En hermoile battery, tiedustelen ku en osaa tätä hommaa. Pelasin "pikku rahoilla" pörssiä eli kymppitonnilla, nyt en ole vähään aikaa ostanut mitään, suunnittelen että ostan Nokiaa mutta en tiedä ajankohtaa, on ollut myös ajatuksena "riskisijoitus" eli myyn kämpän ja ostan vitusti Nokiaa ja katon mitä käy sen windowspuhelimen kanssa.
Mä en tajua tätä suomalaisten Nokia-uskovaisuutta, tää hipoo jo Wincapitaa. Nokia vuonna 2011 on mikä on ja menneellä suuruudella tai entiselä osakekurssilla ei ole mitään väliä. Nokian Windows Phonen ikävä puoli on se, että olemalla julkaisuhetkellä yhtä hyvä kuin sen hetkinen Android ja iPhone ne jäävät edelleen marginaalituotteiksi, joita ei oikeasti osta kukaan. Miksikö?
- Nokia ja Microsoft on kuin kaksi rumaa lesboa miehille suunnatussa pokeleffassa; combo ei kiinnosta ketään. Kummallakaan ei ole yleisessä markkinassa mitään kitkaa/goodwill:iä; Nokia poltti viimeiset nörttigoodwillin rippeetkin heittämällä Meegolla vesilintua ja Microsoftin tuotteita ostetaan lähinnä yhteensopivuussyistä koska on pakko, että softat pyörii Winskaplatan päällä. Tämä pätee jopa Mikkisoftan menestystuotteeseen Xbox:iin, joka on voittanut pääasiassa parempien exclusive-julkaistujen pelien takia
- Windows Phonea hypetään yhteensopivimpana Windows käyttikseen. Oikeesti, mitä väliä? Mä olen käyttänyt Androidilla Exchange-mailia, kalenteria jne. jo yrityskäytössä jo pitkät ajat ja jopa ne ah niin helvetin kiinnostavat Office dokumentit (terkkuja Nokian ekalta tiiliskivikommarista 90-luvulta) aukeaa ongelmitta. Mitä mä hyödyn yhteensopivuudesta muuta kuin Windows-compatible hologrammilogon?
- mä olen alalla olevana n. 10 vuotta kuullut kuinka Microsoftin seuraava mobiilikäyttis on loistava; eipä ole vielä nähty. Winskaluuri ei tarjoa mitään softayhteensopivuutta; edes Angry Birdsiä ei ole vielä julkaistu
- kumpikaan näistä rumista lepakoista ei ole erityisen ketterä; mobiilissa THE juttu muuttuu hemmetin nopeasti ja isot kankeat jättiläiset vielä ylimielisesti dissaa uusia juttuja siinä vaiheessa kun muut jo tekee uusilla ideoilla bisnestä.
Suomalaisena veronmaksajana toivoisin että Noksu nousisi, mutta mitään merkkejä käänteestä en pysty näkemään. Windows Phonen pitää olla kilpailijoiden tuotteita tuntuvasti parempi että se oikeasti myy ja mikään ei viittaa siihen että tälläistä megatuotetta olisi tulossa.
Eikun kämpät peliin vaan koko porukkaa; saadaan ainakin asuntojen hintojennousu leikattua...