joo, tottakai puku. Mut kelailin et vois hyväl taval erottuu "massasta". Ettei jokasel oo samanvärinen kauluspaita jne jne..
Viime vuosina on tainnut nuorisolla olla aika paljon käytössä sellainen setti, että mustan puvun kanssa musta kauluspaita ja valkoinen solmio. Ehkä vähän teinix, mutta ainakin omasta mielestäni ihan hauskan näköinen. Täytyy tunnustaa, että olen itsekin toisinaan sortunut tuollaista yhdistelmää käyttämään, vaikka ikää onkin jo ehkä vähän liikaa sellaiseen.
Tosiaan niin kuin joku sanoikin, niin ylioppilasjuhlat nyt ei niin haudanvakava tapahtuma ole, joten siellä varmasti voi kokeilla kaikenlaisia yhdistelmiä. Varsinkin kun ne kerran on omat juhlasi, niin voit kyllä mun mielestä pukeutua niin kuin haluat. Jos sulla jo on puku, jota aiot käyttää, niin käy vaikka jossain kaupassa/netissä kattelemassa erilaisia solmioita. Jos löydät jonkun, josta tykkäät, niin katsot sitten siihen sopivan paidan. Paita pitäisi kyllä olla kohtuu helppo löytää, kunhan tiedät minkälaisen solmion laitat. Perinteisestihän sanotaan, että paidan pitäisi aina olla vaaleampi kuin solmion, mutta mun mielestä tuotakaan ei enää nykyisin tarvitse välttämättä niin orjallisesti noudattaa - ei ainakaan omissa bileissään.
Edit: Sit tosiaan yksi tapa erottua massasta on se, että pukeutuu laadukkaaseen ja hyvin istuvaan pukuun ja hyviin kenkiin ja yleisestikin huolitellusti. Vertaa esimerkiksi Alexander Stubbia muhin hallituksemme ministereihin. Vaikka kaikilla on tummat puvut, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Hintaa tuollaiselle ratkaisulle toki tulee enemmän kuin Dressmannin alennusmyynnistä ostetulle puvulle.
Joku mainitsikin jo taskuliinan. Sitä ei nykyisin taideta enää ainakaan nuorison keskuudessa kovin usein käyttää, joten sekin voi olla ihan hyvä tapa antaa huoliteltu vaikutelma ja erottua joukosta edukseen.