Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lisäystä aiempaan postiin. Olen siis tumma hiuksinen ja hieman keskiverto suomalaista "ruskettuneempi" ihon sävy ja ruskeat silmät. Koska myös aika harteikas mielestäni pelkkä t-paita bleiserin alla toimii hyvin, toisin kuin langan laihoilla.
Alustavasti olen ajatellut hankkia joko tumman sinisen tai harmaan juuri monikäyttöisyyden vuoksi. Lähinnä kaipaisin apua eri yhdistelmistä tuon väristen bleisereiden kanssa.
Itse miellän että harmaan kanssa sopisi vain musta ja valkoinen, kun taas tumman sinistä voisi yhdistellä vapaammin.

---

Tulipas tästä sekava, mutta kiitoksia Kricelle ja voidille asiallisista vastauksista.

Auts, meni nyt vyön alle tuo nimimerkkierehdys.

Tumman tukan kanssa on sitten vähän hankalampi sanoa, kun en ole (sattuneesta syystä) siihen sopivia värejä miettinyt. Tummansininen on mielestäni vaan niin helppo yhdistää mihin vain, ja harmaasta tekee helposti vähän turhan vanhahtavan. Mielipidejuttujahan nämä, ja uppoohan tuo harmaa sommariinkin.

Frank Drebinin kanssa olen suhteellisen samaa mieltä tosin. Jos bleiserin laittaa päälle, niin onhan tuohon vaihtoehtona sitten myös puuvillahousut, joilla voi sitä värikokonaisuutta muuttaa fiksummin. Tosin niin kauan kaikki on ok, kun ei heitä poolopaitaa bleiserin alle. Farkut, poolo ja bleiseri kuuluu yhden meidän proffan peruspukeutumiseen, ja siitä näkee kaukaa, että opettaa insinööritieteitä.

Minkälaista bleiseri paita yhdistelmää palstan tyyligurut suosittelee farkkujen kanssa. Kyse siis hyvin casual tilaisuudesta, joten jalkaan laitan siniset farkut. Lähinnä mietin bleiserin ja paidan väriä sekä laitanko kauluspaidan vai t-paidan. Esim. kuva hyvästä yhdistelmästä auttaa paljon.
Aiemmin olen usein suosinut mustaa t-paitaa (printillä tai ilman) ruskean sametti bleiserin kanssa, mutta ajattelin vähän päivittää vaatekaappia, joko harmaalla tai tumman sinisellä bleiserillä.

Tossa on mun mielestä aika hyvä artikkeli värien käytöstä (englanniksi): CLICK.

Sininen bleiseri kannattaa omistaa, se kun käy käytännössä minkä tahansa kanssa. (En tosin käyttäisi mustaa aluspaitaa em. kanssa tai yleensäkään. Mm em. bleiserin kanssa, syystä että mielestäni esim bleiserin väri (tässä tapauksessa sininen) ns. "hukkuu" mustaan paitaan eikä näinollen loista niinkuin se voi loistaa oikean värin kanssa yhdistettynä kuten esim. valkoinen, pinkki )

Tottakai nä on vaa mun mielipiteitä, mutta tuo em. sivusto on aika hyvä paikka, jos kiinnostaa kattoa mitkä värit mätsää toisten kanssa ja mitä käyttää minkäkin kanssa. (Omaan makuun sovellettuna tietenkin.)

Ketjuun: Itelläki huomenna pikkujoulut, teemana yleensäkki siisti pukeutuminen, ni kelasin laittaa tummat (mustat, indigo sininen) slimmit farkut, ruskee vyö ja kengät, valkosta/pinkkiä kauluspaitaa, musta ohut kraka ja musta liivi. Eiköhä noilla pärjätä. Moitittavaa?

Tossa on mun mielestä aika hyvä artikkeli värien käytöstä (englanniksi): CLICK.

Sininen bleiseri kannattaa omistaa, se kun käy käytännössä minkä tahansa kanssa. (En tosin käyttäisi mustaa aluspaitaa em. kanssa tai yleensäkään. Mm em. bleiserin kanssa, syystä että mielestäni esim bleiserin väri (tässä tapauksessa sininen) ns. "hukkuu" mustaan paitaan eikä näinollen loista niinkuin se voi loistaa oikean värin kanssa yhdistettynä kuten esim. valkoinen, pinkki )

Tottakai nä on vaa mun mielipiteitä, mutta tuo em. sivusto on aika hyvä paikka, jos kiinnostaa kattoa mitkä värit mätsää toisten kanssa ja mitä käyttää minkäkin kanssa. (Omaan makuun sovellettuna tietenkin.)

Ketjuun: Itelläki huomenna pikkujoulut, teemana yleensäkki siisti pukeutuminen, ni kelasin laittaa tummat (mustat, indigo sininen) slimmit farkut, ruskee vyö ja kengät, valkosta/pinkkiä kauluspaitaa, musta ohut kraka ja musta liivi. Eiköhä noilla pärjätä. Moitittavaa?
En tiedä mitä muut on mieltä mutta mun mielestä ei liiviä päälle ilman mitään takkia. Tulee helposti mieleen sellainen halpa onnelateini /manne-torikauppias/jenkki redneck rodeoratsastaja lookki.

Ps. Olen ollut onnelassa liivi päällä. En kuitenkaan laittaisi ilman takkia liiviä jos tarkoitus on pukeutua tyylikkäästi.

Ehdottomasti voi laittaa liivin, ei ole onnela meininkiä jos mukana on kauluspaita + solmio. Muistetaan kuitenkin pitää ne pastellivärit kevään/kesän pukeutumisessa ja näin syyssäillä/talvisäillä syksyn/talven värejä.

Suosittelen kysyjälle liiviä ja valkoista kauluspaitaa, jossa solmio tekee työn. Ja liiviin ehdottomasti taskuliina!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

En tiedä mitä muut on mieltä mutta mun mielestä ei liiviä päälle ilman mitään takkia. Tulee helposti mieleen sellainen halpa onnelateini /manne-torikauppias/jenkki redneck rodeoratsastaja lookki.

Ps. Olen ollut onnelassa liivi päällä. En kuitenkaan laittaisi ilman takkia liiviä jos tarkoitus on pukeutua tyylikkäästi.

Ideanahan on just se ettei tarvi takkia ku laittaa liivin. Se tuo mun mielestä siistin vaikutelman ja sillä erottuu aika hyvin siitä perus "joku fred perryn kauluspaita ja kalliit farkut-combosta" mitä näkee usein (tai minä ainakin nään :D)

Tossa on mun mielestä aika hyvä artikkeli värien käytöstä (englanniksi): CLICK

Pamautin tuon suosikkeihin, värimaailmasta ei oikein koskaan voi oppia mitään. Eniten tökkii tuo sinisen "complementary"-värit. Sen kanssa olisi keltainen (en pukeudu Ruotsin väreihin) ja oranssi (en pukeudu Tapparan väreihin). Täytyy turvautua noihin vaaleampiin sävyihin siis.

EDIT:
Kumpi kampi.
Eli pidättekö paitaa housissa vai ei? Siis jos farkut yms niin meneekö t-paita housujen sisään?

T-paitaa en koskaan pidä housuissa, koska se näyttää mielestäni tökeröltä. Kauluspaita menee housuihin ainoastaan harvoissa ja valituissa tapauksissa ja asukokonaisuuksissa. Pääsääntöisesti kauluspaita menee housuihin ainoastaan puvunhousujen kanssa.

Onko kellään siistejä kalosseja? Sepeli rikkon yhdet kengän pohjat tänään. Perus kenkäkauppojen kalossit on mustaa kumea ja naamioitu semmosiksi ylisuuriksi mannekengiksi.

Kerro toki mistä...

En tykkää mistään bomber -tyylisistä eli siis takin reunus ylettyy hädin tuskin vyöhön asti. Villakangastakki olis jees, mutta Suomessa aika turha kun on niin kosteaa. Jokin sellanen muhkean oloinen(mutta kuitenkin hengittävä) ja istuisi hyvin. Pituus vaikkapa reiden puoliväliin. Huppu voisi olla irroitettava. Kaulukset mielellään korkeahkot ja pysyvät pystyssä kovemmassakin myräkässä ilman säätämistä. Väriltään musta tai jokin oliviin vihreä(tummahko). Plussaa tietysti jos hylkisi vettäkin jonkin verran. Ja ei näyttäisi laatikolta päälläni. Enkä kyllä kovin montaa satasta viitsi takista maksaa kun maku muuttuu vähän väliä ja talvi on niin lyhyt aika täällä.

On mulla jokin kipparitakki ja sitten sellainen tuomiopäivän kestävä eskimotakki, mutta eipä ole olllut käyttöä kun on niin lämmintä pk-seudulla aina.

Mustat housut ja ruskea vyö ja kengät eivät yleensä sovi yhteen. Valitse ne siniset.

Kerro toki mistä...

En tykkää mistään bomber -tyylisistä eli siis takin reunus ylettyy hädin tuskin vyöhön asti. Villakangastakki olis jees, mutta Suomessa aika turha kun on niin kosteaa. Jokin sellanen muhkean oloinen(mutta kuitenkin hengittävä) ja istuisi hyvin. Pituus vaikkapa reiden puoliväliin. Huppu voisi olla irroitettava. Kaulukset mielellään korkeahkot ja pysyvät pystyssä kovemmassakin myräkässä ilman säätämistä. Väriltään musta tai jokin oliviin vihreä(tummahko). Plussaa tietysti jos hylkisi vettäkin jonkin verran. Ja ei näyttäisi laatikolta päälläni. Enkä kyllä kovin montaa satasta viitsi takista maksaa kun maku muuttuu vähän väliä ja talvi on niin lyhyt aika täällä.

On mulla jokin kipparitakki ja sitten sellainen tuomiopäivän kestävä eskimotakki, mutta eipä ole olllut käyttöä kun on niin lämmintä pk-seudulla aina.
Voi olla että vähän erilaisia rotseja hakusessa. Pituus oli kyllä reiden puoliväliin mutta muuten hain nimenomaan tollasta isolla hupulla, canadian goose tyyppistä semi trendikästä mutta silti siperia pakkaset kestävää rotsia joka päällä ei näytä michelin ukolta. Hintahaarukka oli siinä 150-300 välillä ja siihen haarukkaan osu ihan kohtalaisesti takkeja. Stocka, one way, union five ja pari muuta lafkaa tuli kierrettyä.

Vedän ite suurimman osan vuodesta elvis henkisissä nahkarotseissa ja toi tulee sitten niskaan kun on oikeasti kylmä tai jos joutuu olemaan pitempiä aikoja ulkona. Muutenkaan kun en diggaile villapaidoista kun sisällä niissä tulee liian kuuma niin paksun takin alla voi pitää vaan t-paitaa tai hupparia yms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom