Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo housunpuntin tunkeminen sukkiin on kyllä myös naurettavimpia villityksiä mitä tiedän. Vuosia jo olen odotellut että se menee ohi. Mistähän sekin on lähtöisin kun en tuota nuorisomuotia niin tiukasti seuraa :(. Esiintyykö sitä ulkomaillakin?

Mä oon kans miettinyt, että mistä helvetistä tuo muoti on oikein lähtenyt. Paljon on tullut maailmalla kierreltyä ja missään muussa maassa en ole moiseen kammottavaan ilmiöön törmännyt. Muutenkin kaikissa muisssa maissa teinit pyrkivät pukeutumaan tyylikkäämmin kuin Suomessa. Kundeilla on kauluspaitaa ja siistiä farkkua/housua ja ehdottomasti siistit kengät ja mimmit pitävät enemmän hameita ja mekkoja. Tää Suomen löysät farkut + huppari -meininki ei kyl ihan toimi. Erityisesti tämän huomaa kun menee ulos ulkomailla. Dresscode on täysin eri tasoa kuin Suomen mestoissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vuosia sitten, kun olin lukiossa, vain ja ainoastaan jääkiekkoilijat piti niitä lahkeita sukassa. Liekö olleet edellä aikaansa:jahas:. Nyt se on ilmeisesti levinny muihinkin

Tuo housunpuntin tunkeminen sukkiin on kyllä myös naurettavimpia villityksiä mitä tiedän. Vuosia jo olen odotellut että se menee ohi. Mistähän sekin on lähtöisin kun en tuota nuorisomuotia niin tiukasti seuraa :(. Esiintyykö sitä ulkomaillakin?

Jotku varmaa tykkää ettei puntit laahaa maata? Sitten jos on semmotteet ettei laahaa niin yleensä ne näyttää niin naurettavan suorilta farkuilta.

Vuosia sitten, kun olin lukiossa, vain ja ainoastaan jääkiekkoilijat piti niitä lahkeita sukassa. Liekö olleet edellä aikaansa:jahas:. Nyt se on ilmeisesti levinny muihinkin
No mä muistan nähneeni tuota ainakin viisi vuotta sitten ja kiekkojunnuilla tuota silloin esiintyi ainakin. Aika hassua jos se on siitä levinnyt muillekkin mutta niinhän katumuodissa aina joskus käy :rolleyes:.

No kuule niitä laahaavia laheita voi lyhentää, ei ole vaikea homma. Asiansa osaava lyhentäjä osaa kyllä häivyttää lyhennyksen merkit.

Ne keitten mielestä esim. farkut, hupparit ja Lacosten kengät on junttimaisia vois laittaa omia näkemyksiään muodista, trendistä ja tyylikkyydestä?

Ps. En omista Lacosten kenkiä.

Ne keitten mielestä esim. farkut, hupparit ja Lacosten kengät on junttimaisia vois laittaa omia näkemyksiään muodista, trendistä ja tyylikkyydestä?

Ps. En omista Lacosten kenkiä.

En sano, että ne on junttimaisia mutta kun niitä käyttää väärissä tilanteissa niin se on sitten jo junttia. Eli kun mennään yökerhoon niin ei vedetä huppari päällä vaan jotain järkevämpää päälle. Myös työpukeutuminen on sellainen asia, joka on usein melko hakusessa mutta se on nyt sitten asia erikseen...
Ps. omistan kyllä vaikka kuinka monet farkut, useita huppareita ja myös Lacosten kenkiä:D

Kyllähän suomalaiset pukeutuvat keskimäärin huonommin kuin muualla Euroopassa, ehkä nyt joitain entisen itä-blokin alueita lukuun ottamatta. Ei asiasta voi heittää mitään kirjoitettuja faktoja pöytään, mutta ne ihmiset jotka matkustavat Tohmajärveä kauemmas, tietävät mistä on kyse.

lacostet on kyllä semmoset saatanan tonttu tossut että oksat pois, Kengässä pitää olla kunnon pohja.

Kyllähän suomalaiset pukeutuvat keskimäärin huonommin kuin muualla Euroopassa, ehkä nyt joitain entisen itä-blokin alueita lukuun ottamatta. Ei asiasta voi heittää mitään kirjoitettuja faktoja pöytään, mutta ne ihmiset jotka matkustavat Tohmajärveä kauemmas, tietävät mistä on kyse.

Noh, voisin väittää että asia ei ihan näin yksinkertainen ole.. Suomi ei toki se kaikkein trendikkäimmin pukeutuva valtio maailmassa mutta eipä voi sanoa että kaikkialla Euroopassa paremmin pukeuduttaisiin. Tietysti on helppo hakea vaikka sieltä Tohmajärveltä joku vanha eukko ja verrata johonkin Tukholman keskustassa asuvaan "leidiin" mutta vastaava vertailu ei ole ehkä sitä kaikkein antoisinta :rolleyes:
Suomestakin kuitenkin löytyy paljon hyvin pukeutuvaa kansaa niiden mikahäkkinenmclaren-paitojen ja 90-luvun farkkutakkien käyttäjien lisäksi.

Niin ja ne tonttutossut maksaakin ihan hulluna, niissä on jo 50e ylimäärästä sen nimen takia.

Ei asia varmasti aivan yksiselkoinen olekaan, mutta seikkaan vaikuttavat mm. vaihtoehtojen rajallisuus (onhan Suomessa välillä helvetin vaikeaa löytää jotain erilaista). Ja nettikauppa ei käy vielä ihan niin kuumana. Eikä tarvitse hakea sitä käpykylän eukkoa vertauskuvaksi, koska eukko se on siellä Italian maaseudullakin. Ehkä olisi pitänyt laittaa tuohon "paremman pukeutumisen" tilalle "kiinnittävät enemmän huomiota ulkonäköönsä". Muijat nyt tekevät sitä joka maailman kolkassa luonnollisesti, mutta miesten kohdalla asia on sillä lailla eri, että täällä ollaan hiukan huolimattomampia joissain tilanteissa. Toinen mikä on, niin Suomessa näkee usein niitä tapauksia, joissa on yritetty hienoa, mutta menty perse edellä puuhun. Ja tämä koskee taas yleensä naisia.

Ja kyllä mä sanoisin, että kaupunkikuvassa täällä näkee enemmän juntteja ja hälläväliä-tyyppejä kuin monissa muissa vanhan mantereen maissa. Ei se tuulipukukansa täysin legendaa ole.

Ja tarkoitus ei ole mollata suomalaisia, koska täällä on moni tärkeämpi asia muihin verraten kunnossa...Ja se on pukeutumista tai ulkonäköä varteenotettavampi asia.
Niin ja ne tonttutossut maksaakin ihan hulluna, niissä on jo 50e ylimäärästä sen nimen takia.
Vähänkö repesin, kun mun viiskymppinen mutsi osti pikkutyttöjen Lacoste-kengät. :D

Mitä kenkiä suosittelet Lacosten uhreille, onnettomille tonttutossujen ostajille ja merkkilisää maksavaille raukoille? :(

Nooh ne jotka ei halua maksaa tonttutossu merkkilisää suosittelisin

sansha_tutu4c.jpg

Jos ollaan liikkellä vähän hillitymmin niin ehkä iltaan kaupungilla sopisi :

290259.jpg

Ja jos jompikumpi noista ei ole tarpeeksi miellyttävä, ja silti haluat olla räikeästi esillä:

AD_CHICAGO.jpg

Mistähän päin Helsinkiä kannattaisi lähteä etsimään ruskeaa nahkatakkia. Haluisin semmosen vyötärö pituisen jossa "nyörit/resorit" (vai mitä ne nyt on) hihoissa ja helmassa.

AD_CHICAGO.jpg

:wtf:

Mistä näitä saa?

Mistähän päin Helsinkiä kannattaisi lähteä etsimään ruskeaa nahkatakkia. Haluisin semmosen vyötärö pituisen jossa "nyörit/resorit" (vai mitä ne nyt on) hihoissa ja helmassa.
Mä vuorostaan kysyisin, onko joku bongannut tällaisia takkeja jossain päin Suomea?

Liitteet

• Blazer.jpg
    Blazer.jpg
    20 KB · Katsottu: 286
Ja kyllä mä sanoisin, että kaupunkikuvassa täällä näkee enemmän juntteja ja hälläväliä-tyyppejä kuin monissa muissa vanhan mantereen maissa. Ei se tuulipukukansa täysin legendaa ole.

On toi toki totta että aika paljolti näkee isojenkin kaupunkien keskustassa sellaista pukeutumista jota ei ehkä Tukholman, Lontoon tai Milanon ytimistä löydy ;) Ja tosi on myös Suomessa vaatekauppojen vähyys, merkkituotteita jos haluaa niin yleensä pitää netistä tilata :down: Toi on toisaalta vaan hyvä, itse tilaan useimmat vaatteeni netistä ja jos joskus samaa merkkiä Suomesta bongaa on hinta yleensä vähintään 10% kalliimpi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom