Pakkotoiston venyttelyopas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jees, hyvä opus ja hyvä malli. Voin vaan kuvitella kuin täynnä salien kävelymatot on tän jälkeen lämmittelevistä potareista :D

Mike sanoi:
- pyorittelet koko kropan läpi joka suuntaan esim. jaloista aloittaen ja ylöspäin nousten
hahah tosta tuli aika hyvä mielikuva kun aloin miettiin miten vi*tussa toi jalkojen pyörittely tapahtuu. Sais vaikka hyvän giffin mis äijä pyörittelee jalkoja kun käsiä :D

Onko Halolla uusia venytyksiä, jos päivitettäisiin tai tehtäisiin entistä hienompi opas?

Päivitetään ihmeessä, voin tehdä lisäosion noista dynaamisista venyttelyistä. Mua hävettää katella noita alkupään kuvia, kauheet hiukset :D

Ja tosiaan, on varmaan hieman lajikohtaistakin, miten kannattaa lämmitellä (kaikkia lihasryhmiä ei tarvitse niin paljon kaikissa lajeissa) ja itse olen oman venyttelyrytmini löytänyt 8 vuoden lätkän pelaamisella. Notkeudessa varmaan samaa vikaa, kun tuntuu että ei oo pitkään aikaan venytellyt ollenkaan, mutta kun lähtee salille ja vetää siellä lämmöt ja salin jälkeen vielä venyttelee, niin tuntuu kuin olisi taas notkeus huipussaan.

ja takamuksen ulkonäkö on parantunut huomattavasti
Tästä ainakin voimme olla samaa mieltä. :D

EDIT: Ja juuri noita jalanheilautuksia taottiin aina niin saatanasti. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vedätkö aina ennen treeniä tommosen setin? Kauan tossa kestää?

Tossahan menee tehokasta treeniaikaa hukkaan... No ehkä just siks mulla onkin paikat aina kipeenä. :)

Alkulämpöihin menee treenistä, fiiliksestä ja jaksamisesta riippuen 10-20 min + salille kävelyyn kuluttamani aika. Mietin asian niin, että lämmittelyyn ja alkuvenymisiin kuluttamani aika on pois treenin ulkopuolisesta lihashuollosta (ns. normaalista venyttelystä) ja loukkaantumisista.

Mietin asian niin, että lämmittelyyn ja alkuvenymisiin kuluttamani aika on pois treenin ulkopuolisesta lihashuollosta (ns. normaalista venyttelystä) ja loukkaantumisista.

Tarvii sanoa että yksinkertainen ja tärkeä asia mutta itseltäni on mennyt ihan liikaa aikaa tajuta tuo. Sen takia onkin tullut varmasti ihan liikaa turhia loukkaantumisia (ei kunnon lihashuoltoa -> olkapää ja selkäkipuja ihan liikaa). Tästä ketjusta olen saanut siis tärkeää infoa ja puhtia lihashuoltoon minäKIN. Kiitokset siitä. :)

Vielä on mainittava että toi video tuo lisää selkeyttä asiaan tällaisellekin joka ei ole näihin asioihin niin paljoa perehtynyt, eikä tajua kaikkea pelkän tekstin peusteella.

ollut paikat jumissa pitkään vaikka venyttelen ennen ja jälkeen treenin ja usein tulee venyteltyä vaikka ei reenaisikaan, koska harrastukseni vaatii notkeaa toimintaa, mutta nyt viime aikoina on ollut paikat niin jumissa että se alkaa haittaamaan harjoittelua.. useat ovat suositelleet hierojalla käyntiä, onko kellään kokemusta että onko hierojasta ollut apua? :) nääs.

Erinomaista!

Mihin väliin kannattaisi loppuveryttele reenin lopuksi laittaa? siis että vedänkö eka palautusjuomaa ja si veryttely vai heti reenin jälkeen veryttely ja si juon?

oon saanu toimivamman venyttelytavan ennen suorituksia: lämmittely kunnolla (niin kuin täällä on sanottu), sitten 2-3 kertaa 3 sec venytykset. Paljon tehokkaampaa.

Hyviä ohjeita on täällä, muutamia uusiakin. Venytysjärjestys oli uutta asiaa.

Kysyn kuitenkin: Lepopäivänä, kun venyttelen pitkät venytykset, täytyykö silloin lämmitellä ja minkälaista lämmittely olisi?

Kysyn kuitenkin: Lepopäivänä, kun venyttelen pitkät venytykset, täytyykö silloin lämmitellä ja minkälaista lämmittely olisi?

15-20 minuutin reipas kävelylenkki ja siihen päälle Halon videon (:worship:) mukainen dynaaminen venyttely (10-15 minuuttia). Tuollaisen jälkeen on tuntunut hyvältä tehdä 45-60 minuutin venyttely. Ja minulla ei ole mitään asiantuntemusta asian suhteen, tämä vain tuntuu toimivan.

Back
Ylös Bottom