Pakkotoistot,tiputukset,ym erikoistekniikat?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
39
Ja nyt sitten tämmönen juttu että miten palstailaiset suhtautuu em. treenitsydemeihin? Eli esim. teettekö paljon pakkotoistoja? Tiputussarjoja? Ihan mitä vaan ihmeellisyyksiä? En nyt tuolla tarkottanut että pakot ja tiputukset ois mitään ihmeellisyyksiä!

Eli siis homma oli ihan yksinkertaisuudessaan se että mitä noita edellämainuttja ootte tehnyt,mitkä on toiminut, mitkä taas ei? Joten eipä muuta kuin juttua tulemaan.:cool:

Mä teen joskus.
Lähinnä pakkotoistoja tai pudotussarjoja.
Mun mielestä kaikki mega/heavy ym dutyt toimii hyvin.
Jos liikaa tekee niin saa itsensä ylikuntoon melko helposti.
Mä tein sillon kun Kp:n eka kirja ilmesty kaikkee noita juttuja, natuna tuli oikee kehityspiikki, kunnes tuli kunnon laskut eli ylikunto.
Mä luulen että aika moni teki sillon saman virheen,eli veti liikaa tehokeinoja.

Sen mitä tossa MD-updatessa on (siis siinä valmiissa 5 vko ohjelmassa). Onko kokemuksia että tuleeko ylikuntoa tolla valmiilla ohjelmalla, missä on kevyt viikko välissä vai uskaltaako kirkkain mielin ottaa vielä pari kiertoo suoraan tosta. Vai laitanko muutaman viikon volyymi settiä väliin? (vittu mä kuulostan pelleltä mutta kun kysyy on tyhmä vaan hetken!)

Mä teen ekan viikon kevyesti, seuraavan suorina sarjoina ja seuraavat pari viikkoa pakkoja/pudotuksia/yms. Parilla ekalla viikolla miinus kaloreita ja seuraavilla viikoillla MEGASIKABULK!!! toimii ;)

Mä en tee enää pakkoja juuri koskaan, tiputuksia silloin tällöin olkapäille ja etureisille. Yleensä vain suoria sarjoja.
Negatiivisia en ole kuin kokeillut pari kertaa, ne ei ole mun juttu.

Mun hd/md treenit on yksi periodi treenihistoriassani ja paljon ne antoivat, mutta saan nykyisin parempaa tulosta vähän toisenlaisilla systeemeillä.

Originally posted by Jesuiitta
Onko kokemuksia että tuleeko ylikuntoa tolla valmiilla ohjelmalla, missä on kevyt viikko välissä vai uskaltaako kirkkain mielin ottaa vielä pari kiertoo suoraan tosta. Vai laitanko muutaman viikon volyymi settiä väliin?
Tuo ylikuntoon tuleminenkin on taas niiiin yksilökohtainen juttu, että sun pitää kyllä kuunnella jälleen sitä omaa kroppaasi! toi md ohjelma on toki raskas, elikkä minä ainakin joutuisin kevyen viikon vetämään väliin..mutta jos sille tuntuu,että treeni luistaa hyvin,niin tee vaan kunnolla viel se viikko, pari! sit alkaakin mielestäni olla kevyen viikon paikka/pikku tauko paikallaan!

Ja sit alkuperäseen kysymykseen! pakkotoistoja teen kovassa (siis lyhyemmässä) treenissä 1-2 liikkeessä, mutta kuitenkin liika on aina liikaa! eli mutulla vedän..jos tuntuu,ettei irtoa, niin sit ei tehä ollenkaan! pakkotoistot olen pitänyt perusliikkeissä ja sitten pudotus sarjoja sillon tällön esim. ojentajille, hauiksille ja reisille! negatiivisia olen kokeillut (esim. penkissä) ja kyllähän nuo äijän veti tukkoon! mut ei ne oikein ollut mun juttu - pitänee tossa sopivassa välissä kokeilla niitäkin jälleen!
Mun mielipide on, että järki mukana noissakin! ei erikoistekniikoita liikaa käyttäen saa,kun huonoa aikaan.

Itse tykkäsin jossakin vaiheessa tehdä osatoistoja. Ainakin penkkipunnerruksessa niistä tuntui olevan apua. Eli tankoon maksimipainot tai vähän enemmän ja lyhyttä liikettä. Luulisi, ettei lyhyellä liikkeellä saa tulosta aikaan, mutta ainakin paikat oli seuraavana päivänä kipeät. Tein yleensä pari osatoistosarjaa ja sen jälkeen pari tavallista kevyempää sarjaa. Tulokset paranivat ainakin jonkun verran. Pitäisi varmaan taas joskus kokeilla.

penkissä pakkotoistoja, prässissä tiputusta.
oma kysymykseni :
Paljon on puhuttu rest/pausesta, onko porukka kokeillut`?, mite pitäs toimia? vois kokeilla. :david:

Kyllä tulee käytettyä pakkareita, negoja, pudotuksia ja jatkettuja. Näitä "mausteita" yleensä ekaan kovaan sarjaan ja toinen sitten suorana. Joka kolmas viikko sitten vedettään sitten ihan suoria sarjoja vaan. Mulla ainakin toimii.

Pakkotoistoja teen nykyisin vähemmän, koska harjoittelen ilman treenikaveria. Sen vuoksi teen joskus liikkeen viimeisissä toistoissa osatoistoja varsinaisten pakkotoistojen sijaan. Pudotussarjoja teen monissa liikkeissä ja omalla kohdalla ainakin olen havainnut ne toimiviksi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Frodo sanoi:
Paljon on puhuttu rest/pausesta, onko porukka kokeillut? mite pitäs toimia?

Kyykyssä ja muissa perusjalkaliikkeissä harvinaisen kurko treenimuoto. Toimii myös mavessa, tosin loukkaantumisriski kasvaa mikäli tekniikka hajoaa. Käytännössä vetäset pari kertaa happea alkuasennossa ja puristat yhden toiston aina toisen perään, kunnes salilla tuleekin jo valomerkki ja on aika siirtyä suihkun puolelle.

Pakkotoistoja tulee tehtyä kaverin avustuksella useimmiten penkissä, mutta vaihtelevasti myös haukkarille scott:ssa sekä selälle ylätaljassa. Negatiivista tullut tehtyä jonkin verran käsien yhteydessä mm. ranskalaisessa punnerruksessa, joka lasketaan normaalisti, mutta punnerretaan ylös kapean penkin tapaan. Pudotussarjoja on viljelty silloin tällöin minne mihinkin.

Mä en usko että toimii natuna (ei ainakaan mulla trihaa). Suorilla sarjoilla on tullut paremmat tulokset,mutta kuurilla toimii kuin tauti.

Supersarjoja hauikselle, ojentajille ja hartioille, koska ne palautuvat nopeasti ja niitä voi kurittaa vähän enemmänkin.

nostetaas tämmöne.

miten ja miks erikoistekniikoita käytetää? :)

pakkotoistot, osatoistot jne. mitä näitä nyt ees onkaa

Sitten vielä et kuinka usein olisi hyvä? pitkälti yksilöllistä tiedän, mutta olisiko joku 3 viikon välein hyvä aina joitakin lihas ryhmiä kurittaa näillä?

Sitten vielä et kuinka usein olisi hyvä? pitkälti yksilöllistä tiedän, mutta olisiko joku 3 viikon välein hyvä aina joitakin lihas ryhmiä kurittaa näillä?

Ite kyl tehny vaan käsille aika paljon noita, muille lihaksille ihan pelkästään suoria sarjoja. Ei mulla kyllä ole erikoistekniikka päivämäärä kalenteria, mistähän niitä sais?

Mulla tuli penkkiin tulosta, kun tein punnerrusliikkeissä jatkettua sarjaa...siis tankoon niin paljon painoa, että menee esim.5 toistoa ja sitten puolen minuutin tauko ja niin paljon kuin menee ja vielä kerran sama juttu. Tämän jälkeen joku apuliike, jossa normaali sarja...eikä muuta sille lihasryhmälle.

Back
Ylös Bottom