Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Mä oon tykästyny Tommy Hilfigeriin paitojen osalta. Tosi hyvin istuvia kauluspaitoja ja pikee-paitoja olen aina löytänyt ja tuntuvat kestävänki hyvin. Olen kokoa 41/L.
Puolisen vuotta sitten hain viimeksi 3 kauluspaitaa ja muutama viikko sitten 4 pikeetä, ei vieläkään kaduta. Housuja en ole koskaan kys. merkiltä löytänyt, viimeksi etsin shortseja ja omalle kohdalle lantio-reisi-suhde oli aivan väärä. Gantteja tulee soviteltua aina silloin tällöin, mutta en oikein hinta/laatu/istuvuus-suhteesta ole toistaiseksi innostunut. Toki se perus musta Gantin neule pitäis kaikilla toimistossa istuvilla olla, kauluspaidan vaihdolla sitten vähän eri ilmettä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon tykästyny Tommy Hilfigeriin paitojen osalta. Tosi hyvin istuvia kauluspaitoja ja pikee-paitoja olen aina löytänyt ja tuntuvat kestävänki hyvin. Olen kokoa 41/L.
Puolisen vuotta sitten hain viimeksi 3 kauluspaitaa ja muutama viikko sitten 4 pikeetä, ei vieläkään kaduta. Housuja en ole koskaan kys. merkiltä löytänyt, viimeksi etsin shortseja ja omalle kohdalle lantio-reisi-suhde oli aivan väärä. Gantteja tulee soviteltua aina silloin tällöin, mutta en oikein hinta/laatu/istuvuus-suhteesta ole toistaiseksi innostunut. Toki se perus musta Gantin neule pitäis kaikilla toimistossa istuvilla olla, kauluspaidan vaihdolla sitten vähän eri ilmettä.

Hilfilgeri taitaa olla Gantin ja Dieselin kanssa samaa sarjaa eli logo tekee hintaa lisää. Olen ostanut vaatteeni Jack&Jonesin sekä Dressmannin alennusmyynneistä kun ei viitsi täyttä hintaa niistä maksaa, on vaan alkanut mieli tehdä pukea jotain vähän parempaa.

Housut pääasiassa, mutta uutta takkia ja paitaakin olisi tarvis vähitellen.

Jos housuiksi käy farkut niin suosittelen oikeasti Bossia. Mulla on parit Boss orangen farkut kestänyt huomattavasti paremmin kuin saman hintaluokan oikeat farkkumerkit tai minkään muunkaan. Olivat muutenkin todella hyvin istuvat ja hyvät housut mutta käytin niitä pitkään ja todella paljon.

Saako räätälillä teetettyä fiksun näkösiä holeja kalvosinnapeille? Hilfigerin paitoja on muutama mutta noissa ei kalvosinnappien paikkoja ole. Vai kannaatko suosiolla hakea Stockalta tms uusia paitoja? Entä mistä muualta kun stockalta löytys kalvosinnappeja ja solmioneuloja/pidikkeitä?

Saako räätälillä teetettyä fiksun näkösiä holeja kalvosinnapeille? Hilfigerin paitoja on muutama mutta noissa ei kalvosinnappien paikkoja ole. Vai kannaatko suosiolla hakea Stockalta tms uusia paitoja? Entä mistä muualta kun stockalta löytys kalvosinnappeja ja solmioneuloja/pidikkeitä?

Mikä kaupunki? Helsingissä esim. Scoffa, Sauma, Fere, Solo...

Et sinä voi tehdä tavan paidasta tuplamansetillista :D Ja älä osta solmiopidikettä ellet aja taksia. Hae ihan uusia paitoja suosiolla.

Hilfilgeri taitaa olla Gantin ja Dieselin kanssa samaa sarjaa eli logo tekee hintaa lisää. Olen ostanut vaatteeni Jack&Jonesin sekä Dressmannin alennusmyynneistä kun ei viitsi täyttä hintaa niistä maksaa, on vaan alkanut mieli tehdä pukea jotain vähän parempaa.

Ei tossa hintaluokassa varmaan sellaista merkkiä ole jossa (suuri) osa hinnasta ei koostuisi brändilisästä. Farkuissa nyt ei ainakaan paljon varsinaisia laatueroja huomaa, kunhan löytää istuvan mallin. Hilfigerin Mercer ainakin sopii omalle perseelle, jotain Marlboro classicseja ja Bossejakin oon ostellut alennusmyynneistä. Ne alkaa vaan olla aika pappamallisia.

Paidoissa nuo jack&jonekset ja selectedit suo aika lyömättömän hinta/laatusuhteen. Hilfigerin kauluspaidat on tosin kanssa jees jos puoleen hintaan löytää. Mutta joku satasen t-paita ei oikein mene läpi millään alennuksella.

Juurikin noin kuin yllä todettiin, merkki vain yksinkertaisesti maksaa. Se on muuten jännä että Guess on sairaan kallis euroopassa ja jenkeissä tyyliin H&M-kamaa.

Hilfigerin kauluspaidoista maksoin muistaakseni 24,99€/kpl ja lyhythiaiset pikeet maksoivat 160€/4kpl. Alkuperäisessä kysymyksessä kysyttiin brändiä, jonka hinta vastaa laatua ja siihen vastasin. En koe maksaneeni liikaa paidoista; Gantin kanssa tilanne voisi olla toinen, koska se on huomattavasti kalliimpi merkki ja kestävyyden en usko olevan merkittävästi parempi. Selectedejä käytin vielä muutama vuosi sitten, ihan hyviä nekin olivat, TH nyt vain tällä hetkellä miellyttää omaa silmää enemmän ja istuu paremmin. Palvelu on myös noissa liikkeissä yleensä hyvää eikä niitä äidin kanssa shoppailevia finninaamoja ole joka sovituskoppi täynnä.

Hilfigerin kauluspaidoista maksoin muistaakseni 24,99€/kpl ja lyhythiaiset pikeet maksoivat 160€/4kpl. Alkuperäisessä kysymyksessä kysyttiin brändiä, jonka hinta vastaa laatua ja siihen vastasin. En koe maksaneeni liikaa paidoista; Gantin kanssa tilanne voisi olla toinen, koska se on huomattavasti kalliimpi merkki ja kestävyyden en usko olevan merkittävästi parempi.

Missähän maassa Hilfigerin rytkyjä saa tuohon hintaan? Oman kokemuksen mukaan ihan samassa hintaluokassa ne on olleet Gantin kanssa. Toki Hilfigerilläkin on se enemmän J&J yms kanssa kilpaileva alabrändi (Denim?), jonka tuotteet ovat ehkä vähän halvempia, muttei niitäkään tuohon hintaan saa lähellekään. Jos taas tässä on kyse jostain, että itse olet ostanut jostain -70% alesta, niin mitä tekemistä noilla listaamillasi hinnoilla on minkään kanssa?

Gant vaikuttaa laadukkaammalta ainakin neuleissa. Kauluspaidoista en tiedä. Sekä Hilfigerille ja Gantille tulee liian korkean hinnan lisäksi miinusta siitä, että se logo pitää olla aina näkyvillä jossain.

Missähän maassa Hilfigerin rytkyjä saa tuohon hintaan? Oman kokemuksen mukaan ihan samassa hintaluokassa ne on olleet Gantin yms. kanssa. Toki Hilfigerilläkin on se J&J kanssa kilpaileva alabrändi (Denim?), jonka tuotteet ovat ehkä vähän halvempia, muttei niitäkään tuohon hintaan saa lähellekään. Jos taas tässä on kyse jostain, että itse olet ostanut jostain -70% alesta, niin mitä tekemistä noilla listaamillasi hinnoilla on minkään kanssa?

Gant vaikuttaa laadukkaammalta ainakin neuleissa. Kauluspaidoista en tiedä. Sekä Hilfigerille ja Gantille tulee liian korkean hinnan lisäksi miinusta siitä, että se logo pitää olla aina näkyvillä jossain.

"Deutschland, Deutschland über alles,
Über alles in der Welt,
Wenn es stets zu Schutz und Trutze
Brüderlich zusammenhält,
Von der Maas bis an die Memel,
Von der Etsch bis an den Belt –
Deutschland, Deutschland über alles,
Über alles in der Welt!"

Outlet-hintoja, saa noista outleteista tilattua netistäkin kamaa. Kannattaa tsekata.
Jenkeistä oon kanssa hakenut, siellä olivat samanhintaisia. Kai suomalaisetkin nyt matkustelee? Vai onko vaatteet aina ostettava siitä lähikauppakeskuksesta? Pitikö tähän siis listata mistä Keravalta saa halvimmalla laatua? Vai pk-seudulta? Vai Suomesta? Vai Euroopasta? Ja ilmeisesti et ole kauluspaitoja paljon TH:lta ostellut. Pieni merkki on oikeassa hiansuussa nappien vieressä, sitä ei kyllä edes huomaa jos ei osaa katsoa. Jos häiritsee niin sun lienee parempi käydä siellä H&M:ssä jatkossakin. Pikeessä tuossa rintapielessä, mutta siinä nyt on kaikilla brändeillä. Pahemmat merkeillä spoilaajat on kyllä J&J:n vaatteet.

New Yorkissa käydessä kattelin kun frendit ja muukin porukka, todennäköisesti eurooppalaiset kantoi selkä vääränä noita Hilfigerin rytkyjä ulos kaupasta. Ei taida maksaa siellä edes puoltakaan täällä vastaavassa. Ja sellainen kuva mulla on ollut että ne on siellä sitä vähän halpahalli tavaraa. Eli sinne ostelee

Näin internet-aikakaudella kun matkustaminenkin on vielä edullista on ihan turha jumittautua johonkin Vantaalle.
Meno-paluu vaikka nyt esim. NYC 500 Euroa ja sen "säästää" kun ostaa 5-10 paitaa + kaupanpäälle saa loman.
Mun mielestä on ihan asiallista kysyttäessä vinkata, että esim. thaimaasta saa helvetin laadukkaan puvun 100 eurolla ja suositella käydä sieltä hakemassa, varsinkin jos tarvitsee useamman.

Outlet-hintoja, saa noista outleteista tilattua netistäkin kamaa. Kannattaa tsekata.
Jenkeistä oon kanssa hakenut, siellä olivat samanhintaisia. Kai suomalaisetkin nyt matkustelee? Vai onko vaatteet aina ostettava siitä lähikauppakeskuksesta? Pitikö tähän siis listata mistä Keravalta saa halvimmalla laatua? Vai pk-seudulta? Vai Suomesta? Vai Euroopasta? Ja ilmeisesti et ole kauluspaitoja paljon TH:lta ostellut. Pieni merkki on oikeassa hiansuussa nappien vieressä, sitä ei kyllä edes huomaa jos ei osaa katsoa. Jos häiritsee niin sun lienee parempi käydä siellä H&M:ssä jatkossakin. Pikeessä tuossa rintapielessä, mutta siinä nyt on kaikilla brändeillä. Pahemmat merkeillä spoilaajat on kyllä J&J:n vaatteet.

Kyllä ne vaatteiden hinta/laatuarvioinnit silti mun mielestä pitää tehdä niiden ovh:iden mukaan ja luonnollisin vertailumaa on Suomi (tai joku suosittu nettikauppa kuten Zalando). Kaikkia merkkejä saa aina joskus jostain halvalla.
Aika monessa TH:n kauluspaidassakin on se logo rinnassa lukuun ottamatta ihan puhtaita pukupaitoja. Sen sijaan suurimmassa osassa 'halpismerkkejä' kuten J&J ja Selected, ei ole mitään logoja niissä hieman enemmän aikuisille suunnatuissa tuotteissa.
H&M:ssä en ole käynyt ikinä.

Kyllä ne vaatteiden hinta/laatuarvioinnit silti mun mielestä pitää tehdä niiden ovh-hintojen mukaan ja luonnollisin vertailumaa on Suomi (tai joku suosittu nettikauppa kuten Zalando). Kaikkia merkkejä saa aina joskus jostain halvalla.
Aika monessa TH:n kauluspaidassakin on se logo rinnassa lukuun ottamatta ihan puhtaita pukupaitoja. Sen sijaan suurimmassa osassa 'halpismerkkejä' kuten J&J ja Selected, ei ole mitään logoja aikuisille suunnatuissa tuotteissa.
H&M:ssä en ole käynyt ikinä.

Kuten arvelinkin, et tiedä mistä puhut.

Tommy Hilfiger Formelle Hemden für Herren - Offizieller Tommy Hilfiger® Shop

Todella harvassa casual-paidassakaan.

Tommy Hilfiger Casual Hemden für Herren - Offizieller Tommy Hilfiger® Shop

Edit. Lisättäkööt, että yksi suosikeistani on myös Ben Sherman, kuinka saatoinkaan unohtaa. Hinnoista en sano mitään, kun lähi-Seppälästä niitä ei varmaan sillä kuitenkaan saa. Tuolta merkiltä mulla ei toistaiseksi ole kuin pari paitaa, farkut ja shortsit, mutta mitään syytä olla ostamatta lisää tarpeen mukaan ei ole. Noissa ei merkistä turhia huudella, paidoissa taitaa olla alimman napin alapuolella teksti nappirivistön suuntaisesti, joka jää kuitenkin taitoksen alle kun laittaa napit kiinni.

Osoitit taas sisälukutaidottomuutesi linkkaamalla myös nuo pukupaidat, jotka viestissäni selvästi rajasin kommenttini ulkopuolelle. Lisäksi laskeskelin, että n. 30/75 casual-paidoista oli logo, mikä mielestäni oikeuttaa sanomaan, että aika monesta logo löytyy.

Näköjään et pysty sietämään minkäänlaistä kritiikkiä ilman, että koitat epäonnistuneesti vittuilla takaisin. (EDIT: viittaan tällä siis ensin kommenttiin H&M:stä ja sitten Seppälästä.)

Omalta osaltani tämä loppuu tähän.

Osoitit taas sisälukutaidottomuutesi linkkaamalla myös nuo pukupaidat, jotka viestissäni selvästi rajasin kommenttini ulkopuolelle. Lisäksi laskeskelin, että n. 30/75 casual-paidoista oli logo, mikä mielestäni oikeuttaa sanomaan, että aika monesta logo löytyy.

Näköjään et pysty sietämään minkäänlaistä kritiikkiä ilman, että koitat epäonnistuneesti vittuilla takaisin. Samanlainen mulkkuus ja ylimielisyys paistaa muistakin viesteistäsi, esimerkiksi kokemuksia bmw:istä ketjussa.

Omalta osaltani tämä loppuu tähän.

Se on aina hyvä vähän haukkua toista ja sitten päättää että omalta osalta loppui tähän :) Osoitin miten? Perustele paremmin.

Ei nuo ekat ole mitään puhtaita pukupaitoja, eihän niissä ole edes kalvosinnapeille reikiä. Mun laskujen mukaan n.20 paidassa 75:sta CASUAL paidasta on merkki näkösällä. Vielä kun lisää nuo hieman siistimmät kauluspaidat joukkoon, niin prosenttiosuuslienee jotain alle 20% luokkaa? Eli "aika monen" sijaan "aika harvassa". Perusteltu kritiikki on aina enemmän kuin tervetullutta.

Jaa sä olit myös penari miehiä, joille meni ihan sydämeen asti mun odotuksiin nähden huonohkot kokemukset.
Otan osaa. Rehellisyys ei ole mulkkuutta tai ylimielisyyttä, arvon Sami.

Internetin myötä myöskään niitä hilfigerejä tms. merkkejä joita Keravalla jokainen keskiluokkainen pitää ultimaattisen laadun esikuvina ei ole pakko suosia. 100 eurolla saa jo Schoffasta mittojen mukaan tehdyn paidan. Pikeepaidoista John Smedley on hyvä joskin hinnakas.

Se on aina hyvä vähän haukkua toista ja sitten päättää että omalta osalta loppui tähän :)
Ei nuo ekat ole mitään puhtaita pukupaitoja, kyllä tuollaisia tulee pidettyä töissä ihan päivittäin ilman krakaa ja puvun takkia. Mun laskujen mukaan n.20 paidassa 75:sta on merkki näkösällä, eli "aika monen" sijaan "aika harvassa". Perusteltu kritiikki on aina enemmän kuin tervetullutta!

Jaa sä olit myös penari miehiä, joille meni ihan sydämeen asti mun odotuksiin nähden huonohkot kokemukset.
Otan osaa. Rehellisyys ei ole mulkkuutta tai ylimielisyyttä, arvon Sami.

Okei, myönnän, että tuossa oli halpamainen lopetus, jonka kyllä editoin pois, mutta olit ennättänyt jo aloittaa vastaamaan, joten siksi vielä yksi viesti.
Saattaa olla itsellä termistö sekaisin, mutta tarkoitin juuri noita formaaleja paitoja pukupaidoilla.
Laskepa uusiksi logojen määrä. Niitä ei pienistä kuvista kovin helposti näe. En väittänyt, että suurimmassa osassa olisi. Silti se korpeaa, kun tuntuu, että just niistä, jotka olis muuten hyviä, se logo sitten löytyy.

ps. En omista bemaria, enkä ole aikeissa omistaakaan.

En jaksa avata kaikkia paitoja erikseen, pitäis vähän töitäkin tehdä, mutta saatta tuo 30 olla myös lähellä totuutta. Kukin näkee/pyöristää siihen lukuun, joka omiin tarkoituksiin sopii paremmin ;)

Minullakaan ei penaria ole, mutta jos joskus on, alkaa sen mallitunnus kirjaimelle "M" tai "SS".

Edit. ja eihän Hilfiger mikään ultimaattinen laadun tae olekaan tai ainut "ok" merkki. Hinta/laatu-suhteesta olen ainakin omiin kokemuksiin pohjautuen tässä jauhanut. On maailmassa varmaan 1000 parempaakin merkkiä, kunhan lompakkoa aukasee vähän reippaammin.

Paljokos sulla Sft on Smedleyta ja teetätettyjä kauluspaitoja? Montako käyttökertaa takana ja millai on kestänyt? Kannattaako investoida 2-x-kertainen määrä euroja verrattuna "normaaleihin" brändeihin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom