Paljon lihasmassaa vuodessa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aika yksilöllistä lihasmassan kasvu. Jotkut superlahjakkaat kehittyy 20 kg ekana treenivuonna, toki kehitys sen jälkeen hidastuu vuosi vuodelta. Ja voin sanoa että 20 kg lisää tekee ihmisestä täysin eri näköisen verrattuna lähtökohtaan!
Onko näitä 20 kilon lihasmassan kasvuja vuoden aikana mitattu inbodyllä tai muulla vastaavalla?

Eikö Savolainen nostanut lavapainoja toistakymmentä kiloa vuodessa?
Ihan muistikuvista vedän tuon painon nousun, mut se ainakin on todellisempi luku Kuin joku inbody tai vast. mittaus.

Ihan muistikuvista vedän tuon painon nousun, mut se ainakin on todellisempi luku Kuin joku inbody tai vast. mittaus.
Nii... sitä jaksaa vääntää kun syö puhdasta kaurapuuroa, sillä se lihas kasvaa...

Itse olen muutaman kerran inbody-mittauksessa käynyt ja joka kerta saanut hyvin johtdonmukaisia tuloksia, jotka ovat olleet täysin linjassa, peilin, vaa’an ja mittanauhan näyttämän kanssa. Oman kokemukseni mukaan luotettavuudessa ei ole mitään valitettavaa, vaan se on tuollaiseksi nopeaksi ja edulliseksi mittaukseksi oikein hyvä.

Itse olen muutaman kerran inbody-mittauksessa käynyt ja joka kerta saanut hyvin johtdonmukaisia tuloksia, jotka ovat olleet täysin linjassa, peilin, vaa’an ja mittanauhan näyttämän kanssa. Oman kokemukseni mukaan luotettavuudessa ei ole mitään valitettavaa, vaan se on tuollaiseksi nopeaksi ja edulliseksi mittaukseksi oikein hyvä.
Jaa. Mulle se ainakin näytti, että on liian vähän lihasta ja liikaa läskiä. Paska vehje...

Varmaan vähän väärä paikka kysyä, mutten oikein muutakaan keksi, joten tässä sitä mennään...

Vuoden aikana olen nostanut painoani 7kg, kiristänyt läskejä pois ja nostanut (mielestäni) varsin hyvin salituloksia kaikilla osa-alueilla. Ennen tätä olin pitkän aikaa harrastanut aerobista huvittelumielessä, kunnes masennus vei mennessään lorvailemaan ja nyt tosiaan vuoden ajan olen treenannut salilla. Onko tämä isojen poikien mielestä ok tulos, vai olisiko tuossa ajassa ehtinyt paljonkin parempaan?

Kesäkuusta joulukuuhun tatskasessiot katkoivat treenausta aina useammaksi päiväksi kerran kuussa, mutta muuten oon pitänyt melko säännöllisen aikataulun. 2-4 kertaa viikossa salille, ja jos joskus jäänyt sali välistä kiireiden vuoksi, olen korvannut sen sitten esim. lenkkeilyllä / porraskävelyllä.

Varmaan vähän väärä paikka kysyä, mutten oikein muutakaan keksi, joten tässä sitä mennään...

Vuoden aikana olen nostanut painoani 7kg, kiristänyt läskejä pois ja nostanut (mielestäni) varsin hyvin salituloksia kaikilla osa-alueilla. Ennen tätä olin pitkän aikaa harrastanut aerobista huvittelumielessä, kunnes masennus vei mennessään lorvailemaan ja nyt tosiaan vuoden ajan olen treenannut salilla. Onko tämä isojen poikien mielestä ok tulos, vai olisiko tuossa ajassa ehtinyt paljonkin parempaan?

Kesäkuusta joulukuuhun tatskasessiot katkoivat treenausta aina useammaksi päiväksi kerran kuussa, mutta muuten oon pitänyt melko säännöllisen aikataulun. 2-4 kertaa viikossa salille, ja jos joskus jäänyt sali välistä kiireiden vuoksi, olen korvannut sen sitten esim. lenkkeilyllä / porraskävelyllä.
Onhan tuo ihan älyttömän hyvin kun periaatteessa kaikki mennyt juuri päinvastoin miten muilla.
Harvennin sitä paino nousee ja samalla kiristyy, etenkin kun puntin sijaan tekee aerobista mutta jos näin on ollut niin mikäs sen parempaa.

Onhan tuo ihan älyttömän hyvin kun periaatteessa kaikki mennyt juuri päinvastoin miten muilla.
Harvennin sitä paino nousee ja samalla kiristyy, etenkin kun puntin sijaan tekee aerobista mutta jos näin on ollut niin mikäs sen parempaa.
Hienoa, kiitti! Olen pitänyt ruoan tosi järkevänä, herkut jättänyt pois pl. yksi herkkupäivä silloin kun tekee mieli ja treenannut vaan kovaa. Mulla oli löysää sen verran, että nyt kuukausien vieriessä on huomannut miten se on muuttunut paljon tiukemmaksi ja massa kasvanut vaan oikeista paikoista. Itse olen tosi tyytyväinen, vaikka tietty kun näkee jotain muodonmuutos / ennen ja jälkeen -kuvia tyypeistä, niin miettii että mitä sitä onkaan itse soheltanut kaiken tän ajan, heh...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Joo, tv-haastattelussa kertoi saaneensa 80 kg ekan 4 treenivuoden aikana, eikä lisäys ollut läskiä.

Mullakin on tullu nyt viimeisen yhdeksän kuukauden aikana noin 15kg lisää painoa, enkä usko että siitä on vettä tai läskiä kuin sen 5-8kg.
Kävin inbodyllä ja se näytti rasvattoman massan olevan noin 98kg. Lihasmassaa oli 56kg.
Rasvaprosentti jotain 25% ja fitness-indeksi oli 102 pistettä.

Etkö sinä ole valittanut juurikin sitä, että joku lääkityksesi kerää pirusti nestettä?
Joo,, valitin ja valitan.

Suboxone, joka siis on heroiinikorvaushoitoon lääkitys, se kerää nestättä aivan tuhottomasti. mutta ajattelin syksyllä kokeilla josko tuolla winstrolilla tulis nesteet ihon läpi.
Mulla on myös diureetteja, mutta en käytä niitä, olen huomannut epämiellyttäviä sivareita tästä vahvemmasta diureetista ja suboxonesta.
Eli solunulkoista nestettä on inbodyn mittauksen mukaan 28Litraa.

Eli inbody-mittaus luultavasti näyttäisi kohdallasi melko tarkasti, jos et olisi poikkeuksellisen nesteinen.

Niin, nyt se näytti näin:
solunsisäinen neste: 44.4l
Solunulkoinen vesi 28.0l
proteiinimassa 19,1kg
mineraalit 6.17kg
Kehon nesteet oli 72.4kg
Pehmytkudosmassa oli 92.7kg
Rasvaton massa oli 97,7kg
Lihasmassa oli 55.9kg
Rasvaprosentti oli 25.1%

Käyn marraskuussa uudestaan, saan ilmaiseksi sen.
Nimenomaan mulla se voi näyttää mitä sattuu, kun on paljon nesteitä kehossa.

Mutta mä laihdutan syksyn ja katon peilistä ja mittaan mahanympäryksen ja punnitten itteni.
Siinähän sitä näkee sitten mitä se inbody mittaus sitten oikeen mittaa, tai siis että millä tarkkuudella.

Aiheeseen liittyen, töllössä näköjään just Tähän aikaan ensivuodesta tapaus jossa sukupuolenvaihtaja aikoo nostaa 10kg lihasmassaa vuodessa.
Edit: no eipä siitä nyt nähny kehitystä milläänlailla.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom