Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Minä jossain vaiheessa kyllästyin, kun kaikki vaatteet, varsinkin housut, repesivät usein.
Keksin, että armeijan vaatteet on yleensä tehty kestämään. Sen jälkeen olen ostanut kaikki vaatteeni Varustelekasta eikä ainutkaan vaate ole revennyt.
Viimeksi ostin jenkkien II maailmansodan tarkan mallin mukaan tehdyt maihinnousukengät, jotka tulevat käsittelemättöminä ja ne pitää itse rasvata. Olen ostanyt brittien, amerikkalaisten ja saksalaisten armeijoiden vaatteita, laukkuja ja tarvikkeita ja hauskinta siinä on se, että heidän nettisivuiltaan saa humoristisen ja tarkan historiikin vuosilukuineen joka vaatteelle ja esineelle. Keräsin tulosteina pieneen kansioon nämä historiikit, koska historian kiemurat saattavat olla niin monimutkaisia, ettei niitä muista.
Jotenkin sitä on kyllästynyt kertakäyttökulttuuriin ja haluaa saada elämäänsä häivähdyksen menneisyydestä, jolloin vaatteet ja tavarat tehtiin kestämään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hauskinta siinä on se, että heidän nettisivuiltaan saa humoristisen ja tarkan historiikin vuosilukuineen joka vaatteelle ja esineelle. Keräsin tulosteina pieneen kansioon nämä historiikit, koska historian kiemurat saattavat olla niin monimutkaisia, ettei niitä muista.

Voit sitte kavereille kertoa että mitä sun pukemissa vaatteissa on tehty? :D

Voit sitte kavereille kertoa että mitä sun pukemissa vaatteissa on tehty? :D
Joo. Osa vaatteista on tietenkin aivan uusia ja tarkkoja kopioita, kuten nuo kengät, mutta kyllä ihmisillä silmät pyöristyy, kun kertoo että nämä ovat jonkun tietyn armeijan alkuperäiset vaatteet. Erilaisia kokoja löytyy yllättävän hyvin ja usein tuunaan niitä vaatteita niin, etteivät ne aivan muistuta alkuperäistä. Tietysti minä pesen ne hyvin ja laitan Vanish-tahranpoistoainetta koneeseen.

Olisi kyllä kieltämättä dramaattista viilettää kylillä esim. housuissa joilla on ryynätty Normandiassa. :D

whiz-2009-fall-winter-p3-3.jpg

kertokaa mistää voi löytää tollaset kengät, siis talveks joten tollanen paksu pohja on aika must. :kuola:

Talvi kun tulee ja kelit kylmenee niin ongelmaksi muodostuu kengät. Myös vuosi sitten tuli itkettyä samaa ongelmaa kun ei löydy mitään siistejä talvikenkiä ja nyt sitten taas. Kaikki talvikengät kun tuntuu olevan hirveitä monoja. Pukukenkiä löytyy vaikka kuinka paljon mutta jos haluaa jotain mageempia kenkiä niin saa kyl hakemalla hakea. Onko porukalle tullut vastaan mitään siistejä talvikenkiä? Pumalta oli tullut jotain gore-tex tennareita mutta nekin näyttää sit samalata kuin kesätennaritkin...

Edit: jos aattelee, että talvikenkien ominaisuudet ovat paksu pohja, jonkinlainen vuori ja sellainen nahka, joka ei heti ole ihan kupruna kun astuu sohjoon. Viime talvena löytyi loistavat Lloydit mutta nyt pitäisi jotain muutakin kehitellä noiden oheen.

Talvikengät on rumia lähes aina. Kerran löysin debutilta kivat varrelliset monot ja käyttänyt niitä. Vaihtaa sitten kevyempiin toisiin kenkiin jos pitää sisällä olla.

Talvi kun tulee ja kelit kylmenee niin ongelmaksi muodostuu kengät. Myös vuosi sitten tuli itkettyä samaa ongelmaa kun ei löydy mitään siistejä talvikenkiä ja nyt sitten taas. Kaikki talvikengät kun tuntuu olevan hirveitä monoja. Pukukenkiä löytyy vaikka kuinka paljon mutta jos haluaa jotain mageempia kenkiä niin saa kyl hakemalla hakea. Onko porukalle tullut vastaan mitään siistejä talvikenkiä? Pumalta oli tullut jotain gore-tex tennareita mutta nekin näyttää sit samalata kuin kesätennaritkin...

Katteleppa Timberland:in kenkiä, siellä on muutamat siistit mallit. Aika hintavia, mutta toimivia.

Suomesta imo helvetin vaikea löytää hyvät talvikengät. Oikein vituttaa mennä kenkäkauppaan ku samaa paskaa vuodesta toiseen... Yhdet hyvät löysin EN KERRO TEILLE hajotkaa.

Minkäs värinen kauluspaita ja kravatti sopisi harmaan liivin ja harmaiden housujen kanssa?
Jotenkin vaaleanpunainen pyörii mielessä mutta en saa nyt aivan sitä viimeistä ideaa minkä väriset laittaisi.

Tum. sininen ei oikein istu mun ajatusmaailmaan. Tarvii varmaan käydä sovittamassa jos se näyttäisi paremmalta livenä mitä mun mieli sen pystyy piirtämään.
Meinasitko vaaleansinisellä sellaista joka kiiltää vähän vai sellaista jossa ei ole mitään kiiltoa?

Tum. sininen ei oikein istu mun ajatusmaailmaan. Tarvii varmaan käydä sovittamassa jos se näyttäisi paremmalta livenä mitä mun mieli sen pystyy piirtämään.
Meinasitko vaaleansinisellä sellaista joka kiiltää vähän vai sellaista jossa ei ole mitään kiiltoa?
Semmosta missä ei kiiltoa. Nopeesti googlasin niin näin tuollaisen http://slimages.macys.com/is/image/...0&resMode=bicub&op_usm=0.7,1.0,0.5,0&fmt=jpeg

Jos se on vaaleampi harmaa niin vaaleanpunainen paita ja tummansininen killutin näyttäisi mun mielestä kivalta. http://media.photobucket.com/image/pink shirt navy tie/Griff6789/001-1-1.jpg ilman liinaa. Tota komboa on englantilaisilla usein. Mutta makuasioita. Kohta joku suomileijonaa kantava GASP-jätkä tulee sanomaan miten homolta tuo näyttäisi.

Minä laittaisin, jos kerran sulla on liivikin, ihan valkoisen paidan ja tummanharmaan solmion. Vaaleanharmaaseen pukuun voi toki ympätä lähes minkälaisen paidan tahansa, mutta mitä yksinkertaisempi, sen parempi. Tumma solmio vaalean puvun kanssa antaa aina särmää, jota ei vaalealla solmiolla saa aikaan.

Yksi epäformaalimpi olisi laittaa sinisillä tasaraidoilla oleva paita ja tummansininen solmio. Tai punaisilla tasaraidoilla tummansininen solmio. Älä käytä ruudullista paitaa.

Hyviä esimerkkejä:
3657841523_8cf345af44.jpg

522__MG_4513_1245408300.JPG

david-beckham-today-grey.jpg

clooney-hotel-london.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom