Palautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Walter
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka kauan teidän palautuminen kestää? Jos teen esim. rinnan tänään (ti) niin se tulee vasta torstaina kipeeksi...? Ei perkele, silloin kun vielä roinas niin tuli kipeeksi melkein samana iltana! Ravintopuoli, kuten palautusjuomat on kunnossa.... eihän tämä nyt näin voi mennä tai sitte palataan takaisin roinakantaan.

Kyl mä sanoisin et mullakin lihas tulee kaikkein kipeimmäksi vasta toisena päivänä, ja siit pari päivää niin ei enää tunnu missään.. Mut jos hyvin käy niin lihas alkaa jo kipeytyy reenipäivän iltana:)

Kun käyn aamusin treenailemassa alkaa ekat kipeytymisen oireet hiljakseen hiipiä esiin vasta illalla joskus kaheksan-kymmenen välillä eli yli kymmenen tuntia treenin jälkeen. Ja siitä eteenpäin ovat sitten kipeät yhdestä kolmeen päivään. Ja kyseessähän oli aloitteleva natupossu. :D

Mut aika pitkältä ajalta toi kuulostaa. Ehkä siinä käy niin että lihas on täysin shokissa vielä seuraavankin päivän ja alkaa palautua ja kipeytyä vasta sitten sitä seuraavana kun on varma että nyt ei enää tule rankaisua. :)

Mä käyn puntilla iltaisin ja joku sisäinen kello mulla on sillä seuraavana päivänä kello 12.00 mulla alkaa paikat kiristyyn ja tulee kipeeks. Ne on kipeenä siitä sit tommoset 3 päivää. Et semmosta täällä : )

Originally posted by Torsk
Kun käyn aamusin treenailemassa alkaa ekat kipeytymisen oireet hiljakseen hiipiä esiin vasta illalla joskus kaheksan-kymmenen välillä eli yli kymmenen tuntia treenin jälkeen. Ja siitä eteenpäin ovat sitten kipeät yhdestä kolmeen päivään. Ja kyseessähän oli aloitteleva natupossu. :D

Mulla kestää kans toi maagiset 10 tuntia. Koitan aina mennä nukkumaan ennen kun tulee kipeeks, joskus ei kuitenkaan vaan ehdi.

jep jep

mulla on sama että jos maanantaina esim.olkapäät
niin keskiviikkona on kipeet,joskus jo tiistain puolella.oon kans ihmetelly vähä samaa että onkohan kaikki kohallaan:eek:
ravinto puoli on kyllä kohdallaan:)

Itellä tulee kans paikat kipeiksi heti seuraavana aamuna (treenaan iltapäivällä tai illalla).. palautusjuomana on Reco2.
~ 2 kuukautta treenattu ja kovaa. :rolleyes: Ilmeisesti sit homma on lähtenyt hyvin käyntiin (?) :confused:

Selän tosin sain vasta kipeeks toissa viikolla ekan kerran, kun älysin tiputtaa reilusti painoja ja keskittyä oikeeseen tekniikkaan, ja sen tietyn "poltteen" saamiseen selkään. :D

Joo ainaski jalkareenin (kyykky) jälkeen on huomannut, että lihakset alkaa oleen vasta kahden päivän päästä kunnolla kipeät. Tätä on kyllä tullut ihmeteltyä, mutta en näköjään ole ainut jolla näin on.

Joskus kun on aamulla tullut reenattua, niin kyllä se mullakin niin on, että lihas alkaa kipeytyä jo samana iltana.

Palautusjuomana on Malto6 ja Whey3, mutta muuten olen natu!:lol2:

Nuorempana paikat olivat kipeänä viimeistään seuraavana aamuna. Nykyään pahin jumi tuntuu 1-2 vrk:n kuluttua treenistä.

Aiheeseen liittyen... aloittelijan kysymys viisaammille: Mitä se kertoo henkilön palautumisnopeudesta, kuinka nopeasti paikat kipeytyvät? Nopeampi/parempi vai toistepäin? Mikä olisi "optimiaika" kunnes lihaksia rupeaa kolottamaan?

Kiitos jo etukäteen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihme juttu kun oon käyny salilla ~kuukauden, ja nyt kun ekaa kertaa reenin jälkeen maistelin palautusjuomaa, niin rupes parina seuraavana päivänä oleen lihakset 'sika' kipeet. Siis ennen tätä palautusjuomaa ei oo paljo kipua ollu...:confused:

Originally posted by KR1M
Ihme juttu kun oon käyny salilla ~kuukauden, ja nyt kun ekaa kertaa reenin jälkeen maistelin palautusjuomaa, niin rupes parina seuraavana päivänä oleen lihakset 'sika' kipeet. Siis ennen tätä palautusjuomaa ei oo paljo kipua ollu...:confused:

Tai sitten et ole vain huomannut, kun olet alkanut treenaa kovempaa.

Originally posted by Andy_T
Aiheeseen liittyen... aloittelijan kysymys viisaammille: Mitä se kertoo henkilön palautumisnopeudesta, kuinka nopeasti paikat kipeytyvät? Nopeampi/parempi vai toistepäin? Mikä olisi "optimiaika" kunnes lihaksia rupeaa kolottamaan?

Kiitos jo etukäteen.

Ei kerro yhtään mitään.. Jos teet samanlaisella ohjelmalla, niin ei ne lihakset kipeydy ainakaan itellä enää ekan viikon jälkeen.
Jos taas välillä vaihtaa pidempään tai lyhempään settiin, niin paikat tulee kipeiksi. Kun taas jatkaa samalla, niin paikat ovat jo siihen tottuneet.

Ohjelmaa oikein kunnolla vaihtaessa tai tauon jälkeen paikat tulee kipeiksi mutta samoilla raameilla (vaikka liikkeet vaihtuukin) mentäessä ei enää pahemmin kipeydy.

Mä treenaan iltapuolella 16-19:00 välillä päivästä riippuen, illalla lihakset on sen tuntuset kun uuden treenin vois vetää, ei väsyneet ei kipeät, sitten aamulla on vähän jäykkä olo ja kun on ollut hereillä 3-4 tuntia niin alkaa lihas tulla kipeäksi äkkiä, tätä sitten kestää sen päivän tai jopa seuraavan jos on ollut kova treeni tauon jälkeen tms.

Esim. nyt kun on 3 viikkoa mennyt risaisesti kuumeilun takia ja aloitti kunnon rinta+olkapäät+ojentajat treenillä toissapäivänä, on yhä olkapäät niin kipeät että tuntuu kun sivulle kättä nostaa, ja ojentajiin sattuu jos niillä jotain tekee. Rinta on palautunu jo onneks, takin päälle laittaminen on tuskaa kun rinta on kipeä. :)

Mutta nuo kivut on aika harvinaista "herkkua" (tietää että on jotain tehnyt) eikä ne häiritseviä ole, tuntee vaan jos sattuu tekemään lihaksella jotain. Onko jollain ihan oikeasti KIPEÄT lihakset niin että siis särkee jatkuvasti ja häiritsee?

Originally posted by turre101
Onko jollain ihan oikeasti KIPEÄT lihakset niin että siis särkee jatkuvasti ja häiritsee?

Joskus kun vedettiin Supermassa pohjetreenejä niin oli kokoajan missä asennossa tahansa vittumainen särky pohkeissa. Siinä vaiheessa taisi kyllä olla tulehdusta kehissä ja sairaushan sieltä tuli. Niissä treeneissä ei ollut kyllä järkeä, kun väännettiin pohjenousua istuen kolme sarjaa ja jokaisessa triplapudotukset+pakkotoistot ennen jokaista pudotusta ja lopuksi. Ensimmäisessä sarjassa otettiin vielä negatiivisia toistoja päälle. Voi helevetti sitä pohjepolttoa.

yleensä on jalkatreenin jälkeen heti seuraavana päivänä kipeät ja se tämä kestää usein jopa 5 päivää, mutta väliäkös tällä kun kerkiää juuri seuraavaan jalkatreeniin palautumaan

selkää tehdessä en ole huomannut kipuja muutoin kun rinnan kanssa supersarjoina treenatessa ja silloinkin ne kestävät max 2 päivää

muut lihas ryhmät eivät tunnu menevän juntturaan vaikka miten vääntäisi

eriasia onkin sitten toi aerobinen jolla saan koko ropan solmuun ku ajattelenkin sitä

tämä siis ihan natuna

Itsellä ei tule lihakset juurikaan kipeeksi kuin treeniohjelman vaihdon jälkeen (WSB) ja silloinkin ne on kipeähköt vain päivän treenin jälkeen.

Voi johtua myös siitä ettei loppuun asti treenata ja toistot eivät ole korostetusti hitaita, varsinkaan eksentrinen osa.

Ei minullakaan paikat aivan kipeiksi tule. Hieman jäykkä olo seuraavana päivänä mutta kyllä se siitä aika nopeasti vetreytyy. Kova mave on ainut mikä saa kropan jäykäksi pidemmäksi aikaa ja siksi se ei joka viikko kuulukaan ohjelmaan....

Mulla tulee kanssa rinta kipeäksi noin 9-11h reenistä, jalat reenaan perjantaina ja kipua tuntuu lauantaina, sunnuntaina ne on kipeimmillään. Selkä on ihme juttu, maanantaina reeni, kipua tuntuu vasta torstaina.

Originally posted by PattiPete
Niissä treeneissä ei ollut kyllä järkeä, kun väännettiin pohjenousua istuen kolme sarjaa ja jokaisessa triplapudotukset+pakkotoistot ennen jokaista pudotusta ja lopuksi. Ensimmäisessä sarjassa otettiin vielä negatiivisia toistoja päälle. Voi helevetti sitä pohjepolttoa.

Tuottiko noi järjettömät treenit tulosta, tuliko boostia pohkeisiin? :)

Suositut

Back
Ylös Bottom