Palautusjuomasta vatsa kuralle...

yusuplus

Banned
Ikä
41
Nyt on muutaman kerran menny vatta ihan sekasin palautusjuomasta. Samaa kreatiinia ja heraa oon käyttäny, mutta malto on uutta (vika lienee siinä?)

mun palautusjuoma: (puolet juon salilla ja toiset puolet kreatiinin kanssa kotona. Sen toisen puolikkaan juon 5-15min päästä ekasta)
1½dl heraa
2dl maltoo
10ml kreatiinia

Muilla ollu samoja ongelmia?

Kaikki vinkit ja neuvot tervetulleita

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla menee, mut oon laittanu sen tuon laktoosin piikkiin. Tiedä sitten, olenko oikeassa siinä...

Kai sitä joskus, jos olisi rahaa, voisi kokeilla hieman kalliimmalla (laktoosittomalla) palautusproteiinilla ja katsoa auttaako...

No eipä oo palautusjuomasta tullu mitään komplikaatioita, mutta muuten tuppaa joskus muodostuun tota kaasua masuun vähän liikaakin :rolleyes: Enkä oikeen osaa sanoa mistä tulee... ei ainakaan mitään laktoosi-intoleranssia oo. Voip olla että sillonku syö PALJON ni tätä tapahtuu varsinki.

Tietääkseni aika monella bodarilla on näitä "ongelmia"...joskus. EI MULLAKAAN AINA OO :cool:

Originally posted by Tonza
Mulla menee, mut oon laittanu sen tuon laktoosin piikkiin. Tiedä sitten, olenko oikeassa siinä...

Kai sitä joskus, jos olisi rahaa, voisi kokeilla hieman kalliimmalla (laktoosittomalla) palautusproteiinilla ja katsoa auttaako...
se voi hyvinkin olla mahdollista,että laktoosi pistää mahan sekaisin..mutta tiedät kyllä onko laktoosi allergia, kun juot vaikka maitoa! jos pakki menee sekaisin, niin sillon on syytä vaihtaa kaikki vähälaktoosiseen!! itellä ollut 6 vuotta tuo laktoosi-intoleranssa (or something) ja hyvin olen tottunut siihen.

Nuo laktoosittomat jauheet on kyllä hieman kalliimpia, koska niitä on pitänyt superhyperionisoida (siis käsitellä enemmän, kuin normaalia jauhetta)...

mullakin juoma tuppas vähän jämähtää vatsaan kun veti protskun, malton ja krean kaikki samassa. Nykyään sitten vedän eka protskun (30g+0.5l vettä) ja puolen tunnin päästä 60-70g(suosituksessa oli 50g kerrallaan, mut ihan hyvin on mennyt 70g) maltoo+5g kreatiini ja taas 0.5l vettä. Hyvin on uponnut, paremmin kun ennen.

Eli kyllä tää 78658,52-osanen:) juoma on ihan mukava vaihtoehto vatsalle.

Originally posted by Nike
mullakin juoma tuppas vähän jämähtää vatsaan kun veti protskun, malton ja krean kaikki samassa. Nykyään sitten vedän eka protskun (30g+0.5l vettä) ja puolen tunnin päästä 60-70g(suosituksessa oli 50g kerrallaan, mut ihan hyvin on mennyt 70g) maltoo+5g kreatiini ja taas 0.5l vettä. Hyvin on uponnut, paremmin kun ennen.

Eli kyllä tää 78658,52-osanen:) juoma on ihan mukava vaihtoehto vatsalle.

Jeps. Samanlaista neuvoa tuli roinasätissä...pitää kokeilla

Jos siitä juomasta menee pötsi sekaisin, niin eikö se ole selkeä merkki siitä, että kaikki ei ole ok? Kokeile juoda drinkki hitaammin, kahdessa osassa tai kokeile vaikka lisätä vähän vettä lisää juomaan eli tehdä juomasta vähän laimeampaa. Tai voithan vaikka kokeille noita kaikkia konsteja yhdessä, jos ei vieläkään auta.

En tajua miksi noita palautumisjuomia pitää mennä monimutkaistamaan ihan älyttömästi. Tietysti jos ei suuret määrät liukene vatsassa sovinnolla niin sitten, mutta minä ainakin otan 100g maltoa ja 60g proteiinia yhdessä sessiossa. Ei kaasua, pistelyä eikä turvotusta, joten hyvin tuntuu imeytyvän.

Kreatiini (Fast) aiheuttaa mulle massiivisia 4 oktaavin pieruja. Harkitsen paraikaa kreatiinista luopumista lopullisesti. Sosiaalinen syrjäytyminen uhkaa. Ainakaan pari päivää ennen jalkatreenejä en enää viitsi tankata sitä. :rolleyes:

Noista "vahingoista" kyykätessähän oli oikein oma threadinsa. Minkälaisella kevennyksellä sitä voi pelastaa kasvonsa naapurilaitteessa huhkivan tytön silmissä? "V...u kun voima karkaa kesken sarjan..."? Okei, tosi huono... *menee pukuhuoneeseen tekemään seppukun aidolla NINJA-katanalla*

Originally posted by jpm

se voi hyvinkin olla mahdollista,että laktoosi pistää mahan sekaisin..mutta tiedät kyllä onko laktoosi allergia, kun juot vaikka maitoa! jos pakki menee sekaisin, niin sillon on syytä vaihtaa kaikki vähälaktoosiseen!! itellä ollut 6 vuotta tuo laktoosi-intoleranssa (or something) ja hyvin olen tottunut siihen.

Nuo laktoosittomat jauheet on kyllä hieman kalliimpia, koska niitä on pitänyt superhyperionisoida (siis käsitellä enemmän, kuin normaalia jauhetta)...

Mulla on hyvin selvillä, että on tuo laktoosi-intoleranssi. Se, mitä en tiedä, on ongelmia aiheuttava laktoosin kokonaismäärä. Mun palautumisprotskussa tais olla jotain 3 g/100g laktoosia. Eli jos otan n. 30g, niin elimistöön tulee n. 1g laktoosia. En tiedä, olenko noin herkkä vai en, siitä on kysymys. Yritän pitää palautumisjuoman proteiinin sillä tasolla, ettei ongelmia syntyisi, mutta siinä rajoilla mennään koko ajan. Ei viittisi ihan tuonne 15 grammaan pudottaa palautumisjuoman protskuja...

Protskun määrä palautumisjuomassa nousee kyllä heti, kun on rahaa ostaa täysin laktoositonta staffia...

Originally posted by Jame
Okei, tosi huono... *menee pukuhuoneeseen tekemään seppukun aidolla NINJA-katanalla*

Seppuku on olennainen osa ninjojen arkirutiinia.

Mulla oli joskus sitä Wrangen pelottavaa kreatiinia sellainen kilon pönttö. Siitäkös sitten aina ripuli loihe syntymän ja maha oli täysin kuralla. Muut kreatiinit ei ole mulle aiheuttanut tätä.

Nimimerkki "Ei enää kakkia kumisaappaisiin"

Originally posted by Tomi77

Mulla oli joskus sitä Wrangen pelottavaa kreatiinia sellainen kilon pönttö. Siitäkös sitten aina ripuli loihe syntymän ja maha oli täysin kuralla. Muut kreatiinit ei ole mulle aiheuttanut tätä.
Mä olen käyttänyt Fastin kreatiinia ja alussa ei ollut mitään ongelmia vatsan kanssa. Sitten kun sitä oli popsinut reilut kaksi kuukautta putkeen, alkoi vatsavaivat. Aamupalan yhteydessä kun otti reilun teelusikallisen, niin 2-3 tunnin päästä alkoi "henget huutaa" ja maha oli aivan kuralla. Tästä muutama tunti, niin pakki taas lähes kunnossa. Jossain vanhemmassa topicissa joku palstalaisella oli samansuuntaisia kokemuksia ja epäili kreatiinin olevan ohittanut "parasta ennen"-päiväyksen. Itse en ainakaan Fastin paketista mitään löytänyt, mutta mahtaakohan jauheella olla tällaista päiväystä? Ehkäpä vatsa vain oli herkistynyt liikaa tjms. pidemmän pitkäaikaisen käytön johdosta, mene ja tiedä.

Originally posted by Tonza
Mulla on hyvin selvillä, että on tuo laktoosi-intoleranssi. Se, mitä en tiedä, on ongelmia aiheuttava laktoosin kokonaismäärä. Mun palautumisprotskussa tais olla jotain 3 g/100g laktoosia. Eli jos otan n. 30g, niin elimistöön tulee n. 1g laktoosia. En tiedä, olenko noin herkkä vai en, siitä on kysymys. Yritän pitää palautumisjuoman proteiinin sillä tasolla, ettei ongelmia syntyisi, mutta siinä rajoilla mennään koko ajan. Ei viittisi ihan tuonne 15 grammaan pudottaa palautumisjuoman protskuja...

Protskun määrä palautumisjuomassa nousee kyllä heti, kun on rahaa ostaa täysin laktoositonta staffia...
Joo, kyllä mulla ainakin on niin, että jos esim. proteiini jauheessa on yli 1g/100g laktoosia, niin ei tarvia hetkisen päästä tehä muuta,kun istuskella wc:n puolella! elikkä tyyliin voin syödä yhden suklaapalan, mutten kahta! kyllä se näin on, että 6vuotta maito vammaisena on kertonut sen,että syö läktoosittomia tuotteita! aina mulla jotain vähälaktoosista mahaan menee ja siksi maha onkin sekaisin 365/24 vuodessa...:( eräs hyväksi todettu proteiini on cytosport, jos vaan rahaa on..tais olla muutaman euron yli 30egee/kg.

Originally posted by Yusu

...
malto on uutta (vika lienee siinä?)
...

Maltoa epäilen syyksi. Ostin kerran uuden purkin maltoa kun vanha oli loppu, merkki oli samaa. Mutta uudesta purkista meni pakki niin sekaisin, että palautusjuoman jälkeen oli paskat housuissa (kuvainnollisesti) ennenkuin ehdin suihkuun kävellä. Ongelma poistui heti kun vaihdoin malton toiseen merkkiin.

Mä oon ainaki huomannut, että heti kun alkaa tankkaamaan kunnolla lisäravinteita päivittäin, niin mun keho meinaa hylkiä niitä. Eli eka viikko menee: protskudrinkki... ja vessaan....

Mut ajan myötä elimistö jotenki tottuu ja enää ei vatsavaivat ole niin pahoja. En tiiä vaikuttaako se, että itse syön lisäravinteita aika kausiluontoisesti, jos nyt ei lasketa palautusjuomaa.

Heh, pahin ongelma oli ainakin, kun olin alkanut tankkaamaan itseeni fastin massaa, ja sit vkonloppuna kun aloin juomaan olutta, niin voi jeesus sitä ilmavaivojen määrää. Sillä suolistokaasulla ois varmaan pystynyt täyttämään zeppelinin:D
Ja ei ollut oikeesti kiva kun raflassakaan e sit tiennyt, että mihin nurkkaan sitä päästäis kaasuvaaran väijymään;)

Rafloissa (=baareissa) on musa niin kovalla ja röökin ja viinan haju jo valmiiks niin paha, ettei siellä kukaan huomaa mitään vaikka vetäisit sitä fastin massaa purkin päivässä .;)

Hei voisko nää mahavaivat protksujuomien kanssa johtua yksinkertaisesti siitä, että sen vaan heittää nopeesti helttaan, eikä pureskele ollenkaan?

Voi kuulostaa taas mikrofraktioiden nussimiselta, mutta kyllähän se on tav. muonan kanssa ihan sama, että jos sen vetää kauheeta vauhtia sisään, eikä pureskele kunnolla, niin ilmavaivoja ja muita vatsavaivoja tulee varmasti.

Tää tuli tälleen maalaisjärjelläkin mieleen, mutta näkyy olevan ainakin t-magissä tämmönen juttu aiheesta:
http://www.testosterone.net/articles/174heal.html

Mä oon hoitanut ton pureskelun silleen, että koetan aina syödä jotain kovaa, "pureskeltavaa", siinä samalla, kun siemailen protskujuomaa. Esim. ruisleipäsiivu, pähkinät tai omena on aika hyvä tohon tarkotukseen. Mielipiteitä protskujuoman pureskelusta??

Originally posted by Iivili
Hei voisko nää mahavaivat protksujuomien kanssa johtua yksinkertaisesti siitä, että sen vaan heittää nopeesti helttaan, eikä pureskele ollenkaan?
Täytyis varmaan sit alkaa pureskeleen noi drinkit...:p
Originally posted by Tomi77
Joo itellä oli kans kyseistä tuotetta ja pytyllä sai kyllä istua ahkerasti koko kreatiini "jakson" ajan...:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom