Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Jos jollakulla on rusty neal paita/housut niin pystyttekö vertaamaan kokoja johonkin esim. petrifun, selected tms. Pitäs tilata kun en oo nähny myynnis hesassa. Ei ole kyseessä kovinkaa arvokas tuote (dressforless) myy halvalla.

paita siis hakusessa.

Itellä on pari Rusty Nealin paitaa. Toinen L ja toinen XL. Olis pitäny ostaa suosiolla molemmat XXL. XL tosin menee iha hyvin viel. 182/95 on mittani atm.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joo, tottakai puku. Mut kelailin et vois hyväl taval erottuu "massasta". Ettei jokasel oo samanvärinen kauluspaita jne jne..:)
Mulla oli vaaleanharmaa puku ja olin ainut. (Valmistuttiin kuitenkin keväällä, että kesäjuhlat oli kyseessä) Itse valitsisin melko hillityn paidan ja mahdollisesti sitten värikkäämmän paitaan sopivan krakan. Mun mielestä ei kannata turhaan huolehtia siitä, mitä muut pistää päälle.

Sopiiko vaaleanvihreä/vihreä kraka ja kauluspaita mustan puvun ja yo-lakin kanssa, vai pitäiskö mennä perinteisellä valkoinen kauluspaita + musta puku -setillä juhlissa?

Mun käsityksen mukaan yo-juhlat ei ole niin formaalit, etteikö vähän värikkäämmin voisi pukeutua. Valkoinen paita nyt on aina perusvarma vaihtoehto ja siitäkin saa sopivalla krakalla pirteän kokonaisuuden, jos haluat vielä jotenkin erottua massasta niin pistä vielä joku kiva taskuliina.

joo, tottakai puku. Mut kelailin et vois hyväl taval erottuu "massasta". Ettei jokasel oo samanvärinen kauluspaita jne jne..:)
Viime vuosina on tainnut nuorisolla olla aika paljon käytössä sellainen setti, että mustan puvun kanssa musta kauluspaita ja valkoinen solmio. Ehkä vähän teinix, mutta ainakin omasta mielestäni ihan hauskan näköinen. Täytyy tunnustaa, että olen itsekin toisinaan sortunut tuollaista yhdistelmää käyttämään, vaikka ikää onkin jo ehkä vähän liikaa sellaiseen. :nolo:

Tosiaan niin kuin joku sanoikin, niin ylioppilasjuhlat nyt ei niin haudanvakava tapahtuma ole, joten siellä varmasti voi kokeilla kaikenlaisia yhdistelmiä. Varsinkin kun ne kerran on omat juhlasi, niin voit kyllä mun mielestä pukeutua niin kuin haluat. Jos sulla jo on puku, jota aiot käyttää, niin käy vaikka jossain kaupassa/netissä kattelemassa erilaisia solmioita. Jos löydät jonkun, josta tykkäät, niin katsot sitten siihen sopivan paidan. Paita pitäisi kyllä olla kohtuu helppo löytää, kunhan tiedät minkälaisen solmion laitat. Perinteisestihän sanotaan, että paidan pitäisi aina olla vaaleampi kuin solmion, mutta mun mielestä tuotakaan ei enää nykyisin tarvitse välttämättä niin orjallisesti noudattaa - ei ainakaan omissa bileissään.

Edit: Sit tosiaan yksi tapa erottua massasta on se, että pukeutuu laadukkaaseen ja hyvin istuvaan pukuun ja hyviin kenkiin ja yleisestikin huolitellusti. Vertaa esimerkiksi Alexander Stubbia muhin hallituksemme ministereihin. Vaikka kaikilla on tummat puvut, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Hintaa tuollaiselle ratkaisulle toki tulee enemmän kuin Dressmannin alennusmyynnistä ostetulle puvulle.

Joku mainitsikin jo taskuliinan. Sitä ei nykyisin taideta enää ainakaan nuorison keskuudessa kovin usein käyttää, joten sekin voi olla ihan hyvä tapa antaa huoliteltu vaikutelma ja erottua joukosta edukseen.

Sit tosiaan yksi tapa erottua massasta on se, että pukeutuu laadukkaaseen ja hyvin istuvaan pukuun ja hyviin kenkiin ja yleisestikin huolitellusti. Vertaa esimerkiksi Alexander Stubbia muhin hallituksemme ministereihin. Vaikka kaikilla on tummat puvut, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Hintaa tuollaiselle ratkaisulle toki tulee enemmän kuin Dressmannin alennusmyynnistä ostetulle puvulle.

Joku mainitsikin jo taskuliinan. Sitä ei nykyisin taideta enää ainakaan nuorison keskuudessa kovin usein käyttää, joten sekin voi olla ihan hyvä tapa antaa huoliteltu vaikutelma ja erottua joukosta edukseen.
Nämä on hyviä neuvoja. Suosittelen, että käytätte taskuliinaa aina kun siihen on mahdollisuus. Liian harva käyttää taskuliinaa.

Hmmm... Ite jos valmistun (:D), niin mietin tummaa pukua ja liiviä, krakan ajattelin pois jättää. Sitten tietenkin valkonen taskuliina kanssa.

Mielestäni yo-juhlat ovat hyvä tilaisuus harjoitella aikuisena olemista. Silloin kannattaa jättää vihreät paidat ja liivit ilman krakoja pois, koska "erottumisen" lisäksi vaakakupissa painaa yhtä paljon vanhojen hyvien tapojen taju. Miami vice -tyylillä valkoisessa puvussa ja vaaleansinisissä kengissä ehtii keikaroida sitten vaikka jossain opiskelijabileissä. Juhlapuku tarkoittaa mustaa, tumman sinistä tai tumman harmaata pukua vaalealla paidalla ja mustilla kengillä.

Mielestäni yo-juhlat ovat hyvä tilaisuus harjoitella aikuisena olemista. Silloin kannattaa jättää vihreät paidat ja liivit ilman krakoja pois, koska "erottumisen" lisäksi vaakakupissa painaa yhtä paljon vanhojen hyvien tapojen taju. Miami vice -tyylillä valkoisessa puvussa ja vaaleansinisissä kengissä ehtii keikaroida sitten vaikka jossain opiskelijabileissä. Juhlapuku tarkoittaa mustaa, tumman sinistä tai tumman harmaata pukua vaalealla paidalla ja mustilla kengillä.
No joo, mutta toisaalta ne on kuitenkin ylioppilaan omat bileet, ja mun mielestä silloin saa myös itse määritellä pukukoodin haluamallaan tavalla. Totta kai jos tietää, että paikalle on tulossa esimerkiksi vanhempia sukulaisia, jotka on konservatiivisempaa tyyppiä, niin se kannattaa ottaa huomioon. Toisaalta yleisesti ottaen tuo on kyllä ihan hyvä ohje, että vähänkin "virallisemmissa" juhlissa kannattaa ehkä jättää ne Miami vicet vähemmälle ja noudattaa vanhoja hyväksi koettuja tapoja.

Mä en ainakaan omia juhliani maksanut eikä sinne tullut sellaisia vieraita joita olisin itse pelkästään halunnut, joten ei ne nyt aina ihan täysin ylioppilaan omat bileet ole. Voihan sitä järjestää erikseen jotkut pellejuhlat sitten vaikka seuraavana päivänä kavereilleen. Konservatiivisesti pukeutumalla osoittaa arvostavansa ylioppilas-insituutiota ja sitä että kuuluu itse siihen siitä päivästä alkaen.

Itsellä oli lakkiaisissa aika tasan tälläinen puku:
zac-efron-paris-premiere-17-again-05.jpg

Tosin ihan kunnon kengillä. Muodollisuuksien jälkeen lähti kraka, hienot mustat kengät muuttui kävelykengiksi ja paita vaaleanpunaiseksi. Pari ylintä nappia auki ja bilettään:dance:

Tuota ei kyllä pysty käsittää, että täytyy puvun kanssa laittaa jotku tennarit tai muut peruskengät. Hirveen näköstä :down:
En tiedä minkä takia kaikki googlehaut johtaa tämän yhden teinihomon kuviin, mutta ei tennarit nyt ihan niin pahalta näytä vrt. vaikka:
1zacefron.jpg

Tennareitten kanssa voisin vaikka kuvitella käyttäväni pukua enemmän
02.jpg

Ja ei mulla mitään lenkkareita ollut vaan sellaiset ruskeet loaferit. En tiedä onko ne yhtään "paremmat", mutta minusta kuitenkin arkiset, kun käytän niitä farkkujen kanssa joka päivä. Lakkiaisissa ja YO-juhlissa oli mustat nahkakengät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom