Palautusjuoman hiilarit - riittääkö kaakaojauhe?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Titaani
  • Aloitettu Aloitettu
Eli riittääkö kaakaojauhe palkkarin hiilareiksi, vai pitäisikö hommata maltoa tms. ? Kaakaojauhe tulisi halvemmaksi ja maistuisi paremmalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tuskimpa riittää ja jos riittäisi niin joutuisit laittamaan sitä niin paljon että ei maistuis enään hyvältä.

Mun käsitykseni mukaan kaakamojauhe on täysin passeli vaihtoehto. Itsekin olen sitä käyttänyt niin kauan kuin olen palkkareita juonut.

palkkarini on 50g heraa, 50g kaakamojauhetta ja 5-10g kreatiinia. Vettä tulee sen 4-8 desiä riippuen kuinka makeaa haluaa.

edit: En ihan ymmärrä mitä erkjetter tarkoitti "tuskimpa riittää" koska määrähän nyt on ihan sama kuin maltollakin ja veden määrällä kontrolloidaan väkevyys eli maku. Kaakaojauheesta 90% on hiilaria.

Pyranha sanoi:
edit: En ihan ymmärrä mitä erkjetter tarkoitti "tuskimpa riittää" koska määrähän nyt on ihan sama kuin maltollakin ja veden määrällä kontrolloidaan väkevyys eli maku. Kaakaojauheesta 90% on hiilaria.

"tuskimpa" eli en osaa tarkasti sanoa. itse en kaakaojauhetta käytä ollenkaan missään niin sanoin ihan mutulla. hyvä että tuli korjattua ;)

Onko se kaakao jauhe muka halvempaa? 2kg maltoa maksaa joku 8€ kaakao varmaa saman verran.

peks1 sanoi:
Onko se kaakao jauhe muka halvempaa? 2kg maltoa maksaa joku 8€ kaakao varmaa saman verran.

Hyvä pointti. Pitäisi varmaan tarkistaa kaupasta joku Coop xtran kilon kaakaojauhesäkin hinta... Varmaankin menee alle tuon :rolleyes:

Hinnastahan tuskin tämä on kiinni. Heitetään tarkentava lisäkysymys: eli tekeekö kaakaojauhe palkkarissa tehtävänsä siinä missä esim. maltokin? Hyväähän se on :kuola:

Titaani, ota vaikka 30g maltoa, ja sitten kaakaojauhetta, kompromissi :D mutta kyllä se kaakaojauhe varmaan kelpaa, toivottavasti maku kelpaa

Kyllähän se saman asian ajaa, pääideahan tuossa on nopealla hiilarilla saada aikaan insuliinin eritystä ja sitä kautta potkaista palautuminen käyntiin.

Erkjetter: Ehdin jo pelästyä onko kaakamojauheessa jotain mitä en siitä tiedä, maltoa kun en ole käyttänyt enää sen sikabulkin jälkeen jonka aivan aloittelijana tyhmiiksissäni suoritin :)

Kaipa se kaakaojauhe ajaa asiansa, ainakin minä vanhana tätinä olen huomannut että ei se malto ole mikään jumalten hiilihydraatti, yksi ja ainoa oikea:D Kehitystä voi tapahtua vaikka ei joka treenin jälkeen ottaisikaan juuri tietynlaisen koostumuksen omaavaa hifipalautusjuomaa. Kun perusasiat on kunnossa niin kroppa ei huomaa vaikka söisit banaanin ja kulauttaisit herapaukun treenin jälkeen. Mutta totta maar sitä energiaa, hyvin imeytyvää protskua ja hiilaria, on saatava! :arvi:

Siitä sokerista on puolet fruktoosia, thats the point. 50g:stä 90% hiilarista(sokeri) kaakaota on siis 22.5g fruktoosia, mielestäni liikaa. Fruktoosi ei ole hyvä insuliinin nostattaja, maksan hiilarivarastot se sensijaan täyttää hyvin, siksi sitä kannattaisi olla mukana vähän esim. n.5g palkkarissa IMO. Nopein insun nostattaja on varmasti joku 50/50 suhteella oleva dekstroosi/malto... Dekstroosi on kaikkein nopeinta luonnollisesti mutta suurissa määrissä nopeus kääntyy malton hyväksi, maha ei pidä suurista määristä dekstroa...

Titaani sanoi:
Eli riittääkö kaakaojauhe palkkarin hiilareiksi, vai pitäisikö hommata maltoa tms. ?

Niin, tarkoitatko tässä nyt ihan raakakaakaota tyyliin Van Houten vai näitä kaakaojuomajauheita, joissa on sokeria about 80 %?

Titaani sanoi:
No eiköhän se ole tarkoitus saada paljon hiilareita? :rolleyes:
Taitaa toisilla olla, itse pyrin välttämään niitä ja sikäli kun olen oikein ymmärtänyt, eräät nauttivat palautumisjuomansa kokonaan ilman hiilareita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom