Palautumisongelma 3-jakoisessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

JFG

Aloitin 3-kierron:

su kyykky 3x5-6
pohkeet (etukäteisväsyksellä 3x15-20)
haba etukäteisväsytys
haba 3x6-8 tangolla (hitailla laskuilla)

ti penkki 3x6-8
dippi 2x6-8
pystypunnerrus 3x6-8

to 3x max leukoja/leuat niskan taakse
2x6-8 kulmasoutu tangolla
kapeapenkki 3x6-8
ranskalainen punnerrus 3x10-15
hauiskääntö myötäotteella

ONGELMAT

- tällä hetkellä habat ihan paskana (käsiä ei saa suoriksi, kun sattuu niin perkeleesti) tosta etukäteistreenistä + hyytävästä 3x8 hauiskäännöistä. Sinällänsä mukavaa, että tehoa löytyy, mutta huomenna olisi penkkipäivä ja tuskin habat on palautunut täysin - ei pysty penkkaamaan täysillä. Teenkö liian kovalla intensiteetillä noi habat?

- Haluaisin tehdä sekä penkkiä, että dippiä. Miten penkin jälkeen tehoa riittää dippeihin. Pudotanko sarjoja taas?

- tarkoitus vetää 1x5-7 sarja mavea per viikko. Milloin maven veto? Kyykkyjen jälkeen selkä tukossa. Selkäpäivänä ei jaksa vetää täysillä. Jätänkö esim maven joka toiselle viikolle, jolloin jättäisin myös yhden kyykkysarjan pois?

- Ei voi tehdä voimapyörää, kun aina joku paikka on niin jumissa

Treeniin menee aikaa vain n. 45 min.

Onkohan tää liian kova treeni mulle, vai johtuukohan vaan totaalisesta treenitavan muutoksesta (kokokropasta 3-kiertoon)? Protskua vedän huolella, kreaa myös ja BCAA:t ennen treeniä ja C-vitskua menee...

Näyttää hieman oudolta tuo käyttämäsi treenijako. Oletko kokeillut jotain muuta kolmijakoista, esim perinteistä työntö/veto/jalat ? Sen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia palautumisen kanssa.

Entä kuinka loppuun asti teet sarjat ? Tuo, että et pysty penkkaamaan, koska hauikset ovat liian kipeät, viittaisi jotenkin liian loppuun asti vedettyyn hauistreeniin. Paikat menee iloisesti tukkeeseen jos tekee kaikki sarjat aina aivan loppuun asti, joten välillä on parempi hieman hellittää. Mahtaa muuten olla hauikset helvetin kipeet jos penkkitreeniäkin haittaa :eek:

Entäs tuo mave ? Mikset jaksa selkäpäivänä vetää ? Itse tein maven ensimmäisenä liikkeenä selkäpäivänä, enkä heti keksi parempaa paikkaa sille.

Voimapyörästä en osaa sanoa mitään kun en itse tee, mutta onhan niitä muitakin hyviä vatsaliikkeitä. Vatsatreeni ei minusta ole kovinkaan paljon kiinni liikkeistä vaan suoritustavasta. Aiheesta löytynee threadeja roppakaupalla.

trebla sanoi:
Vatsatreeni ei minusta ole kovinkaan paljon kiinni liikkeistä vaan suoritustavasta. Aiheesta löytynee threadeja roppakaupalla.

tähän on pakko oftopikkina sanoa, että jos tota mieltä olet, niin kannattaa sitä voimapyörää kokeilla. voi mieli muuttua. tietenkin siinäkin on eri suoritustapoja...

Ainakin haba- ja ojentajatreenejä näkyy olevan jopa kahtena päivänä viikossa, miksi näin? Jos teet treenit vielä kovalla intensiteetillä, niin varmasti tulee enemmänkin palautumisongelmia. Mitäs, jos siirtyisit suoraan perinteiseen vetävät/työntävät/jalat&vatsat-treenijakoon, jota tuo viritelmäsi on ehkä lähimpänä?

Ja sitten tuo dipit penkin jälkeen: sanoisin, että jollet ole ensisijaisesti penkkitulosta kehittämässä, tee vaikka vuoroviikoin dipit ennen penkkiä. Yhtenä päivänä saa kuitenkin korkeintaan 1-2 liikettä tehtyä täydellä powerilla, joten suoritusjärjestystä kannattaa vaihdella aina välillä.

JFG sanoi:
Aloitin 3-kierron:

su kyykky 3x5-6
pohkeet (etukäteisväsyksellä 3x15-20)
haba etukäteisväsytys
haba 3x6-8 tangolla (hitailla laskuilla)

ti penkki 3x6-8
dippi 2x6-8
pystypunnerrus 3x6-8

to 3x max leukoja/leuat niskan taakse
2x6-8 kulmasoutu tangolla
kapeapenkki 3x6-8
ranskalainen punnerrus 3x10-15
hauiskääntö myötäotteella

ONGELMAT

- tällä hetkellä habat ihan paskana (käsiä ei saa suoriksi, kun sattuu niin perkeleesti) tosta etukäteistreenistä + hyytävästä 3x8 hauiskäännöistä. Sinällänsä mukavaa, että tehoa löytyy, mutta huomenna olisi penkkipäivä ja tuskin habat on palautunut täysin - ei pysty penkkaamaan täysillä. Teenkö liian kovalla intensiteetillä noi habat?

- Haluaisin tehdä sekä penkkiä, että dippiä. Miten penkin jälkeen tehoa riittää dippeihin. Pudotanko sarjoja taas?

- tarkoitus vetää 1x5-7 sarja mavea per viikko. Milloin maven veto? Kyykkyjen jälkeen selkä tukossa. Selkäpäivänä ei jaksa vetää täysillä. Jätänkö esim maven joka toiselle viikolle, jolloin jättäisin myös yhden kyykkysarjan pois?

- Ei voi tehdä voimapyörää, kun aina joku paikka on niin jumissa

Treeniin menee aikaa vain n. 45 min.

Onkohan tää liian kova treeni mulle, vai johtuukohan vaan totaalisesta treenitavan muutoksesta (kokokropasta 3-kiertoon)? Protskua vedän huolella, kreaa myös ja BCAA:t ennen treeniä ja C-vitskua menee...

Mitä jos heittäisit ton 1. treenin viimeiseksi ja rinnan 1.:ksi? Saisi jalat saman ajan palautua, mutta harrille tulisi lepoa ainakin pari päivää ennen epäsuoraa treeniä (siis selkä). Ei kai tuo hauis tarvi enää 2. treeniä tarvi, kun tulee selkäpäivänäkin epäsuora treeni. Selkä on kuitenkin huomattavasti tärkeämpi (siis allekirjoittaneen mielestä) osa-alue kuin hauis.

total13 sanoi:
tähän on pakko oftopikkina sanoa, että jos tota mieltä olet, niin kannattaa sitä voimapyörää kokeilla. voi mieli muuttua. tietenkin siinäkin on eri suoritustapoja...

Olenhan mä voimapyörää muutamassa treenissä kokeillut. Millä tavalla sen ylivoimaisuus pitäisi näkyä/tuntua ? Kipeinä lihaksina ? Isompina vatsapaloina ? Saan vatsalihakset melkein millä tahansa liikkeellä kipeäksi jos haluan.

trebla sanoi:
Olenhan mä voimapyörää muutamassa treenissä kokeillut. Millä tavalla sen ylivoimaisuus pitäisi näkyä/tuntua ? Kipeinä lihaksina ? Isompina vatsapaloina ? Saan vatsalihakset melkein millä tahansa liikkeellä kipeäksi jos haluan.

voimapyörän parhaat puolet: raskaus, kokonaisvaltaisuus. rutistuksilla on vähän huono syviä vatsalihaksia treenata.

vatsalihaksilla ymmärrän ainakin itse vitusti enemmän kuin vaan ne päällimmäiset palat. minusta nyt vaan on mukavaa tehdä semmoisia liikkeitä vatsoille, jotka kerralla harjoittavat mahdollisimman suurta osaa keskivartalosta.

auttaapi esim. kyykkyyn ja vetoonkin mukavasti, kun vatsastakin löytyy pitoa.

total13 sanoi:
voimapyörän parhaat puolet: raskaus, kokonaisvaltaisuus. rutistuksilla on vähän huono syviä vatsalihaksia treenata.

vatsalihaksilla ymmärrän ainakin itse vitusti enemmän kuin vaan ne päällimmäiset palat. minusta nyt vaan on mukavaa tehdä semmoisia liikkeitä vatsoille, jotka kerralla harjoittavat mahdollisimman suurta osaa keskivartalosta.

auttaapi esim. kyykkyyn ja vetoonkin mukavasti, kun vatsastakin löytyy pitoa.

Menee pahasti ulos aiheesta, mutta jos nyt vielä kommentoin. Tuo raskaus pitää paikkansa, tosin nuo rutistuksetkin saa tehtyä "raskaasti" lisäämällä painoa niskan taakse/rinnan päälle. Tuota syvien vatsojen treenausta voimapyörällä en ole tullut ajatelleeksikaan. En itseasiassa edes tiennyt syvien vatsalihasten osallistuvan siihen sen enempää kuin muihinkaan vatsaliikkeisiin. Itse olen treenaillut syviä Pauliina Taluksen oppien mukaan, eli pääasiassa tuota "virtsalihasta" jännittämällä.

Kun asia tuli puheeksi täällä niin koitin salilla taas voimapyörää ja kyllähän se vatsojen päälle kävi. Osasyy tähän tietenkin on se etten ole liikettä viime aikoina tehnyt -> uusi liike "yllättää" aina. Mitään mullistavaa en kokenut ja alaselkä hieman ärtyi suorituksen aikana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom