Palautus aerobisen treenin jälkeen

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Hiilareiden nauttiminen katkaisee rasvanpolton joten ei varmaan kannata ? Ei aerobisessa lihakset kuitenkaan kärsi (kuten puntilla)

Mihin lasketaan uiminen? Jos tosta noin kilsan sutasee vapaalla tyylillä ni syke on 130-140 mutta kyllä on mm. olkapäät aika hyvässä pumpissa kun altaasta nousee. Itse olen uinnin jälkeen vetäny palkkarin mutta en esim. kävelyn. Onko jollain fiksummalla asiasta mielipiteitä. Siis lähinnä siitä että kannattaako uinnin jälkeen vetää palkkarin?

Totta munassa sitä jotain pitää syödä treenin jälkeen, ellei ole jollain omituisella dieetillä. Esim 1:2 suhteessa protskua ja hiilaria niin loppuu vapina ja tutina ja voi mennä suihkuun ja sen jälkeen ruveta tuumailemaan jotain kiinteää sapuskaa.

Mä vetäsen yleensä suuren mällin hiilareita ja siihen sekaan vähän protskua. Eli maltoa 80g ja protskua 20. Heti kun olen vetänyt tuon naamariin, niin venyttelen kunnolla ja viikon pitkän lenkin jälkeen pistän myös jäitä penikoille, mikä mulla tuntuu rauhoittavan niitä ja nopeuttavan palautumista.

Riippuu tietysti paljon siitä mikä on aerobisen tavoitteena. Jos aikoo polttaa rasvaa, niin voi olla hyvä, että ei ota palkkaria, mutta jos tavoitteena on kunnon nostaminen, niin ehdottomasti palautusjuomaa. Joku 10km lenkki kuluttaa kyllä reisiä ihan kivasti ja varmasti on glykogeenistäkin puutetta. Jos jätän palautusjuoman ottamatta, niin jalat tuntuu yleensä paljon jäykemmiltä, joten se kyllä auttaa selvästi.

Timba79 sanoi:
En käytä jos teen pelkkää aerobista. Syön normaalisti n. 1-1.5 tuntia treenin jälkeen.

Itse toimin samaan tyyliin. Kolmena aamuna viikossa 20min intervalli juoksumatolla, treenin loputtua tunnin kuluttua päivän ensimmäinen ateria. Tänään se oli kaurapuuroa+raejuustoa, toisinaan se voi olla myös heradrinkki+hedelmä tms.

Mutta tosiaan jos rasvan polton haluaa maksimoida niin IMO ei kyllä kannata syödä varsinkaan hiilareita heti treenin päätteeksi.

Lisätään nyt vielä, että dieettitarkoituksessa teen omat aerobiseni. Jos tavotteena on aerobisen kanssa ihan joku muu kuin rasvanpoltto, niin sitten kannattaa jo harkita sitä palautusjuomaa.

Ja jos oikeasti treenaa sitä aerobista tavoitehakuisesti, niin silloin sitä palkkaria ei kyllä tarvitse mielestäni edes harkita...

naksu sanoi:
Ja jos oikeasti treenaa sitä aerobista tavoitehakuisesti, niin silloin sitä palkkaria ei kyllä tarvitse mielestäni edes harkita...

Minä en tiedä tuloshakuisesta aerobisesta treenaamista mitään ja siksi kiinnostaakin miksi ei palkkaria ollenkaan?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
naksu sanoi:

Kyllä se palautumisjuoma kannattaa ottaa myös kestävyysurheilijan ja vielä niin että sinne laitetaan myös sitä proteiinia. Ei prot/hiilihydraattijuomat ole vain kehonrakentajille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom