Palautuminen?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vauhti
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
304
ongelman nimi on seuraava:
kun syön proteiinia ja palautumisjuomaa niin palautuminen on todella hidasta. lihakset tulevat kipeeksi vasta seuraavan päivän illalla tai jopa sitä seuraavana päivänä.
ja kun syön pelkästään normaali koti-ruokaa niin palautuminen on ihan ok.lihakset ovat kipeät heti seuraavana päivänä.

olen ihmetellyt tätä vaikka kuinka kauan.: ) jee mä sanon.

no taitaa mulla vaan isopyörä heittää niinkuin yleensä.
mutta kertokaa jos teillä on ollut samanlaisia tuntemuksia taikka jotakin ideoita millä voisi parantaa kyseisen ongelman .;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Normaalilla ruoalla mulla tulee lihakset kipeiksi n 12 tuntia treenaamisesta eli kun käyn aamupäivällä, jo illalla lihakset on kipeenä.
 
Mun mielestä toi on ihan normaalia. Vaikka mun mielestä hauis on mun geneettisesti potentiaalisin lihasryhmä niin en ole saanut sitä normaalitreenilllä kertaakaan kipeäksi. Muistan ainoastaan joskus tauon jälkeen hauiksen tulleen araksi.

Nykyisin kyllä mulla tulee paikat harvoin kipeäksi, ojentajat ja jalat vain joskus. Ojentajat usein seuraavana päivänä vain hiukan arat.

Jos treenaan esim. maanantai iltapäivällä / illalla jalat, niin tiistaina tuntuu jo vähän kipeältä, mutta keskiviikkona ne ovat tulessa koko päivän, ja torstaina rupeaa pikkuhiljaa helpottamaan.

Tästä ehkä huomaamme että mm. kädet palautuvat huomattavasti nopeammin kuin jalat.
 
Mullakin tulee lihakset kipeäksi pahemmin vasta ´"ylihuomenna" treenin jälkeen.

Oon tätä asiaa miettiny ja tullu siihen tulokseen, että palautumiseni alkaa hyvin, kun panostan täysillä tankkaukseen treenin jälkeen koko illan. MUTTA, seuraavana päivänä ei ehkä tulekaan panostettua siihen syömiseen ihan yhtä täysillä, jos ei edes ole treenipäivä. Eli tämän mukaan palautuminen ikäänkuin pysähtyy seuraavana päivänä, syynä treenipäiviä heikommin suoritettu syöminen.


Ja tämä oli tosiaankin kokonaan omaa mietintää, eikä minulla ole mitään tieteellistä näyttöä mielipiteeni pohjustukseksi.
 
Kylä se vaan on niin..

..että ei se lihasten kipeytyminen pari päivää myöhemmin johu mistää syömisistä. Jopa Kp neuvo taas että johtuu.. Se johtuu vain treenimenetelmästä eli jos treenaa kovaa ja jopa traumaattisesti ja tekee eksentriset liikeosat oikein eikä pumppaa kuin joku vaappuva linnunpelätin niin paikat tulee kipeeks pari päivää treenin jälkeen. Voihan se syönti tietenkin jotain auttaa ja pitäähän sitä syödä syökee syökee syökee...
 
Hauista ja olkapäitä mä harvemmin onnistun saamaan kipeeksi, muut lihakset kylläkin.

Mistä toi lihaksen kipeytyminen muuten johtuu?
Mun käsittääkseni jos lihakset ei ole kipeet seuraavana päivänä, ei voi kumminkaan vetää sitä johtopäätöstä että treeni oli huono.
Mutta jos lihakset on seuraavana päivänä kipeet niin voiko siitä kumminkin päätellä että treeni oli hyvä?
 
Eikö treenin ole tarkoitus hajottaa lihasta. Sitten lihas kasvu perustuu siihen että kun korjaus tapahtuun se tapahtuu yli mitä se oli. (tökerö lause) Mutta luulisin että se johtuu lihaksen korjaamisesta. Tämä on täysin oma teoria
 
Originally posted by t301
Eikö treenin ole tarkoitus hajottaa lihasta. Sitten lihas kasvu perustuu siihen että kun korjaus tapahtuun se tapahtuu yli mitä se oli. (tökerö lause) Mutta luulisin että se johtuu lihaksen korjaamisesta. Tämä on täysin oma teoria

juu-uh! hajota ja korjaa
 
Re: Kylä se vaan on niin..

Originally posted by Sakkeus
..että ei se lihasten kipeytyminen pari päivää myöhemmin johu mistää syömisistä. Jopa Kp neuvo taas että johtuu.. Se johtuu vain treenimenetelmästä eli jos treenaa kovaa ja jopa traumaattisesti ja tekee eksentriset liikeosat oikein eikä pumppaa kuin joku vaappuva linnunpelätin niin paikat tulee kipeeks pari päivää treenin jälkeen.


Mitä, eikai vaan KP neuvo samanlaiselta mutu-pohjalta kuin mitä minä täällä ittekseni mietin? :D




Tosta haluan ymmärtää asian niin, että mä osaan sitten varmaan tehdä ne eksentriset osat oikein!!!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom