se syy miks mua alkaa aina treenien jälkeen panettamaan!

Käsittääkseni tuo tarkoittaa, että isot liikkeet kuten esim. maastaveto ja kyykky saavat aikaan isomman testosteronivasteen kuin keskitetyt hauisliikkeet...
Juu, eiköhän siitä isompi vaste saada, mutta onko sillä oikeasti mitään väliä. Nahkahanskan (:)) kans samoilla linjoilla siis. Jalkakyykky ja maastaveto on semmosii liikkeitä, että jo pelkästään toisella niistä saa paljon lihasmassaa aikaan, mutta ei se hormonaalinen vaste mitenkään R-Ä-J-Ä-Y-T-Ä kaikkia lihaksia kasvuun. Eli, jos esim. hauikseen haluaa kokoa, niin ei se kyykky tai mave ole se paras neuvo. Tämänhän voi ajatella niinkin päin, että maveen ja kyykkyyn kuluu niin paljon palautumisresursseja, että se on pois noilta yläkropan pikkulihaksilta. :)

Niin se suora lihasrasite taitaa edelleen olla kuitenkin keskeisin kasvutekijä yksittäisen lihaksen kannalta.
Eli vaikka hormoonit hyrräisivät kuinka, niin eipä ne lihakset silti hirvittävästi kasva ilman kunnollista paikallista rasitusärskykettä.

Niin se suora lihasrasite taitaa edelleen olla kuitenkin keskeisin kasvutekijä yksittäisen lihaksen kannalta.
Eli vaikka hormoonit hyrräisivät kuinka, niin eipä ne lihakset silti hirvittävästi kasva ilman kunnollista paikallista rasitusärskykettä.

No totta kai paikallista ärsykettä tarvitaan :D en tarkoittanut että hauikset kasvaa ilman niille kohdistuvaa treeniä. Mutta jos haluaa tumput kasvamaan maksimaalisen hyvin ni ehdottomasti koko kroppa tarvii runtua.

Ja ei isot testovasteet tms mitään RÄJÄYTÄ muita lihaksia kasvuun, mutta kroppa pyrkii tasapainoon joten tumputki tuppaa kasvaa paremmin kun treenaa isoja lihasryhmiä kovaa. ootteko nähny montaki isoa painijaa tai voimannostajaa jolla ois kädet muuta kroppaa jälessä?

Juu, eiköhän siitä isompi vaste saada, mutta onko sillä oikeasti mitään väliä. Nahkahanskan (:)) kans samoilla linjoilla siis. Jalkakyykky ja maastaveto on semmosii liikkeitä, että jo pelkästään toisella niistä saa paljon lihasmassaa aikaan, mutta ei se hormonaalinen vaste mitenkään R-Ä-J-Ä-Y-T-Ä kaikkia lihaksia kasvuun. Eli, jos esim. hauikseen haluaa kokoa, niin ei se kyykky tai mave ole se paras neuvo. Tämänhän voi ajatella niinkin päin, että maveen ja kyykkyyn kuluu niin paljon palautumisresursseja, että se on pois noilta yläkropan pikkulihaksilta[/B]. :)

Et voi olla tosissas. No joo...tietysti jos syö niinku 14v tyttö.

Et voi olla tosissas. No joo...tietysti jos syö niinku 14v tyttö.
Priorisointi anyone? Kyllä mä väitän, että kun vaikka ne kädet on selkeesti priorisoituna, niin ne myös kasvaa parhaiten. Tällöin hävitään saavutetun lihasmassan määrässä vs. koko kroppaa treenaava, mutta saadaan enemmän lihasta käsiin.

tissikeisari ja warheart tehän olette molemmat samaa mieltä, hieman eri näkökulmasta vaan. eli tumppu kasvaa paremmin kun treenaa myös muuta kroppaa ja saa sitä kautta myös kokonaismassaa kasvatettua, mutta prioirisoimalla ja omistamallaa hauikselle ihan oma päivä ohjelmassa saa hanskan turpoamaan entisestään.

Kyllä mave on semmonen liike että se ottaa koko kroppaan ja varsinkin hauikseen. anollahan katkesi muuten mavessa hauis!

Kyssari: Jos tekee viisi-jakoisella niin mika sarjamaara on liikaa kyseiselle lihasryhmalle. Vahan mielipiteita kehiin, niita tuntuu olevan.

Rinta, haukat, ojentajat, reidet, jne? Olen aikoinani tehnyt juuri noita hauiksia/ojentajia/rintaa aika kovilla sarjamaarilla (rinta esim.14, haukut tais olla jotain 12). Silla seurauksella, etta eritoten kasien koko ja voima moninkertaistui puolessa vuodessa samaten penkkisarjat (jalkikateen mietittyna ehka pikkuisen epapuhtaalla tekniikalla, mutta se on korjattu).

Olen taas alkanut treenaamaan ahkerasti, mutta ehka vahan eri metodeilla (vai pitaisiko pysya vanhassa toimivassa). Kasien kohtuuton kasvaminen vahan pelottaa joten olen jattanyt hauikset 6-7 sarjaan ja ojentajille pelkat penkit ovat riittaneet. Rintaa taas on tullut taottua sellainen 12. Ja nama esimerkit on siis kerran viikossa. Jalat ja muut lihasryhmat on luonnollisesti mukana. Nailla evailla on tullut hyvin massaa taman kahden-kolmen kuukauden aikana, mika nyt tietenkin johtuu aloittelijan buustista. Kannattaako lahtea suorilta kasin korjailemaan mitaan?

Haluan kiria rintaan massaa, vaikka kyllahan se nyt jo koko ajan kai lisaantyy (mene ja tieda onko kehitys optimaalista?). Muun kropan kehitykseen olen ollut todella tyytyvainen, mutta kokemuksesta tiedan etta jos en jotain treenissani muuta niin esim. olkapaat ja kadet kokonaisuudessaan kasvaa liikaa suhteessa rintaan ja tata en halua. Kiva kun kasvaa mutta voisi tulla rintaankin tiukempaa kehitysta. Olen keskittynyt huolella tekniikkaan, joten niissa ei ongelman ainakaan pitaisi piilla.

READ MY LIPS FUCKFACE

proot.jpg

B A N !!
Repes :hyper:

Suositut

Back
Ylös Bottom