Palautusjuoman hiilarit - riittääkö kaakaojauhe?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Titaani
  • Aloitettu Aloitettu
....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lassesa sanoi:
Ja noin hyvin asiaan perehtyneenä kehtaat väittää että hiilarit ovat turhia lihaskasvulle:jahas::david:

ps. et vastannut kysymyksiin, annas tulla sitä kredibiliteettistä infoo sit

Edit:piis:

Ei tartte noilla vuosilla mitään perustella kun on kakskymmentä vuotta sitten jotain asiaan liittyvää lukenut. :thumbs:

Just tommonen jurppii, että joku toteaa että ei niitä hiilareita tarvi ja sitten ei edes vaivaudu perustelemaan asiaansa. Ei niitä elämiseen tarvikaan mutta bodaus hieman eri juttu.

itse olen todennut high-carb massakauden parhaaksi lihasten kasvun kannalta. ja muutenkin niillä pystyy ennen treeniä piristää itseänsä ( ilman, että tarvii kofee, tai muuta vastaavaa ) ja dietillä jaksaa paremmin hiilareiden kanssa. voi kai ilman elää, mutta ehkä se ei ole elimistön kannalta paras vaihtoehto...

Mun käsitys on, että hiilarit lihottaa lähinnä yhdessä rasvan kanssa nautittuna. Ihanteellisinta olis kai syödä protskut ja rasvat yhdessä ja hiilareiden kanssa sitten mahdollisimman vähärasvaisia ruoka-aineita. ??? :offtopic:

Amelie sanoi:
Mun käsitys on, että hiilarit lihottaa lähinnä yhdessä rasvan kanssa nautittuna. Ihanteellisinta olis kai syödä protskut ja rasvat yhdessä ja hiilareiden kanssa sitten mahdollisimman vähärasvaisia ruoka-aineita. ??? :offtopic:
Kyllä se noin vähän menee ainenkin mitä Hulkkia oon kuunnellut ja lukenut. Mutta toisaalta siihen lihoamiseen ja laihtumiseen vaikuttaa enemmän ne päivittäiset kalorit. Ja IMO kannataa aamulla nauttia enemmän hiilaria ja vähentää iltaa kohdin, rasvoille toiste päin ja proteiinia koko päivän ajan.

Lassesa sanoi:
Ja noin hyvin asiaan perehtyneenä kehtaat väittää että hiilarit ovat turhia lihaskasvulle :jahas::david:
Ensinnäkin, en ole yhdessäkään kommentissani väittänyt, että hiilarit olisivat turhia lihaskasvulle. Kaikki tätä foorumia lukevat tai tänne kirjoittelevat vaan eivät varmaankaan ole niitä, jotka haluavat maksimoida lihaskasvuaan ja silloin kovin suuret hiilarimäärät eivät ole välttämättä tarpeellisia. Itse lukeuden heihin ja omiin tarpeisiini riittävästi lihas on kasvanut näilläkin hiilareilla.

Mutta syököön kukin ihan niin paljon ja sen laatuisia hiilareita kuin parhaaksi näkee, ei se minulta ole poissa. Ehkä kuitenkaan kaakaojuomajauheessa oleva tavallinen sokeri ei ole se paras mahdollinen hiilarilähde kuitenkaan.

anticatabolic sanoi:
Ei tartte noilla vuosilla mitään perustella kun on kakskymmentä vuotta sitten jotain asiaan liittyvää lukenut. :thumbs:

Just tommonen jurppii, että joku toteaa että ei niitä hiilareita tarvi ja sitten ei edes vaivaudu perustelemaan asiaansa. Ei niitä elämiseen tarvikaan mutta bodaus hieman eri juttu.
Yhtä lailla jurppii, että noilla vuosilla joku ei ymmärrä, että kaikki tällä palstalla kirjoittavat eivät ole bodareita.

Ja ainoa väitteeni, jonka tässä ketjussa olen esittänyt, oli:
Aivot tarvitsevat glukoosia, eivät hiilihydraattia. Aivojen tarvitseman määrän glukoosia elimistö (maksa) taas pystyy valmistamaan ihan itsekin, joten siihenkään ei tarvita hiilareita ravinnosta.
Perusteluksi riittää yksi sana: glukoneogeneesi.

anticatabolic sanoi:
Kerroppas minulle nyt että miten nopeasti sinun elimistösi pystyy valmistamaan tuosta rasvasta ja proteiineista sitä glukoosia?
Ei aavistustakaan, sanotaan että riittävän nopeasti omiin tarkoituksiini. :)

Back to olennaiseen.
Palautusjuomassa nautittu hiilari kaakaojauheen muodossa ei ole huono homma. Siitä lähinnä oli siis kysymys. En ainakaan itse ole huomannut mitään haittavaikutuksia, diettikin toimii :thumbs:

ShoGun1966 sanoi:
Ensinnäkin, en ole yhdessäkään kommentissani väittänyt, että hiilarit olisivat turhia lihaskasvulle. Kaikki tätä foorumia lukevat tai tänne kirjoittelevat vaan eivät varmaankaan ole niitä, jotka haluavat maksimoida lihaskasvuaan ja silloin kovin suuret hiilarimäärät eivät ole välttämättä tarpeellisia. Itse lukeuden heihin ja omiin tarpeisiini riittävästi lihas on kasvanut näilläkin hiilareilla.

Mutta syököön kukin ihan niin paljon ja sen laatuisia hiilareita kuin parhaaksi näkee, ei se minulta ole poissa. Ehkä kuitenkaan kaakaojuomajauheessa oleva tavallinen sokeri ei ole se paras mahdollinen hiilarilähde kuitenkaan.

:eek: ...Nämä älyllisen toiminnan tuotokset ei kyllä lakkaa kuumottamasta... Ja toivottavasti et nyt tosissaan mulle heittänyt tosta sokerista, lue mun ensimmäinen posti...

:haart:

Onko kukaan kokeillu palkkarin hiilarilähteenä 1:1 suhteessa dextroa ja kauraa? Nämä kaksi yhdessä pitäis antaa just sopiva > 70 GI keskiarvo.

Titaani sanoi:
Back to olennaiseen.
Palautusjuomassa nautittu hiilari kaakaojauheen muodossa ei ole huono homma. Siitä lähinnä oli siis kysymys. En ainakaan itse ole huomannut mitään haittavaikutuksia, diettikin toimii :thumbs:
Mitä siis itseasiassa tarkoitit alkuperäisellä kysymykselläsi, hiilarien laatua vai määrän riittävyyttä? Toisaalta, jos nykytilanne toimii, miksipä sitä pitäisi lähteä mihinkään muuttamaan malton tai minkään muunkaan lisäämisellä.

ShoGun1966 sanoi:
Mitä siis itseasiassa tarkoitit alkuperäisellä kysymykselläsi, hiilarien laatua vai määrän riittävyyttä?

Kommenttini oli yhteenvetohenkinen :D . Eli siis kysymykselläni tarkoitin juuri noita, eli riittävyyttä ja laatua.

nii-i...tärkee kysymys tääkin koska kaikki on varmaan siitä kii et laittaako siihen paukkuun kaakaoo vai maltoo...hmmmmm.....

Mä olen vetänyt prodet erikseen ja hiilarit palkkarin yhteydessä limuista kuten coca-colasta. Mielekkäämpää minusta juoda se 2-3 lasillista jääkylmää, raikasta colaa, kun tunkkaista, sahanpurulta maistuvaa maltoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom