Paljon lihasmassaa vuodessa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kilo läskiä on 7000 kcal. Joku +1000 kcal syö nyt päivässä jo nälkäänsä, joten:

1000kcal*365= 360 500 kcal / 7000 kcal = n. 50 kg.

Tosin eräs tuttu lihoi kahden kuukauden lorvailun aikana 25 kg.

Mistä päättelit tuon 7000 kaloria, eikös gramma rasvaa ole 9 kaloria eli kilo 9000 kaloria?

Hulkkia lainatakseni: "Itse asiassa sen pitäisi olla 7700 kcal, sillä englanninkielisessä kirjallisuudessa on tuotu jo parikymmentä vuotta esille vastaavuus "1 pound of bodyfat = 3500 calories." Kilogramma / pauna = 2.2, joten 1 kilo kehon rasvapainoa = 7700 kcal.

Kehossa rasvakudokseen sitoutuu myös hieman nestettä, siitä tuo 1300 kalorin vaje verrattuna puhtaaseen rasvaan."

Paljonkohan puhasta läskiä vois saada vuodessa?

Olisi mielenkiintoista kyllä tietää. Ainakin 30+ kg on todistettavasti sillä, lukion toisen keväällä elopainoa hurjat 52kg ja lukion päättäreissä 84kg. Liikuntaa ei tuo dietti sisältänyt paljoa yhtään, joten muutama gramma lihasta ja loput läskiä. Ei sentään mennyt kaikki vatsaan.

Hulkkia lainatakseni: "Itse asiassa sen pitäisi olla 7700 kcal, sillä englanninkielisessä kirjallisuudessa on tuotu jo parikymmentä vuotta esille vastaavuus "1 pound of bodyfat = 3500 calories." Kilogramma / pauna = 2.2, joten 1 kilo kehon rasvapainoa = 7700 kcal.

Kehossa rasvakudokseen sitoutuu myös hieman nestettä, siitä tuo 1300 kalorin vaje verrattuna puhtaaseen rasvaan."
kiitos olisin juuri kysynyt tuota.

Itse kun aloitin ensimmäisiä kertoja punttisalilla käymisen about. pari vuotta sitten, painoin 51 kg ja pituutta oli 170 cm, eli aikas alipainoinen olin. Vuosi tästä ja painoa oli 59 kiloa, rasvaprosentin ollessa 9%, eli aika lailla tuon 8 kiloa sain painoa lisää lihaksena, tällä hetkellä aamupaino heittelee 72-75 kiloon, riippuu aivan illan syömisistä ja muista asioista, ja pituutta on 175 cm, ja rasvaprosentti 15%, eli kyllä tuon 10 kiloa vuodessa voi saada lihasmassaa lisää, jos vain syö ja treenailee oikein!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itselläni tuli vähän yli 4 kiloa lihasmassaa vuodessa. ja ei mitään mutu tuntumaa vaan tarkkojen mittauksien perusteella. ihan tyytyväinen olen tohon neljäänki kiloon

Tammikuun alussa oli painoa 80 kg ja rasvaprosentti n. 20. Rasvaton paino oli siis n. 64 kg. Nyt on painoa 75 kg ja rasvaprosentti n.10, joten rasvaton paino on n. 67,5. Sellaiset 3 kg on tullut lisää lihasta 5 kuukaudessa vaikka miinuskaloreilla on menty. Proteiinin määrän olen pyrkinyt pitämään joka päivä n. 2 g/ painokilo tasolla. Ei ainakaan omat kokemukset puolla sitä etteikö lihasmassaa voi saada miinuskaloreilla, tai sitten on vain puhuttu massasta.

Viimeksi muokattu:
Paino noussu vuodentakaisesta 7,1kg ja samalla strategiset mitat samat lukuunottamatta rinnaympärystä, joka on kasvanut 4,5cm. Heitän siis villin arvion, että lihasmassaa on tullut lisää tuo 7kg :D.

Menin inttiin -09 painoin 65kg. Mosakauden päätyttyä 3kk? myöhemmin painoin 92kg. Ei siihen tarvittu ku joka ruokailulla reunojaan myöten täynnä oleva lautanen ja iltapalan jälkeen sotkusta patonki/sämpylä. En edes käynyt salilla tuolloin joten lähes kaikki kertynyt paino oli läskiä.

Inttiin mentäessä olin kuullut kavereilta, että 400m parannuksella coopperissa sais kuntsarin joten alku testeissä näyttelin juoksevani nipin napin minimin 2400m. Mosakauden lopussa oli tarkotus ottaa kuntsarit kotio ja juosta se helppo 2800-3000m mutta ei se ollukkaa enää kovin helppoa lähes 30kg painavempana :D Pääsin sillä kertaa yrittämällä nipin napin 2400m.

Tällä hetkellä 9kk oltu plussakaloreilla ja painoa tullut tämän päivän aamupainon perusteella 11kg. Inbody 770 mukaan lihasta n.4,5kg ja rasvaa n.4,5kg. Pituutta 175cm, painoa 77kg, rasva% 14.

Mulla tulee aika käsi kädessä lihas ja rasva ja olen tähän kyllä ihan tyytyväinen. En ole mitenkään lahjakas, vaan ihan normaali genetiikan omaava yksilö. Kehonkuva alkaa olemaan omaan silmään hivenen pehmeä jo kriittisiltä alueilta (vatsa, alaselkä), joten n. 3kk kiristelykausi edessä.

11kk lähti rasvaa 20 kiloa ja tuli lihasta 2 kiloa inbodyn mukaan. Aika tervassa soutamista sarjapainojen kehitys mutta ainakin laihtuu :D

Laitanpa omat setit tänne:
v. 2008 ollut 180cm 110kg läskikasa ilman peruskuntoa, elin kotipizzalla ja cokiksella.

Aloitin laihduttamaan v.2008 kesällä jättämällä cokikset sun muut mäkkäripaskat pois ja käymään lenkillä, talven tullen sitten salille ja spinningiin (jalat eivät kestäneet juoksemista).
v. 2009 kesällä ostin maantiepyörän ja aloin lenkkeilemään sillä, ei mitään väliä sykkeillä tai muilla, kunhan vain olin tien päällä.

Paino v. 2010-2011 elokuussa 85kg ja myöhemmin kovimpina pyöräilyvuosina pyörinyt 65-75kg tuntumassa.

No jossain vaiheessa, 2013-2014 varmaan, alkoi ärsyttämään se että vaikka pyörä kulki kovaa, näytin silti sellaiselta laihaläskiltä kun en ollut pyörän päällä. Ei mitään hyötyä tavan elämässä. Aerobista kuntoa oli mutten näyttänyt "hyvältä". Semmoiset tikkukädet, keskivatsaa ja en saanut leuan leukaa.

Aloin lukemaan pakkista ja t-nationia. Uutta juttua, ja aloin tekemään Rippetoen Starting Strenghtiä jolla oppi kyykkäämään, mavettamaan ja tekemään penaa.

Ylläri pylläri tykkään mavesta ja kyykystä. Sen jälkeen kun on fillaroinut ylös 1000m vuorta, ei joku kyykky tunnu pahalta. Mitä nyt sortuu sen tangon alle.
Yläkroppa ei oikein ota kasvaakseen.

Nyt olen ollut PT:n ohjauksessa 6kk ja tässä tulokset:
rinta kasvua 0cm 101cm aloittaessa
hauis +1,5cm
vyötärö -5cm
reisi +4cm

Näytän edelleen sellaiselta tikulta mutta tämä vain vahvisti omaa mielikuvaani siitä että jos ukki ja faija ovat laihoja ja kovia hiihtäjiä niin geenit ovat aikalaila samat.
Ikää +30 ja Garminin mukaan työpäivän kulutus yli 3000 vain siitä että käyn aamupäivällä vähän pyörimäsä, enkä ole työukko, vaan semmoinen läpipasko.
Lahjoja tuntuu olevan aerobiseen enemmän kuin bodaukseen missä lihasmassan kasvatus on työn ja tuskan takana (penapäivät).

Tykkään etukyykystä ja paras tulos viimevuonna 115kgx3, takakyykystä meinaa mennä selkä rikki.
Mave 1x5 150kg tänäkeväänä kokeltu.
Mutta penkki ei kulje yhtään, puolen vuoden jälkeen ei mitään muutosta, eikä myöskään ohp

Mutta penkki ei kulje yhtään, puolen vuoden jälkeen ei mitään muutosta, eikä myöskään ohp

Mulla jumitti joskus ihan sikakauan siinä 70-80kg pena ja ei vaan millään tuntunut lähtevän nousuun.
Tein kahdenlaisesti niin lähti nousuun:
1) 6x2 ihan puhdasta voimareeniä, lisäksi siihen vielä lankkupenaa päälle (riippuen tietty onko heikompi puolisko rinta vai ojentaja, mulla oli ojentaja, on varmaan vieläkin)
2) Kaks reeniä penaa viikkoon.

Myöskin penkkitekniikka kannattaa hioa niin nousee paremmin, kannattaa kysyä monesta paikasta ja testata mikä itselle toimii parhaiten, oon nähnyt että jotkut PT:t opettaa hyvinkin väärin joitain liikkeitä.

Samaten, itse kun oon pitkä kaveri (196cm) niin se oteleveys saa olla aika reipas.

Tässä vielä omat massan nousut seuraavanlaisesti (pidin kirjaa painosta ja reeneistä jotenka on tarkat):

Teini-iässä pituuskasvu oli järkyttävää, loppumitaksi tuli 196cm.
2010 kesällä oli oma paino 72kg, kävin puntilla säännöllisen epäsäännöllisesti, tein Arskan Golden Sixiä ja harrastin muuta satunnaista urheilua, säbää, ulkokentällä koripalloo, juoksua, jne. Salitulokset ei hirveisiin lukemiin tuosta painon ja pituuden yhteistyöstä johtuen nousseet. Myöskin söin tosi huonosti kulutukseen verraten, välillä tuli sellasia buustiviikkoja että söi jotain kebabia yltiöpaljon. Silti varmaan 95% ajasta miinuskaloreilla.

2011 kesällä 76kg elikkä vuodessa +4kg, ilmeisesti johonkin on kertynyt jotain.

2012 meni inttiin tammikuussa, siellä tuli säännölliset ruokailut, mutta myöskin aika sairas rasitus ja sairas sairastelu myöskin. Paino kesällä silti 80kg, koska vartiovuoroissa sai munkkia ja sotkusta sai päivärahoilla panineja.+4kg

2013 intin jälkeen muutto uuteen kämppään, paino kesällä 85kg. +5kg

2014 reenit jäi jostain syystä, hyi hyi. kesällä paino 82kg. -3kg

2015 kesällä 87kg, +5kg

2016 kesällä 92kg +5kg

2017 reenit katkolla taas jostain syystä. kesällä 94kg +2kg

2018 Tämän vuoden alussa meni 100kg ekan kerran rikki, sitten taas laski ja nyt on 98kg oma paino. Tulokset eivät mitenkään mairittele sillä omalla tavotteella joka olisi:

2.5x omapaino = mave
2x omapaino = kyykky
1.5x omapaino = pena

Vuodet 2010-2016 olin ihan langanlaiha ja rasvaprosentti oli jotain kympin luokkaa, eli jopa huonosti syömällä on pystynyt tuon vajaa 5kg lihasta saamaan omalla kohdalla. Nyt on vähän tullut mahaakin, mutta parempi näin. :) 105-110kg tavoitepaino nyt, sitten voi alkaa kiristelemään (kai).

Aika yksilöllistä lihasmassan kasvu. Jotkut superlahjakkaat kehittyy 20 kg ekana treenivuonna, toki kehitys sen jälkeen hidastuu vuosi vuodelta. Ja voin sanoa että 20 kg lisää tekee ihmisestä täysin eri näköisen verrattuna lähtökohtaan!

Back
Ylös Bottom