Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä kohta alkas olla tarpeen päivittää hieman omaa juhla arsenaalia paitojen kohdalta. Puku on perus musta n. 200e, omasta mielestä hyvin istuva perus puku. Krakoja taitaa olla pari erilaista sinistä, musta ja vihreä. Ennestään minulla on jo valkoinen ja turkoosi paita. Tykkään käyttää hieman vähemmän hienoissa juhlissa puvuntakkia + kauluspaitaa farkkujen kanssa. Nyt pitäs siis saada hieman vaihtelua, eli eriväristä paitaa/krakaa, ehdotuksia? Koska paita ja krakahan ne ovat käytännössä ainoat keinot saada vaihtelua tuohon pukuun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Farkkujen kanssa ei solmiota kannata laittaa. Jos haluat pitää takin, niin sitten jätät paidasta ylimmän tai kaksi ylintä nappia auki.

Paidan kaulus on siinä tapauksessa melkein vieläkin tärkeämpi kuin muulloin, koska se antaa koko asulle ryhtiä.

Voiko mustan kravatin laittaa häihin? Mustaa tai tumman hopeista oon ajatellu, vieraaksi siis menossa. Mikäs kravatin leveys on tällä hetkellä muodin mukaista, aika kapeitakin näyttää jotkut käyttävän?

ryan-seacrest.jpg

christian-bale.jpg

No ei mustaa ellet ole etuajassa avioliiton kuolemaa ajatellen pukeutumassa :smoke: Eikö hopeinen ole vähän "Big Brother", ehkä joku harmaa? Itse en pistänyt kesähäihin kravaattia lainkan ja puvun kanssa loaferit ilman sukkia.

No taitaa musta sitten jäädä hyllyyn. Ei mun mielestä hopeassa ole mitään vikaa ja harmaa taas on mun mielestä vähän tylsä. Jonkun yksivärisen kuitenkin laitan mitään kuvioituja en voi sietää. Ajattelin, että on sen verran tärkeämpi tilaisuus, ettei ilman krakaa oikein viiti mennä.

Te, joita askarruttaa mikä on muotia milloinkin niin kysyisinkin nyt että mitä helvetin väliä sillä on jos joku tietty kampaus tai vaatekappale on ollut muodissa 10 vuotta sitten, jos se itsestä tuntuu hyvältä? Ei voi ymmärtää :D

No taitaa musta sitten jäädä hyllyyn. Ei mun mielestä hopeassa ole mitään vikaa ja harmaa taas on mun mielestä vähän tylsä. Jonkun yksivärisen kuitenkin laitan mitään kuvioituja en voi sietää. Ajattelin, että on sen verran tärkeämpi tilaisuus, ettei ilman krakaa oikein viiti mennä.

Musta on aina tyylikäs eikä mihinkään pukeutumisetiketteihin ole kirjoitettu ettei voisi käyttää muissa tilaisuuksissa kuin hautajaisissa eli ihan oman harkintasi mukaan.

Musta on aina tyylikäs eikä mihinkään pukeutumisetiketteihin ole kirjoitettu ettei voisi käyttää muissa tilaisuuksissa kuin hautajaisissa...
Vakiintuneena käytäntönä on, että mustaa solmiota käytetään "perhejuhlista" ja vastaavista lähinnä hautajaisissa. Onko muuten olemassa kirjoitettuja pukeutumisetikettejä? Sellaisten puuttuessa seuraavaa: Linkki 1, linkki 2, linkki 3. Häissä musta solmio näyttää vähän urpolta monien silmissä.

Ja musta ei ole aina tyylikäs.

Melko vakiintunut käytäntö on, että mustaa solmiota tulisi käyttää vain hautajaisissa. Musta neulesolmio ei ole ehkä ihan yhtä jyrkästi vain suruaikana/hautajaisissa käytettävä. En voi missään mielessä suositella mustaa solmiota häihin. Varsinkaan mustan puvun ja valkoisen paidan kanssa. Vapaa-aikana on mielestäni ihan ok mennä enemmän fiilispohjalta, mutta kyllä häät on sellainen juhla, että tulisi pukeutua tilaisuuden edellyttämällä tavalla.

Minusta kyllä nuoren(tai nuorehkon) parin kesähäät on sellainen, ettei ihan täysin etiketin jäykimmällä tavalla tarvitse pukeutua. Ei nyt toki pellenäkään saa mennä, se on tärkeä päivä näille juhlakaluille.

Tänään tuli ostettua Turo tailorin red label sarjan musta puku ja siihen yksivärinen vaalean violetti paita+tummempi kuvioitu kraka. Kengät vielä hakusessa oisko jotain hyviä sivuja mistä sais jotain vinkkiä. Ajattelin jotain kapeita ehkä kiiltonahkaa? Taskuliina on krakan värinen.

Tykkäsin kovasti puvusta ja housuista, koska ne olivat suht. slim fittiä.

Suosittelen melkein, että et käytä tuota yhdistelmää ihan tuollaisena. (saman sävyinen paita, solmio ja taskuliina on melko monokromaattinen yhdistelmä) Vaihtamalla joko taskuliinaa tai solmiota toimisi ainakin minun silmään (ainakin ilman kuvaa) paremmin.

Jos yhtään kenkien käyttötarkoitus kiinnostaa, niin jätä kiiltonahkakengät suosiolla kaappiin/kaupan hyllylle. Niitä kuuluu käyttää vain frakin tai smokin kanssa. Jos et jo omista mustia oxford-kenkiä, suosittelen sellaisia. Jos omistat, etkä halua niitä käyttää niin brogue kuvioidut on asteen rennompi vaihtoehto.

edit: kun kysyit sivua, niin http://www.keikari.com/blogi/ on varmaan paras paikka löytää suomeksi tietoa niin kengistä kuin monesta muusta klassiseen pukeutumiseen liittyvästä. On varmasti tässäkin ketjussa jo moneen kertaan mainittu.

Tänään tuli ostettua Turo tailorin red label sarjan musta puku ja siihen yksivärinen vaalean violetti paita+tummempi kuvioitu kraka. Kengät vielä hakusessa oisko jotain hyviä sivuja mistä sais jotain vinkkiä. Ajattelin jotain kapeita ehkä kiiltonahkaa? Taskuliina on krakan värinen.

Tykkäsin kovasti puvusta ja housuista, koska ne olivat suht. slim fittiä.

Huuda tuosta pois Jeffery Westit. Tulee suoraan valmistajalta kuriirilla parissa päivässä. Itse olen kolmet kengät huutanut 50-70e. Hyvän näkösiä brittikenkiä, vaikkakaan ei ehkä ihan hirveän kestäviä mutta eipä noilla hintaakaan paljoa ole. Beckham ja Bowiekin pitää noita. :hyvä:

http://cgi.ebay.co.uk/JEFFERY-WEST-Black-Seam-Detail-Pointy-PINO-Lace-up-UK-8-/170486131808?
cmd=ViewItem&pt=UK_Clothing_Menswear_MensShoes_GL&hash=item27b1c3ec60#ht_1972wt_939

Nyt jos jollain löytyy kaapista Afflictionin L tai XL-kokoinen t-paita niin mittanauhaa käteen! Olen tilaamassa netistä Affliction-paitaa ja ei kyllä perse kestä noilla hinnoilla sitä, että paita on joko liian pieni tai liian iso. Eli esim. Kainalo-Kainalo, Kainalo-Helma, Olkapää-Helma-pituuksia jos saisi niin uskaltaisi tilauksen panna vetämään. On se vaan 80e liian kova hinta maksaa paidasta, joka menisi väärän koon takia myyntiin johonkin huuto.nettiin parilla kympillä.

Ei ehkä ihan se oikea thread, mutta muotiin kun liittyi niin mikä ettei!

Nyt jos jollain löytyy kaapista Afflictionin L tai XL-kokoinen t-paita niin mittanauhaa käteen! Olen tilaamassa netistä Affliction-paitaa ja ei kyllä perse kestä noilla hinnoilla sitä, että paita on joko liian pieni tai liian iso. Eli esim. Kainalo-Kainalo, Kainalo-Helma, Olkapää-Helma-pituuksia jos saisi niin uskaltaisi tilauksen panna vetämään. On se vaan 80e liian kova hinta maksaa paidasta, joka menisi väärän koon takia myyntiin johonkin huuto.nettiin parilla kympillä.

Ei ehkä ihan se oikea thread, mutta muotiin kun liittyi niin mikä ettei!
Mulla on pienempiä kokoja mutta ne ei periaatteessa välttämättä ole samankokoisia silti eri malleissa mun kokemuksen mukaan. Afflictionin sivuilla on muistaakseni noista mitoituksista tietia. Mutta mitä järkeä on maksaa 80e noistakaan. Toki jos massia on mutta saanee ebaysta tai jostain halvemmallakin. Onhan toki jotkut mallit aika ökyjä kun itsekkin joskus noita katselin :/.

No Ebay olisi kyllä se fiksuin vaihtoehto.. Meinaan ainakin kotimaan nettikaupoissa on helkkarin niukka valikoima ja hinnat siinä 70-100e. Pitänee jatkaa tutkimuksia!

Eikös kolme hunttia ole ihan käypä hinta Turo Tailorin Basie-mallin puvusta? Vai saako niitä juurikaan halvemmalla normaalisti?

On nuo turoteilorit aika monesti -50% räkissä. Itsekin taisin pari kk sitten ostaa 299e puvuntakin 50eurolla paikallisesta. Ihan ok laatua perushippalointiin loppujenlopuksi jos vain istuu.

Joo, kiitti tiedosta. Noista Turon puvuista kuulee joiltain keikareilta haukkuja, että ne olisivat laatuunsa nähden turhan liian arvokkaita. Mä tosin olen tyytyväinen tähtäimessä olevaan pukuun, varsinkin kun se on just mittojen mukaan tehty. Ja ei mun mielestä voi verrata Dressmann-pukuihin, edes niihin kalliimpiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom