Palautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rockster
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
35
Mulla on ongelmia tuon palautumisen kanssa. Joten voisko joku viisas kertoa miten palautumista sais nopeutettua ku reenin jälkeen paikat on usein kipeitä monta paivää. Reenin jälkhen tuloo otettua Nutri Plussan palautus juomaa ja vielä myöhemmin jotain massan kasvattajaa.
Yleensä koitan vähä venytellä varsinkin treenistä seuraavana päivänä ku on paikat jumis. Epäilisin, että nukkuminen on osa syy huonoon palautumiseen ku tuon unen kans on ollu vähä vaikeaa.Ja syöräkki aina vois enemmän.

Rockster sanoi:
Epäilisin, että nukkuminen on osa syy huonoon palautumiseen ku tuon unen kans on ollu vähä vaikeaa.Ja syöräkki aina vois enemmän.

Veikkaisin,että noi olis ainakin syynä siihen.

Nuku nyt ainaki 8h yössä! Ja ota paljo vitskuja, glutamiinia, kreatiinia. Mikä nyt auttaakaan palautumaan.

ite jo sanoit tost nukkumisesta... nuku ny vähintää se 8h...

Voisit tuota venyttelyä tehdä samana päivänä kun treenaat. Kunnon pitkät venytykset rauhassa, vaikka telkkarin ääressä. Ei kuitenkaan ihan heti treenin jälkeen. Ittelläni on noistakin huolimatta reiskat aina jumissa jalkapäivän jälkeen. Voi niitä onnellisia joilla ei ole :D

Muistaakseni pakkiksen kauppalistaltakin löytyy jotain droppia sun rentoutumisongelmaasi.

Tee palauttava harjoitus seuraavana päivänä.
Lisäksi tietysti Venyttely,hieronta yms. lihashuolto.
Syö vähän enemmän kuin kulutat.
Nuku ja lepää, mutta toiseelta mitä useammin treenaat joutuu keho tottumaan tähän ja palutuminen nopeutuu ainakin jossain määrin. Eli yhdistä järkevä harjoittelu, ei aina sata lasissa, ja riittävä lepo.

Rockster sanoi:
Mulla on ongelmia tuon palautumisen kanssa. Joten voisko joku viisas kertoa miten palautumista sais nopeutettua ku reenin jälkeen paikat on usein kipeitä monta paivää. Reenin jälkhen tuloo otettua Nutri Plussan palautus juomaa ja vielä myöhemmin jotain massan kasvattajaa.
Yleensä koitan vähä venytellä varsinkin treenistä seuraavana päivänä ku on paikat jumis. Epäilisin, että nukkuminen on osa syy huonoon palautumiseen ku tuon unen kans on ollu vähä vaikeaa.Ja syöräkki aina vois enemmän.

Kauan oon treenannu ? Meinaan toi kipeytyminen kyllä vähenee ajan kanssa.
Kyllä mullakin on jotkut paikat jopa 4 päivää pipinä. Tietääpä että on menny perille :rock:

Rockster sanoi:
Mites aamupulssi? Onko kovin korkealla, voi nimittäin ylikunto kolkutella kroppaa. Nukkua kannattaa nyt kunnolla ja jatkaa treenejä sittemmin.

Pakkiksen kaupassa on tryptofaania, mikä voisi auttaa uneen.

Parhaat keinot palautumiseen:

1) lisää ja parempaa ravintoa
2) lisää ja parempaa unta
3) lisää ja parempaa lihashuoltoa.

Itekin sanot, että unen ja ruoan määrä ei ole sulla riittävä, niin asiahan on harvinaisen selvä. Venytellä kannattaa jo reenipäivän iltana vaikkapa telsun ääressä tai hyvää musaa kuunnellen. Välipäivinäkään ei toki ole pahitteeksi venytellä.

Pistäpä myös reeniohjelmasi näkyville ja juttua reenityylistäsi (teetkö pakkotoistoja, pudotussarjoja yms. reenin suhteellista intensiteettiä lisääviä erikoistekniikoita kuinka paljon ja usein?), niin näämme, oisiko siinä jotain korjaamista.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Joo tota toi uni juttu onkin aika kumma ku koko päivän on perkeleen moinen väsy ja illalla ku menee nukkuun ni on väsy mutta uni ei tule.Ja tänäki aamuna heräsin ittestään 3tuntia ennen mitä oli tarkotus ja sen jälkeen ei saanu enää unta.Unilääkkeitä en oo uskaltanu kovin paljo vetää ettei jää koukkuun veljellä on siitä kokemusta.Ja meikälääsen kohralla pitää sitte ottaa niitä uni lääkkeitä heti yliannostus että auttaa.
Lääkäri kehuu notta ku mun veri arvot on aika korkeella (hemoglopiini) niin se meinas että ku veres on liikaa rautaa se johtaa väsymykseen. Mikä ton tryptofaanin vaikutus on?
Glutamiinia pitäs varmaan hankkia ku vaan sais halavalla.
Reenailen pari kolme kertaa viikos joskus neljäki kertaa. Yritän koko kropan reenata aika tasapuolisesti viikon aikana vähä kuinka ittestä tuntuu. Pakkotoistoja tuloo tehtyä sillon ku oon kaverin kans salilla. Oon ny yrittäny lisätä pientä aeropista liikuntaa tohon viikkoon notta sais tota peruskuntoa paremmaksi.
Muuten joo multivitaa ja magnesiumia oon kans syöny. Kokeelkaas ny saara tästä jotaki selevää ja kiitos jo vinkeistä. :worship:

Tuleeko siellä salilla tulosta? Ei se lihaskipu sinällään kerro palautumisesta juuri mitään. Lihaskipu vähenee, kun treenaat kropan läpi esimerkiksi kaksi kertaa viikossa.

Jos mitenkään mahdollista niin kannattaa kokeilla kevyttä uimista punttitreenin jälkeen. Itse käyn uimassa 10-20 minuuttia jokaisen treenin jälkeen (töissä allas) ja eron palautumisessa todellakin tuntee.

Treeniohjelma ja ruokavalio näkyviin mahollismman tarkkaan, sitten on paljon helpompi antaa tarkempia ohjeita.

Rockster sanoi:
Joo tota toi uni juttu onkin aika kumma ku koko päivän on perkeleen moinen väsy ja illalla ku menee nukkuun ni on väsy mutta uni ei tule.Ja tänäki aamuna heräsin ittestään 3tuntia ennen mitä oli tarkotus ja sen jälkeen ei saanu enää unta.Unilääkkeitä en oo uskaltanu kovin paljo vetää ettei jää koukkuun veljellä on siitä kokemusta.Ja meikälääsen kohralla pitää sitte ottaa niitä uni lääkkeitä heti yliannostus että auttaa.
Lääkäri kehuu notta ku mun veri arvot on aika korkeella (hemoglopiini) niin se meinas että ku veres on liikaa rautaa se johtaa väsymykseen. Mikä ton tryptofaanin vaikutus on?
Glutamiinia pitäs varmaan hankkia ku vaan sais halavalla.
Reenailen pari kolme kertaa viikos joskus neljäki kertaa. Yritän koko kropan reenata aika tasapuolisesti viikon aikana vähä kuinka ittestä tuntuu. Pakkotoistoja tuloo tehtyä sillon ku oon kaverin kans salilla. Oon ny yrittäny lisätä pientä aeropista liikuntaa tohon viikkoon notta sais tota peruskuntoa paremmaksi.
Muuten joo multivitaa ja magnesiumia oon kans syöny. Kokeelkaas ny saara tästä jotaki selevää ja kiitos jo vinkeistä. :worship:

Mielestäni voisi kyllä sinunikäiselläsi unohtaa kaikki lääkeaineisiin viittaava, ei välttis tervein tapa lähteä korjailemaan unettomuutta. Tärkeintä olisi löytää SYY ei paikkailla SEURAUSTA. Ei välttämättä kannata myöskään lähteä etsimään kaikkia syitä treenauksesta, treenaat kaikista n. 100 h valveilla olevasta viikotunneista kuitenkin vain 4h. Eli kartoitapa elämäntilannettasi ja tapojasi myös muualta kuin treenistä, jos unettomuus vaivaa.

- Ei kannata treenata kovin myöhään jos on univaikeuksia
- Lekurilta vois kysellä jos veriarvoissa jne. jotain häikkää

Tsemppiä!!

Ainakin itsellä ilmeni ylikunto juuri univaikeuksina (söin myös liian vähän), viikon paussi auttoi. Kokeile salipaussia, jossei auta niin tiedät ettei ole liiasta treenauksesta/riittämättömästä palautumisesta? En ole ekspertti, idea vain :)

Kannattaa muuten tosiaan miettiä, että vetää sitä safkaa riittävästi. Ero palautumisessa voi olla valtava. Mulla ainakin jalkapäivä on esim. sellainen, että jos en syö illalla kunnolla treenin jälkeen ja vähän seuraavana päivänä, niin jalat kipeytyy ja kestää joku 3-4 päivää ennen kuin ne on taas kunnossa. Yhteensä siis saattaa palautumiseen mennä silloin joku 5 päivää. Jos taas syön kunnolla, niin kipua tuntuu korkeintaan 3. päivänä.

Yleensä tosin kipu menee ohi jo 2. päivänä treenipäivän jälkeen, koska harvoin vedän jalkoja ihan finaaliin, koska muuten ei ole jaloissa mehuja juosta...

naksu sanoi:
Kannattaa muuten tosiaan miettiä, että vetää sitä safkaa riittävästi. Ero palautumisessa voi olla valtava. Mulla ainakin jalkapäivä on esim. sellainen, että jos en syö illalla kunnolla treenin jälkeen ja vähän seuraavana päivänä, niin jalat kipeytyy ja kestää joku 3-4 päivää ennen kuin ne on taas kunnossa. Yhteensä siis saattaa palautumiseen mennä silloin joku 5 päivää. Jos taas syön kunnolla, niin kipua tuntuu korkeintaan 3. päivänä.

Yleensä tosin kipu menee ohi jo 2. päivänä treenipäivän jälkeen, koska harvoin vedän jalkoja ihan finaaliin, koska muuten ei ole jaloissa mehuja juosta...

Joskus mä aloittelin treenaamista,enkä juonut palautumisjuomaa, niin heikotti ja oksetti aina treenin jälkeen. No sit opin et kannattaa tankata treenin jälkeen.. .

iivili sanoi:

Oman kokemuksen mukaan kunnon venyttely palauttaa hermostoa parhaiten. Tällöin tuntuu lihakset rennommilta yön jälkeenkin. Eli:
3b) tarpeeksi pitkä venyttely

iivili sanoi:

No niin täällä kun näköjään puhutaan palautumisesta niin eiköhän tämäkin tänne sovi.

Eli eli, koeluontoisesti vetelen 3kk 2-jakoisella reenillä ja miten tuota reenipäivien määrää. Jos nuo Iivilin mainitsemat osa-alueet on pitkälti kunnossa niin kykenee reenaamaan useammin. Miten on, kun lihas ei ole enää kipeä niin onko se merkki siitä että sille voi antaa jo uudet kyydit? Toistaiseksi ainakin oma kroppa tuntuu palautuvan siten että voisi vetää tyyliin 2 treeniä-lepo-2 treeniä-lepo. Reenimäärä tuntuu nousevan aika kovaksi ja ylikunto ei kiinnostaisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom